Tak přesně to jsem tím měl na mysli já šetřím na navigaci ale stejně to zkončí u něčeho pro přítelkynilobsty píše:to jo to vím, ale myslel jsem to jako, že si za ty body raději koupím olej bo cokoliv z toho jejich shell katalogu za benzín bych to nikdy nedal, to se nevyplatíVladislav Bureš píše:Jasný já na svých 100 ockanů nedám dopustit ale když jsi byl u těch smart bodíků nevěřil jsem jak rychle naskáčou Racing 3body za litr. A jen pro upozornění protože to mnohdy ani obsluha pumpy neříká jak je teď akce za 8 bodů sleva dvě koruny z ceny za litr paliva znamemá za každý litr -8bodů tzn 30litrů V-Power Racing 1035kč (34,5 v Praze na Proseku jinak 34,9) a se slevou 975kč (32,5kč) jenže 30*8bodů=240bodů fučlobsty píše:no to jsem taky zvědavej 100octánků snad bude cítit víc. ale chci to až tak za 2 týdny, at se mi to ted trochu pročistí
palivo
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Reklama
taky bych to tak viděl, myslim s tou přítelkyní ale víš co, ostatní raději natankujou nějakou shitku od ONO nebo jiných pofidérních čerpacích stanicích a tím ušetří tak 100 Kč a mají na pivo, ale mi to raději investujeme do lepšejšího benzínu co i pročišťuje motor a navíc máme body za které si vlastně můžem koupit cokoliv od shell, takže investice se vrátí dá se říct a navíc nám jezdí naši miláčci bez problému a lépe než jim no neni to k nasrání pro ně? spíš si myslim, že jim je jedno jak to jede, ale hlavně že to jede, když to nám jde o výkon a zdraví našich autí no nemam pravdu?
Accent 1.3, 12V, 63kW, typ limusine, r.v.2002, 5 dv., zlatá metalíza, zesilovač Blaster 500W, subwoofer Blaster 500W
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Moc hezky řečeno ale zase na druhou stranu i trochu přehnaně a bez ohledu na cokoli když jsem si koupil prní Scoupe tak jsem ještě chodil na střední měl jsem přítelkyni a ono z přísunu korun co jsem měl a začínající lenosti a pohodlnosti spolu s vášní pro řízení jsem také šetřil každou korunu a to auto nebyl den abych jel sockou hezky do školi a vůbec kamkoli jen autem zlaté to časy spotřeba 7 na sto a jsem jezdil jako prase maximum 7,5 ale to už muselo být a pokud si dobře pamatuju nepoznalo nic jiného jež Tesco Globus a pražské služdy vyjma když jsem jel někam dál a i když jsem tak nějak věděl oč jde tak jsem na např schelku nejel a raději tankoval za levno ono také do vyjetého motoru i když to byl závoďák a jezdil skvěle a maximálně jsem pociťoval měnší tah a občas néně v nádrži takže zase to není tak jednoduché a někdy opravdu zbytečné ale do nových čo udělaných motorů bych už nelil nic než pořádný benzín. I dnes si umím představit až koupím další auto a toto si nechám na vyjížďky že bych zajel i jinam ono kdybych si koupil nějakého skokana jako třeba litrové uno třeba z 88ho za 3-5 tis tak tomu to bude jedno a pořád to moc nepojede a pokud neudělám GO motoru tak by to byli vyhozené peníze.lobsty píše:taky bych to tak viděl, myslim s tou přítelkyní ale víš co, ostatní raději natankujou nějakou shitku od ONO nebo jiných pofidérních čerpacích stanicích a tím ušetří tak 100 Kč a mají na pivo, ale mi to raději investujeme do lepšejšího benzínu co i pročišťuje motor a navíc máme body za které si vlastně můžem koupit cokoliv od shell, takže investice se vrátí dá se říct a navíc nám jezdí naši miláčci bez problému a lépe než jim no neni to k nasrání pro ně? spíš si myslim, že jim je jedno jak to jede, ale hlavně že to jede, když to nám jde o výkon a zdraví našich autí no nemam pravdu?
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
no jasný, to se dá pochopit, že když máš auto z roku nebreč tak do něj nemusíš lejt nic zázračného, ale já mam rok 2002 a to neni tak starý, zaslouží si lepší benzín než je globus a tak.
Accent 1.3, 12V, 63kW, typ limusine, r.v.2002, 5 dv., zlatá metalíza, zesilovač Blaster 500W, subwoofer Blaster 500W
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
O tom žádná to je něco jiného proto jsem to psal "do nových či udělaných motorů bych už nelil nic než pořádný benzín"lobsty píše:no jasný, to se dá pochopit, že když máš auto z roku nebreč tak do něj nemusíš lejt nic zázračného, ale já mam rok 2002 a to neni tak starý, zaslouží si lepší benzín než je globus a tak.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
přesně tak, sem rád, že si rozumíme. těšim se na ten racing až ho mé autí ochutnáVladislav Bureš píše:O tom žádná to je něco jiného proto jsem to psal "do nových či udělaných motorů bych už nelil nic než pořádný benzín"lobsty píše:no jasný, to se dá pochopit, že když máš auto z roku nebreč tak do něj nemusíš lejt nic zázračného, ale já mam rok 2002 a to neni tak starý, zaslouží si lepší benzín než je globus a tak.
Accent 1.3, 12V, 63kW, typ limusine, r.v.2002, 5 dv., zlatá metalíza, zesilovač Blaster 500W, subwoofer Blaster 500W
Jen doufam, ze nam zase das hlasku, jake to bylo s Racingem...lobsty píše:přesně tak, sem rád, že si rozumíme. těšim se na ten racing až ho mé autí ochutnáVladislav Bureš píše:O tom žádná to je něco jiného proto jsem to psal "do nových či udělaných motorů bych už nelil nic než pořádný benzín"lobsty píše:no jasný, to se dá pochopit, že když máš auto z roku nebreč tak do něj nemusíš lejt nic zázračného, ale já mam rok 2002 a to neni tak starý, zaslouží si lepší benzín než je globus a tak.
Jinak V-Power jen a jen chvalim a jen a jen doporucuju!!! Nevim sice, jestli i motor z 97 roku se da brat jeste jako relativne "mlady" nebo uz je to "stary". Mam na svem Accentikovi najetych 97tkm a i po takove dobe a tolika km je podle me a me zkusenosti (jak jsem psal uz vys) V-power SUPER benzinek;) Tatik ho taky vychvaluje. A aby toho nebylo malo, tak segra, kdyz "zabloudi" na Shell a naleje do sveho Mondea V-power, tak taky peje chvalu. Jeste jsem i pred nedavnou dobou vymenil svicky Bosh (se kteryma jsem to koupil) za NGK a nikdy uz Accentickovi nic jineho nez NGK nedopreju. Jeste ve spojeni se SUPER benzinem... to je pak teprve radost z jizdy!:)
i30cw 1,6 Style 2010 Santa Fe 2,2 CRDi 2010 Accent 1,4i, 2010 Ford Mondeo 1,6 16V, 1999
Bylo: Accent 1,5 GLS, 1997 Elantra 1,6 FIFA Edition, 2002 Accent 1,5 GLS, 1997
Bylo: Accent 1,5 GLS, 1997 Elantra 1,6 FIFA Edition, 2002 Accent 1,5 GLS, 1997
To se neboj, určo dám zas vědět. Musim si taky koupit NGK to bude pak to pravémireceks píše:Jen doufam, ze nam zase das hlasku, jake to bylo s Racingem...lobsty píše:přesně tak, sem rád, že si rozumíme. těšim se na ten racing až ho mé autí ochutnáVladislav Bureš píše: O tom žádná to je něco jiného proto jsem to psal "do nových či udělaných motorů bych už nelil nic než pořádný benzín"
Jinak V-Power jen a jen chvalim a jen a jen doporucuju!!! Nevim sice, jestli i motor z 97 roku se da brat jeste jako relativne "mlady" nebo uz je to "stary". Mam na svem Accentikovi najetych 97tkm a i po takove dobe a tolika km je podle me a me zkusenosti (jak jsem psal uz vys) V-power SUPER benzinek;) Tatik ho taky vychvaluje. A aby toho nebylo malo, tak segra, kdyz "zabloudi" na Shell a naleje do sveho Mondea V-power, tak taky peje chvalu. Jeste jsem i pred nedavnou dobou vymenil svicky Bosh (se kteryma jsem to koupil) za NGK a nikdy uz Accentickovi nic jineho nez NGK nedopreju. Jeste ve spojeni se SUPER benzinem... to je pak teprve radost z jizdy!:)
Accent 1.3, 12V, 63kW, typ limusine, r.v.2002, 5 dv., zlatá metalíza, zesilovač Blaster 500W, subwoofer Blaster 500W
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Podpálení ventilů se jáno chybným seřítením motoru jak se tu třeba řešilo že to odpálilo 120ku a pro takovou informaci žádné auto na světě není nastaveno na palivo Schell V-Power Racing i nejnovější modely Ferrary mají v techničáku jen 98ku dříve by to nešlo ale s dnešními motory které se umějí přizpůsobit palivu to je téměř jedno jen u starších aut se na to musí motor nechat seřídit jinak by mohlo k něčemu takovému docházet ale to se týká zejména karburátorových motorů ale u stříkaček s hlídací a regulující elektronikou se toho nemusíš bát. jedině kdyby ti motor a patřiční systémi nefungovali jak mají ale to by jsi poznal jako že ti to střílí do výfuku nebo kope a ztratil výkon (moror se neseřídil množstvím paliva či předstihem) ale to je záležitost opravdu starých motorů (švára měl 405ku z 88 a motor mu začal kopak a nechtěl jed protože palivo má opožděný výbuch oproti klasické 95ce na kterou byl seřízen a ten motor si to neuměl upravit takže prakticky jen posunutím předpalu by to vyřešil)
Co myslíš zápalným bodem? jestli teplotu hoření která je o něco vyšší (i když u toho paliva jde spíše o způsob hoření a jeho rovnoměrnost a délku hoření) tak tu si jsou motory schopny regulovat sami
Co myslíš zápalným bodem? jestli teplotu hoření která je o něco vyšší (i když u toho paliva jde spíše o způsob hoření a jeho rovnoměrnost a délku hoření) tak tu si jsou motory schopny regulovat sami
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uvedu zde par citaci z auto.cz:
Oktanové číslo je důležitý, mezinárodně platný ukazatel jakosti benzinů. Vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalu při kompresi ve válci spalovacího motoru. U jakostních benzinů se hoření od svíčky směrem do válce šíří rychlostí 30-50 m/s. U méně jakostních benzínů ovšem dochází k detonačnímu spalování, kdy před plamenem vznikají ohňová centra a ta explodují. Tlaková vlna díky tomuto jevu naráží na píst rychlostí více než 1000 m/s. Důsledkem je tzv. „klepání“ (zvonivě dunivé zvuky), které má neblahý vliv na životnost motoru, spotřebu oleje i benzinu a v neposlední řadě i na jeho výkon.
Poměrně rozšířený názor, že vysokooktanový benzin zvýší vždy výkon motoru je pouhý mýtus. Pokud motor není na vysokooktanový benzin konstrukčně připraven (jedná se zejména o kompresní poměr a časování zapalování) nejen že se výkon nezvýší, ale nemůže dojít k řádnému spálení paliva během prvních okamžiků produktivní fáze spalování a to způsobí paradoxně ztrátu výkonu. Naopak v motorech, které jsou na něj technicky připraveny (zejména agregáty s přímým vstřikováním), může zvýšit výkon o jednotky procent. Je ale důležité mít na paměti, že každý motor má svůj oktanový nárok a použití méně oktanového benzinu může způsobit detonace.
Testovani Shell V-poweru je zde: http://news.auto.cz/aktuality/100-oktan ... power.html
Jeste pridam prohlaseni ADACu:
ADAC odpovídá na otázku kdo vlastně potřebuje vysokooktanové palivo lakonicky: nikdo. Podle výrobců automobilů jsou snímače klepání v dnešních motorech nastaveny na nejvýše 98oktanový benzín a větší potenciál paliva nejsou schopny za běžných podmínek využít.
A ted k jadru veci:
S tou teplotou jsem byl asi vedle, udajne by mela byt u vyssiho oktanoveho cisla mensi. Spis mi jde o to, ze motory hyundai jsou konstruovany na 91 oktanovy benzin - to je dano jeho nizkym kompresnim pomerem. Mam velkou pochybnost ve vyuziti 100 oktanu - dle meho to uz bude i mimo rozsah ridici jednotky. Prinos tohoto paliva vidim maximalne v pouzitych aditivech, ktera nejakym zpusobem ovlivnuji spalovaci proces, ale urcite na zlepseni jizdnich vlastnosti tohoto motoru takto vysoke oktanove cislo nema zadny vliv.
Oktanové číslo je důležitý, mezinárodně platný ukazatel jakosti benzinů. Vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalu při kompresi ve válci spalovacího motoru. U jakostních benzinů se hoření od svíčky směrem do válce šíří rychlostí 30-50 m/s. U méně jakostních benzínů ovšem dochází k detonačnímu spalování, kdy před plamenem vznikají ohňová centra a ta explodují. Tlaková vlna díky tomuto jevu naráží na píst rychlostí více než 1000 m/s. Důsledkem je tzv. „klepání“ (zvonivě dunivé zvuky), které má neblahý vliv na životnost motoru, spotřebu oleje i benzinu a v neposlední řadě i na jeho výkon.
Poměrně rozšířený názor, že vysokooktanový benzin zvýší vždy výkon motoru je pouhý mýtus. Pokud motor není na vysokooktanový benzin konstrukčně připraven (jedná se zejména o kompresní poměr a časování zapalování) nejen že se výkon nezvýší, ale nemůže dojít k řádnému spálení paliva během prvních okamžiků produktivní fáze spalování a to způsobí paradoxně ztrátu výkonu. Naopak v motorech, které jsou na něj technicky připraveny (zejména agregáty s přímým vstřikováním), může zvýšit výkon o jednotky procent. Je ale důležité mít na paměti, že každý motor má svůj oktanový nárok a použití méně oktanového benzinu může způsobit detonace.
Testovani Shell V-poweru je zde: http://news.auto.cz/aktuality/100-oktan ... power.html
Jeste pridam prohlaseni ADACu:
ADAC odpovídá na otázku kdo vlastně potřebuje vysokooktanové palivo lakonicky: nikdo. Podle výrobců automobilů jsou snímače klepání v dnešních motorech nastaveny na nejvýše 98oktanový benzín a větší potenciál paliva nejsou schopny za běžných podmínek využít.
A ted k jadru veci:
S tou teplotou jsem byl asi vedle, udajne by mela byt u vyssiho oktanoveho cisla mensi. Spis mi jde o to, ze motory hyundai jsou konstruovany na 91 oktanovy benzin - to je dano jeho nizkym kompresnim pomerem. Mam velkou pochybnost ve vyuziti 100 oktanu - dle meho to uz bude i mimo rozsah ridici jednotky. Prinos tohoto paliva vidim maximalne v pouzitych aditivech, ktera nejakym zpusobem ovlivnuji spalovaci proces, ale urcite na zlepseni jizdnich vlastnosti tohoto motoru takto vysoke oktanove cislo nema zadny vliv.
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nechal bych tě projed ve svém autě jednou bych ti natankoval 98 ku a jednou racing je to velice razantní rozdíl 99% lidí tu má stříkačky a o karbecu tu už také svoje padlo takže o předběžném spálení není řeč jen mě překvapilo že by se to spalovalo rychleji což beru jako překlep protože pro výkonější paliva se dává právě větší předstih protože to palivu trvá déle. Význam adetiva je ve zvíšení oktanového čísla což jsi spátky u problému který popisuješ víše a u 100oktanového paliva ti to odpadá s téměř stejným výsledkem. o rozdílu v jízdních vlastnostech bych také polemizoval protože motor se také chová jinak. Popravdě řečeno jsem byl dříve naprosto obdobného názoru o významu 100oktanového paliva a kdybych so to sám nevyzkoušel a rozdíl nebyl tak razantní tak bych to tu tak nehlásal ale z vlastní každodení zkušenosti vím o čem mluvím a poslední več na závěr nelze veškeré recenze a údaje brát na velkou váhu jako třeba recenze Hyzndaiů obecně ve srovnávání s jinými voza jako i třeba logane kde daný kritik vyčítal vozu veci které už léta fungojí a nikomu nevadí u citroenu a třeba takové zvěsti jako že nelze použít ABS na bubnových brzdách a je toho mnohem více takových bludů. neříkám využití 100oktanového paliva pro běžné ježdění slabších motoru není takové jako pro spoztovní vozy ale i tak je znát
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Nedá mi to tu necitovat zástupce OMV:
Vysokooktanová paliva obsahují antidetonační aditiva, která zabraňují samovolnému zapalování směsi během spalování, zejména pak při vysokých teplotách a tlacích. Čím jsou tyto aditiva odolnější proti detonacím, tím je rychlost jejich spalování pomalejší a dokud pracovní teplota a tlak v pracovním prostoru válce nedosáhne potřebné úrovně, nemůže dojít k jejich kompletnímu spálení.
Z toho ovšem vyplývá závěr, že vysokooktanový benzín nemůže jakkoliv způsobit nárůst výkonu v motorech, jejichž kompresní poměr a časování zapalování není dostatečně velké k vytvoření dostatečně vysokých pracovních teplot a tlaků. Tím pádem nemůže dojít ke kompletnímu spálení takového paliva během prvních okamžiků produktivní fáze spalování a způsobí tak naopak ztrátu výkonu.“
Viz. http://www.tuning.cz/article/0147/benzinove-tajemstvi
Stotoznuji se s timto nazorem:
Použitím benzinu s vyšším oktanovým číslem než odpovídá oktanovému požadavku motoru může dojít ke zlepšení dynamických vlastností vozu, popř. i k určitému snížení spotřeby paliva. Podle mého názoru však nemá žádný smysl používat palivo s výrazně vyšším OČ než je předepsáno (např. používat benzin s OČ 98 místo benzinu s OČ 91). V takovém případě si lze představit, že automobil pojede o něco lépe, ale po čase může dojít např. k poškození ventilů. Relativně nejlepší účinek by mohl nastat u výkonnějších a výšeotáčkových motorů, pokud se použije palivo s OČ o 1-3 jednotky vyšším než je předepsáno a u všech motorů, ve kterých se použije benzin s požadovaným OČ, ale s co možná nejmenším rozdílem mezi oktanovým číslem výzkumnou metodou a oktanovým číslem motorovou metodou.
Mel jsem moznost porovnat 95 a 98 oktanu ve Fabii. Rozdil zadny. Je fakt, ze jsem nezkousel 100 oktanu, ale jak jsem jiz napsal vyse rozdil v jizdnich vlastnostech nevidim ve vyssim oktanovem cisle, ale v nejakych dalsich aditivach, ktere snizuji treni nebo ja nevim co.... Nenbo v subjektivnim pocitu, kdy se vem zda, ze motor jede lepe (lepsi zvuk), ale ve skutecnosti jede uplne stejne - zkouseli jste kolik to zlepsi akceleraci?
Jaky pocitujes rozdil mezi natankovanim 95 a 98 oktanu? Taky tak obrovsky? je to rozdil 3 oktanu, takze by mel byt pocit zvyseni vykonu vetsi nez pri porovnani 98/100 oktanu.
Vysokooktanová paliva obsahují antidetonační aditiva, která zabraňují samovolnému zapalování směsi během spalování, zejména pak při vysokých teplotách a tlacích. Čím jsou tyto aditiva odolnější proti detonacím, tím je rychlost jejich spalování pomalejší a dokud pracovní teplota a tlak v pracovním prostoru válce nedosáhne potřebné úrovně, nemůže dojít k jejich kompletnímu spálení.
Z toho ovšem vyplývá závěr, že vysokooktanový benzín nemůže jakkoliv způsobit nárůst výkonu v motorech, jejichž kompresní poměr a časování zapalování není dostatečně velké k vytvoření dostatečně vysokých pracovních teplot a tlaků. Tím pádem nemůže dojít ke kompletnímu spálení takového paliva během prvních okamžiků produktivní fáze spalování a způsobí tak naopak ztrátu výkonu.“
Viz. http://www.tuning.cz/article/0147/benzinove-tajemstvi
Stotoznuji se s timto nazorem:
Použitím benzinu s vyšším oktanovým číslem než odpovídá oktanovému požadavku motoru může dojít ke zlepšení dynamických vlastností vozu, popř. i k určitému snížení spotřeby paliva. Podle mého názoru však nemá žádný smysl používat palivo s výrazně vyšším OČ než je předepsáno (např. používat benzin s OČ 98 místo benzinu s OČ 91). V takovém případě si lze představit, že automobil pojede o něco lépe, ale po čase může dojít např. k poškození ventilů. Relativně nejlepší účinek by mohl nastat u výkonnějších a výšeotáčkových motorů, pokud se použije palivo s OČ o 1-3 jednotky vyšším než je předepsáno a u všech motorů, ve kterých se použije benzin s požadovaným OČ, ale s co možná nejmenším rozdílem mezi oktanovým číslem výzkumnou metodou a oktanovým číslem motorovou metodou.
Mel jsem moznost porovnat 95 a 98 oktanu ve Fabii. Rozdil zadny. Je fakt, ze jsem nezkousel 100 oktanu, ale jak jsem jiz napsal vyse rozdil v jizdnich vlastnostech nevidim ve vyssim oktanovem cisle, ale v nejakych dalsich aditivach, ktere snizuji treni nebo ja nevim co.... Nenbo v subjektivnim pocitu, kdy se vem zda, ze motor jede lepe (lepsi zvuk), ale ve skutecnosti jede uplne stejne - zkouseli jste kolik to zlepsi akceleraci?
Jaky pocitujes rozdil mezi natankovanim 95 a 98 oktanu? Taky tak obrovsky? je to rozdil 3 oktanu, takze by mel byt pocit zvyseni vykonu vetsi nez pri porovnani 98/100 oktanu.
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jestli jsi si toho všilm ale v tom co jsi stáhl už si protiřečíš jednou se to spaluje moc rychle a jednou pomalu jinak komrese Háček není nijak výrazně nišší než u jiných aut Martasovo coupe tuším 14
a předstih si motory dějalí sami tak problém také nebude jen starší motory se na to musí mauálně seřídit. A podpálení ventilů je zase jen o seřízení průběhu spalování.
A co ta fábie měla za motor a jak rok tak stav? Protože více lidí tvrdí opak na Fabce 1,4MPI
95ku do motoru nenaleju nejsem blázen mám motor rád a mám na něj záruku což jsem chtěl kord když jsem ho dozajížděl po GO a ve smouvě to mám zadané pouze 100oktanů takže bohužel rozdíl ti nepovím oproti 95
a předstih si motory dějalí sami tak problém také nebude jen starší motory se na to musí mauálně seřídit. A podpálení ventilů je zase jen o seřízení průběhu spalování.
A co ta fábie měla za motor a jak rok tak stav? Protože více lidí tvrdí opak na Fabce 1,4MPI
95ku do motoru nenaleju nejsem blázen mám motor rád a mám na něj záruku což jsem chtěl kord když jsem ho dozajížděl po GO a ve smouvě to mám zadané pouze 100oktanů takže bohužel rozdíl ti nepovím oproti 95
Naposledy upravil(a) Vladislav Bureš dne 29 led 2008, 10:27, celkem upraveno 1 x.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005