To je dáno právě tou sílou motoru,Hardcam píše:Tom: to neni tak docela pravda...na jednom aute byly zimni 13ky a letni 16ky...v lete to jelo max 140, se zimakama 190...tak kde je zakopanej pes?
kdysi jsem měl favorita, ten na standartních kolech 165/70 R13 jezdil na určitém úseku max.160km/h tachometrových- odpovídalo to nějakým 150km/h reálným.
Později jsem na něj obul 165/80 R13 a na tom samém úseku už jel max. jen 150km/h tachometrových, na víc neměl sílu... Ale v konečném důsledku jel reálně stejně rychle, protože kola 165/70 R13 jsou na obvodu proti kolům 165/80 R13 menší o 6%.
Když vemeš dosaženou tachometrovou rychlost 150 a přidáš k ní těch 6%, tak seš na 160.
A teď k tý síle motoru:
Kdyby měl dostatečnou sílu motoru, tak by dvě naprosto shodná auta s touto dvojicí pneu při stejném převodovém stupni a stejných otáčkách motoru ukazovala shodnou tachometrovou rychlost, ale přesto by auto s pneu 165/80 R13 jelo vždy o 6% rychleji než auto s 165/70 R13.