Palivo Accent

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Roman

Palivo Accent

Příspěvek od Roman »

Mám Hyundai Accent 1.3 r.v.04 doporučované palivo je natural 91,ale jezdím na 95.Chci se zeptat jestli bych mohl jezdit i na 98(99) bez jakých koliv úprav.Vím z dob minulých, kdy jsem vlastnil Fiata,že to šlo a vůbec mu to nevadilo.Díky všem
Reklama
 

Uživatelský avatar
Jirka
****
Příspěvky: 1046
Registrován: 14 črc 2005, 15:12
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Jirka »

Samozřejmě že se nic nestane. Auto nepatrně lépe táhne, ale spotřeba se nehne. Hodně lidí říkalo, že se sníží ale nic jsem nespozoroval. No a když se podívám na cenu 99 oktanovýho benzínu tak mě to rychle přejde ho kupovat :x
Naposledy upravil(a) Jirka dne 15 lis 2005, 08:21, celkem upraveno 2 x.
Hyundai Accent GLS, 1,5i, 12/1999, 5dv., Obrázek
PRODÁNO 05/2012
Georg
*
Příspěvky: 31
Registrován: 20 črc 2005, 12:24
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Georg »

Je to tak, jak píše Lukee, v Accentovi 1.3 jsem taky vyzkoušel víc druhů benzínu.Lepší je kvalitní 91, než ošizený 95.Při použití Shell V Power se mi zdál motor maličko živější a tišší,ale za tu cenu ...? Mezi 95 a 98 jsem vůbec žádný rozdíl nezaznamenal.
ryba

1.5

Příspěvek od ryba »

ja mam teda lantru, ale 1,5 MMT motor, kterej se daval i do Accentu, ja teda benzin poznam. 91 jede dejme tomu normalne, 95 lip jen k vyuziti toc. momentu (nizsi otacky, kopce driv na 3, s 95 na 4), 98 ZNATELNE lepe, kopec misto na 4 na 5:)...no to jsem mozna prehnal, ale jede to lip. V-P zadny rozdil od 98. 91 je cca za stejny penize jako 95, 98 je uz kurevsky drahej spas, bohuzel. Ale na hory s bagazi opravdu lepsi. Jezdim trvale na 95, mechanik rikal, ze je to zcela fuk, RJ si to upravi sama.
Georg
*
Příspěvky: 31
Registrován: 20 črc 2005, 12:24
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Georg »

Jinak jsem taky vyzkoušel OMV 100 oktanový benzín v Accentu 1.3 12V.
Měl jsem fakt o 0,48l na 100 km vyšší spotřebu, než u benzínu 95.Takže už žádný experimenty... škoda peněz !
Lucas

91 vs ostatni

Příspěvek od Lucas »

Zda se mi, ze 91 zere u 1.3 strikacky o neco mene nez 95ka, jizdni vlastnosti stejny. Beru 91 i kdyz je stejne draha. Nejlip dopadly 92-93 ky v rumunsku a bulharsku a po rovine jak jsem zvyklej jezdit tak 90 to jezdilo 100 pri stejne zmacklym plynu.
Miguel

Příspěvek od Miguel »

Me rovnou řekli že je psaná 91,ale tankovat 95.........vzhledem ke kvalitám pohoných hmot některých benzínek u nás se nedivim......už se těším až ho protáhnu do Chorvatska na pořádný zahraniční beňoch.... :D :D jinak tady tankuju u SHELLu
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ja jsem tankoval po ceste na Francouzke pobrezi celou cestu jen 98 oct.a vice.Byl jsem plne nalozeny neco okolo 300 kg a bylo to znat ve stoupanich a rozjezdech.Kdyby accentik tak nesedel na zadek rekl bych ze jedu prazdny.Spotreba nebyla dulezita a spis to bylo pekne svezeni.
JanJakoubek
*
Příspěvky: 10
Registrován: 29 pro 2005, 01:26
Bydliště: Dublin 18,Irsko

Příspěvek od JanJakoubek »

Prispevek nad timto je muj.Zapomnel jsem se prihlasit. :o
Accent 1.3,12V,2003,42 000 km
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

ve scoupe je temer stejnej motor, leju do nej Shell 95, obcas 100, podle penez.. no zda se mi ze na 91ku od avanti to jelo uplne stejne ale spotrebu nevim, rekl bych ze to samy asi.. nekdy zase zajedu k avanti pro 91, pac od cervence tam nic jinyho nez shell nebylo.. :)
ignorek
*
Příspěvky: 41
Registrován: 22 črc 2005, 23:21
Bydliště: okres Tábor

Palivo

Příspěvek od ignorek »

Na toto téma se toho napsalo už hodně, a myslím, že i na těchto stránkách..
Takže ve zkratce: Pokud načerpáte palivo s vyšším oktanovým číslem než máte v techničáku, tak se vůbec nic neděje. Neměl by se změnit ani výkon ani spotřeba. Vyšší okt.číslo = vyšší bod samovznícení. To je důležité u aut např. s turbem, kde jsou vysoké tlaky a s palivem s malým okt.číslem by docházelo ke samovzněcování - ke klepání motoru, a mohlo by ho to poškodit. Více info si někde jistě najdete, pokud vás to zajímá..
Takže je zbytečné čerpat např. Natural 98, a vlastně i 95, když všem současným motorům od Hyundai stačí Nat.91. Je to tím, že tyhle auta se dělají především pro americký trh, kde je snad max. jen Nat.91.
Sám jsem mezi 95 a 91 rozdíl nezaznamenal. Spíš mi připadalo, že to jede lépe na 91. Ale hlavní je kvalita paliva!
Pokud jsou ovšem v palivu nějaké aditiva (např. Shell V-Power), tak se výkon i spotřeba mohou lišit, zrovna tak, jako když je v benzínu voda nebo jiné sajrajty (pak to škube :-( )..
Accent 1.3i 63kW r.v.2004
SC

zlepšení...?

Příspěvek od SC »

lukee píše:Já zkoušel i Shell VPower Racing a ve výkonu auta žádný rozdíl oproti Naturalu 98. Jinak je jedno co tam dáš za benzín (91,95,98,99...) důležité je at je čistý a kvalitní. Já třeba dlouhodobě tankoval jen u OMV Nat. 98 a max. spokojenost.
Řekl bych že většina lidových pověr o tom, že vyšší oktanové číslo vede automaticky ke zvýšení výkonu motoru, má původ právě v ředěném a nekvalitním benzínu u našich stanic. Když někdo u pumpy natankuje dejme tomu do Fabie Natural 95 (který je ve skutečnosti tak degradovaný, že má skutečné o.č. 91) a ECU mu uměle sníží předstih (a výkon), příště natankuje u stejné benzínky Natural 98 (který je rovněž stejně ošizený a chová se jako 95, která tam správně patří), tak logicky dojde k mylnému závěru, že vyšší číslo = lineárně vzrůstající kvalita svezení. Tohle snad ale u východních aut nehrozí, jejich nárok na oktanové číslo je minimální...

SC
black_sheep

Re: Palivo

Příspěvek od black_sheep »

ignorek píše:Na toto téma se toho napsalo už hodně, a myslím, že i na těchto stránkách..
Takže ve zkratce: Pokud načerpáte palivo s vyšším oktanovým číslem než máte v techničáku, tak se vůbec nic neděje. Neměl by se změnit ani výkon ani spotřeba. Vyšší okt.číslo = vyšší bod samovznícení. To je důležité u aut např. s turbem, kde jsou vysoké tlaky a s palivem s malým okt.číslem by docházelo ke samovzněcování - ke klepání motoru, a mohlo by ho to poškodit. Více info si někde jistě najdete, pokud vás to zajímá..
Takže je zbytečné čerpat např. Natural 98, a vlastně i 95, když všem současným motorům od Hyundai stačí Nat.91. Je to tím, že tyhle auta se dělají především pro americký trh, kde je snad max. jen Nat.91.
Sám jsem mezi 95 a 91 rozdíl nezaznamenal. Spíš mi připadalo, že to jede lépe na 91. Ale hlavní je kvalita paliva!
Pokud jsou ovšem v palivu nějaké aditiva (např. Shell V-Power), tak se výkon i spotřeba mohou lišit, zrovna tak, jako když je v benzínu voda nebo jiné sajrajty (pak to škube :-( )..

no ja tankuju dlouhodobe na shellu V Power, obcas i Racing. Nabral jsem 91 u avanti a hruza, rekl bych ze rozdil k horsimu se dostavil, takze dal uz jedine shell nebo OMV jak doted.
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“