Klíče - zámky - úspěch

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Uživatelský avatar
xkrchnav
***
Příspěvky: 592
Registrován: 12 zář 2007, 06:47
Bydliště: Adamov

Příspěvek od xkrchnav »

Zdravím, síce už trochu staré vlákno, ale pripíšem aj náš zážitok. Kúpili sme si nedávno auto - malo len jeden kľúčik. Počítali sme s tým, že nemá imobilizér, pretože to nevedel ani majiteľ :). A tak ideme do hypernovy a tam v klasickom kľúčiarstve pozerám, že robia aj autokľúče. Tak som im ho dal - je to ten čo má na plaste M a na železe J. A je čierny... A on to vzal do nejakého prístroja a nadhodil cenu že 2700 kč. Tak mi kusa spadla sánka, bol som prekvapený, že tam je nejaký čip. Ale vravel, že nie je problém ho spraviť ten kľúč, ale tá cena teda! Ale lepšie než všetko meniť pri strate to je fakt. Ako sa dá zistiť či auto má ten imobilizér či nie? Nebliká nič na prístrojovke. (Teda iným spôsobom ako si nechať urobiť kľúč bez čipu za pár stoviek :) ). Dík. No asi do toho budeme musieť investovať, ak nechceme strážiť ten jediný ako oko v hlave. (nie že by som ho išiel hneď vyhadzovať z okna samozrejme..)
Tucson NX4 1.6 GDi 4x4, 2022
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015 (predaná)
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (darovaná)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Engineer
Moderátor
Příspěvky: 3306
Registrován: 22 lis 2006, 22:15
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Engineer »

xkrchnav píše:Zdravím, síce už trochu staré vlánko, ale pripíšem aj náš zážitok. Kúpili sme si nedávno auto - malo len jeden kľúčik. Počítali sme s tým, že nemá imobilizér, pretože to nevedel ani majiteľ :). A tak ideme do hypernovy a tam v klasickom kľúčiarstve pozerám, že robia aj autokľúče. Tak som im ho dal - je to ten čo má na plaste M a na železe J. A je čierny... A on to vzal do nejakého prístroja a nadhodil cenu že 2700 kč. Tak mi kusa spadla sánka, bol som prekvapený, že tam je nejaký čip. Ale vravel, že nie je problém ho spraviť ten kľúč, ale tá cena teda! Ale lepšie než všetko meniť pri strate to je fakt. Ako sa dá zistiť či auto má ten imobilizér či nie? Nebliká nič na prístrojovke. (Teda iným spôsobom ako si nechať urobiť kľúč bez čipu za pár stoviek :) ). Dík. No asi do toho budeme musieť investovať, ak nechceme strážiť ten jediný ako oko v hlave. (nie že by som ho išiel hneď vyhadzovať z okna samozrejme..)
Zda sa mi byt divoke aby auto malo immo a neblikalo pripadne nesignalizovalo na palubke...
z jedneho prosteho dovodu: Keby mne nesvietila kontrolka immo tak nenastartujem alebo sa mi odpalila dioda na kontrolke :-D

Treba to pozriet...
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
jelensoft
*
Příspěvky: 97
Registrován: 18 zář 2005, 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jelensoft »

Klíče k H. Atos i s imobilizérem mi udělal klíčník v Globusu na Černém Mostě v Praze za 2.000.-Kč a funguje sqwelle :-). V servisu na tom bádali a pak mi řekli, že to bude stát cca 10 tisíc, takže takhle to vyšlo podstantě levněji.
Lantra sedan 1,6 16V r.v.96
Uživatelský avatar
xkrchnav
***
Příspěvky: 592
Registrován: 12 zář 2007, 06:47
Bydliště: Adamov

Příspěvek od xkrchnav »

tak skúsime ešte globus, predsa 700 kč rozdiel :). Ale čo ten imobilizér? Nemohlo sa stať, že kľúč má síce čip ale pre naštartovanie by stačil obyčajný kľúč? To asi ináč ako vyskúšaním nezistím čo? Ako to treba pozrieť?

Ešte by ma zaujímalo, aký je význam signalizácie na palubovke? Aby si zlodej prichystal odpovedajúce načinie k tomu? My na palubovke nemáme ani diodku aby tam malo čo blikať - takže aspoň jedna možnosť je vylúčená... snáď som teda nič neprehliadol :).
Tucson NX4 1.6 GDi 4x4, 2022
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015 (predaná)
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (darovaná)
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vipe »

xkrchnav píše:tak skúsime ešte globus, predsa 700 kč rozdiel :). Ale čo ten imobilizér? Nemohlo sa stať, že kľúč má síce čip ale pre naštartovanie by stačil obyčajný kľúč? To asi ináč ako vyskúšaním nezistím čo? Ako to treba pozrieť?

Ešte by ma zaujímalo, aký je význam signalizácie na palubovke? Aby si zlodej prichystal odpovedajúce načinie k tomu? My na palubovke nemáme ani diodku aby tam malo čo blikať - takže aspoň jedna možnosť je vylúčená... snáď som teda nič neprehliadol :).
Poradím ti jeden fígl. Uřízni si z ocelové trubky průměru takovýho aby šla těsně nasadit kolem spínací skříňky cca 5 mm proužek, ten potom nasaď kolem té spínačky. Dej klíč a zkus nastartovat pokud to nenaskočí tak máš v klíčku čip. :wink:
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Všechny auta vyrobený od roku 95 mají imobilizér v klíčku. Od toho roku to bylo zavedené jako povinná výbava.
Uživatelský avatar
xkrchnav
***
Příspěvky: 592
Registrován: 12 zář 2007, 06:47
Bydliště: Adamov

Příspěvek od xkrchnav »

Fakt všetky už majú imobilizér od toho roku? A ak ho majú - majú aj tú červenú blikajúcu diodku na palubovke? Ako sa dá ešte ináč zistiť či tam je? Tú trubku neviem či zoženiem... Skúsim asi dať spraviť ten kľúč bez čipu ak to nebude drahé a uvidíme. Dík :)
Tucson NX4 1.6 GDi 4x4, 2022
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015 (predaná)
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (darovaná)
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Mám ve starým SantaFe taky immo, ale žádná dioda tam není. Čip je uložen v tom plastu klíče, bez něj neodjedeš. Dostal jsem k tomu i servisní klíč, který je bez čipu.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vipe »

xkrchnav píše:Fakt všetky už majú imobilizér od toho roku? A ak ho majú - majú aj tú červenú blikajúcu diodku na palubovke? Ako sa dá ešte ináč zistiť či tam je? Tú trubku neviem či zoženiem... Skúsim asi dať spraviť ten kľúč bez čipu ak to nebude drahé a uvidíme. Dík :)
Já taky nemám blikající ledku, ale symbol imobilizéru oranž auto s klíčkem. Nemusí bejt trubka můžeš použít třeba kousek silnějšího cínu stočeného a sletovaného, aby to byl uzavřený kruh (obvod). :wink:
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Opravdu to mají auta o roku 95. tedy třeba i první filcky. Žádná kontrolka být nemusí. Na otestování by mělo stačit obalit klíček alobalem. tím se odstíní signál z klíčku a nemělo by jít nastartovat. Je to podobná technologie jako když používáte plastovou kartu nebo čip na otevírání dveří. Každý čip má unikátní kód a řídící jednotka má databázi platných kódů. Při nastartování nebo otevírání dveří si řj zjistí jestli je přijmutý kód platný a podle toho povolí nastartovat nebo třeba otevřít dveře nebo závoru či cokoliv jiného. Dělám v tomle oboru - přístupové a docházkové systémy. Montujeme to do firem, bytových domů a podobně. Stačí na nějakou vzdálenost přiložit kartu ke čtecímu zařízení a dveře se otevřou. Nemusíte nikde nesmyslně lovit klíče a navíc nedochází k nekontrolovatelnému množení klíčů.
Uživatelský avatar
xkrchnav
***
Příspěvky: 592
Registrován: 12 zář 2007, 06:47
Bydliště: Adamov

Příspěvek od xkrchnav »

Takže v tom kľúči to je ten istý princíp ako napríklad ISIC na otváranie dverí (kľudne aj 5 cm)? Myslel som, že je to skôr podobné čipom dotykovým (resp hodne malá vzdialenosť) -
http://www.arsenal-sib.ru/other/tm_ds1990a.jpg

ibutton. Tak že to nebude tak ľahké odtieniť. No už sa začínam zmierovať s tým, že ak chcem mať aj záložný kľúč, výjde to na tie skoro 3 tisícky. Ale tak lepšie ako meniť potom všetky zámky... Dík.
Tucson NX4 1.6 GDi 4x4, 2022
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015 (predaná)
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (darovaná)
Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Čipy I-Button od Maximu jsou založené na kontaktní technologii. To znamená, že se tím čipem musíš fyzicky dotknout čtecího zařízení. Tohle je spíš bezkontaktní technologie. V okruží zámku je cívka, která na malou vzdálenost sejme kód z čipu, který je zataven v pouzdře klíčku. Ale princip je stejný. Každý čip má v sobě unikátní kód který je uložen v databázi řj a ta vyhodnotí, jestli je platný. Na stejným principu fungují karty a bezkontaktní přívěsky které se používají na vstupní systémy ve firmách, nebo třeba na stravovací systémy ve školách. Takhle by šel jednoduše udělat i imobilizér. Máš ŘJ do které nahraješ platné médium a to ovládá třeba relé u palivový pumpy. Přijdeš do auta, přiložíš na nějaké místo kartu - tam v tom místě někde pod palubkou je čtecí anténa a ŘJ vyhodnotí že je ta karta platná. Sepne relé palivové pumpy a jedeš. Takhle můžeš do té ŘJ nahrát téměř neomezený počet platných médií. My máme systémy, které pojmou až 4000 médií tedy karet nebo čipů I-BUTTON od Maximu.
Uživatelský avatar
xkrchnav
***
Příspěvky: 592
Registrován: 12 zář 2007, 06:47
Bydliště: Adamov

Příspěvek od xkrchnav »

Hmmm a keďže je to takto - nestačilo by len prečítať kód čo je v tom kľúči a skopírovať ho hoc na nejakú kartu? pretože si myslím, že v karte to nebude tak drahé - keď vychádzam z toho že ibutton stojí 100 kč... ale zas či by to šlo načítať. Ale stačilo by naštartovať (bežným kľúčom + priloženie karty alebo čoho) a potom kartu odložiť - alebo to by sa moto vypol?
Tucson NX4 1.6 GDi 4x4, 2022
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015 (predaná)
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (darovaná)
Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Každá karta nebo I-Button už má v sobě unikátní kód nahraný od výrobce. A ten samozřejmě nesouhlasí s kódem který je v čipu klíčku. Další problém je frekvence na které by to komunikovalo. Standard u běžných systémů je 125khz. Pochybuji, že je ta frekvence stejná jako u imobilizeru v autě. U klíčku který si necháš udělat, je čip bez kódu. V klíčnictví ho pak okopírují z origo klíčku. Takhle to je u druhovýroby. A nebo má nový klíč kód v čipu a ten se pak musí nahrát do ŘJ auta jako platný. Takhle to pravděpodobně funguje v značkovém servise - je to můj dohad, v autobranži se moc nepohybuji.
keman
*
Příspěvky: 36
Registrován: 12 úno 2007, 21:54
Bydliště: M BOULE

Příspěvek od keman »

klic zakoupen v m. boleslavi pod hradem cca za 500 a v sukoradech nacipovali za dalsich 500.tedy za 1000 kc mam dalsi klic
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Technická sekce“