Vynechává plyn!!!!
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Vynechává plyn!!!!
Nazdárek pánové,jsem relativně čerstvým majitelem Lantry 93 rok, 1,6 84 kw, 16 V DOHC...a mám problém,snad poradíte...při přidávání plynu mi kolikrát vyletí jen otáčky nahoru a auto nezabere,za jízdy samozřejmě...kdo mi z vás prosím poradí,co by nebo čím by to mohlo být? A nejlevnější řešení pokud možno. Díky předem chlapáci...
mikad Lantra 93, 1,6-84kW, 16V-DOHC..
- Reklama
Nechci polemizovat ale: ty prostě jedeš, auto v pohybu, přidáš plyn a auto nezrychlí pouze vyletí otáčky??? Na jedničku se rozjíždíš normálně???Zkoušels to na dvojku, či trojku s větším plynem, tam by se poznalo jestli spojka klouže. Máš dostatek spojkové kapaliny, nemáš to zavzdušněné /spojkový systém/. Popiš detailně jak se to projevuje, ta závada. Přece není možné aby ti jednou spojka zabírala a rozjela auto a v zápětí při přeřazování nebo při pouhém přidání plynu, začala prokluzovat. Je to nějaký divný. Pokus se to lépe popsat!!!!
Teď mě napadlo jestli nepopisuješ tzv. díru v plynu tedy např. za jízdy přidáš a auto nejde do otáček a dusí se????Někdy jo a někdy ne.Pak to může být cokoliv od svíček, přes kabely,filtry, až k čidlům např. Tommasovo čidlo /snímač otáček kliky/
Teď mě napadlo jestli nepopisuješ tzv. díru v plynu tedy např. za jízdy přidáš a auto nejde do otáček a dusí se????Někdy jo a někdy ne.Pak to může být cokoliv od svíček, přes kabely,filtry, až k čidlům např. Tommasovo čidlo /snímač otáček kliky/
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
..při rozjíždění je vše v pořádku,pomalu přidávám plyn a šlape to,zabírá tam problém není ...jen při jízdě,sešlápnu plyn a prokouzne to,musím přidávat pomalounku aby to zabralo,když chci na to šlápnout více,při jízdě do kopce například nebo zrychlit,vyletí otáčky nahoru bez toho aby auto akcelerovalo..nevím jak to přesně popsat nebo přirovnat k čemu,tak jako by pedál chytal jen v určité poloze,nejde nic cítit,nesmrdí,jen to prostě neakceleruje...nic jsem s tím ještě nedělal,jen vymenil olej s filtrem,výfuk novej..možná to tak dělá u Hyundaie nevím,ale nezdá se mi to...co ty filtry,vzduch,palivo,může to mít vliv,že to nemá výkon?
mikad Lantra 93, 1,6-84kW, 16V-DOHC..
Mě pořád není jasné, jak nejede. Neakcelerovat chápu jako, že to nechce jít do otáček tzn. auto nechce přidat na rychlosti. To je pak problém jiný a ne spojka. Pokud přidáš plyn do kopce a auto nezrychluje / nebo naopak zpomaluje/ a přitom motor zvyšuje otáčky, tak ti prokluzuje spojka.Myslím si, že to bude spíš to prvé, že ti auto nejde do otáček při zatížení /při přidání plynu minimální reakce motoru/ a motor se spíše "dusí" nemá výkon, pak to může být cokoliv. Každý mechanik i garážista ti dokáže říct jestli jde o spojku a nebo o problémy s výkonem motoru.
Měl jsem kdysi podobný problém u Tipa.Rozjíždění šlo dvojka taky, ale od trojky výš, při prudkém přídání plynu, začala spojka prokluzovat jakobys přidržoval pedál nohou/ prostě dlouhá spojka, někdo si tak pomáhá při brzském přeřazení na trojku a nízkých otáčkách, tak přidrží spojku déle a nechá to rozběhnout/ akorát hobluje spojku. U mě to byl opotřebený spojkový talíř, někdo přede mnou ho ohudlal. Takže výměna. Jestli to máš obdobné, ty příznaky, tak tě čeká min. výměna spojkového talíře. Zkus to cvičně rozjet z místa na trojku / na rovině/ z větším plynem a déle přidrž spojku a uvidíš jestli to rozjedeš.Pokud je spojka dobrá tak to rozjedeš a pokud je chycená tak to bude trvat dlouho ten rozjezd a pak si jakoby spojka sedne/sepne/ ale při dostatečně vysokách otáčkách při tomto rozjíždění ti zcela určitě spojka nesepne a talíř se bude pálit /smrdět/, pak máš jistotu, že je ho potřeba vyměnit. Dá se to simulovat i pomocí ruční brzdy. Bacha ale, ať zbytečně nespálíš dobrou spojku, chce to trochu citu.
Měl jsem kdysi podobný problém u Tipa.Rozjíždění šlo dvojka taky, ale od trojky výš, při prudkém přídání plynu, začala spojka prokluzovat jakobys přidržoval pedál nohou/ prostě dlouhá spojka, někdo si tak pomáhá při brzském přeřazení na trojku a nízkých otáčkách, tak přidrží spojku déle a nechá to rozběhnout/ akorát hobluje spojku. U mě to byl opotřebený spojkový talíř, někdo přede mnou ho ohudlal. Takže výměna. Jestli to máš obdobné, ty příznaky, tak tě čeká min. výměna spojkového talíře. Zkus to cvičně rozjet z místa na trojku / na rovině/ z větším plynem a déle přidrž spojku a uvidíš jestli to rozjedeš.Pokud je spojka dobrá tak to rozjedeš a pokud je chycená tak to bude trvat dlouho ten rozjezd a pak si jakoby spojka sedne/sepne/ ale při dostatečně vysokách otáčkách při tomto rozjíždění ti zcela určitě spojka nesepne a talíř se bude pálit /smrdět/, pak máš jistotu, že je ho potřeba vyměnit. Dá se to simulovat i pomocí ruční brzdy. Bacha ale, ať zbytečně nespálíš dobrou spojku, chce to trochu citu.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
jasně, vždyť kluci už dřív psali, že to bude asi spojka. Myslím si, že by měla jít vyměnit jen tak lamela.........Co jsi tam vlastně nalil za olej?? U motorek se stává často, že po výměně oleje začne klouzat spojka. Potom se dá jinej olej a je to zase ok.....
Lantra Kombi GLS 1.6 16V DOHC G4GR- LPG *97
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Jenže motorky mají mokrou spojku, tedy má na ní vliv olej. Auta mají suchou spojku, takže převodový nemá vliv na spojku a na její klouzání.
P.S. to co jsem v předchozím příspěvku blbě nazval talíř, tak jsem měl na mysli spojkovou lamelu .Talíř je něco jiného / je tam přítlačný talíř , který vlasně spíná a rozepíná spojku/. Běžně se spojkové lamely dali měnit ale někdy mechanik trvá na výměně celé spojky. Vždyť se podívej jestli se v ND nabízí spojková lamela samotná a nebo v nějakém kompletu.
P.S. to co jsem v předchozím příspěvku blbě nazval talíř, tak jsem měl na mysli spojkovou lamelu .Talíř je něco jiného / je tam přítlačný talíř , který vlasně spíná a rozepíná spojku/. Běžně se spojkové lamely dali měnit ale někdy mechanik trvá na výměně celé spojky. Vždyť se podívej jestli se v ND nabízí spojková lamela samotná a nebo v nějakém kompletu.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
chci se zeptat. kde si s tim byl na diagnostice a na kolik to vyslo? dikmikad píše:Kolik to tak asi stojí? V servise jak jsem měnil filtr mi tam pleskli Cinol benzín,nafťák polosyntetiku,byl tam i dřív..
Hyundai Lantra rv.92, 1,6, 84kw--milacek uz neni zradila.
Hyundai Lantra rv 94, 1,6, 84kw--ja to bez ni nevydrzel
Hyundai Lantra rv 94, 1,6, 84kw--ja to bez ni nevydrzel