No,nezměříš.Ohmetry maji malý rozsah.To tak proměříš celistvost vodiče.Multimetry mají o něco větší rozsah.Jsou i do dvaceti megaohmů.Zkraty a průrazy se měří megmetem.Mám doma jeden.V koženém pouzdře vypadá,jak starý tranzistorák na kličku.
Pletete hrušky s jabkama,sleduje se u VN kabelů měrný odpor,který se dá změřit kdejakým multimetrem (řádově Kohm) a potom průrazové napětí,to asi změří jen spec.pracoviště.
Takže u káblov mi to je jasné, ale ešte jednu otázku: ako zistím v garáži, či mi neprebíja sviečka, či je ok ak to nepoznám pri chode motora ? Lebo raz mi v servise dali novú sviečku, že bola zlá a ja sem o tem ani nevedel...
kopir píše:Takže u káblov mi to je jasné, ale ešte jednu otázku: ako zistím v garáži, či mi neprebíja sviečka, či je ok ak to nepoznám pri chode motora ? Lebo raz mi v servise dali novú sviečku, že bola zlá a ja sem o tem ani nevedel...
Jak je zlá svíčka,tak by to mělo jet jenom na tři válce.Anebo Ti cuká motor.A když chceš poznat,jaká je,musíš ji vymontovat.Źe je špatná,většinou to vizuálně poznáš.
dopadlo to tak, ze jsem objednal nove zapalovaci kabely u Tesly Blatna a rovnez promeril to same co pred tim, takze uvedu malou tabulku(cilo kabelu, mnou namereny odpor u starych kabelu, odpor co udava Hyundai ze ma byt, odpor co maji nove kabely od Tesly):
Jak jde videt z tabulky, nove kabely od Tesly Blatna jsou velmi blizko hodnotam co udava Hyundai. Takze predpokladam, ze ty stare kabely uz byly asi hodne stare.