Ela občas nestartuje
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Ela občas nestartuje
zdravim všechny. Mám elu 2.0GLS, r.v. 2000, má najeto cca 140.000km a mám problém, který mě vcelku pruží. Občas se stane, že nejde nastartovat. nevim čim to je. svíčky vyměněny, baterka nová. benzin pouze ze Shelky. musim vyndat klíč ze spínačky a potom naskočí úplně normálně. měsíc je třeba klid a pak má období, že to zase nejde. nemá někdo skušenost? díky
- Reklama
mám lantru 96, koupil jsem jí z bazaru a měl jsem zpočátku ten samý problém, ale věc byla jednoduchá. Kdosi vymyslel - zřejmě pro amíky, že při startu je nutné mít neutrál a úplně sešláplou spojku - jinak tě elektronika nepustí ke startu. Pokud toto děláš a je vše v cajku, tak bych se podíval na imobilizér - většinou stačí očistit kontakty. Pokud ani toto ne - tak chyba překračuje můj rámec a musíš asi do servisu.
Snad jsem ti pomohl.
Ptr
Snad jsem ti pomohl.
Ptr
To je spojkový spínač na proud do starteru!!petrD píše:mám lantru 96, koupil jsem jí z bazaru a měl jsem zpočátku ten samý problém, ale věc byla jednoduchá. Kdosi vymyslel - zřejmě pro amíky, že při startu je nutné mít neutrál a úplně sešláplou spojku - jinak tě elektronika nepustí ke startu. Pokud toto děláš a je vše v cajku, tak bych se podíval na imobilizér - většinou stačí očistit kontakty. Pokud ani toto ne - tak chyba překračuje můj rámec a musíš asi do servisu.
Snad jsem ti pomohl.
Ptr
Pokud vím tak ho mají všechny asijský auta,nejsou hloupí,náhodou je to dobrá věc,kort pro řidičky aby auto neudělalo hop!!
U manuální převodovek není jistící spínač,pouze u automatů!!
Bud spojkový spínač,imobilizér,ale také to může dělat relé!!
Vede mezi spojkovým spínačem,starterem a spínací skřínkou,respektive zapojení mezi sebou!!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
díky za odpovědi. každopádně před timhle autem jsem měl lantru, takže jsem naučenej startovat jedině s vyšláplou spojkou a neutrálem i když elantra už spojku sešláplou mít nemusí. Avšak i mě napadlo taky to s tim imobilizérem, že by mohl být problém v tomhle, ale opravdu nevim, jak se to čistí nebo jestli neni potřeba jenom vyměnit baterku v ovladači.
Ovladač
Tak tedy vyměn baterky do dálkového ovladače od imobilizéru,to je nejednoduší věc co můžeš udělat!panJindra píše:díky za odpovědi. každopádně před timhle autem jsem měl lantru, takže jsem naučenej startovat jedině s vyšláplou spojkou a neutrálem i když elantra už spojku sešláplou mít nemusí. Avšak i mě napadlo taky to s tim imobilizérem, že by mohl být problém v tomhle, ale opravdu nevim, jak se to čistí nebo jestli neni potřeba jenom vyměnit baterku v ovladači.
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
dalkac od imobilzeru???
Chlapi, mozna jsem mimo misu, ale rekl bych, ze imobilizer nema dalkove ovladani... Vzdycky se deaktivuje vlozenim klicku do spinaci skrinky - a nezda se mi, ze by to u Lantry bylo jinak.
no jasně, ale u lantry jsem měl ke klíči ten magnetickej přívěsek a ten občas zlobil. jenže to chtělo s nim jenom pohejbat kolem spínačky a naskočily kontrolky a chytala ok. jenže u elantry mám v dálce fakt nějaký elktronický monstrum plošnýjch spojů a pochybuju, že je to jenom k odemykání auta, když to má i ovládaný alarm. a opravdu nevim, jak funguje imobilizer u tý elantry.
Re: dalkac od imobilzeru???
Jo,bač já mám přes dálku ,tak jsem řekl aby vyměnil baterky,ale mášFelotron píše:Chlapi, mozna jsem mimo misu, ale rekl bych, ze imobilizer nema dalkove ovladani... Vzdycky se deaktivuje vlozenim klicku do spinaci skrinky - a nezda se mi, ze by to u Lantry bylo jinak.
pravdu,že je potom přes klíč!!
V tom klíči je čip s kodem nebo s kodama,který se mění,ale tohle by potom byla bud softwerová chyba nebo okolo spínací skřínky je rádiový
spínač,který přečte kod nebo kody ta informace pak putuje do modulu,který teprve odemkne starter a pak řídící jednotku!!
Zhledem k tomu,že auto je roku z roku 2000,tak by už snad měl centrál
a imobilizer v dálkovým ovladači,který odblokuje imobilizér!
U evropských značek to tak funguje!
Akorát průšvih je,že to udělá jen někdy a to mě přivedlo na myšlenku,že
má na imobilizér dálkový ovladač!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Re: hmmm
Ano ,když klíčem otevřeš auto ,imobilizer je aktivní,a až strčíš klíček do zapalování,zruší aktivaci,ale když máš dálkový ovladač,tak tahle ochranaFelotron píše:toz to se mi moc nezda... spis teda vubec... nicmene to neznamena, ze to nemuze byt pravda...
Navic se mi to zda jako podivny v pripade, kdyz auto otebres klicem - pak bys mel imobilizer stale aktivni...
No, hledal bych problem jinde
odpadá ,protože dálkový ovladač tu to ochranu(u spínací skřínky)zruší a odblokuje přímo samotný imobilizer!!
Ono je těžký radit takhle na dálku kort,když nevím jaký typy montovali do
Hyundaiů!!Jsou tři druhy imobilizerů a každý má jiný systém vypínání!
Co vím ze Svých zkušeností je,že imobilizer na 95% příčinou problémů
startování!
Samozřejmě,že počítám stím,že má v pořádku autobaterii,kontatky a starter!
P.s.Hyundai Scoupe nemá standartně centrál a ani imobilizér,montoval jsem ho dodatečně a maká to super!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
jenže klíčem nikdy neotevírám, protože si neodblokuju alarm a auto pak řve jak kráva. a tak už opravdu nevim, kde by mohl býti problém. ale jak říkám - když nejde nastartovat, tak musim vyndat klíč a po opětovném zastrčení a startování auto okamžitě chytne, jako by se nic nedělo...no a teď babo raď. do servisu hyundaie se mi moc nechce, bo je to jenom občasná záležitost a to je tak, aby mi vyměnili půlku auta.....
Zdary,
já měl jednu dobu taky problém se startováním, nechal jsem si tehdy přidělat klíč…
Dveře šli odemknout bez problémů, ale nemohl jsem nahodit motor …
Auto jakoby startovalo, ale motor se nechtěl chytit…
Nakonec jsem zjistil, že ten novej klíč je o kousíček kratší a na dorazu
je zřejmě nějaký čidlo nebo něco podobnýho, co ten motor nenechá chytnout!
Horší věc byla ta, že se před vyndáním musí klíček zatlačit, otočit a pak vytáhnout,
bohužel s tím krátkým klíčem se to zatlačit nedalo!
Takže jsem zůstal krásně stát s klíčkem v zapalování bez možnosti odjet!
Bezva zážitek …
Třeba by mohl být problém u toho dorazu, jestli to máš na stejným principu …
já měl jednu dobu taky problém se startováním, nechal jsem si tehdy přidělat klíč…
Dveře šli odemknout bez problémů, ale nemohl jsem nahodit motor …
Auto jakoby startovalo, ale motor se nechtěl chytit…
Nakonec jsem zjistil, že ten novej klíč je o kousíček kratší a na dorazu
je zřejmě nějaký čidlo nebo něco podobnýho, co ten motor nenechá chytnout!
Horší věc byla ta, že se před vyndáním musí klíček zatlačit, otočit a pak vytáhnout,
bohužel s tím krátkým klíčem se to zatlačit nedalo!
Takže jsem zůstal krásně stát s klíčkem v zapalování bez možnosti odjet!
Bezva zážitek …
Třeba by mohl být problém u toho dorazu, jestli to máš na stejným principu …
Hyundai Lantra 1.6 GLS r.v.97
Spínačka
Člověče ted jsi mě nahrál do noty!sagvan82 píše:Zdary,
já měl jednu dobu taky problém se startováním, nechal jsem si tehdy přidělat klíč…
Dveře šli odemknout bez problémů, ale nemohl jsem nahodit motor …
Auto jakoby startovalo, ale motor se nechtěl chytit…
Nakonec jsem zjistil, že ten novej klíč je o kousíček kratší a na dorazu
je zřejmě nějaký čidlo nebo něco podobnýho, co ten motor nenechá chytnout!
Horší věc byla ta, že se před vyndáním musí klíček zatlačit, otočit a pak vytáhnout,
bohužel s tím krátkým klíčem se to zatlačit nedalo!
Takže jsem zůstal krásně stát s klíčkem v zapalování bez možnosti odjet!
Bezva zážitek …
Třeba by mohl být problém u toho dorazu, jestli to máš na stejným principu …
Dost dobrá připomínka,máš to u mě
Pro panJindra,
Stou spínačkou to není blbej nápad,já jsem vlastně už něco podobného řešil!!Už jsem si vzpoměl,je to už vlastně čtyři roky,co jsem to dělal!!
Mám doma ještě SyangSonga Musso a dělalo mi to něco podobného!!
Zjistil jsem,že to dělala spínací skřínka,na konci té spín.skřínky je takový
otáčecí spínač s kontaktama a ty kontakty byly vypálený a obroušený!
Jsou z mědi a vypadají jako bobulky a dvě byly v háji(vypálené a obroušené)a ty kontakty špatně seděli proti té spojovací destičce!
A jednou to seplo a jednou zase ne!!
Tak jsem je vyndal a udělal si nové!!
Udělal jsem si je z změděného zdrátu,z takovýho co je na na 380 Volt,protože ta tlouštka ůplně odpovídá(asi 2 až 3 mm) obrousil jsem si je
pomocí pilníčku a naletoval pro jistotu!
No a jak říkám,dělal jsem to před čtyřmi lety a funguje to dodnes!
( ale jak říkám - když nejde nastartovat, tak musim vyndat klíč a po opětovném zastrčení a startování auto okamžitě chytne, jako by se nic nedělo...no a teď babo raď) :!:To by mohlo klidně tomu problému odpovídat!
P.s.Ta spínací skřínka je ůplně stejná,bač jsou od Hyundaie!
A podle Mě imobilizer funguje normálně!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)