Palivo Accent
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Palivo Accent
Mám Hyundai Accent 1.3 r.v.04 doporučované palivo je natural 91,ale jezdím na 95.Chci se zeptat jestli bych mohl jezdit i na 98(99) bez jakých koliv úprav.Vím z dob minulých, kdy jsem vlastnil Fiata,že to šlo a vůbec mu to nevadilo.Díky všem
- Reklama
Samozřejmě že se nic nestane. Auto nepatrně lépe táhne, ale spotřeba se nehne. Hodně lidí říkalo, že se sníží ale nic jsem nespozoroval. No a když se podívám na cenu 99 oktanovýho benzínu tak mě to rychle přejde ho kupovat
Naposledy upravil(a) Jirka dne 15 lis 2005, 08:21, celkem upraveno 2 x.
Hyundai Accent GLS, 1,5i, 12/1999, 5dv.,
PRODÁNO 05/2012
PRODÁNO 05/2012
1.5
ja mam teda lantru, ale 1,5 MMT motor, kterej se daval i do Accentu, ja teda benzin poznam. 91 jede dejme tomu normalne, 95 lip jen k vyuziti toc. momentu (nizsi otacky, kopce driv na 3, s 95 na 4), 98 ZNATELNE lepe, kopec misto na 4 na 5:)...no to jsem mozna prehnal, ale jede to lip. V-P zadny rozdil od 98. 91 je cca za stejny penize jako 95, 98 je uz kurevsky drahej spas, bohuzel. Ale na hory s bagazi opravdu lepsi. Jezdim trvale na 95, mechanik rikal, ze je to zcela fuk, RJ si to upravi sama.
91 vs ostatni
Zda se mi, ze 91 zere u 1.3 strikacky o neco mene nez 95ka, jizdni vlastnosti stejny. Beru 91 i kdyz je stejne draha. Nejlip dopadly 92-93 ky v rumunsku a bulharsku a po rovine jak jsem zvyklej jezdit tak 90 to jezdilo 100 pri stejne zmacklym plynu.
-
- *
- Příspěvky: 10
- Registrován: 29 pro 2005, 01:26
- Bydliště: Dublin 18,Irsko
Palivo
Na toto téma se toho napsalo už hodně, a myslím, že i na těchto stránkách..
Takže ve zkratce: Pokud načerpáte palivo s vyšším oktanovým číslem než máte v techničáku, tak se vůbec nic neděje. Neměl by se změnit ani výkon ani spotřeba. Vyšší okt.číslo = vyšší bod samovznícení. To je důležité u aut např. s turbem, kde jsou vysoké tlaky a s palivem s malým okt.číslem by docházelo ke samovzněcování - ke klepání motoru, a mohlo by ho to poškodit. Více info si někde jistě najdete, pokud vás to zajímá..
Takže je zbytečné čerpat např. Natural 98, a vlastně i 95, když všem současným motorům od Hyundai stačí Nat.91. Je to tím, že tyhle auta se dělají především pro americký trh, kde je snad max. jen Nat.91.
Sám jsem mezi 95 a 91 rozdíl nezaznamenal. Spíš mi připadalo, že to jede lépe na 91. Ale hlavní je kvalita paliva!
Pokud jsou ovšem v palivu nějaké aditiva (např. Shell V-Power), tak se výkon i spotřeba mohou lišit, zrovna tak, jako když je v benzínu voda nebo jiné sajrajty (pak to škube )..
Takže ve zkratce: Pokud načerpáte palivo s vyšším oktanovým číslem než máte v techničáku, tak se vůbec nic neděje. Neměl by se změnit ani výkon ani spotřeba. Vyšší okt.číslo = vyšší bod samovznícení. To je důležité u aut např. s turbem, kde jsou vysoké tlaky a s palivem s malým okt.číslem by docházelo ke samovzněcování - ke klepání motoru, a mohlo by ho to poškodit. Více info si někde jistě najdete, pokud vás to zajímá..
Takže je zbytečné čerpat např. Natural 98, a vlastně i 95, když všem současným motorům od Hyundai stačí Nat.91. Je to tím, že tyhle auta se dělají především pro americký trh, kde je snad max. jen Nat.91.
Sám jsem mezi 95 a 91 rozdíl nezaznamenal. Spíš mi připadalo, že to jede lépe na 91. Ale hlavní je kvalita paliva!
Pokud jsou ovšem v palivu nějaké aditiva (např. Shell V-Power), tak se výkon i spotřeba mohou lišit, zrovna tak, jako když je v benzínu voda nebo jiné sajrajty (pak to škube )..
Accent 1.3i 63kW r.v.2004
zlepšení...?
Řekl bych že většina lidových pověr o tom, že vyšší oktanové číslo vede automaticky ke zvýšení výkonu motoru, má původ právě v ředěném a nekvalitním benzínu u našich stanic. Když někdo u pumpy natankuje dejme tomu do Fabie Natural 95 (který je ve skutečnosti tak degradovaný, že má skutečné o.č. 91) a ECU mu uměle sníží předstih (a výkon), příště natankuje u stejné benzínky Natural 98 (který je rovněž stejně ošizený a chová se jako 95, která tam správně patří), tak logicky dojde k mylnému závěru, že vyšší číslo = lineárně vzrůstající kvalita svezení. Tohle snad ale u východních aut nehrozí, jejich nárok na oktanové číslo je minimální...lukee píše:Já zkoušel i Shell VPower Racing a ve výkonu auta žádný rozdíl oproti Naturalu 98. Jinak je jedno co tam dáš za benzín (91,95,98,99...) důležité je at je čistý a kvalitní. Já třeba dlouhodobě tankoval jen u OMV Nat. 98 a max. spokojenost.
SC
Re: Palivo
ignorek píše:Na toto téma se toho napsalo už hodně, a myslím, že i na těchto stránkách..
Takže ve zkratce: Pokud načerpáte palivo s vyšším oktanovým číslem než máte v techničáku, tak se vůbec nic neděje. Neměl by se změnit ani výkon ani spotřeba. Vyšší okt.číslo = vyšší bod samovznícení. To je důležité u aut např. s turbem, kde jsou vysoké tlaky a s palivem s malým okt.číslem by docházelo ke samovzněcování - ke klepání motoru, a mohlo by ho to poškodit. Více info si někde jistě najdete, pokud vás to zajímá..
Takže je zbytečné čerpat např. Natural 98, a vlastně i 95, když všem současným motorům od Hyundai stačí Nat.91. Je to tím, že tyhle auta se dělají především pro americký trh, kde je snad max. jen Nat.91.
Sám jsem mezi 95 a 91 rozdíl nezaznamenal. Spíš mi připadalo, že to jede lépe na 91. Ale hlavní je kvalita paliva!
Pokud jsou ovšem v palivu nějaké aditiva (např. Shell V-Power), tak se výkon i spotřeba mohou lišit, zrovna tak, jako když je v benzínu voda nebo jiné sajrajty (pak to škube )..
no ja tankuju dlouhodobe na shellu V Power, obcas i Racing. Nabral jsem 91 u avanti a hruza, rekl bych ze rozdil k horsimu se dostavil, takze dal uz jedine shell nebo OMV jak doted.