čidlo u vzd. filtru
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
čidlo u vzd. filtru
Co je to za čidlo v krabici vzd. filtru a jakou má funkci? Neví to tady náhodou někdo? Zjistil jsem, že na stejné trase a za zhruba stejných podmínek mi stoupla spotřeba cca o 0,3-0,4l/100km. Jel jsem tu trasu mnohokrát a vždy zhruba stejné. Včera jsem to jel opět a spotřeba narostla. Jediné co se změnilo tak klesla teplota vzduchu, prostě se ochladilo. Mám dojem, že tu spotřebu v zimě ovlivňuje to čidlo v krabici filtru. Co tam vlastně měří a hlavně např. je-li vzduch studený, přidává benzínu do směsi? K čemu by tam potom bylo. Potřeboval bych znát seriózní odpověď. Co takle přivést do systému ohřátý vzduch od chladiče nepomohlo by to?? U starých aut byla klapka léto zima a v zimě to přívod vzduchu předehřívalo. V zimě mě to vždycky žere daleko víc. Najde se odborník, který poradí?????? Jde o lantru J2 r.v.96.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
- Reklama
-
- *****
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 14 pro 2005, 11:47
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Sis odpověděl sám.. je to čidlo teploty nasávaného vzduchu
V zimě by asi bylo dobrý mít tam přívod teplého vzduchu, ale zase je fakt, že motoru prospívá studenej.. viz naše otevřené sportovní filtry a věčný problém jak zajistit aby tam nešel horkej vzduch od motoru.. hůř to totiž jede.. ale samozřejmě.. čím studenější vzduch, tím větší spotřeba
V zimě by asi bylo dobrý mít tam přívod teplého vzduchu, ale zase je fakt, že motoru prospívá studenej.. viz naše otevřené sportovní filtry a věčný problém jak zajistit aby tam nešel horkej vzduch od motoru.. hůř to totiž jede.. ale samozřejmě.. čím studenější vzduch, tím větší spotřeba
Takže přivést teplý vzduch do té krabice s filtrem by pomohlo a nebo ne ???? Nevíte někdo k čemu je to plastové monstrum kterým se přivádí vzduch k filtru???Vede to až někam dole pod auto. Na co to proboha je???Odvlhčuje to vzduch, ohřívá nebo co jiného. U jiných aut je jen jednoduchý nasávací otvor. K čemu má lantra tu plastovou hrůzu???Asi to k něčemu bude ale k čemu??? Hujere nevíš???? Ev. jak tam přivést ohřívaný vzduch??? Kudy do toho plastového monstra????
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Je to tlumic zvuku a lapac hrubych necistot.Jinak bych se na vsechny pokusi a upravy vyprd kdyz je to auto pouzivano pro beznej provoz.Ti chytry panove v korei udelali nejlepsi kompromis co se tyka spotreby,jizdy za ruznych podminek a zivotnosti a spolehlivosti motoru!Bruno píše:Takže přivést teplý vzduch do té krabice s filtrem by pomohlo a nebo ne ???? Nevíte někdo k čemu je to plastové monstrum kterým se přivádí vzduch k filtru???Vede to až někam dole pod auto. Na co to proboha je???Odvlhčuje to vzduch, ohřívá nebo co jiného. U jiných aut je jen jednoduchý nasávací otvor. K čemu má lantra tu plastovou hrůzu???Asi to k něčemu bude ale k čemu??? Hujere nevíš???? Ev. jak tam přivést ohřívaný vzduch??? Kudy do toho plastového monstra????
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Pro Hujer:
Moc děkuji. Dá se ten ten plastový tlumič, či lapač hrubých nečistot nějak otevřít a vyčistit. Zatím jsem objevil jen kastlík na filtr.Té nečistoty tam někde dole může být za ty léta hafo.Nevím jak se do toho dostat nebo se to prostě nerozdělává a jezdí se s tím do konce životnosti auta?? Nahoře jsou jakési nýtky ale šrouby jsem tam nikde nenašel.
Moc děkuji. Dá se ten ten plastový tlumič, či lapač hrubých nečistot nějak otevřít a vyčistit. Zatím jsem objevil jen kastlík na filtr.Té nečistoty tam někde dole může být za ty léta hafo.Nevím jak se do toho dostat nebo se to prostě nerozdělává a jezdí se s tím do konce životnosti auta?? Nahoře jsou jakési nýtky ale šrouby jsem tam nikde nenašel.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Vubec to neres!Ver mi! Vetcinou tam nic neni.Bruno píše:Pro Hujer:
Moc děkuji. Dá se ten ten plastový tlumič, či lapač hrubých nečistot nějak otevřít a vyčistit. Zatím jsem objevil jen kastlík na filtr.Té nečistoty tam někde dole může být za ty léta hafo.Nevím jak se do toho dostat nebo se to prostě nerozdělává a jezdí se s tím do konce životnosti auta?? Nahoře jsou jakési nýtky ale šrouby jsem tam nikde nenašel.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
No ona to není nevýhoda.Naopak nyní vím, že stačí pokles teploty /myslím tím přiváděného vzduchu do motoru/ a už to žere víc.Myslel jsem si dřív, že má na to hlavně vliv ztuhlý olej v převod. ztuhlá ložiska atd. Určitě to vliv má ale až při větších mrazech.Jednoduchým výpočtem jsem si zjistil, že se u čidla dost zásadně mění odpor podle teploty přiváděného vzduchu a tím i napětí pro ŘJ. U Tempry to řešili automatickou klapkou, která při nižší teplotě přepla na "zimní provoz" a do motoru šel předehřátý vzduch. Taky mezi letní a zimní spotřebou nebyl tak zásadní rozdíl. To už musely být tuhé mrazy aby spotřeba razantně stoupla.Mám dojem, že zakopaný pes bude v tom, že do Lantry jde vzduch přímo z venku bez možnosti předehřevu v zimě.Čím je vzduch studenější, tím větší napětí pouští čidlo-termočlánek do ŘJ a ta podle toho upravuje množství benzínu. Čím hladnější vzduch, tím více benzinu.Stačilo by přivést teplý vzduch pod filtr, čidlo by vyhodnotilo teplotu a ŘJ by dostala menší napětí a ubrala by na benzinu.To právě pomohl odhalit Blendiho palubní počítač.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
jen tak pro zajimavost, to čídlo - zvana váha vzduchu, u me sonaty neměří jen teplotu vzduchu, ale taky průtok vzduchu a tlak vzduchu, takže ono je toho víc co ti měni složení směsi,
teply vzduch ještě teoreticky přivedeš od výfuku třeba, ale jak změníš třeba atmosfericky tlak tak to vážně už něvím (poznamka - nevím konkretně jaky přesně vliv to ma na směs, ale nějaky to bude mít jak to tam Ti kluci ušatí síkmoocí dali)
teply vzduch ještě teoreticky přivedeš od výfuku třeba, ale jak změníš třeba atmosfericky tlak tak to vážně už něvím (poznamka - nevím konkretně jaky přesně vliv to ma na směs, ale nějaky to bude mít jak to tam Ti kluci ušatí síkmoocí dali)
Hyundai Santa FE 2.2 CRDi
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Nechci moc polemizovat, ale čidlo u lantry J2 je jen termočlánek, tudíž mění svůj odpor vlivem teploty a tím i napětí pro řídící jednotku. Pokud něco měří tlak vzduchu res. podtlak, tak je to až za škrtící klapkou.Ale možná se mýlím, tak mě odborníci prosím opravte!!!!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Bruno ja měl na mysli toto - vaha vzduchu ktera se nacházá ve vzduchovem filtru
a myslel jsem to celkově co tam vše u některých aut měří, Tvoje auto konkretně muže mít jen tu teplotu
a myslel jsem to celkově co tam vše u některých aut měří, Tvoje auto konkretně muže mít jen tu teplotu
Hyundai Santa FE 2.2 CRDi
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
co to tam mas za vymozenosti. pro Lhotyho: a co by si tim vyresil kdybys to dal jinam??akorad zblbnes jednotku. tam to je pak retezova reakce (na zaklade neceho se vyhodnocuje druhy -zkracene- ) ale zajimalo by me jaka je optimalni teplota -myslim takovou teplotu aby byla co nejmensi spotreba... somo ze bez UBYTKU VYKONU
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko