neco takovyho sem myslel...pres zimu nejak vychytat idealni(letni)teplotu nekde jinde a tam to cidlo dat:-dvlastaFR píše: co to tam mas za vymozenosti. pro Lhotyho: a co by si tim vyresil kdybys to dal jinam??akorad zblbnes jednotku. tam to je pak retezova reakce (na zaklade neceho se vyhodnocuje druhy -zkracene- ) ale zajimalo by me jaka je optimalni teplota -myslim takovou teplotu aby byla co nejmensi spotreba... somo ze bez UBYTKU VYKONU
čidlo u vzd. filtru
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
- Lhoty
- Moderátor
- Příspěvky: 1197
- Registrován: 02 říj 2007, 10:32
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
- Reklama
Možná je to blbost, ale tak mě napadlo, že studenější vzduch má menší objem a tím pádem ho natlačíš víc do válců - čím víc vzduchu v motoru, tím víc kyslíku a tím pádem se může dát víc benzínu a líp to jede. Proto to asi jede na studenej vzduch líp(sportovní filtry) a taky ti to zvýšilo spotřebu. Vždyť NOS je taky vlastně jen okysličovadlo, aby se dalo spálit víc benzínu naráz......
Lantra Kombi GLS 1.6 16V DOHC G4GR- LPG *97
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
lhoty ale ty chces idealni teplotu vzduchu a ne ze naraficis nekam cidlo tim si nepomuzes akorad jak sem psal "zblbnes jednotku" cim studenejsi vzduch tim (teoreticky) dava jednotka vic stavy ale zase to pak nebude souhlasit s vyhodnocenim od lamda sondy........A OBRACENE
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
- Melkor
- **
- Příspěvky: 282
- Registrován: 26 led 2007, 16:45
- Bydliště: Velké Popovice
- Kontaktovat uživatele:
Něřešte to pane tohle nemá řešení.Polevim z vysokejch otáček, pohoda klídek a tabáček... V zimě to prostě žere o malinko víc a nemá žádnej smysl cokoli předělávat přidávat odmontovávat a tak. Prostě než se to zahřeje tak s tim jedu zvolna a když je to zahřátý tak to žere jako v létě... A to auto je stavěný tak že to řidič opravdu řešit nemusí. Stačí to za studena nehonit...
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Myslím, že opravdu nejlepší by bylo udělat na vstupu vzduchu do krabice filtru další otvor z boku, pro přívod teplého vzduchu od výfuku / od toho HOT plechu/ do filtru to přivést pružnou teplu odolnou hadicí a na původní přívod vzduchu dát nějaký deklík. Před zimou ten deklík nasadit. Z boku filtru, kde bude nový otvot, deklík sundat a připojit tu hadici která bude nasávat teplý vzduch od výfukového potrubí tj. udělat do HOT plechu díru, navařit tam nástavec na tu hadici a vždy před zimou propojit hadicí průměr cca 45 mm. Vzduch by to v zimě nasávalo pod tím HOT plechem, kde jsou schované parohy a tedy dostatek tepla. Na léto by se naopak hadice sundala a nasadil deklík/ na ten zimní přívod/ nebo by se tam mohla dát např. zasouvací klapka/ a hadici tam nechat/ a zároveň sundat deklík původního přívodu vzduchu. Myslím, že by to nebyl takový problém udělat.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Ten proud vzduchu by zase nebyl tak horký, protože by to bralo i z boku těch parohů teplý vzduch, pak by se to ještě ochladilo v té hadici a nakonec i v tom plastovém kastlu. Myslím si , že by se ten kastlík nerozehřál natolik, aby to něco udělalo. U Fiata Tempry to bylo také tak, tedy od výfukového potrubí přímo do sání a taky tam nic nehořelo a to byl v té hadicí papír / viz. flexibilní el. hadice/
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
- macháček
- ***
- Příspěvky: 632
- Registrován: 14 lis 2005, 23:30
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
MartasZ, Ty tam můžeš mít čidlo a počítač jaký chceš. U Tebe je to jasný, Tobě se na spotřebě nejvíce podílí palivo spotřebované na výrobu el. energie pro pojízdnou diskotékuMartasZ píše:Výhoda/nevýhoda přesnýho palubního počítače Ještě že já ho nemám, asi bych se zbláznil
Bruno.. je to v normě.. až ti stoupne spotřeba o dva litry, tak to začni řešit.. ale fakt v zimě každej počítá s větší spotřebou, holt ani ty nemůžeš bejt výjimka
Hyundai Lantra kombi 1.5 12V GLS/r. v. 2000
-
- *****
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 14 pro 2005, 11:47
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
To je fakt.. proto to radši neřešim a užívám si pravidelných masáží zadmacháček píše:MartasZ, Ty tam můžeš mít čidlo a počítač jaký chceš. U Tebe je to jasný, Tobě se na spotřebě nejvíce podílí palivo spotřebované na výrobu el. energie pro pojízdnou diskotékuMartasZ píše:Výhoda/nevýhoda přesnýho palubního počítače Ještě že já ho nemám, asi bych se zbláznil
Bruno.. je to v normě.. až ti stoupne spotřeba o dva litry, tak to začni řešit.. ale fakt v zimě každej počítá s větší spotřebou, holt ani ty nemůžeš bejt výjimka
Termočlánek nemění odpor vlivem teploty ale procházející proud řádově v miliampérech.Odpor mění odporové např PT100 ale těch je více tipů.Bruno píše:Nechci moc polemizovat, ale čidlo u lantry J2 je jen termočlánek, tudíž mění svůj odpor vlivem teploty a tím i napětí pro řídící jednotku. Pokud něco měří tlak vzduchu res. podtlak, tak je to až za škrtící klapkou.Ale možná se mýlím, tak mě odborníci prosím opravte!!!!