ABS
Moderátoři: black_sheep, Tringi, Moderátoři
ABS
ahoj, mám problém s ABS. Někdy po startu motoru kontrolka normálně shasne a vše je ok, ale poslední dobu se ji moc nechce a ABS je mimo provoz. Někdy se stane, že nastartuju, shesne, aBS normálně funguje (vyzkoušeno) a v průběhu jízdy se někdy opět rožne a už neshasne, někdy pomůže jen vypnutí motoru a opětovné nastartování, někdy ani to ne. Dělá si to co chce. Kde mám hledat chybu? Napadá mě jedno z čidel na kolech, nebo její kabeláž....
Coupé 2,0 16V 1997
Coupé 2,0 16V 1997
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Reklama
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Podívej se na kabeláž k čidlům už jsem často vyděl sedřený izolace a také když svítí kontrolka ABS stále tak ve spoustě případů pomůže vapkou prostríkat čidla, protože se zanáší a pak signalizují chybu.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
zkus je protože oni signalizují chybu, když nemají signál ale ten se jim ztrátí při nanešení je to běžná snadno omyvatelná závada ABS
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
ještě jedna informace k problému. ABS ni už nejede vůbec, a kontrolka nyní při druhé poloze klíčku shasíná, teda jen občas (ještě před startem motoru, když počkám jako třeba u žhavení u diesla), ale jakmile otočím klíčkem na start a motor naskočí, kontrolka se opět rozsvítí a zas driftuju, i když ted to nebylo na závadu. Jeden řidič, co se v ochcávce plně věnoval řízení mi vletěl bez varování do mýho pruhu přímo před nárazník, takže jsem na suchu letěl asi 10m driftem a za doprovodu kouře od gum. Málem jsem mu políbil nárazník, tady by mi abs nepomohlo, ale jinak na písku nebo mokru už mi to chybí...
To jsem ale odbočil. Ptám se, zda třeba vadné čidlo reaguje až při nastartovaným motoru, respektive zda čerpadlo na ABS jede až při spuštěným motoru, což bych pochopil, že to abs se rozsvítí až po startu. Na rendlovi z roku 1991 (asi první generace ABS) byla elektrická pumpa a tudíž nezávislá na chodu motoru, jen potřebovala napětí, a tam při každým sešlápnutí brzdy dodatečně tlakoval do systému, pěkně to vrčelo ), ale fungovalo bez problémů, takže ABS fungovalo i při chcípnutým motoru, ale na druhou polohu klíčku samozřejmě. Na ty čidla jsem ještě neměl čas se mrknout.
Nezná někdo hodnoty odporu, kolik bych měl naměřit, kdybych je měřil?
Díky
To jsem ale odbočil. Ptám se, zda třeba vadné čidlo reaguje až při nastartovaným motoru, respektive zda čerpadlo na ABS jede až při spuštěným motoru, což bych pochopil, že to abs se rozsvítí až po startu. Na rendlovi z roku 1991 (asi první generace ABS) byla elektrická pumpa a tudíž nezávislá na chodu motoru, jen potřebovala napětí, a tam při každým sešlápnutí brzdy dodatečně tlakoval do systému, pěkně to vrčelo ), ale fungovalo bez problémů, takže ABS fungovalo i při chcípnutým motoru, ale na druhou polohu klíčku samozřejmě. Na ty čidla jsem ještě neměl čas se mrknout.
Nezná někdo hodnoty odporu, kolik bych měl naměřit, kdybych je měřil?
Díky
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
čidlo abs funguje jako kolečko u myši kdy se jakoby prosvěcuje otvor v kolečku a dává impulzy na čidlech abs neměříš odpor nýbrž impulzy jestli jsi někdy viděl dělat diagnostiku na třeba na pc tak při daném řežimu když máš auto zvedlé na heveru a točíš kolem tak se ti na displeji ukazuje rychlost jednostlivých kol a na také základě toho (jak jsi psal novější generace mají více vstupů informací) jednotka ABS rozděluje brzdnou sílu, jinak kontrolka ABS by ti měla zhasnout po nastartování po takové jakoby vlastní diagnostice brzdného okruhu ABS což jde až po aktivaci posilovačů a natlakování okruhů. Jinak pod pojmem drift si představuju úmyslnou a kontrolovanou jízdu smykem nežli brždění už i očima Ještě kontrola zrovna čidel ABS je nejjednoduší v servisu jak jsem už psal jen se napíchnou na auto a zatočí koli v luftě a jestli má jednotka info z kol jak na tom jsou tak tam problém nebude to by potom bylo pravděpodobně v oné kouzelné krabičce ABS
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
pravda, že u hyundaie jsem čidla detailně neviděl a dost by mě překvapilo, kdyby to bylo na optickém principu, jak píšeš, že prosvěcuje mezery. Na rendlovi i většině aut je aktivní čidlo na indukčním principu, které při aktivním magentickém poli vyvolá elektrický impuls. Tedy když "zub" věnce náboje se dostane k "zubu" čidla.
S tím slovem drift máš pravdu Ony zastavená kola moc řiditelný nejsou
S tím slovem drift máš pravdu Ony zastavená kola moc řiditelný nejsou
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jo tak, špatně jsem to pochopil. Ted dva dny zpět mi abs zase šlapalo normálně a to jsem jel 200km, párkrát jsme to na sněhu prošlápl a fakt jede. Pak jsem to šoupl na dva dny do vymrzlý garáže, kde je pořád průvan jak na sibiři. Tam to jen stálo, přijdu, nastartuju a zas to na mě svítí.... Asi fakt nějaká blbost.. Mrknul bych na to, ale v týhle kláááádě, brr . Počkám až bude teplejc.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ještě stále jsem neměl příležitost se na to podívat, ale zjistil jsem jednu podstatnou věc tohoto problému. Většinou to přestane fungovat, když se mi tam dostane voda, ale nevim přesně kam... Každopádně když jsem měl suché auto, bylo to ok. Jakmile s ním vjedu do myčky, nebo ho propláchnu vodou na wapce, nebo jen když nalejvám kapalinu do nádobky ostřikovačů a vyleju něco vedle, je problém. Problém trvá tak týden, než auto dkokonale oschne, respektive místo daného problému. Takže vada bude asi někde v netěsnosti, nebo v některém kabelu... Má někdo podobnou zkušenost?
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Takovýdle blbosti se stávaj a to i u jiných elektrických zařízení,příklad o de mne,v létě jsem si umyl motor,po zapnutí zapalování se mi zaply chladicí vrtule od chladičů na plný kule ,tři krát za sebou,už jsem začal proklínat Hyundaie ,pak jsem přišel na to,že se mi dostala voda do konektorů,jde o to,že voda Ti to spojí a udělá zkrat,od tý doby raději zkouknu vždycky všechny konektory ,vyfoukám je a je pokoj,říkám tohle jsou jenom takový blbinky,ale přijít na to je kumštmirpie píše:ještě stále jsem neměl příležitost se na to podívat, ale zjistil jsem jednu podstatnou věc tohoto problému. Většinou to přestane fungovat, když se mi tam dostane voda, ale nevim přesně kam... Každopádně když jsem měl suché auto, bylo to ok. Jakmile s ním vjedu do myčky, nebo ho propláchnu vodou na wapce, nebo jen když nalejvám kapalinu do nádobky ostřikovačů a vyleju něco vedle, je problém. Problém trvá tak týden, než auto dkokonale oschne, respektive místo daného problému. Takže vada bude asi někde v netěsnosti, nebo v některém kabelu... Má někdo podobnou zkušenost?
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Hlavní jednotka abs je vedle nádobky na dolívání ostřikovačů (aspoň u lantry, ale coupe si myslím to má stejně), tak hledej problém tam, když píšeš, že ti to dělá i při rozlití při dolévání. Je to taková kovová (asi hliník) kostka a vedou do toho tlakový hadice.
Lantra Kombi GLS 1.6 16V DOHC G4GR- LPG *97
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Většinou to přestane fungovat, když se mi tam dostane voda, ale nevim přesně kam... Každopádně když jsem měl suché auto, bylo to ok. Jakmile s ním vjedu do myčky, Takže vada bude asi někde v netěsnosti, nebo v některém kabelu... Má někdo podobnou zkušenost?[/quote]
Za pořádného lijáku jsem jel jak kat,druhý den mi po startu nezhasla kontrolka ABS.Reklamace v OL,napoprvé se to soudruhům nepodařilo na stálo,to až na podruhé.Voda se údajně dostala někde do svazku a po něm do konektorů,jsem provokatér a teď semtam nějakou řádnou kaluž proletím jak raketa-test těsnosti O.K.
Za pořádného lijáku jsem jel jak kat,druhý den mi po startu nezhasla kontrolka ABS.Reklamace v OL,napoprvé se to soudruhům nepodařilo na stálo,to až na podruhé.Voda se údajně dostala někde do svazku a po něm do konektorů,jsem provokatér a teď semtam nějakou řádnou kaluž proletím jak raketa-test těsnosti O.K.