Radenie rychlosti
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Radenie rychlosti
Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
HYUNDAI ACCENT 1.4 16V
EBONY BLACK
ELEGANCE
EBONY BLACK
ELEGANCE
- Reklama
Re: Radenie rychlosti
Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večerpexobb píše:Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
Hyundai Accent ´07 1.4- Elegance - Beige Gold
- peter1205
- *
- Příspěvky: 69
- Registrován: 03 zář 2007, 22:45
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
Hyundai Accent 1.4i - Elegance - Leaf green - 2007
recenzia môjho auta: http://moje.auto.cz/peter1205/hyundai-a ... nce-1.html
Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
na dieslaku v pohode jazdi na 1500 RPM. pod 1500 uz nie ale na 1500+ je to pohoda.Edrien píše:Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
na 2000 ti zabera poriadne turbo takze pokial chces pekne zrychlenie tak to drz nad 2000.
uz som o tom v niektorej sekcii pisal.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Mikro píše:na dieslaku v pohode jazdi na 1500 RPM. pod 1500 uz nie ale na 1500+ je to pohoda.Edrien píše:Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
na 2000 ti zabera poriadne turbo takze pokial chces pekne zrychlenie tak to drz nad 2000.
jj, u mna konkrete je to cca 1600, pod 1500 nejdem na 5ke na rovinke, potom mam pocit ze to trapim
uz som o tom v niektorej sekcii pisal.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Aha, to ja mam 1,4L benzin, takze nic.Mikro píše:na dieslaku v pohode jazdi na 1500 RPM. pod 1500 uz nie ale na 1500+ je to pohoda.Edrien píše:Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
na 2000 ti zabera poriadne turbo takze pokial chces pekne zrychlenie tak to drz nad 2000.
uz som o tom v niektorej sekcii pisal.
Inak mam Kia Rio II, ale to je to iste ako H...
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Radenie rychlosti
Přesně tak neexistuje hodnota při které je třeba řadit jednou pojedeš d ozatáčky jednou do kopce jednou s proti větrem jednou klidně jednou rázněji atd prostě je na to moc vlivů dnešní nejvýkonejší automaty řadí až podle 7 vstupů ale to jen proto že více nedokáží vyhodnocovat. Prostě nemůžeš říct mám benzín takže pod 2000ot to nepojede a u ropáka třeba od 1500ot. Je to od každého motoru hmotnosti auta odporu vzduchu atd zařazení musíš cítit auto si samo řekne kdy chce jen musíš poslochat prostě "zístak cit". Je to jako když se učíš rozjíždět aby ti nepadli otáčky pod volnoběh nebo jsi to nepřetáčel při rychlích rozjezdech vědět kde je hranice podklouznití kol a jen podle reakce auta to korigovat pro danou silnici.Pavel46 píše:Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večerpexobb píše:Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Re: Radenie rychlosti
Presne, netreba pozerat na otackomer, treba zatvorit oci a ist
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Radenie rychlosti
no dovolim si nesuhlasit.. na to je forum, neporovnavame kedy radit na Scoupe, bavime sa sa o accentoch.. a ak niekto u CRDi radi pri 3000 otackach a ma vysoku spotrebu, kopa z nas poradi ze pri normalnej jazde (samozrejme nemyslim jazda v kopci, to snad dojde kazdemu) treba radit pre minimalizaciu spotreby do 2500 otaciek tak aby to nepadlo pod 1500-1600 ... a o tom to je, ziskat skusenosti od inych aby clovek nemusel pracne a dlho ziskavat skusenosti svojeVladislav Bureš píše:Přesně tak neexistuje hodnota při které je třeba řadit jednou pojedeš d ozatáčky jednou do kopce jednou s proti větrem jednou klidně jednou rázněji atd prostě je na to moc vlivů dnešní nejvýkonejší automaty řadí až podle 7 vstupů ale to jen proto že více nedokáží vyhodnocovat. Prostě nemůžeš říct mám benzín takže pod 2000ot to nepojede a u ropáka třeba od 1500ot. Je to od každého motoru hmotnosti auta odporu vzduchu atd zařazení musíš cítit auto si samo řekne kdy chce jen musíš poslochat prostě "zístak cit". Je to jako když se učíš rozjíždět aby ti nepadli otáčky pod volnoběh nebo jsi to nepřetáčel při rychlích rozjezdech vědět kde je hranice podklouznití kol a jen podle reakce auta to korigovat pro danou silnici.Pavel46 píše:Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večerpexobb píše:Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Radenie rychlosti
suhlas.Mexican píše:no dovolim si nesuhlasit.. na to je forum, neporovnavame kedy radit na Scoupe, bavime sa sa o accentoch.. a ak niekto u CRDi radi pri 3000 otackach a ma vysoku spotrebu, kopa z nas poradi ze pri normalnej jazde (samozrejme nemyslim jazda v kopci, to snad dojde kazdemu) treba radit pre minimalizaciu spotreby do 2500 otaciek tak aby to nepadlo pod 1500-1600 ... a o tom to je, ziskat skusenosti od inych aby clovek nemusel pracne a dlho ziskavat skusenosti svojeVladislav Bureš píše:Přesně tak neexistuje hodnota při které je třeba řadit jednou pojedeš d ozatáčky jednou do kopce jednou s proti větrem jednou klidně jednou rázněji atd prostě je na to moc vlivů dnešní nejvýkonejší automaty řadí až podle 7 vstupů ale to jen proto že více nedokáží vyhodnocovat. Prostě nemůžeš říct mám benzín takže pod 2000ot to nepojede a u ropáka třeba od 1500ot. Je to od každého motoru hmotnosti auta odporu vzduchu atd zařazení musíš cítit auto si samo řekne kdy chce jen musíš poslochat prostě "zístak cit". Je to jako když se učíš rozjíždět aby ti nepadli otáčky pod volnoběh nebo jsi to nepřetáčel při rychlích rozjezdech vědět kde je hranice podklouznití kol a jen podle reakce auta to korigovat pro danou silnici.Pavel46 píše: Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večer
mam odjazdene cca 300t KM na naftakoch a viem svoje.
momentalne jazdim uz len podla sluchu ale pokial niekto nejazdi vela a pravidelne musi jednoducho pozerat na otackomer pretoze mu nic ine nezostava. pokial chce samozrejme jazdit tak aby mu motor aj nieco vydrzal.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dobrá tak někdo nemá cit nebo mu to trvá já nevím mám rád řízení sednu do auta a jedu říkám dvě tři křižovatky si zvykám na spojku a pak jedu normálně na otáčkoměr jsem se nedíval ani u prvního auta jen podle citu je jedno jestli to je ropa nebo benzín ale pozná se kdy se má zařadit já to na autě cítím i když s ním jedu poprvé jako automechanik jsem projížděl spousty aut a snad nikdy jsem neměl problém s tím kdy a jak zařadit a už vůbec ne koukat na otáčkoměr ale aby to nebylo jen o tlachání tak přidám pár čísel a otázku když jsme byli u spotřeby kdy má auto menší spotřebu při 1500ot a půl plynu že se autu nebude chctít z důvodu nějakého vlivu nebo 2500ot a jen plyn šimrat ten druhý způsob je úspornější protože otáčky nestoupnou ani na dvojnásob ale množství vzduchu je mnohem nenší nežli malé otáčky a půl plynu kdy je ve válcích několika násobek vzduchu a čím více vzduchu tím více paliva. Dle mého otáčkoměr je jen na okrasu proto se do spouty modelů ani nedává ono je to těžké když za každé situace se řadí jinak a když budu jezdit jak říkáš jen občas tak se budu věnovat o to více řízení a ne koukat na budíky.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
ja mam vo svojom okoli dost vela ludi ktori jednoducho nevedia jazdit podla sluchu a musia pouzivat otackomer.Vladislav Bureš píše:Dobrá tak někdo nemá cit nebo mu to trvá já nevím mám rád řízení sednu do auta a jedu říkám dvě tři křižovatky si zvykám na spojku a pak jedu normálně na otáčkoměr jsem se nedíval ani u prvního auta jen podle citu je jedno jestli to je ropa nebo benzín ale pozná se kdy se má zařadit já to na autě cítím i když s ním jedu poprvé jako automechanik jsem projížděl spousty aut a snad nikdy jsem neměl problém s tím kdy a jak zařadit a už vůbec ne koukat na otáčkoměr ale aby to nebylo jen o tlachání tak přidám pár čísel a otázku když jsme byli u spotřeby kdy má auto menší spotřebu při 1500ot a půl plynu že se autu nebude chctít z důvodu nějakého vlivu nebo 2500ot a jen plyn šimrat ten druhý způsob je úspornější protože otáčky nestoupnou ani na dvojnásob ale množství vzduchu je mnohem nenší nežli malé otáčky a půl plynu kdy je ve válcích několika násobek vzduchu a čím více vzduchu tím více paliva. Dle mého otáčkoměr je jen na okrasu proto se do spouty modelů ani nedává ono je to těžké když za každé situace se řadí jinak a když budu jezdit jak říkáš jen občas tak se budu věnovat o to více řízení a ne koukat na budíky.
neznamena ze ked to tak nerobis ty tak to neexistuje.
kedze si robil automechanika tak mas urcite k autam kladny vztah a preto sa necudujem ze ti to problem nerobi.
nie kazdy vie to co ty takze by si to mal jednoducho akceptovat a nie to tu spochybnovat.
niekde som tu pisal aj o tom ako zabehavat auto, ako jazdit na dieslaku, ako je mozne na dieslaku jazdit len na volnobehu. a naslo sa vela ludi ktori to ocenili a pomohlo im to. takze to asi take zbytocne nebude.
tot mojich 5 centov
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black