Zdravím. Dnes ráno mi přestalo fungovat topení a to tak, že to napřed trochu topilo a když mi stále byla zima, tak jsem regulátorem přidal naplno a ono to začalo spíše chladnout. Ujel jsem cca 60 km a motor je normálně zahřáty. Nepřehřívá se a tak soudím, že to uzavřeným termostatem nebude. Má to manuální ovládání, ovšem regulátor množství tepla je potenciometr, který ovládá nějakou klapku uvnitř. Když s nim točím, slyším slabý zvuk nějakého serva uvnitř, ale nevím jesti je to změna proti stavu, kdy to fungovalo. Ovládání směru vzduchu (také potenciometr) funguje normálně, stejně tak jako klimatizace.
Dosud topení fungovalo bezvadně a topilo jako drak. Nemáte prosím někdo zkušenost nebo radu, co s tím než půjdu do servisu, kde mi řeknou, že to chce vyměnit celé topení?
Jedná se Hyundai SantaFe CRDI 2.0, r.v 2004 s manuální klimatizaci.
Topení netopí
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
Cauko. Tak zle to nebude a cele vyhrievanie vymenit nemusis. S tym servo-motorom je to OK. Ak si si teda odskusal(pocujes zvuk serva) vsetky servo-motory na vyhrievani - 1.ventilator(poistka pod kapotou 40A),2.smer vzduchu (nohy az sklo)(poistka v kabine c.9 10A ) ,3.vnutorny obeh vzduchu-vonkajsi vzduch(riadeni z A/C jednotky - kabina poistka c.11 10A),4.tlacidlo A/C - LED svieti(suvisi s napajani A/C kompresora - pod kapotou poista A/C 10A, pre istotu pozri aj 40A), tak potom mas vsetky poistky OK a vyhrievanie je napajane. Skontroluj si, ci ti vobec nejaky vzduch vychadza (to je jedno, aj studeny) cez vzduchove otvori v kabine(hlupa vec), ale len pre istotu, ci nie je uvolneny spoj klapka - servo.
Dalej uz len treba ist do servisu.
Chyba moze byt: - 1.termostaticky spinac pre ovladanie A/C(funguje ako tranzistor spinany termorezistorom - riadenie A/C- teplota vzduchu v kabine) , 2.teplotny spinac (toto je moj tip),3. cela A/C riadiaca jednotka je chybna (to bude drahe), 4. vybehana ploska potenciometra pre regulaciu teploty(nemozne, ale co ak...) 5.uvolneny kontak, zlomeny vodic.
Nic viacej ma nenapadlo. Daj vediet ako to dopadlo. Ak maju v servise diagnostiku, tak na to musia prist v pribehu 20 minut a skor.
Dalej uz len treba ist do servisu.
Chyba moze byt: - 1.termostaticky spinac pre ovladanie A/C(funguje ako tranzistor spinany termorezistorom - riadenie A/C- teplota vzduchu v kabine) , 2.teplotny spinac (toto je moj tip),3. cela A/C riadiaca jednotka je chybna (to bude drahe), 4. vybehana ploska potenciometra pre regulaciu teploty(nemozne, ale co ak...) 5.uvolneny kontak, zlomeny vodic.
Nic viacej ma nenapadlo. Daj vediet ako to dopadlo. Ak maju v servise diagnostiku, tak na to musia prist v pribehu 20 minut a skor.