ruční brzda
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Lhoty
- Moderátor
- Příspěvky: 1197
- Registrován: 02 říj 2007, 10:32
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
ruční brzda
zdravím, jde nějak zkrátit chod ruční brzdy na Lantře J2 rok96? nějak sem si nikde nevšiml žádného nastavování,diky za rady
- Reklama
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Sice nevím jak je to na tvém autě ale v podstatě jsem se setkal se třemy systémy
1) štělování hned na rameni páky ruční brzdy či kousek za ní někdy s možností seřizovat každou stranu zvlášť
2) seřízení pod autem a to u táhla které přechází v bodě jakoby háčkem (před ním je štelování) v "Y" a z toho jdou lanovody ke kolům či až u brzdy (přirovnal bych to ke způsobu štelování na kole)
3) pevný lanovod kde až se lanko vytahá tak vyměnit
Další věcí může být sjetí destiček a z toho důvodu delší dráha než se dostatečně přitisknou. Každopádně při dotahování pamatovat že musí zůstat určitá vůle aby se případně deštičky nemohli dotýkat a přibržďovat.
Pokud jde jen o to aby byla dráha kradší ale přitom se nic nezkracovalo co jsem popsal víše. tak bych šel cestou úpravy převodu kdy dráha páky se odvíjí poloměru po kterém se odvíjí lanko brzdy jako u zkráceního řazení. prostě jestliže zvětšíš poloměr po se kterém doposavat lanko pohybuje tak snížíš úhel zvednutí ručky při zachování délky lanka které přitáhneš ale o to tuší bude brždění ručkou protože sníží poměr pák.
1) štělování hned na rameni páky ruční brzdy či kousek za ní někdy s možností seřizovat každou stranu zvlášť
2) seřízení pod autem a to u táhla které přechází v bodě jakoby háčkem (před ním je štelování) v "Y" a z toho jdou lanovody ke kolům či až u brzdy (přirovnal bych to ke způsobu štelování na kole)
3) pevný lanovod kde až se lanko vytahá tak vyměnit
Další věcí může být sjetí destiček a z toho důvodu delší dráha než se dostatečně přitisknou. Každopádně při dotahování pamatovat že musí zůstat určitá vůle aby se případně deštičky nemohli dotýkat a přibržďovat.
Pokud jde jen o to aby byla dráha kradší ale přitom se nic nezkracovalo co jsem popsal víše. tak bych šel cestou úpravy převodu kdy dráha páky se odvíjí poloměru po kterém se odvíjí lanko brzdy jako u zkráceního řazení. prostě jestliže zvětšíš poloměr po se kterém doposavat lanko pohybuje tak snížíš úhel zvednutí ručky při zachování délky lanka které přitáhneš ale o to tuší bude brždění ručkou protože sníží poměr pák.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Moc to nedotahij musí to jít až na 4 až 5 zub, vzadu na třmenech jsou takové ráčny a ty mají zoubky a ty se musí vždy vrátit, potřebují vůli. Proto těch 4-5zubů.
Já jsem to taky napřed dotáhl na třetí zub a nebrzdilo to!!! Tak mi to mechanik povolil a už to brzdí.
Já jsem to taky napřed dotáhl na třetí zub a nebrzdilo to!!! Tak mi to mechanik povolil a už to brzdí.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.