BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
zz: no prave ted MB se chysta predstavit neco takoveho... hybrid napul benzin, napul nafta... na auto.cz o tom pisu. Je na benzin, ale v nizkych otackach se smes nezapaluje svickou, ale jak u nafty.... vykon moc dobry a spotreba nizka... pry v aute tridy S prumerna spotreba kolem 6.0l... vykon pres 150koni.... abych to napsal presne, musel bych hledat..... do nekolika let do chteji uvest do seriove vyroby.
Co se tyce Tveho vyberu, nic spatneho na tom nevidim.... kazdy ma nejake priority..... me proste od nafty odrazuje uz ten zvuk a to mi staci k tomu, ze takovy motor do auta nechci.... Az se nafta dostane s timto na uroven benzinu, potom o tom budu nejen uvazovat.
Co se tyce Tveho vyberu, nic spatneho na tom nevidim.... kazdy ma nejake priority..... me proste od nafty odrazuje uz ten zvuk a to mi staci k tomu, ze takovy motor do auta nechci.... Az se nafta dostane s timto na uroven benzinu, potom o tom budu nejen uvazovat.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
- Reklama
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
v naftacich jsem toho moc nenajel..... jen s OII a to je nic moc... navic ten rozsah otacek je desny.... jsem zvykly na neco jineho.. ze muzu jet od nejakych 1300 az do omezovace a nemusim radit.. to je dalsi minus u nafty... i kdyz tam je to trosku eliminovano prevodem. No treba bude na srazu moznost se projet necim takovym a budu moci posoudit
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
jj ale kultivovanost šestišálku nenahradíš ničím rulez V6 btw. pro ty co to zase nepochopí je mi fuck kdo má jaký motor já jezdím 15 let v šestiválcích a vím že lepší motor je už jen V8 a co se týče spotřeby ta je mi celkem volná až nebude na benál tak si koupím šalinkartu ale je pravda že když kupovat novou káru je dobré počítat o koli víc zaplatím za naftovou variantu a kolik za tu kroupy ujedu kiláku když je ušetřím a koupím benzín zdar a respect to není nic proti nikomu je to jen můj pohled
Hyundai Sonata 3.0 V6 GLS 1998 Aut. přenechal jsem manželce
Ford Windstar 3.0 V6 1997 Aut. na prodej
manželka Hyundai Lantra 1.6 GLS 1999 Aut. prodáno
Ford Windstar 3.0 V6 1997 Aut. na prodej
manželka Hyundai Lantra 1.6 GLS 1999 Aut. prodáno
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Tak som vcera vecer tankoval.. palubak ukazoval kriticky nizku hladinu nafty (rucicka tiez), takze som vytiahol staru dobru AMEX a oprasil ju a zasiel som k OMV na Sportovni. natankoval som 46,02 l
Tak mi teraz povedzte co sa deje.. bud keca Hyundai (nadrz ma mat 45l) alebo tie stojany nie su to prave orechove. Mate niekto podobnu skusenost?
Tak mi teraz povedzte co sa deje.. bud keca Hyundai (nadrz ma mat 45l) alebo tie stojany nie su to prave orechove. Mate niekto podobnu skusenost?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Zdravím !Mexican píše:Tak som vcera vecer tankoval.. palubak ukazoval kriticky nizku hladinu nafty (rucicka tiez), takze som vytiahol staru dobru AMEX a oprasil ju a zasiel som k OMV na Sportovni. natankoval som 46,02 l
Tak mi teraz povedzte co sa deje.. bud keca Hyundai (nadrz ma mat 45l) alebo tie stojany nie su to prave orechove. Mate niekto podobnu skusenost?
Mám podobnú skúsenosť z piatka 17.8.2007 a Prievidzkej Shell.
Robil som trosku okružnú jazdu Nitra - Piešťany - Opatovce pri Trenčíne - Prievidza - Rimavská Sobota. Tiež mi ručička palivomera ležala bez pohnutia na nule a pred Opatovcami sa už dokonca rozsvietila tá hnusná kontrolka v pravo dole na prístrojovej doske ( " hladné oko " ). Do Prievidze som viac menej šiel hlavne preto, že tam majú momentálne najlacnejšiu naftu ( 36,20 Sk / l ). Ale asi to nebol šťastný ťah.
Mal som prejdených 796 km / na plnú nádrž a tiež som natankoval 46,36 l.
Viem, že do nádrže sa " môže zmestiť " viac ako 45 l, pretože to je len objem pre výrobcom odporúčané bezpečné naplnenie nádrže. Navyše nádrž musí akceptovať rozťažnosť paliva a podobne. Ďalej je problém v samotných stojanoch, lebo každá pištol inak vypne a podobne.
Ale tento raz aj ja už začínam byť trošku nedôverčivý, pretože som si potom prepočítal priemernú spotrebu. Zatial som mal takú skúsenosť, že to čo mi vypísal palubný počítač sedelo. Kolegom tu na fóre sa stávalo skôr to, že palubný počítač vypisuje väčšiu spotrebu, ako víde po prepočítaní. Asi budem musieť raz natankovať niekde inde pre porovnanie, aj keď je to dosť nepresné pre dôvody popísané vyššie. Ale nemyslím, že by som zmenil až tak veľmi štýl jazdy na to, aby mi vyšla až taká veľká spotreba, lebo sa snažím jazdiť síce rýchlejšie, ale pokial možno aj trošku ekonomicky. Preto sa mi ten objem paliva, ktorý som natankoval nepozdáva.
Hyundai Accent r.v.: 2007
1,5 CRDI, elegance
Celadon Blue
_________________________
1,5 CRDI, elegance
Celadon Blue
_________________________
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
myslim, ze bez problemu nacpes do nadrze o nekolik litru paliva vic... pocitam ze nejmin o 100%. to same se mi stalo u PLG.. muzu tam nacpat jen 45 l a jednou se tam dostalo pred 51
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
asi to malo byt 10%hlobilp píše:myslim, ze bez problemu nacpes do nadrze o nekolik litru paliva vic... pocitam ze nejmin o 100%. to same se mi stalo u PLG.. muzu tam nacpat jen 45 l a jednou se tam dostalo pred 51
Sucasne: Hyundai Tucson 2022 1.6T-GDi 110kW Shine+ Teal
Predtym: Hyundai i40sedan 2012 1.7CRDi 85kW Style(+navi+Infinity audio+parkovacia kamera+xenony) SG
Predtym: Hyundai Accent 2007 1.5CRDi 81kW Elegance EB
Predtym: Hyundai i40sedan 2012 1.7CRDi 85kW Style(+navi+Infinity audio+parkovacia kamera+xenony) SG
Predtym: Hyundai Accent 2007 1.5CRDi 81kW Elegance EB
V následujícím případě se najedná o Accent ale o i30.Kcheml píše:Ach jo, toto nekonečné zaklínadlo kroutícího momentu... již jsem o tom jednou psal.rastos píše: Pozabudlo sa, ze diesel ma vyznamne vyssi krutiaci moment, a to je to, co pri jazde citit - nie vykon. Navyse ho ma v ovela castejsie pouzivatelnom spektre otacok ako benzin.
Velký kroutící moment u nafty mě taky vždy fascinoval. Když jsem si začal vybírat auto v mnoha recenzích jsem se dočítal o tom, jak je krouťák důležitý a jeden motor je mnohem lepší než druhý kvůli několika Nm. Jen jsem pořád nemohl zjistit, cože ten kroutící moment vlastně značí... nakonec jsem to zjistil a - bohužel - neznačí to vůbec nic.
Platí jednoduchá úměra: kroutící moment krát otáčky rovná se výkon. A pouze výkon hýbe autem, kroutící moment sám o sobě neznamená vůbec nic. Důležitý je průběh kroutícího momentu dle otáček, ale to nám ve svém důsledku dává pouze jen a jen výslednici rovnající se průběhu výkonu.
Proto je hezké, že někomu to tahá od 1800 otáček, kdy má krouťák 200 Nm. Mně to dobře tahá od 3500 otáček, kdy mám krouťák poloviční (příklad)... a ve výsledku jsme na tom stejně.
Po tomto zjištění pro mě osobně kroutící moment, kterým se tak pyšní všechny diesely, neznamená nic.
Srovnejte 2,0MPi a 2,0 CRDi
benzín má 105kW a nafta 103kW
benzín má 186N/m a nafta 304N/m
když výkon hýbe autem, tak by měl mít benzín navrh jako je tomu u accenta 1,5 vs. 1,6
Ale ve zrychlení i 30 z 0-100 vítězí nafta, maximálku mají položenou stejně, přitom nafta je o nějaké to kilo těžší.
Možná je to též dáno použitím 6-ti stupňové převodevky u dieselu.
http://www.hyundai.cz/modely/i30-data.php
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
A turbínou Proto má diesel rychlejší nástuptom píše:V následujícím případě se najedná o Accent ale o i30.Kcheml píše:Ach jo, toto nekonečné zaklínadlo kroutícího momentu... již jsem o tom jednou psal.rastos píše: Pozabudlo sa, ze diesel ma vyznamne vyssi krutiaci moment, a to je to, co pri jazde citit - nie vykon. Navyse ho ma v ovela castejsie pouzivatelnom spektre otacok ako benzin.
Velký kroutící moment u nafty mě taky vždy fascinoval. Když jsem si začal vybírat auto v mnoha recenzích jsem se dočítal o tom, jak je krouťák důležitý a jeden motor je mnohem lepší než druhý kvůli několika Nm. Jen jsem pořád nemohl zjistit, cože ten kroutící moment vlastně značí... nakonec jsem to zjistil a - bohužel - neznačí to vůbec nic.
Platí jednoduchá úměra: kroutící moment krát otáčky rovná se výkon. A pouze výkon hýbe autem, kroutící moment sám o sobě neznamená vůbec nic. Důležitý je průběh kroutícího momentu dle otáček, ale to nám ve svém důsledku dává pouze jen a jen výslednici rovnající se průběhu výkonu.
Proto je hezké, že někomu to tahá od 1800 otáček, kdy má krouťák 200 Nm. Mně to dobře tahá od 3500 otáček, kdy mám krouťák poloviční (příklad)... a ve výsledku jsme na tom stejně.
Po tomto zjištění pro mě osobně kroutící moment, kterým se tak pyšní všechny diesely, neznamená nic.
Srovnejte 2,0MPi a 2,0 CRDi
benzín má 105kW a nafta 103kW
benzín má 186N/m a nafta 304N/m
když výkon hýbe autem, tak by měl mít benzín navrh jako je tomu u accenta 1,5 vs. 1,6
Ale ve zrychlení i 30 z 0-100 vítězí nafta, maximálku mají položenou stejně, přitom nafta je o nějaké to kilo těžší.
Možná je to též dáno použitím 6-ti stupňové převodevky u dieselu.
http://www.hyundai.cz/modely/i30-data.php
Ale všeobecně dneska je taková moda vše minimalizovat a motory jsou malé a bez výkonu,tudíž hlavně dopované turbínami ,což z hlediska ,že turbína je nejnáchylnější zařízení vůbec na autě pro mě nepochopitelné
Jinak samotný motor musí mít sílu a turbo by mělo být něco jako třešníčka na dortu a né jako dnes ,jakmile turbína zhasné jste rádi,že může te jet 80-sátkou A to nemluvím o té elektronické havěti v motoru
Jen tak pro zajímavost už jste viděli motory v nákladních autech Volvo
Tam není turbo,ale hlava válců,která mění kompresní poměr A to je celé tajemství výkonu motoru,pokud budou pořád snižovat kompresi motoru což je dnes normální ,tak se ani nediv me,že turbíny jsou ve všem ,je to moc dobrý artikl na peněženku
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Tom-ten údaj u zrychlení 2,0l motoru(benzín)mě také zarazil.Myslel jsem,že měli chybu v tisku,ale je všude stejný.Zakopaný pes bude v PŘEVODOVCE ,ne v motoru Důkaz je jasný-stejný motor používá Coupe(stejná hmotnost)i Elantra a mají zrychlení rovných 9s Takže to je na 2,0l naftu skoro 2s a na i30 benzín 1,6s a to je sakra rozdíl.V i30 musí být značně jinak poskládaná převodovka
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
musi tam hrat dost roly i ty Nm preci. jinak bych to taky pripisoval prevodovce. by chtelo znat ty parametry prevodovek. a nebo buch vi co tam je za elektroniku spojenou se spojkou atd. dneska uz taky nevedej co maj vymyslet tak aby to "jen sluchove" prilakalo zakaznika. (dve spojky a dalsi "vychytavky")
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Nm jsou u 2,0l Coupe stejné,ale proti i30 je to vítr(proti naftě uragán ).Tak jedině jiná převodovka u i30.Důvod naladění-odstupňování-si myslím bude ve snaze o snížení emisí-jinak nechápu.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži