1,4i vs 1,5CRDi - co kupit
Moderátoři: Martun, Moderátoři
1,4i vs 1,5CRDi - co kupit
Prosim vsetkych co maju skusenosti o radu:
Uz som na 110% rozhodnuty ze kupim novy Accent, ale mam jeden velky problem.
Zatial som mal vzdy benzin a preto potrebujem radu ohladom vyberu motora.
Ide hlavne o toto:
Rocne najazdim cca 15tis km a z toho cca 11 - 12tis v meste. V meste jazdim hlavne na kratseie vzdialenosti (cca 5 - 15 km) malokedy je to viac (myslim nepretrzitu jazdu). A tu je ten problem - zatial som nenasiel nikoho, co by mi vedel poradit, ci pri tomto sposobe jazdy sa mi oplati kupit benzin alebo diesel.
Viem, ze ta 1,5 ma mensu spotrebu - len netusim, ze ci aj pri tomto jazdeni.
Tak ak mozete, prosim o velky HELLLLP. Vdaka.
Uz som na 110% rozhodnuty ze kupim novy Accent, ale mam jeden velky problem.
Zatial som mal vzdy benzin a preto potrebujem radu ohladom vyberu motora.
Ide hlavne o toto:
Rocne najazdim cca 15tis km a z toho cca 11 - 12tis v meste. V meste jazdim hlavne na kratseie vzdialenosti (cca 5 - 15 km) malokedy je to viac (myslim nepretrzitu jazdu). A tu je ten problem - zatial som nenasiel nikoho, co by mi vedel poradit, ci pri tomto sposobe jazdy sa mi oplati kupit benzin alebo diesel.
Viem, ze ta 1,5 ma mensu spotrebu - len netusim, ze ci aj pri tomto jazdeni.
Tak ak mozete, prosim o velky HELLLLP. Vdaka.
- Reklama
Predem musim rict, ze s naftou v Hyundaich moc velke zkusenosti nemam, ale kdyz to vezmu obecne, tak si myslim, ze 15k km je tak akorat hranice, kdy ma cenu uvazovat o dieslu z hlediska uspory penez. Pokud jezdis hodne po meste kratke useky, tak se Ti v zimne ani neohreje motor, natozpak kabina . S dieslem naopak ziskas vykonnejsi motor s lepsi pruznosti, a pokud planujes jezdit hodne nalozeny, nebo tahat prives, tak to ma smysl. Takze rozhodnuti je na Tobe, ale musis vzit uvahu, co Ti prinesou za uzitek zvysene naklady na porizeni a provoz auta a co Ti naopak da mensi spotreba a o neco lepsi dynamika.
PS: nevim jak u nafty, ale u benzinu se nenech zvyklat vlaznymi jizdnimi vlastnostmi - motor potrebuje tak 6-10k km na rozjeti
PS: nevim jak u nafty, ale u benzinu se nenech zvyklat vlaznymi jizdnimi vlastnostmi - motor potrebuje tak 6-10k km na rozjeti
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Podla situacie, aku si popisal, sa podla mojho nazoru diesel neoplati. Na kratkych trasach, ked sa motor poriadne ani nestihne zohriat, by ten turbodiesel vyslovene trpel. Ja som bral diesel hlavne z toho dovodu, ze robim denne dlhsie trasy (viac ako 50 km v kuse).
Pred tym, nez som isiel do diesela (tiez som pred tym jazdil iba na benzinakoch) som toho dost pocital na nete a na zaklade tychto informacii radim - do mesta benzin. A myslim, ze nikto z pritomnych nebude mat diametralne odlisny nazor.
Pred tym, nez som isiel do diesela (tiez som pred tym jazdil iba na benzinakoch) som toho dost pocital na nete a na zaklade tychto informacii radim - do mesta benzin. A myslim, ze nikto z pritomnych nebude mat diametralne odlisny nazor.
Accent 2007, 1,5 CRDI Elegance, Neutral Grey
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8136
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4i vs 1,5CRDi - co kupit
jednoznacne odporucam 1,4. Na typologiu tras ktore jazdis sa diesel vobec nehodi. najazdil som priblizne 40 000 km na Dodge Neon v meste s automatikou (je to k nezaplateniu), to ze budes mat mierne vyssiu spotrebu ako diesel vobec neries - 1,4 je o dost lacnejsia, je lahsia (v meste menej trpia tlmice, benzin rychlejsie reaguje (diesel trpi na kratkych trasach).. urcite ti poradi MICRO ale ja osobne sa priklanam k benzinuvmb píše:Prosim vsetkych co maju skusenosti o radu:
Uz som na 110% rozhodnuty ze kupim novy Accent, ale mam jeden velky problem.
Zatial som mal vzdy benzin a preto potrebujem radu ohladom vyberu motora.
Ide hlavne o toto:
Rocne najazdim cca 15tis km a z toho cca 11 - 12tis v meste. V meste jazdim hlavne na kratseie vzdialenosti (cca 5 - 15 km) malokedy je to viac (myslim nepretrzitu jazdu). A tu je ten problem - zatial som nenasiel nikoho, co by mi vedel poradit, ci pri tomto sposobe jazdy sa mi oplati kupit benzin alebo diesel.
Viem, ze ta 1,5 ma mensu spotrebu - len netusim, ze ci aj pri tomto jazdeni.
Tak ak mozete, prosim o velky HELLLLP. Vdaka.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8136
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Tiez som kupil accenta na uver - spolupraca Hyundai a CSOB. RPSN vysla 9,1% co je o 3% menej ako bezny uver v banke (aspon v tej mojej)vmb píše:Dakujem vsetkym za odpovede.
V podstate ste mi potvrdili to, co som predpokladal - takze idem do tej 1,4i. Ak boh da a banka shvali vcas uver - tak uz o tyzden budem mat nove auticko doma.
Este raz vdaka za rady.
daval som 60% v hotovosti (a som rad, ze mi predajca natankoval doplna zvysok budem splacat 3 roky. len trochu trva kym dojde TP ale snad sa ho tento tyzden dockam
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Ja by som Ti jednoznačne odporučil CRDi!!!! Dáš o pár tisíc viac ale ten víkon motora a spotreba sa nedá porovnať!!!!!! Mám oba Hyundai-e ale už iný ako CRDi by som nikdy nechcel!!!!!! Mám záujem predať tu 1.4ku. r.v 2006 a kúpiť druhý diesel! Neviem či ste už skúšali jazdiť na CRDi-čku ale vrelo vám to odporúčam! Ja ked presadnem z CRDička do 1.4ky tak mám neskutočný pocit lenivého auta. Neni o čom CRDi 235Nm a 1.4 125,5Nm.
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
konecne niekto kto vyskusal oboje. no to trvalo kym sa tu niekto taky ozval.radiology píše:Ja by som Ti jednoznačne odporučil CRDi!!!! Dáš o pár tisíc viac ale ten víkon motora a spotreba sa nedá porovnať!!!!!! Mám oba Hyundai-e ale už iný ako CRDi by som nikdy nechcel!!!!!! Mám záujem predať tu 1.4ku. r.v 2006 a kúpiť druhý diesel! Neviem či ste už skúšali jazdiť na CRDi-čku ale vrelo vám to odporúčam! Ja ked presadnem z CRDička do 1.4ky tak mám neskutočný pocit lenivého auta. Neni o čom CRDi 235Nm a 1.4 125,5Nm.
prajem vela stastnych km.
este skus popisat panom co maju benzin ako ti nestaci rozsah otacok ktory mas na CRDi
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Ve Světě motorů č47/2007 je srovnání poměrně hodně aut-stejný typ auta,benzín x nafta(+-stejný výkon,výbava) a porovnání,od kolika ročně najetých km se nafta vyplatí.
Hyundai Accent 1,4i/71kW Active,proti 1,5CRDi/81kW Active.Tak u tohoto porovnání se po najetí více než 12090km za rok,stává nafta výhodnější.
Příklad u Hyundai Getz 1,4i Dynamic / 1,5 CRDi VGT Dynamic,je to po 20881 km za rok.A to už tolik lidí nenajede.
U Hyundai i30 1,4 CVVT Comfort/ 1,6 CRDi VGT Comfort je nafta výhodnější pro ty,co za rok najedou více jak 29429km.To bude asi jen pár lidí.
Naopak,třeba u Hyundai Santa Fe 2,7V6 CVVT Eleg.4x4 / 2,2CRDi VGT Eleg.4x4,je naprostá vyjímka mezi všemi auty a nafta se vyplatí už po najetí 1km.
Třeba u Škody Fabia 1,2HTP /1,4TDI ,tak u těchto náhražek aut se nafta vyplatí pro ty co najedou ročně více jak 48974 km .Tomu říkám německý vtip na naftu.
Pokud to někoho zajímá a nesežene Svět motorů,tak to můžu nafotit. Teď se dívám na obálku,že se český Svět motorů prodává podle uvedené ceny i v Sk,i na Slovensku.Tak ho tam můžete také prolistovat.
Hyundai Accent 1,4i/71kW Active,proti 1,5CRDi/81kW Active.Tak u tohoto porovnání se po najetí více než 12090km za rok,stává nafta výhodnější.
Příklad u Hyundai Getz 1,4i Dynamic / 1,5 CRDi VGT Dynamic,je to po 20881 km za rok.A to už tolik lidí nenajede.
U Hyundai i30 1,4 CVVT Comfort/ 1,6 CRDi VGT Comfort je nafta výhodnější pro ty,co za rok najedou více jak 29429km.To bude asi jen pár lidí.
Naopak,třeba u Hyundai Santa Fe 2,7V6 CVVT Eleg.4x4 / 2,2CRDi VGT Eleg.4x4,je naprostá vyjímka mezi všemi auty a nafta se vyplatí už po najetí 1km.
Třeba u Škody Fabia 1,2HTP /1,4TDI ,tak u těchto náhražek aut se nafta vyplatí pro ty co najedou ročně více jak 48974 km .Tomu říkám německý vtip na naftu.
Pokud to někoho zajímá a nesežene Svět motorů,tak to můžu nafotit. Teď se dívám na obálku,že se český Svět motorů prodává podle uvedené ceny i v Sk,i na Slovensku.Tak ho tam můžete také prolistovat.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Tiež soms a rozhodol pred rokom pre diesel, koli nízkemu cenovému rozdielu....a koli celkom vysokému nábehu cca 30tis/rok.peaty píše:Ja sa tiez priklanam za ten diesel, ten cenovy rozdiel oproti 1.4 je naozaj takmer nic, ak to porovnas s vykonom... A spotrebu by si mal mat tiez nizsiu aj ked jazdis taketo kratke trasy...
Ale rozhodnutie je na tebe
A výkonová rezerva CRDI je obrovská oproti benzínu!!!!
ALE:
- treba počítať s cenou prehliadok raz za rok 7tis SK,
- technicky náročnejším servisom v budúcnosti
- motor je v prevádzkovej teplote po cca 8km (väčšina mojich ciest je do 5km) kdežto Clio hreje už po 2 kilometroch (a to je dôvod prečo ho vlastne mám-do mesta je po sčítaní všetkých nákladov stále výhodnejší malý benzín)
ono kým sa to nahreje tak to tiež celkom pekne papká naftu .... toť môj postreh
mx5/swiftsport/santafe/accent
...najskor som sa musel prestat smiat a utriet si slzy - vdaka BorekBorek píše:Třeba u Škody Fabia 1,2HTP /1,4TDI ,tak u těchto náhražek aut...
K teme: ja som bral diesel, lebo som CHCEL diesel. Pred 1,5 CRDi som jazdil len benzinaky. Je mi jedno, ze najazdim "iba" priblizne 10-12tis. rocne a priblizne polovicu v meste.
Na trhu sa neda(lo) najst auto v danej cenovej kategorii s porovnatelnym vykonom a vybavou.
Accent 1.5 CRDi, 2007, True Blue
Re: 1,4i vs 1,5CRDi - co kupit
[quote="vmb"]Prosim vsetkych co maju skusenosti o radu:
Uz som na 110% rozhodnuty ze kupim novy Accent, ale mam jeden velky problem.
Zatial som mal vzdy benzin a preto potrebujem radu ohladom vyberu motora.
Ide hlavne o toto:
Rocne najazdim cca 15tis km a z toho cca 11 - 12tis v meste. V meste jazdim hlavne na kratseie vzdialenosti (cca 5 - 15 km) malokedy je to viac (myslim nepretrzitu jazdu). A tu je ten problem - zatial som nenasiel nikoho, co by mi vedel poradit, ci pri tomto sposobe jazdy sa mi oplati kupit benzin alebo diesel.
Viem, ze ta 1,5 ma mensu spotrebu - len netusim, ze ci aj pri tomto jazdeni.
Tak ak mozete, prosim o velky HELLLLP. Vdaka.[/q
Rozhodnutý už jsi,motorizace je jen tvoje srdeční záležitost,ale vzhledem vývoje cen v tvém případě bych volil 1,4 ale je to ovšem jen na tobě.
Uz som na 110% rozhodnuty ze kupim novy Accent, ale mam jeden velky problem.
Zatial som mal vzdy benzin a preto potrebujem radu ohladom vyberu motora.
Ide hlavne o toto:
Rocne najazdim cca 15tis km a z toho cca 11 - 12tis v meste. V meste jazdim hlavne na kratseie vzdialenosti (cca 5 - 15 km) malokedy je to viac (myslim nepretrzitu jazdu). A tu je ten problem - zatial som nenasiel nikoho, co by mi vedel poradit, ci pri tomto sposobe jazdy sa mi oplati kupit benzin alebo diesel.
Viem, ze ta 1,5 ma mensu spotrebu - len netusim, ze ci aj pri tomto jazdeni.
Tak ak mozete, prosim o velky HELLLLP. Vdaka.[/q
Rozhodnutý už jsi,motorizace je jen tvoje srdeční záležitost,ale vzhledem vývoje cen v tvém případě bych volil 1,4 ale je to ovšem jen na tobě.