Myslím že svíčky také něco udělají i když né tolika abych třeba investoval tisíce do iridiovýchmirpie píše:jediný, co ti tady z těch vyjmenovaných věcí trochu zvedne výkon je ten rezonátor a ten vyrabovanej kat. U sportovních svíček si neumim představit, co je na nich sportovního, možná cena. Olejový filtr, tam nějak nevím, čím bude sportovnější, že by propouštěl větší množství oleje? To ti zas nebude stíhat olejový čerpadlo nebo ti poklesne tlak, nehledě na to, že aby ti filtr pustil víc oleje, bude asi ochuzen o důkladnější filtraci, takže když už to fakt přeženu, ve výsledku zadřeš motor. No a ta koncovka výfuku, ta přidá ze všeho nejvíc .
Rezonátor byl seriově na mým bývalým autě, Renault 19 16V, sportovní verze obyč 19ky,, dvě vačky, vícebodový vstřikování, 1764ccm a bez turba 136PS, měla jiný světla, průduch na kapotě na chlazení svodů, chlazení brzd náporovým vzduchem, ABS, nižší světlou výšku, tuhší odpružení, ostřikování dna pístů olejem (ochlazování pístů) a bla bla bla a mimo jiné měla i rezonátor na výfuku. Rezonátor je dobrej v tom, že část výfukových plynů strhne do sebe, čímž za jeho vstupem vznikne podtlak, takže zbylé plyny zvýší svou kinetickou energii a zrychlý se tak vyplachování válce, tedy odejde co nejvíce spalin. Bohužel tato část výfuku s rezonátorem byla nejdražší položka, když vynechám kat, kterej to už ve svý domě mělo taky.
Sportovní olejoví filtr nemusí hned propouštěť bordel sice na žákladě něčeho mu musí zvíšit propustnost a (nebo) velikost pro nemší odpor takže tlak oleje bude vyšší a odlehčí se čerpadlu a při dnešních moderních materiálech by kvalita filtrování mohla být i vyšší než u série.
Jinak souhlasím prostě vše má své pro a proti a musí se mít na mysli že na jednotlivé úpravy navazují další aspekty které se musí brát v úvahu.