Otacky neklesnou pri vyslapnuti spojky

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
Revan
Příspěvky: 3
Registrován: 19 pro 2005, 15:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Otacky neklesnou pri vyslapnuti spojky

Příspěvek od Revan »

Nazdarek lidi, mam takovej problem, kdyz vyslapnu spojku. Misto aby otacky klesly jako pri volnobehu zustanou tam kde byli, motor rve a klesnou az kdyz auto zastavim. Otacky zustanou presne v tom bode na kolik sem motor tocil pri jizde. Mam Elnatru 2.0 GLS 2001. Nema nekdo poneti cim by to mohlo byt?
Reklama
 

Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

kdyz jsem jezdil elantrou 2.0 tak to delala taky, ale asi jinak. Pri vyslapnuti spojky a zarazeni dalsiho stupne drzela otacky cca 2 sekundy, zkratka do prerazeni, automaticky meziplyn, me to teda dost vyhovovalo. Koleguv focus to dela taky. Tipl bych ze to dost setri spojku. Ale pokud to dela porad a otacky po nejaky kraky dobe neklesnou, tak je asi neco spatne.
Revan
Příspěvky: 3
Registrován: 19 pro 2005, 15:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Revan »

lukee píše:To je divný. Většinou když je motor pod zátěží a vyšlápne se spojka pod plynem tak otáčky vyletí vysoko.Proto je divné že ti při vyšlápnutí spojky zůstanou na stejné hodnotě. Určitě bych proměřil potenciometr úhlu nastavení škrtící klapky.
Jeste takovej malej detail, kdyz mam rychlost nizkou, treba 10kmh a vyslapnu ji tak otacky vyleti na dva tisice, ve vysich rychlostech plati co sem rekl. A ted se mi i nekolikrat stalo ze se motor asem vytacel. Vytocil se na 4 tisice. pak klesl o dva a hned vytocil na tri a pak kles uplne pac sem zastavil. Tuhle radu dneska overim tak se budu modlit.
Revan
Příspěvky: 3
Registrován: 19 pro 2005, 15:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Revan »

ryba píše:kdyz jsem jezdil elantrou 2.0 tak to delala taky, ale asi jinak. Pri vyslapnuti spojky a zarazeni dalsiho stupne drzela otacky cca 2 sekundy, zkratka do prerazeni, automaticky meziplyn, me to teda dost vyhovovalo. Koleguv focus to dela taky. Tipl bych ze to dost setri spojku. Ale pokud to dela porad a otacky po nejaky kraky dobe neklesnou, tak je asi neco spatne.
O tehle funkci vim, a taky sem normalne spokojen. Me uz pred tim napadlo jestli to nemuze byt od toho, pac to ma jiste podobnosti. Dneska uvidim co si o rtom myli v mem servisu, tak sem zvedavej. Ja jen doufam ze nebudu muset na diag.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

ryba píše:kdyz jsem jezdil elantrou 2.0 tak to delala taky, ale asi jinak. Pri vyslapnuti spojky a zarazeni dalsiho stupne drzela otacky cca 2 sekundy, zkratka do prerazeni, automaticky meziplyn, me to teda dost vyhovovalo. Koleguv focus to dela taky. Tipl bych ze to dost setri spojku. Ale pokud to dela porad a otacky po nejaky kraky dobe neklesnou, tak je asi neco spatne.
Tohle dělají všechny větší obsahy benzínových motorů!!! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

lukee píše:To je divný. Většinou když je motor pod zátěží a vyšlápne se spojka pod plynem tak otáčky vyletí vysoko.Proto je divné že ti při vyšlápnutí spojky zůstanou na stejné hodnotě. Určitě bych proměřil potenciometr úhlu nastavení škrtící klapky.
Taky se k tomu přikláním,protože bude asi v hájí a když posílá špatné informce do řídící jednotky motoru(ECU).tak aby se ten motor z toho zbláznil!! Jednotka neví kdy a ja co nastavit!!! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
bělouš

Dotaz k udržování otáček při přeřazení

Příspěvek od bělouš »

ryba píše:kdyz jsem jezdil elantrou 2.0 tak to delala taky, ale asi jinak. Pri vyslapnuti spojky a zarazeni dalsiho stupne drzela otacky cca 2 sekundy, zkratka do prerazeni, automaticky meziplyn, me to teda dost vyhovovalo. Koleguv focus to dela taky. Tipl bych ze to dost setri spojku. Ale pokud to dela porad a otacky po nejaky kraky dobe neklesnou, tak je asi neco spatne.
Tohle by mě zajímá, uvažuju o Elantře 1.6 a byl jsem si ji projet. Přesně tohle mi auto dělalo při přeřazování na vyšší stupeň (např. z 2->3). Docela mě to překvapilo a moc mi to nevyhovuje. Pokud zařadím vyšší stupeň a přidám plyn, tak auto sebou trochu cukne. Chtěl jsem se zeptat jestli je potřeba řadit nějak jinak než u jiných aut. Byl jsem si projet i jiná auta a tohle jsem nikde nepozoroval.
honza
*
Příspěvky: 17
Registrován: 08 zář 2005, 09:22

Otáčky neklesnou při vyšlápnutí spojky

Příspěvek od honza »

Já tu Elantru mám a považuji to spíš za plus, zejména při potřebě rychlé akcelerace. Když se s tím naučíš spolupracovat (spojka, řazení) oceníš to. :lol: Honza
Elantra 1,6 2005
Felotron

Příspěvek od Felotron »

musis si zvyknout na tu spojku - ja mel podobny problem s Elantrou i Accentem. Pak to jde v klidu
Návštěvník

Otáčky neklesnou při vyšlápnutí spojky

Příspěvek od Návštěvník »

To Honza, Felotron.
honza píše:Já tu Elantru mám a považuji to spíš za plus, zejména při potřebě rychlé akcelerace. Když se s tím naučíš spolupracovat (spojka, řazení) oceníš to. :lol: Honza
Elantra 1,6 2005
Felotron píše:musis si zvyknout na tu spojku - ja mel podobny problem s Elantrou i Accentem. Pak to jde v klidu
Dik za odpovědi.

Řadíš nějak jinak než např. u Felicie?
Znovu se ptám. Je potřeba pracovat se spojkou a akcelerátorem nějak jinak nebo tomu změna způsobu řazení nepomůže a si musím jen zvyknout?

Já řadím asi jako každý tak, že vyženu motor trochu do otáček. Pustím plyn, sešlápmu spojku, přeřadím, pustím spojku a přidám plyn. Ale při tomhle způsobu to právě v Elantře divně cuká. Divný pocit je, že když předřadím na vyšší stupeň a pustím spojku, tak to sebou tak divně cukne (ne moc) asi od toho jak Elantra drží otáčky, které měl motor před začátkem řazení.
Felotron

Příspěvek od Felotron »

Ja taky prechazel z Felcky na Elantru. Tu hydraulicka spojka mi pripada jako bez odezvy, tak je treba si na to zvyknout a s tou spojkou zachazet jemneji... vytvorit si na to cit.

...teda tak to aspon vidim ja...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Felotron píše:Ja taky prechazel z Felcky na Elantru. Tu hydraulicka spojka mi pripada jako bez odezvy, tak je treba si na to zvyknout a s tou spojkou zachazet jemneji... vytvorit si na to cit.

...teda tak to aspon vidim ja...
No já teď mám R19, ale to je fuk. Zacházet jemněji myslíš jako pouštět spojku pomaleji nebo co si pod tím mám představit?

(Mimochodem Accenta jsem také zkoušel, ale tenhle problém jsem tam nezaznamenal.)
Felotron

Příspěvek od Felotron »

Zacházet jemněji myslíš jako pouštět spojku pomaleji nebo co si pod tím mám představit?
Tak nejak to myslim. Ja byl hodne zvyklej na tu Felcku a ze vseho byla citit odezva - jakoze na spojkovym pedalu bylo citit, ze uz to zabira atd...
Uživatelský avatar
marcel
*
Příspěvky: 17
Registrován: 02 dub 2006, 08:48
Bydliště: Havířov

re : otáčky

Příspěvek od marcel »

mám lantru 95 a taky mi otáčky lítaly jak blbé, samy od sebe ze zvedaly, při vyšlápnutí spojky při řazení skákaly až na 4000 otáček. Byl jsem na diagnostice a bylo to špatné teplotní čidlo - cca 600 kč a zatím je klid.
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“