vyhřívání zadního skla
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
O zkušenosti s el. vodivým lakem jsem již psal viz. výše. Tu topnou "spirálu" ten polep na skle si napřed proměř multimetrem.
Změř kolik má Ohmů /její odpor/a jestli tam není nějaký přechodový odpor. Podle ohmova zákona vypočítáč proud, který obvodem prochází a pak i výkon ve watech. Důkladně si proměř a zkontroluj konektory, tam může být zakopaný pes. Tu baterku máš OK? Nemá slabé napětí? Také bys měl změřit jestli na konektrory / svorky / toho topení na skle jde napětí hned po nastartování a nebo se tam objeví až za určitý počet minut. Pak by to nebylo ve " spirále " ale v nastavení toho spinače topení /jeho regulace/.
Proud I = napětí U / odpor R ...................Výkon P = U x I
Změř kolik má Ohmů /její odpor/a jestli tam není nějaký přechodový odpor. Podle ohmova zákona vypočítáč proud, který obvodem prochází a pak i výkon ve watech. Důkladně si proměř a zkontroluj konektory, tam může být zakopaný pes. Tu baterku máš OK? Nemá slabé napětí? Také bys měl změřit jestli na konektrory / svorky / toho topení na skle jde napětí hned po nastartování a nebo se tam objeví až za určitý počet minut. Pak by to nebylo ve " spirále " ale v nastavení toho spinače topení /jeho regulace/.
Proud I = napětí U / odpor R ...................Výkon P = U x I
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Opravdu to proměř multimetrem ten ohmický odpor pěkně část po části odkud je to a kam vodivé ať víš kde to propojit tím lakem, ty odpory pak sečti a zadej do vzorce, ať víš kolik tam cca poteče ampér. To víš, je to jen 12V takže např. při 24W tam poteče proud 2A, to zas není tak málo. Je to potřebné dostatečně prolakovat aby to mělo odpovídající průřez a nezhořelo to /to zalakované místo/. Myslím že to může mít i více watů protože při zapnutí toho vyhřívání to hejbne otáčkama/zhoupnou se otáčky/.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Už ve Favoritu to mělo víc než 100W.
Jinak tam jsem to opravoval tím lakem, celkem jsem nanášel na poškození 3 vrstvy a nechal vždy 4-5hodin tuhnout.
práce na 12-15 hodin...
Ale teď bude problém s teplotou, musí být minimálně 20°C a ještě to chce aby bylo sucho, takže to chce buď vytápěnou garáž a nebo 5-dveře dostat domu a nebo ještě jedna možnost je vyčkat na léto...
Po této procedůře fungovalo kompletně celé okno bez problému.
Jinak tam jsem to opravoval tím lakem, celkem jsem nanášel na poškození 3 vrstvy a nechal vždy 4-5hodin tuhnout.
práce na 12-15 hodin...
Ale teď bude problém s teplotou, musí být minimálně 20°C a ještě to chce aby bylo sucho, takže to chce buď vytápěnou garáž a nebo 5-dveře dostat domu a nebo ještě jedna možnost je vyčkat na léto...
Po této procedůře fungovalo kompletně celé okno bez problému.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Nebo taky ofukovat fénem. Nalepí se lepící páska na šířku toho původního vodivého pásku v opravovaném místě, malým štětečkem přetřeš lakem vysušíš fénem a tak ještě 2x zase sušíš, až lak nelepí opatrně odlepíš lepicí pásku a je to hotovo. Jen bacha, ať to tím fénem neupečeš, všechno opatrně a s citem.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
- Melkor
- **
- Příspěvky: 282
- Registrován: 26 led 2007, 16:45
- Bydliště: Velké Popovice
- Kontaktovat uživatele:
z toho co píšeš vyplívá, že jsi vyrobil obvod, s nerovnoměrným odporem.... proud je ve smyšce stejný, takže výkon se ti protopí tam, kde je největší odpor... čili tam kde si opravoval, je to už sice spojené (protéká proud) ale má to příliš velký odpor, a proto to tam tolik topí... odpor snížíš zase tím lakem, ale nevím jak moc a jestli to bude stačit... v nejlepším je potřeba se trefit tak, aby si měl v lakovaném úseku stejný odpor jako má jakýkoli jiný úsek...
Jen teoretický rozbor...prakticky nemám zkušenosti...
Jen teoretický rozbor...prakticky nemám zkušenosti...
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Já jsem ti psal, že to máš udělat několikrát a taky můžeš ten spoj rozšířit, takže si nalep ty pásky trochu víc od sebe a budeš mít ten proužek /to spojované místo / širší a tím také klesne odpor /místo bude více vodivé. Nejlepší by bylo abys po vysušení změřil odpor toho místa viz. ohmův zákon. Takže okruh už máš a teď to jen doladit na původní odpor. A ten si změř. Odpor od přívodu po vadné místo /kdes začal lakovat/ a odpor od druhého přívodu po vadné místo / z druhé strany/ pak ty odpory sečti a výsledný odpor i s opravovaným místem musí být stejný /cca/ pokud bude větší musíš víc nalakovat /víc vrstev na sebe a můžeš i do šířky/ abys zvětšil průřez vodiče. Pak bude na 100% fachčit
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Zřejmě jsi si nenechal poradit a nelakoval jsi to mezi dvěma nalepenými páskami /pak by navadilo , že ti ujede ruka/.Takže to udělej tak, že tam tu pásku nalep / pokud je to ohybu tak to vystřihni podle ohybu/ a pak lakuj jednu vrstvu na druhou a vysušuj. Hlavně to přelakuj dost daleko přes ten původní polep aby to mělo potřebný průřez. To sušení je taky moc důležité!!!! Ty odpory jsi už změřil??? Multivoltmetr je v každém Baushausu , Baumaxu apod. cca za 145 Kč, to se vyplatí ho vlastnit. Napiš jaký máš odpor obou částí polepu, měř to tak jak jsem ti napsal.Z toho vypočítáme proud a potřebný odpor spojovaného/opravovaného místa/.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
- mirec
- **
- Příspěvky: 439
- Registrován: 01 úno 2006, 23:09
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
mne to topi hned po starte a zeby sa to samo vypinalo som zatial nezistil proste ked to necham zapnute tak to topi v jednom kuse kym nezhasnem motor...jedine kedy mi to nejde zapnut je ked mam vypnuty motor...ale to je asi logicke...a inak obcas musim aj 3 4 krat dubnut do spinaca aby sa zaplo uz ma asi nejaky ten kontaktik zly....
Sonata 2,4 2006 Elegance
Accent GLS 1996 1,5 12V 5dv.
Accent GLS 1996 1,5 12V 5dv.
Bruno píše:Zřejmě jsi si nenechal poradit a nelakoval jsi to mezi dvěma nalepenými páskami /pak by navadilo , že ti ujede ruka/.Takže to udělej tak, že tam tu pásku nalep / pokud je to ohybu tak to vystřihni podle ohybu/ a pak lakuj jednu vrstvu na druhou a vysušuj. Hlavně to přelakuj dost daleko přes ten původní polep aby to mělo potřebný průřez. To sušení je taky moc důležité!!!! Ty odpory jsi už změřil??? Multivoltmetr je v každém Baushausu , Baumaxu apod. cca za 145 Kč, to se vyplatí ho vlastnit. Napiš jaký máš odpor obou částí polepu, měř to tak jak jsem ti napsal.Z toho vypočítáme proud a potřebný odpor spojovaného/opravovaného místa/.
No šlo tam o to, že jsem měl širší pásku, než byla šířka mezery mezi lajnama. Nechtělo se mi pásku stříhat protože mám poškozeno zhruba 25% čar, a to by bylo hodně dlouhý sraní....takhle to seškrábnu a je klid.
Dobrá rozuměl jsem odpovědi.....prostě to ještě jednou natřu.