Nedá mi to tu necitovat zástupce OMV:
Vysokooktanová paliva obsahují antidetonační aditiva, která zabraňují samovolnému zapalování směsi během spalování, zejména pak při vysokých teplotách a tlacích. Čím jsou tyto aditiva odolnější proti detonacím, tím je rychlost jejich spalování pomalejší a dokud pracovní teplota a tlak v pracovním prostoru válce nedosáhne potřebné úrovně, nemůže dojít k jejich kompletnímu spálení.
Z toho ovšem vyplývá závěr, že vysokooktanový benzín nemůže jakkoliv způsobit nárůst výkonu v motorech, jejichž kompresní poměr a časování zapalování není dostatečně velké k vytvoření dostatečně vysokých pracovních teplot a tlaků. Tím pádem nemůže dojít ke kompletnímu spálení takového paliva během prvních okamžiků produktivní fáze spalování a způsobí tak naopak ztrátu výkonu.“
Viz.
http://www.tuning.cz/article/0147/benzinove-tajemstvi
Stotoznuji se s timto nazorem:
Použitím benzinu s vyšším oktanovým číslem než odpovídá oktanovému požadavku motoru může dojít ke zlepšení dynamických vlastností vozu, popř. i k určitému snížení spotřeby paliva. Podle mého názoru však nemá žádný smysl používat palivo s výrazně vyšším OČ než je předepsáno (např. používat benzin s OČ 98 místo benzinu s OČ 91). V takovém případě si lze představit, že automobil pojede o něco lépe, ale po čase může dojít např. k poškození ventilů. Relativně nejlepší účinek by mohl nastat u výkonnějších a výšeotáčkových motorů, pokud se použije palivo s OČ o 1-3 jednotky vyšším než je předepsáno a u všech motorů, ve kterých se použije benzin s požadovaným OČ, ale s co možná nejmenším rozdílem mezi oktanovým číslem výzkumnou metodou a oktanovým číslem motorovou metodou.
Mel jsem moznost porovnat 95 a 98 oktanu ve Fabii. Rozdil zadny. Je fakt, ze jsem nezkousel 100 oktanu, ale jak jsem jiz napsal vyse rozdil v jizdnich vlastnostech nevidim ve vyssim oktanovem cisle, ale v nejakych dalsich aditivach, ktere snizuji treni nebo ja nevim co.... Nenbo v subjektivnim pocitu, kdy se vem zda, ze motor jede lepe (lepsi zvuk), ale ve skutecnosti jede uplne stejne - zkouseli jste kolik to zlepsi akceleraci?
Jaky pocitujes rozdil mezi natankovanim 95 a 98 oktanu? Taky tak obrovsky? je to rozdil 3 oktanu, takze by mel byt pocit zvyseni vykonu vetsi nez pri porovnani 98/100 oktanu.