Laické dotazy čerstvého majitele Hyundai Coupé
Moderátoři: Tringi, Moderátoři
Laické dotazy čerstvého majitele Hyundai Coupé
Zdravim vsechny,
delam do IT, takze jsem totalni amater, co se tyce technickych zalezitosti okolo aut Umim si akorat dolit vodu do ostrikovacu a vymenit pichly kolo Takze mam par dotazu, ktere mohou byt blbe, za coz me omluvte
(Mam Hyundai Coupe 1.6, r.v. 1998, dovoz z Italie, jel jsem si pro ni koncem listopadu 2005 ve vanici z Plzne do Trebice
1. Moc se mi nezdaji predni reflektory (moc to nesviti, i kdyz je to serizeny), takze chci prejit na xenony nebo bi-xenony. Jak se tak pohybuji ceny xenonu a ceny montaze (co jsem slysel, tak to vyjde tak na 5000-6000)? Mate nejake doporuceni, co vzit nebo cemu se vyhnout?
2. Rozvody se maji delat po 90000 km. Ja netusim, jestli na tomhle byly rozvody delany nebo ne (koupeno v bazaru, servisni knizka prazdna, najezdeno 144000 km). Nicmene na motoru (nebo tam nekde je tlustym bilym fixem napsano 95000 km. To vypada docela pravdepodobne, ze ty rozvody byly v tu dobu delany a ten italskej servis to tam timto zpusobem napsal, ne?
3. Chci nejaky sportovnejsi potahy - musim vzit nejaky univerzalni? Pocitam, ze mi tam vetsina (kvuli delenym zadnim sedadlum) nebude pasovat? Co treba tyhle?
http://www.tuningshop.cz/Autopotahy-Spo ... 30230.html
http://www.tuningshop.cz/Autopotahy-R-R ... 30227.html
4. Ma to manualni klima. Jak nejlip to nastavit, aby se to v zime rychle roztopilo? Prijde mi, ze se to roztapi stejne pomalu jako muj starej Renault Clio bez klimosky - trva tak 10 minut, nez se auto stane v zime obyvatelny ? Je treba mozny, ze v klimosce neni napln a tudiz to moc netopi?
5. Mam tam zimni kola asi 185/65/14", na leto chci pochopitelne neco vetsiho, dle technicaku 205/50/15", ale posilhavam po 16" - nebudu pak na silnici citit kazdej vymol? Jaky 16" tam muzu dat?
Dik moc...
delam do IT, takze jsem totalni amater, co se tyce technickych zalezitosti okolo aut Umim si akorat dolit vodu do ostrikovacu a vymenit pichly kolo Takze mam par dotazu, ktere mohou byt blbe, za coz me omluvte
(Mam Hyundai Coupe 1.6, r.v. 1998, dovoz z Italie, jel jsem si pro ni koncem listopadu 2005 ve vanici z Plzne do Trebice
1. Moc se mi nezdaji predni reflektory (moc to nesviti, i kdyz je to serizeny), takze chci prejit na xenony nebo bi-xenony. Jak se tak pohybuji ceny xenonu a ceny montaze (co jsem slysel, tak to vyjde tak na 5000-6000)? Mate nejake doporuceni, co vzit nebo cemu se vyhnout?
2. Rozvody se maji delat po 90000 km. Ja netusim, jestli na tomhle byly rozvody delany nebo ne (koupeno v bazaru, servisni knizka prazdna, najezdeno 144000 km). Nicmene na motoru (nebo tam nekde je tlustym bilym fixem napsano 95000 km. To vypada docela pravdepodobne, ze ty rozvody byly v tu dobu delany a ten italskej servis to tam timto zpusobem napsal, ne?
3. Chci nejaky sportovnejsi potahy - musim vzit nejaky univerzalni? Pocitam, ze mi tam vetsina (kvuli delenym zadnim sedadlum) nebude pasovat? Co treba tyhle?
http://www.tuningshop.cz/Autopotahy-Spo ... 30230.html
http://www.tuningshop.cz/Autopotahy-R-R ... 30227.html
4. Ma to manualni klima. Jak nejlip to nastavit, aby se to v zime rychle roztopilo? Prijde mi, ze se to roztapi stejne pomalu jako muj starej Renault Clio bez klimosky - trva tak 10 minut, nez se auto stane v zime obyvatelny ? Je treba mozny, ze v klimosce neni napln a tudiz to moc netopi?
5. Mam tam zimni kola asi 185/65/14", na leto chci pochopitelne neco vetsiho, dle technicaku 205/50/15", ale posilhavam po 16" - nebudu pak na silnici citit kazdej vymol? Jaky 16" tam muzu dat?
Dik moc...
dříve Hyundai Coupé 1.6 / 84 kW [R.I.P.]
teď BMW E46 330i / 170 kW [mazec!]
teď BMW E46 330i / 170 kW [mazec!]
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 95
- Registrován: 13 dub 2005, 15:33
- Bydliště: kousek od Úval u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
1) jelikož mají světla čirou optiku, tak tam xenony jdou dát snadno. Cenu odhaduju do 5000Kč i s montáží, kontakty mám ale pouze v Praze. Jinak mě ty originál světla svítly dobře a stačilo mi to.
2) Rozvody se dělají po 90tis. km, každopádně bych je bejt tebou udělal, než se spoléhat na nějakej nápis fixou. Spolu s tím i vyměň olej.
3) Potahy asi vybírej jen podle toho, co ti tam bude pasovat. s tím žádnou zkušenost nemám.
4) Rychlé topení a klimatizace spolu nemají nic společného, klimatizace pouze ochlazuje. Takže dokud se neohřeje motor -> netopíš. Puštěná klimatizace v zimě je pouze dobrá pro odmlžení -> vysušuje vzduch.
5) V pohodě tam můžeš dát rozměr 205/45 R16 na ráfky 7,5 x 16. Dávaly se i na spec. model Coupe F2 Evolution u kterého nebyly žádné podvozkové změny, takže z pohledu mechanických vlastností to bude OK. Já to taky tak měl. Problém bude pouze na STK (možná, já jsem nechával STK zajišťovat u servisu Hyundai a prošlo to i s těma kolama). Každopádně pak ucítíš každej výmol, ale za to to bude lépe sedět. Nic není zadarmo
2) Rozvody se dělají po 90tis. km, každopádně bych je bejt tebou udělal, než se spoléhat na nějakej nápis fixou. Spolu s tím i vyměň olej.
3) Potahy asi vybírej jen podle toho, co ti tam bude pasovat. s tím žádnou zkušenost nemám.
4) Rychlé topení a klimatizace spolu nemají nic společného, klimatizace pouze ochlazuje. Takže dokud se neohřeje motor -> netopíš. Puštěná klimatizace v zimě je pouze dobrá pro odmlžení -> vysušuje vzduch.
5) V pohodě tam můžeš dát rozměr 205/45 R16 na ráfky 7,5 x 16. Dávaly se i na spec. model Coupe F2 Evolution u kterého nebyly žádné podvozkové změny, takže z pohledu mechanických vlastností to bude OK. Já to taky tak měl. Problém bude pouze na STK (možná, já jsem nechával STK zajišťovat u servisu Hyundai a prošlo to i s těma kolama). Každopádně pak ucítíš každej výmol, ale za to to bude lépe sedět. Nic není zadarmo
Měl jsem tři roky Hyundai Coupe 2.0i, 1. generace ...
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Dík moc za odpovědi.
1. Ještě jsem se pro jistotu na tu cenu zeptal na xenony.cz (protože tam všude každýmu cpou sadu za 13000 Kč) a odpověď ohledně těch ůevných xenonů byla: "Téměř s jistotou se jedná o sadu s D2S výbojkami,které nemají s paticí H7 nic společného.Nedoporučuji z hlediska nemožnosti trefení ohniska a špatné svítivosti, popř.zničení světometu." Takže teď nevím
5. Takže 205/45 R16, 7,5J a navíc ET 46 dle techničáku. V kterém z těch čísel se můžu o něco lišit, aby mi to tam pořád pasovalo?
1. Ještě jsem se pro jistotu na tu cenu zeptal na xenony.cz (protože tam všude každýmu cpou sadu za 13000 Kč) a odpověď ohledně těch ůevných xenonů byla: "Téměř s jistotou se jedná o sadu s D2S výbojkami,které nemají s paticí H7 nic společného.Nedoporučuji z hlediska nemožnosti trefení ohniska a špatné svítivosti, popř.zničení světometu." Takže teď nevím
5. Takže 205/45 R16, 7,5J a navíc ET 46 dle techničáku. V kterém z těch čísel se můžu o něco lišit, aby mi to tam pořád pasovalo?
dříve Hyundai Coupé 1.6 / 84 kW [R.I.P.]
teď BMW E46 330i / 170 kW [mazec!]
teď BMW E46 330i / 170 kW [mazec!]
-
- *****
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 14 pro 2005, 11:47
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Jenom k těm kolům chci říct, že já teda tam mám sedmnáctky
Rozměr 17x8" a pneu 215/40 a jsem maximálně spokojenej.. Když jsem to vyměnil za ty strašný patnáctky, tak jsem nějak extra velkej rozdíl necejtil.. Akorát že to podstatně líp sedí.. a hlavně.. úžasně to vypadá..
Na to se můžeš podívat v "Zástavba subwooferových boxů JBL" navíc jsem dopředu koupil sportovní kratší pružiny a přesto to nikde o podběhy nebo něco podobnýho nedrhne.. prostě pohoda a vypadá to víc jako sporťák.. můžu jen vřele doporučit
Akorát s timhle profilem jsou náchylnější na různý výmoly na silnici.. snadnějc se ničej.. Zrovna včera jsem to jedno kolo musel poslat na srovnání Ale zas s takovejma kolama se moc nelítá
Rozměr 17x8" a pneu 215/40 a jsem maximálně spokojenej.. Když jsem to vyměnil za ty strašný patnáctky, tak jsem nějak extra velkej rozdíl necejtil.. Akorát že to podstatně líp sedí.. a hlavně.. úžasně to vypadá..
Na to se můžeš podívat v "Zástavba subwooferových boxů JBL" navíc jsem dopředu koupil sportovní kratší pružiny a přesto to nikde o podběhy nebo něco podobnýho nedrhne.. prostě pohoda a vypadá to víc jako sporťák.. můžu jen vřele doporučit
Akorát s timhle profilem jsou náchylnější na různý výmoly na silnici.. snadnějc se ničej.. Zrovna včera jsem to jedno kolo musel poslat na srovnání Ale zas s takovejma kolama se moc nelítá
-
- *
- Příspěvky: 95
- Registrován: 13 dub 2005, 15:33
- Bydliště: kousek od Úval u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Add. 1) toho bych se zas tak nebál. Samozřejmě že ti nenapíšou, že je to OK a aby sis to nechal udělat jinde a levnějšMr.Scully píše:Dík moc za odpovědi.
1. Ještě jsem se pro jistotu na tu cenu zeptal na xenony.cz (protože tam všude každýmu cpou sadu za 13000 Kč) a odpověď ohledně těch ůevných xenonů byla: "Téměř s jistotou se jedná o sadu s D2S výbojkami,které nemají s paticí H7 nic společného.Nedoporučuji z hlediska nemožnosti trefení ohniska a špatné svítivosti, popř.zničení světometu." Takže teď nevím
5. Takže 205/45 R16, 7,5J a navíc ET 46 dle techničáku. V kterém z těch čísel se můžu o něco lišit, aby mi to tam pořád pasovalo?
Každopádně já co mám kontakt na člověka co to dělá, tak těch aut dělá spoustu, používá různé výbojky o různých teplotách světla, samozřejmě i bi-xenony, udělá z nečirých světlometů čiré, umí i systém naklápění xenonů v závislosti na náklonu auta atd ...
Add. 2) musíš dodržet vše, případně ET se může lišit +/- 8 mm, myslím, že se hodně dělaj kola s ET 38, to by tam šlo.
Měl jsem tři roky Hyundai Coupe 2.0i, 1. generace ...
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Moje skromné doporučení:
1. za Xenony bych zvážil vydat takové peníze.Spíš bych si za začátek pořídil nové žárovky,třeba Philips Power Night,které mají lepší svítivost než normální halogeny.Ale xenony to nedohoní,jen se jim to trochu přiblíží.
2.rozhodně bych to nechal na posouzení zkušeného mechanika.
3.oba navrhované potahy jsou nejblíže sedákům kupátka.
Specilně pro kupátko jsem žádné potahy nikde neobjevil.
4.Mám automatickou klimatizaci,je zkontrolovaná a v pořádku a taky musím počkat min.5 minut než začnu pociťovat její teplo,v letě ale chlazení netrvá tak dlouho.Závisí to však na okolní teplotě.Zkontrolovat náplň a i filtr rozhodně neuškodí.
5.Na léto jsou ráfky R16 rozhodně hezčí.Základní orientaci pro volbu ráfek+pneu lze získat z obvodových tabulek,které mají některé pneu e-shopy jako pomůcku.Různé šířky a výšky pneu stejného průměru dávají různé hodnoty obvodu. Na ráfek R16x7 lze použít ET 38-42 a vejde se to tam.Oč je ET nižší než 46mm o tolik mm více vystupují z blatníku plus cca polovina rozdílu ze šířky nového ráfku oproti tomu zimnímu. Lze použít i ráfek se šířkou 7,5,ale pak je lepší volit šiřší a nižší pneu jak doporučuje Conan. R18x7,5 či 8 velice hezky vypadá i sedí,jel jsem v takovém,ale moje obutí R17x 7,5 s pneu 215x45 mi při jízdě mimo dálnici trochu vydrncá, ale po Praze na dlažbě je to silný zážitek.
1. za Xenony bych zvážil vydat takové peníze.Spíš bych si za začátek pořídil nové žárovky,třeba Philips Power Night,které mají lepší svítivost než normální halogeny.Ale xenony to nedohoní,jen se jim to trochu přiblíží.
2.rozhodně bych to nechal na posouzení zkušeného mechanika.
3.oba navrhované potahy jsou nejblíže sedákům kupátka.
Specilně pro kupátko jsem žádné potahy nikde neobjevil.
4.Mám automatickou klimatizaci,je zkontrolovaná a v pořádku a taky musím počkat min.5 minut než začnu pociťovat její teplo,v letě ale chlazení netrvá tak dlouho.Závisí to však na okolní teplotě.Zkontrolovat náplň a i filtr rozhodně neuškodí.
5.Na léto jsou ráfky R16 rozhodně hezčí.Základní orientaci pro volbu ráfek+pneu lze získat z obvodových tabulek,které mají některé pneu e-shopy jako pomůcku.Různé šířky a výšky pneu stejného průměru dávají různé hodnoty obvodu. Na ráfek R16x7 lze použít ET 38-42 a vejde se to tam.Oč je ET nižší než 46mm o tolik mm více vystupují z blatníku plus cca polovina rozdílu ze šířky nového ráfku oproti tomu zimnímu. Lze použít i ráfek se šířkou 7,5,ale pak je lepší volit šiřší a nižší pneu jak doporučuje Conan. R18x7,5 či 8 velice hezky vypadá i sedí,jel jsem v takovém,ale moje obutí R17x 7,5 s pneu 215x45 mi při jízdě mimo dálnici trochu vydrncá, ale po Praze na dlažbě je to silný zážitek.
Díky moc za vysvětlení.Lado píše:Moje skromné doporučení:
1. za Xenony bych zvážil vydat takové peníze.Spíš bych si za začátek pořídil nové žárovky,třeba Philips Power Night,které mají lepší svítivost než normální halogeny.Ale xenony to nedohoní,jen se jim to trochu přiblíží.
2.rozhodně bych to nechal na posouzení zkušeného mechanika.
3.oba navrhované potahy jsou nejblíže sedákům kupátka.
Specilně pro kupátko jsem žádné potahy nikde neobjevil.
4.Mám automatickou klimatizaci,je zkontrolovaná a v pořádku a taky musím počkat min.5 minut než začnu pociťovat její teplo,v letě ale chlazení netrvá tak dlouho.Závisí to však na okolní teplotě.Zkontrolovat náplň a i filtr rozhodně neuškodí.
5.Na léto jsou ráfky R16 rozhodně hezčí.Základní orientaci pro volbu ráfek+pneu lze získat z obvodových tabulek,které mají některé pneu e-shopy jako pomůcku.Různé šířky a výšky pneu stejného průměru dávají různé hodnoty obvodu. Na ráfek R16x7 lze použít ET 38-42 a vejde se to tam.Oč je ET nižší než 46mm o tolik mm více vystupují z blatníku plus cca polovina rozdílu ze šířky nového ráfku oproti tomu zimnímu. Lze použít i ráfek se šířkou 7,5,ale pak je lepší volit šiřší a nižší pneu jak doporučuje Conan. R18x7,5 či 8 velice hezky vypadá i sedí,jel jsem v takovém,ale moje obutí R17x 7,5 s pneu 215x45 mi při jízdě mimo dálnici trochu vydrncá, ale po Praze na dlažbě je to silný zážitek.
1. Dám na Tvoji radu, koukal jsem, že dost je poptávka po Osram (ale říká se, že málo vydrží) nebo po Philips (Power Night, Blue Vision, Night Guide, Vision Plus), tak uvidíme, vezmu některou z těch Philips. Je nějaký parametr, na který si musím dát pozor, nebo můžu koupit skoro cokoliv někde v Tescu? Co přesně udává parametr H1/H2/H3 apod.?
5. Jak je to vlastně s roztečí, mám na Coupé 4x100 nebo kolik? Neměřil jsem to Jinak v těch rozměrech mám pořád trochu guláš. Takže ráfky 7.5 = menší ET než u ráfků 7? Je jedno, jestli pak pneu budou 205/45 nebo třeba 205/55?
dříve Hyundai Coupé 1.6 / 84 kW [R.I.P.]
teď BMW E46 330i / 170 kW [mazec!]
teď BMW E46 330i / 170 kW [mazec!]
vim ze to tu uz bylo....mozna nejen pro laiky
http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php
http://www.tuning.sk/converter_wheels.php
http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php
http://www.tuning.sk/converter_wheels.php
Pro Mr.Scully,
1. Žárovky bych raději koupil ve specializovaném e-shopu,na př.DM Autodoplňky(www.autodoplnky.cz). Mám v kupátku model 05 žárovky s patkama H7.Tento udaj lze nalézt v návodu k obsluze nebo dotazem u autorizovaného dealera,když to neupřesní někdo z členů,který má stejný model.
5.Ráfky+pneu viz odkaz od Farmáře.Já mám rozteč 5x114,5. Závislosti vztahu ET k šířce ráfku nejlépe vysvětlí výkres s komentářem,který je pomůckou na stejném webu.Na webu by měli mít i program,kde si na svoji maketu vozu můžes vyzkoušet různé modely ráfků vč.pneu.Nevím ale přesně zda na shora uvedeném.Prověřít to a dám web.
1. Žárovky bych raději koupil ve specializovaném e-shopu,na př.DM Autodoplňky(www.autodoplnky.cz). Mám v kupátku model 05 žárovky s patkama H7.Tento udaj lze nalézt v návodu k obsluze nebo dotazem u autorizovaného dealera,když to neupřesní někdo z členů,který má stejný model.
5.Ráfky+pneu viz odkaz od Farmáře.Já mám rozteč 5x114,5. Závislosti vztahu ET k šířce ráfku nejlépe vysvětlí výkres s komentářem,který je pomůckou na stejném webu.Na webu by měli mít i program,kde si na svoji maketu vozu můžes vyzkoušet různé modely ráfků vč.pneu.Nevím ale přesně zda na shora uvedeném.Prověřít to a dám web.
Pro Mr.Scully,
5.ráfky+pneu odkaz na www.e-pneu.cz
kliknout na katalog litá kola
pneu
maketa viz jak vypadají
5.ráfky+pneu odkaz na www.e-pneu.cz
kliknout na katalog litá kola
pneu
maketa viz jak vypadají