Pozabudlo sa, ze diesel ma vyznamne vyssi krutiaci moment, a to je to, co pri jazde citit - nie vykon. Navyse ho ma v ovela castejsie pouzivatelnom spektre otacok ako benzin.digit píše:Mikro píše:
Trocha by som polemizoval; nejazdil som síce ani na diesli ani na 1,6benzíne, ale podľa tech.param.pochybujem, že ten diesel sa vyrovná 1,6tke. Ak už teda hovoríme o pocitoch z jazdy. Auto s benzínom je skrátka ľahšie o 100kg výkon kW je rovnaký, atď. Takže tak.
BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- Reklama
Ano je to potřeba zkusit a ne jenom chválit diesel. Benzín 1.6 zrychlení 0-100 je za 10.2 s, diesel za 11.5 s. Maximálka je u benzínu taky větší, lepší jízdní vlastnosti, protože nemá tak velkou hmotnost na přední nápravě.[/quote]
Ano, s benzinom zrychlis o malicko skor, ale len za pomoci vytocenia do pretekarskch otacok a hluku, ze sa vsetci obzeraju = nepouzitelne pri beznej jazde. V diesli si zrychlovanie vsimne len posadka, motor si pradie normalne.
Dobre to vidno pri predbiehani - ak chce byt benzin rychly, musi sa podradit (niekedy aj o 2) a dostat ho poriadne do otacok. Dieslu casto staci len pridat plyn a jede.
Ano, s benzinom zrychlis o malicko skor, ale len za pomoci vytocenia do pretekarskch otacok a hluku, ze sa vsetci obzeraju = nepouzitelne pri beznej jazde. V diesli si zrychlovanie vsimne len posadka, motor si pradie normalne.
Dobre to vidno pri predbiehani - ak chce byt benzin rychly, musi sa podradit (niekedy aj o 2) a dostat ho poriadne do otacok. Dieslu casto staci len pridat plyn a jede.
Ach jo, toto nekonečné zaklínadlo kroutícího momentu... již jsem o tom jednou psal.rastos píše: Pozabudlo sa, ze diesel ma vyznamne vyssi krutiaci moment, a to je to, co pri jazde citit - nie vykon. Navyse ho ma v ovela castejsie pouzivatelnom spektre otacok ako benzin.
Velký kroutící moment u nafty mě taky vždy fascinoval. Když jsem si začal vybírat auto v mnoha recenzích jsem se dočítal o tom, jak je krouťák důležitý a jeden motor je mnohem lepší než druhý kvůli několika Nm. Jen jsem pořád nemohl zjistit, cože ten kroutící moment vlastně značí... nakonec jsem to zjistil a - bohužel - neznačí to vůbec nic.
Platí jednoduchá úměra: kroutící moment krát otáčky rovná se výkon. A pouze výkon hýbe autem, kroutící moment sám o sobě neznamená vůbec nic. Důležitý je průběh kroutícího momentu dle otáček, ale to nám ve svém důsledku dává pouze jen a jen výslednici rovnající se průběhu výkonu.
Proto je hezké, že někomu to tahá od 1800 otáček, kdy má krouťák 200 Nm. Mně to dobře tahá od 3500 otáček, kdy mám krouťák poloviční (příklad)... a ve výsledku jsme na tom stejně.
Po tomto zjištění pro mě osobně kroutící moment, kterým se tak pyšní všechny diesely, neznamená nic.
Hyundai Accent ´07 1.4 Beige Gold
rastos píše:Ano je to potřeba zkusit a ne jenom chválit diesel. Benzín 1.6 zrychlení 0-100 je za 10.2 s, diesel za 11.5 s. Maximálka je u benzínu taky větší, lepší jízdní vlastnosti, protože nemá tak velkou hmotnost na přední nápravě.
Kdyby tam nebylo to turbo ,tak si můžete všichni nechat o přidání plynu u nafty zdát se koukejte probrat z tý euforie,začínám být na to dost alergickejrastos píše:Ano, s benzinom zrychlis o malicko skor, ale len za pomoci vytocenia do pretekarskch otacok a hluku, ze sa vsetci obzeraju = nepouzitelne pri beznej jazde. V diesli si zrychlovanie vsimne len posadka, motor si pradie normalne.
Dobre to vidno pri predbiehani - ak chce byt benzin rychly, musi sa podradit (niekedy aj o 2) a dostat ho poriadne do otacok. Dieslu casto staci len pridat plyn a jede.
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Vsak je to prave o tom, ze tam to turbo je! Inac by nas diesel dnes takmer vobec nezaujimal.
Ja sam mam 1.6 benzin a s autom som velmi spokojny, viem v com ma vyhody oproti nafte (najma kultivovany chod v nizkych otackach). Ale nezatvaram si preto oci pred niektorymi vyhodami nafty. Krutiaci moment nie je zbytocna velicina. Laicky povedane je to sila (tah), ktora sa prenasa na kolesa. A ked ma nieco 200 Nm pri 1800, tak to znamena, ze to ma pri tych (kludnych) otackach velmi slusny tah. Benzin na taky tah treba hodne tocit.
V sucasnom Hyundai-CRDi motore som este nesedel, ale ak sa niekto rozhoduje medzi nim a benzinom, rozhodne nemusi mat obavy, ze by volbou naftaka urobil chybu.
Ja sam mam 1.6 benzin a s autom som velmi spokojny, viem v com ma vyhody oproti nafte (najma kultivovany chod v nizkych otackach). Ale nezatvaram si preto oci pred niektorymi vyhodami nafty. Krutiaci moment nie je zbytocna velicina. Laicky povedane je to sila (tah), ktora sa prenasa na kolesa. A ked ma nieco 200 Nm pri 1800, tak to znamena, ze to ma pri tych (kludnych) otackach velmi slusny tah. Benzin na taky tah treba hodne tocit.
V sucasnom Hyundai-CRDi motore som este nesedel, ale ak sa niekto rozhoduje medzi nim a benzinom, rozhodne nemusi mat obavy, ze by volbou naftaka urobil chybu.
Pozeram ze sa to tu rozbehlo....Kcheml píše:Ach jo, toto nekonečné zaklínadlo kroutícího momentu... již jsem o tom jednou psal.rastos píše: Pozabudlo sa, ze diesel ma vyznamne vyssi krutiaci moment, a to je to, co pri jazde citit - nie vykon. Navyse ho ma v ovela castejsie pouzivatelnom spektre otacok ako benzin.
Velký kroutící moment u nafty mě taky vždy fascinoval. Když jsem si začal vybírat auto v mnoha recenzích jsem se dočítal o tom, jak je krouťák důležitý a jeden motor je mnohem lepší než druhý kvůli několika Nm. Jen jsem pořád nemohl zjistit, cože ten kroutící moment vlastně značí... nakonec jsem to zjistil a - bohužel - neznačí to vůbec nic.
Platí jednoduchá úměra: kroutící moment krát otáčky rovná se výkon. A pouze výkon hýbe autem, kroutící moment sám o sobě neznamená vůbec nic. Důležitý je průběh kroutícího momentu dle otáček, ale to nám ve svém důsledku dává pouze jen a jen výslednici rovnající se průběhu výkonu.
Proto je hezké, že někomu to tahá od 1800 otáček, kdy má krouťák 200 Nm. Mně to dobře tahá od 3500 otáček, kdy mám krouťák poloviční (příklad)... a ve výsledku jsme na tom stejně.
Po tomto zjištění pro mě osobně kroutící moment, kterým se tak pyšní všechny diesely, neznamená nic.
"kroutící moment krát otáčky rovná se výkon" - toto je velmi zle povedane. "Krutiaci moment je pruznost motora je to to, co tlaci auto hore kopcom bez nutnosti preradenia" rozpravat ci je dolezitejsi vykon alebo krutak je asi tak nezmyselne ako debatovat o tom ci je dolezitejsi prud I alebo napatie U. Lenze tu aspon mozes povedat ze UxI=vykon.
Jednoducho povedane zober 1,6 benzin 120 koni a naloz tam 500Kg a zober 1,5Diesel 110 koni a naloz tam tiez 500Kg a skus sa previezt a .... tam pochopis naco je krutiaci moment.
ono este jedno prirovnanie z trochu inej strany. Ak si niekedy jazdil na motorke tak vies ze 600 vka dokaze mat taky isty vykon ako 1000cka. Ale garantujem ti a to z vlastnej skusenosti ze ked zoberes za plyn 600 a 1000 o tom istom vykone tak ta 1000 co ma vyssi krutak ti stiahne kozu z.....(nevravim ze 600vka nie:twisted: ) A ked sa veziete 2ja tam je uz rozdiel citelnejsi proste krutak je krutak ale nevravim ze vykon nieje dolezity. Su to taky 2ja pani co sa doplnuju....
Můžu vám poskytnout čerstvou zkušenost. Byl jsem zapřísáhlý nepřítel dieslů. Měl jsem Santa Fe 2,4 a chválil jsem jeho motor. Jen ta spotřeba byla trochu moc. Po 180 000 km jsem jej vyměnil a nechal jsem se přesvědčit na nové SF 2,2 diesel. A musím říct, že jsem žil v bludu! Svezení s novým motorem, i když má o 200 kubíků méně a taky méně koní je prostě pohádka. Předjíždění je skvělé, a to je New SF asi o dva až tři metráky těžší.
Minulý týden jsem jezdil po republice s karavanem, který má 1200 kg a mohu vám říct, že motor o něm jako by ani nevěděl. Spotřeba byla neuvěřitelných 9,6 (psaných, takže skutečná asi okolo 10,2) o které se mi s benzínem mohlo jen zdát i při jízdě solo. S karavanem jsem míval tak okolo 14 - 15 l/100 km. Na dálnici jsem měl tempomat nastavený na 99km/h (podle GPS) a na řadící páku jsem prakticky nesáhl. S benzínem jsem pětku téměř neřadil a v kopcích často ani čtyřka nestíhala. Na okreskách jsem letos určitě taky nebyl brzda pro ostatní.
A pokud tu někdo píše, že krouťák nic neznamená, tak Mk = síla x rameno, takže se dá taky říct, že to je to ta síla, která nakonec otáčí koly hnací nápravy.
Minulý týden jsem jezdil po republice s karavanem, který má 1200 kg a mohu vám říct, že motor o něm jako by ani nevěděl. Spotřeba byla neuvěřitelných 9,6 (psaných, takže skutečná asi okolo 10,2) o které se mi s benzínem mohlo jen zdát i při jízdě solo. S karavanem jsem míval tak okolo 14 - 15 l/100 km. Na dálnici jsem měl tempomat nastavený na 99km/h (podle GPS) a na řadící páku jsem prakticky nesáhl. S benzínem jsem pětku téměř neřadil a v kopcích často ani čtyřka nestíhala. Na okreskách jsem letos určitě taky nebyl brzda pro ostatní.
A pokud tu někdo píše, že krouťák nic neznamená, tak Mk = síla x rameno, takže se dá taky říct, že to je to ta síla, která nakonec otáčí koly hnací nápravy.
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
Mozno by tu bola nejaka analogia ale kedze som len elektrikar tak to necham na vas.xyz123 píše:" rozpravat ci je dolezitejsi vykon alebo krutak je asi tak nezmyselne ako debatovat o tom ci je dolezitejsi prud I alebo napatie U. Lenze tu aspon mozes povedat ze UxI=vykon.
Cim mas vyssi prud potrebujes hrubsi kabel na prenesenie toho isteho vykonu .
Hyundai Accent 1.5 CRDi Elegance, Wine Red
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
zz: kdyby jsi si vyzkousel 2.7 V6, budes z toho nadceny jeste vic. To Ti garantuju.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
podla mna zz chcel tym celym prispevkom povedat ze vykonnostne nizsi diesel ma omnoho lepsie parametre ako benzin ktory ma ako vacsi objem tak aj vykonhlobilp píše:zz: kdyby jsi si vyzkousel 2.7 V6, budes z toho nadceny jeste vic. To Ti garantuju.
samozrejme ze 2.7V6 benzin bude v niektorych momentoch lepsi ako 2.2CRDi .... zvysok komentaru si necham pre seba lebo zasa by sme sa dostali s diskusiou tam kam nechceme.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Zcela souhlasím.ivan píše:se koukejte probrat z tý euforie,začínám být na to dost alergickej
K problematice výkon x krouťák doporučuji třeba diskuzi pod tímto článkem (článek sám je celkem o ničem, ale diskuze se evidentně účastní lidé, kteří vědí, o čem mluví).
Především poslední příspěvek vše vystihuje:
Proto se diesel cpe do těžké techniky, kde je třeba hýbat v terénu velkou hmotností, proto se v určitých ohledech jeví být lepší u těžkých SUV, ale rozhodně vysoký točivý moment není žádná zásadní výhoda u malého a lehkého Accenta. Tam jde především o výkon.zkrátka berte točivý ( krutící ) moment motoru, jako schopnost odolat zpomaleni (kopec, zátěž....) a výkon motoru je zase chopnost motoru zrychlovat, tedy jinýmy slovy - zrychlení z otáček X na otáčky Y za dobu T
http://www.autoweb.cz/kone-a-krou-aky-o ... l?id=10936
A přidávám grafy výkonu a točivého momentu (převzaty z tohoto fora), tam je závislost naprosto zřejmá... a je krásně vidět ohavný propad výkonu u nafty při vyšších otáčkách (velmi ošemetné za situace, kdy někdo předjíždí frajera, co se předjet nechce nechat).
http://ukazto.com/?img=V-idg1-ytw1.jpg
http://ukazto.com/?img=14-yj51.jpg
Hyundai Accent ´07 1.4 Beige Gold
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
na toto zareagujem len takto (uz som to niekde pisal):Kcheml píše:a je krásně vidět ohavný propad výkonu u nafty při vyšších otáčkách (velmi ošemetné za situace, kdy někdo předjíždí frajera, co se předjet nechce nechat).
ked vies vcas zaradit tak nemas problem predbehnut akehokolvek "frajera" na benzine s porovnatelnym vykonom v ps
tolko odo mna.
myslim si ze je tu dost majitelov noveho CRDi accenta ktory mi to len potvrdia.
ohladne tejto hlasky by som sa s tebou dokazal pohadat... ale necham radsej tak.Kcheml píše: ale rozhodně vysoký točivý moment není žádná zásadní výhoda u malého a lehkého Accenta. Tam jde především o výkon.
@Kcheml
viezol si sa mimochodom v novom accente s CRDi motorom?
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
No porovnavat stary benzin a novy diesel je zajimavy.... ta 2.4 je sama o sobe nic moc motor.... Benzin V6 bude lepsi v tech momentech, co zajimaji me, nafta asi zase pro Tebe. To je samozrejme. Ja davam prednost kulture chodu, moznosti akcelerace, linearni zatah. Pro Tebe je priorita spotreba, turbozatah, prodejni cena ojetiny.Mikro píše:podla mna zz chcel tym celym prispevkom povedat ze vykonnostne nizsi diesel ma omnoho lepsie parametre ako benzin ktory ma ako vacsi objem tak aj vykonhlobilp píše:zz: kdyby jsi si vyzkousel 2.7 V6, budes z toho nadceny jeste vic. To Ti garantuju.
samozrejme ze 2.7V6 benzin bude v niektorych momentoch lepsi ako 2.2CRDi .... zvysok komentaru si necham pre seba lebo zasa by sme sa dostali s diskusiou tam kam nechceme.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
mne sa s naftakom proste dobre jazdi.hlobilp píše:No porovnavat stary benzin a novy diesel je zajimavy.... ta 2.4 je sama o sobe nic moc motor.... Benzin V6 bude lepsi v tech momentech, co zajimaji me, nafta asi zase pro Tebe. To je samozrejme. Ja davam prednost kulture chodu, moznosti akcelerace, linearni zatah. Pro Tebe je priorita spotreba, turbozatah, prodejni cena ojetiny.Mikro píše:podla mna zz chcel tym celym prispevkom povedat ze vykonnostne nizsi diesel ma omnoho lepsie parametre ako benzin ktory ma ako vacsi objem tak aj vykonhlobilp píše:zz: kdyby jsi si vyzkousel 2.7 V6, budes z toho nadceny jeste vic. To Ti garantuju.
samozrejme ze 2.7V6 benzin bude v niektorych momentoch lepsi ako 2.2CRDi .... zvysok komentaru si necham pre seba lebo zasa by sme sa dostali s diskusiou tam kam nechceme.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
A není nakonec dobře, že se pan Otto s panem Dieslem nedomluvili a neudělali spolu dohromady jen jeden druh motoru? Znám lidi, kteří mají raději koňak a taky takové, kteří pijí jen vodku, někteří raději blond, jiní zrzky, tak proč si kua někteří z nás myslí, že by všem měl vyhovovat benzín nebo nafta. Vždyť už do výběru auta jdeme s tím, že na něj máme nějaké nároky. Zřejmě bych si do coupátka diesel taky necpal. Jestliže však potřebuji stroj a ne mazlíčka, tak tam je asi zase lepší sáhnout k dieslu. Proto si myslím že poloha do které tato debata upadla ( co je lepší) nemá smysl a spíše bychom se měli bavit o tom, pro co je lepší D a pro co B.
To Hlobilp: Věř mi, že jsem neporovnával jen s 2,4kou. S 2,7kou jsem se taky povozil. A taky se šestilitrem 12W od VW. Měl jsem 3,5l 8V, mám 3,0 šestiválec a všechno to byly benzíny. Jo a taky řadový čtyřválec 1,1litr se 115kW. Všechny byly silnější a rychlejší. Já jen říkám, že CRDi je JINÉ a velice mile mne, donedávna zapřísáhlého benziňáka překvapilo. Jo a ještě k té 2,7: zrovna tento motor,a teď se omlouvám všem, kteří mu fandí, mi osobně příliš neimponoval. Zdá se mi, že to není ani dělo, ani pracovní stroj, ale spíše od každého kousek. Znovu připomínám, je to můj subjektivní pocit a vážení majitelé, nekamenujte mne za něj.
To Hlobilp: Věř mi, že jsem neporovnával jen s 2,4kou. S 2,7kou jsem se taky povozil. A taky se šestilitrem 12W od VW. Měl jsem 3,5l 8V, mám 3,0 šestiválec a všechno to byly benzíny. Jo a taky řadový čtyřválec 1,1litr se 115kW. Všechny byly silnější a rychlejší. Já jen říkám, že CRDi je JINÉ a velice mile mne, donedávna zapřísáhlého benziňáka překvapilo. Jo a ještě k té 2,7: zrovna tento motor,a teď se omlouvám všem, kteří mu fandí, mi osobně příliš neimponoval. Zdá se mi, že to není ani dělo, ani pracovní stroj, ale spíše od každého kousek. Znovu připomínám, je to můj subjektivní pocit a vážení majitelé, nekamenujte mne za něj.
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál