Ono na tom CRDíčku to taky poznáš, je rozdíl jet za 4 nebo za 6litrů. Pravda že u benzínu to bude znatelnější... ???(6-10litrů)???Pajk píše:Už jenom z důvodu spotřeby bych šel do toho CRDI.Když budeš chtít jezdit s benzínem trochu víc svižně hned to poznáš na spotřebě....
I 30 1,6 90kW(benzín) versus 1,6 CRDI 85kW(nafta)
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
- Reklama
To je právě ten problém, že většina lidí jezdí s benzinem jako s dieselem, takže to šolichají kolem 2-2.500 otáček a jakmile to vylítne ke 3.000 tak řadí nahoru. Přitom benzin si libuje v jízdě od 3.500 nebo ještě lépe od 4.000 nahoru a přitom, kdo to někdy zkusil ví své - ve výsledné spotřebě je téměř jedno, jestli se mrdolíš kolem 2.500 nebo jedeš pěkně dynamicky nad 3.500.
Já jezdím vcelku běžně nad 5.000 a od začátku mám k 1.10.2007 průměrnou spotřebu 9,87. Zrovna při té zmiňované 100 km/hod jedu klasicky na pětku, ale předjíždím na 3, kterou je možno bez potíží točit ke 134 km/hod. Těch předjížděcích manevrů, kdy je třeba podřadit o 2 či více stupňů, ale není tolik, aby se to dramaticky podepsalo na spotřebě.
Spotřeba by dle mě neměla být hlavním ukazatelem ve výběru motorizace. Jsou pro mě důležitější kriteria jako spolehlivost, komfort, bezpečnost, ...
Samozřejmě záleží, kolik toho najezdíš a v jaké skladbě vzdáleností. Mně prostě jen udivují sousedi okolo, kteří houfně nakupují diesel, protože "to skoro nic nežere a nafta je levná" a přitom se cukají jen po městě a pak se diví, že jim odchází vstřiky, čerpadla apod. Ve výsledku najedou do 10t km ročně a mizivý rozdíl ve spotřebě proti benzinu nasypou do oprav. A to nemluvím o tom, když jedem na hory a oni půl večera v hospodě jen debatujou "ty vole, mínus dvacet, doufám že mi nezamrzne nafta".
Já jezdím vcelku běžně nad 5.000 a od začátku mám k 1.10.2007 průměrnou spotřebu 9,87. Zrovna při té zmiňované 100 km/hod jedu klasicky na pětku, ale předjíždím na 3, kterou je možno bez potíží točit ke 134 km/hod. Těch předjížděcích manevrů, kdy je třeba podřadit o 2 či více stupňů, ale není tolik, aby se to dramaticky podepsalo na spotřebě.
Spotřeba by dle mě neměla být hlavním ukazatelem ve výběru motorizace. Jsou pro mě důležitější kriteria jako spolehlivost, komfort, bezpečnost, ...
Samozřejmě záleží, kolik toho najezdíš a v jaké skladbě vzdáleností. Mně prostě jen udivují sousedi okolo, kteří houfně nakupují diesel, protože "to skoro nic nežere a nafta je levná" a přitom se cukají jen po městě a pak se diví, že jim odchází vstřiky, čerpadla apod. Ve výsledku najedou do 10t km ročně a mizivý rozdíl ve spotřebě proti benzinu nasypou do oprav. A to nemluvím o tom, když jedem na hory a oni půl večera v hospodě jen debatujou "ty vole, mínus dvacet, doufám že mi nezamrzne nafta".
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
A s cenou nafty to je také pasé-v okolí už jsem viděl několik čerpaček s vyšší cenou nafty než benzínu.A bude hůř
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Pajk
- **
- Příspěvky: 407
- Registrován: 04 srp 2006, 13:22
- Bydliště: Vraclav is near Vysoké Mýto
- Kontaktovat uživatele:
Tak je jasný,že rozdíly ceny benzínu a nafty se zas pomalu vyrovnávají.Nikde nepsal kolik kolik najede za rok.Mě při 30 000km by se už ten diesel asi vyplatil.To startování asi zas tak horký nebude.Když je auto "baterka" v pořádku,tak nevidím problém.Nafta navíc nabízí lepší výkon v širším spektru otáček....
Lantra kombi 1.6-G4GR,r.v. 97
ABS,klima,dálka
ABS,klima,dálka
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
treba pro me spotreba neni az takovy duvod proto, abych si koupil naftu. Tu jedinou vyhodu nafty rad ozelim Pro me dulezitejsi pocit z celeho auta, proto nehodlam jezdit v necem jen proto, ze mam o trosku mensi spotrebu a vse ostatni je minusem.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Tak jsem byl znovu projet obě auta a nemohu si pomoc ta nafta je prostě o hodně lepší. Díky turbu s naklápěcíma lopatkama to prostě akceleruje okamžitě ve všech možných i nemožných situacích. Abych docílil alespoň trochu podobných vlastností, musel jsem u benzínu podřadit někde až o dvě rychlosti a točit alespoň kolem 4700 ot/m a víše aby to slušně akcelerovalo. Sporřeba podle počítače lezla při tom k 18 l. Mimo to jsem si znovu dal hodně pozor na kultivovanost chodu motoru a jeho zvuk pronikající při určitých rychlostech do kabiny. Hluk v kabině při sportovní jízdě s benzínem je opravdu při otáčkách kolem 5 tis a víc již hodně vysoký tím že naftu tolik nemusím točit je hluk mnohem menší i zvuková kulisa je taková jemnější nebo nevím jak to říc prostě to lépe zní. Další zajímavá věc je ta, že třeba u Kia seed zní ta nafta uplně jinak přesto že jsou to stejné motory a podvozky. Měl jsem také možnost sedět v i30 se 17" kolama 225x45 ale neřídil jsem . Je to fakt nářez !zdenek76 píše:Tak já bych doporučil projet si ta auta ještě jednou a tentokrát se stopkami v ruce. To, že tě diesel tlačí do sedačky je sice pěkné, ale nic to nevypovídá o reálném zrychlení. Ve zrychlení z místa i dynamickém má ta 1.6 benzin jasně navrch. Navíc syrový (nový) benzin jede podstatně jinak než zajetý.
Nicméně ani jedno není vyloženě sportovní motor, takže bych se rozhodoval i na základě toho, kolik toho najezdím, jak dlouhé trasy apod.
tak víš jak, benzin zrychluje plynule, reálně rychleji, ale nedělá u toho tolik cavyků jako diesel u něhož máš sice otlačený záda, ale smutný oči z toho jak koukáš na koncový světla vzdalujícího se benzinu
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Přesně takzdenek76 píše:tak víš jak, benzin zrychluje plynule, reálně rychleji, ale nedělá u toho tolik cavyků jako diesel u něhož máš sice otlačený záda, ale smutný oči z toho jak koukáš na koncový světla vzdalujícího se benzinu
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Ael panové, nemluvíme tu všeobecne o benzínových a naftových motorech, ale specialně o motorech v i30 a jak čtu vaše prispěvky začínam se vice utvrzovat v tom, že jste nikdo s tim auten nejel.Borek píše:Přesně takzdenek76 píše:tak víš jak, benzin zrychluje plynule, reálně rychleji, ale nedělá u toho tolik cavyků jako diesel u něhož máš sice otlačený záda, ale smutný oči z toho jak koukáš na koncový světla vzdalujícího se benzinu
Taky si myslim...vicemene se staci podivat do tabulek, kdo komu natrhne prdel...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Tak já jsem jel v i30 jenom s tím dieselem a 1.4 benzin, nejdříve s tím slabším dieselem a dva týdny na to s tím silnějším + 1.4benzinem. Jako diesel jede subjektivně fakt pěkně, zdá se, že to stále táhne a tak. Ale, po cca 2.600 otáčkách už ten silnější motor umírá (slabší byl dost hrůza) a dostat se na max výkon, který je někde ve 4.000 si moc nedokážu představit.
Benzin je takový jiný, subjektivně reaguje pomaleji, ale když jsme pak měřili úsek i okruh, tak na tom byl vždy o fous lépe než diesel. Navíc ta 1.4 jde velmi ochotně do otáček, takže není problém jet na hranici plného výkonu.
Proto si myslím, že ta 1.6 benzin pojede ještě lépe a nebude se ani muset tolik točit jako 1.4, už vzhledem k tomu, jak má pěkně rozložený krouťák oproti výkonu.
Ale jinak nikomu nic neberu, každýho věc co zvolí. Kdybych jezdil 30t km ročně, tak taky vážně uvažuju nad dieselem. Při mém nájezdu ale spotřebu neřeším a dám přednost benzinu.
Benzin je takový jiný, subjektivně reaguje pomaleji, ale když jsme pak měřili úsek i okruh, tak na tom byl vždy o fous lépe než diesel. Navíc ta 1.4 jde velmi ochotně do otáček, takže není problém jet na hranici plného výkonu.
Proto si myslím, že ta 1.6 benzin pojede ještě lépe a nebude se ani muset tolik točit jako 1.4, už vzhledem k tomu, jak má pěkně rozložený krouťák oproti výkonu.
Ale jinak nikomu nic neberu, každýho věc co zvolí. Kdybych jezdil 30t km ročně, tak taky vážně uvažuju nad dieselem. Při mém nájezdu ale spotřebu neřeším a dám přednost benzinu.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Zkoušel jsem jak silnější diesel 1.6, tak i 1.6 benzín, u dieselu je znatelné zpoždění odhadem 0,5 vteřin od stlačení plynového pedálu do skutečného rozjetí, což někomu nemusí vadit. Je o 100 kg je těžší a i to je poznat, jinak slušně táhne a i motor je tichý.
1.6 benzín reaguje okamžitě, jízda je dynamičtější a pocit z jízdy skvělý.
Nakonec jsem vybral variantu 1.6 benzín a zatím jsem plně spokojený. Pěkně táhne i při nižších otáčkách a má výborné zrychlení, Elantra 1.6 benzín, kterou jsem měl předtím, byla o poznání línější.
------------------
i30 comfort, najeto 1200 km
1.6 benzín reaguje okamžitě, jízda je dynamičtější a pocit z jízdy skvělý.
Nakonec jsem vybral variantu 1.6 benzín a zatím jsem plně spokojený. Pěkně táhne i při nižších otáčkách a má výborné zrychlení, Elantra 1.6 benzín, kterou jsem měl předtím, byla o poznání línější.
------------------
i30 comfort, najeto 1200 km
ja bych bral diesel. i kdyz sem byl vzdycky jeho odpurce... ale dnesni diesely... hlavne budes mit plny auto nebo vozejk a benzin budes muset dost honit aby ses neloudal (s ohledem na spotrebu pac dneska na ni kazdej kouka), zatim co u dieselu budes moct drzet skoro stejny otacky jako u prazdnyho auta.
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8138
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
ja by som v I30 volil benzin. Jednak finacne, jednak charakeristikou. Zviezol som sa aj na CRDI aj na benzine. netreba sa dat odradit malym objemom, samo treba ho tocit (4000 a viac) ale inak je to dost vyvazena kombinacia ceny, chodu a celkoveho vyrazu auta. A ak clovek nejazdi dlhe trasy a viac ako 30 000 km rocne investicia do Dieslu sa nevyplati ani financne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
No a jak často máš plný auto nebo vozejk? Když vím, že budu často tahat naloženej vozejk, tak si jako tahouna nebudu kupovat i30, kterej toho asi moc neutáhne.vlastaFR píše:ja bych bral diesel. i kdyz sem byl vzdycky jeho odpurce... ale dnesni diesely... hlavne budes mit plny auto nebo vozejk a benzin budes muset dost honit aby ses neloudal (s ohledem na spotrebu pac dneska na ni kazdej kouka), zatim co u dieselu budes moct drzet skoro stejny otacky jako u prazdnyho auta.
Já jsem Santíka bral taky hlavně kvůli velkému kufru (hodím tam kočár vcelku i se psem), ale opravdu našlápnutý jsem ho měl jen asi 2x. Jinak v drtivé většině vozím jen vzduch.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz