Regulátor napětí

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
d.ericsson
*
Příspěvky: 10
Registrován: 15 črc 2007, 11:16
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Regulátor napětí

Příspěvek od d.ericsson »

Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vita
******
Příspěvky: 2520
Registrován: 30 lis 2005, 08:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vita »

A ty tam nemas stmivac pristrojovky ?
Tim by to slo trochu poresit ... ja jsem si dal modry do lantry a sviti me to jako vino uz pomerne dost dlouho ....
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Změř napětí na baterce při zaplém motoru naměříš tam dobíjecí napětí z alternátoru jestliže bude na 15V tak si nechej zkontrolovat alternátor a regulátor napětí. 15Voltů je moc i při novém altíku.
Pokud by se ti pálili jen ty diody tak je možné že máš diody na jiné napětí a ne na 12Voltů ale když se ti pálí i parkovačky tak problém bude jinde a těch 15V není v pořádku
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
Pavel46
*
Příspěvky: 82
Registrován: 11 úno 2007, 11:44
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Regulátor napětí

Příspěvek od Pavel46 »

d.ericsson píše:Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Co myslíš tím pálit? - jako že ti odejdou? Každá dioda má určité napětí a tudíž i proud který snese. Dává se tam proto předřadný odpor (to zn. do serie s diodou ) podle hodnot diody. Nelze ji zapojit přímo na + a - místo žárovky
Přeji hezký večer :D
Hyundai Accent ´07 1.4- Elegance - Beige Gold
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátor napětí

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Pavel46 píše:
d.ericsson píše:Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Co myslíš tím pálit? - jako že ti odejdou? Každá dioda má určité napětí a tudíž i proud který snese. Dává se tam proto předřadný odpor (to zn. do serie s diodou ) podle hodnot diody. Nelze ji zapojit přímo na + a - místo žárovky
Přeji hezký večer :D
Platí to i u diod na 12V ? Ptám se protože dioda určená na 12V by se snad měla dát zapojit přímo ne?
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Ale 12 není 15. To je 25% přepětí. Takže i tam spočítat velikost odporu a zařadit ho s diodou do serie. Podle ohmova zákona vypočítáš velikost odporu. Chceš na něm srazit cca 3 volty a poteče tam nějaký proud - podle použité diody. :wink:
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

jandaxx píše:Ale 12 není 15. To je 25% přepětí. Takže i tam spočítat velikost odporu a zařadit ho s diodou do serie. Podle ohmova zákona vypočítáš velikost odporu. Chceš na něm srazit cca 3 volty a poteče tam nějaký proud - podle použité diody. :wink:
Jasné tomu rozumím ale i 12Voltová dioda do auta ve kterém nikdy není 12Voltů má rezervy pokud je určená právě do aut. 3lo mi spíše o těch 15V které nepovažuju za normální je to moc
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Kamil
***
Příspěvky: 634
Registrován: 22 čer 2007, 16:25
Bydliště: Ostrava a předtím Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil »

Já si taky myslím,že 15 V je moc.
Hyundai Accent 1,5 12V r.v. 96
Obrázek
Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Jasně, bylo to tak myšleno. Jestli jsou ty diody na 12 a stejně hoří jak papírový čert, tak je někde něco špatně/přepětí. Takže bych tam do odhalení závady ty odpory frknul. Je otázka, jestli jsou přímo do auta, kde je počítáno s tolerancí - napětí na altíku bývá okolo 14,3V nebo jsou prostě jen na 12 voltů. Tam by bylo 15 asi už moc.
Kamil
***
Příspěvky: 634
Registrován: 22 čer 2007, 16:25
Bydliště: Ostrava a předtím Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil »

Já si taky myslím.Odporem nic nezkazí.Ten pak může vždycky vyndat.
Hyundai Accent 1,5 12V r.v. 96
Obrázek
Uživatelský avatar
Pavel46
*
Příspěvky: 82
Registrován: 11 úno 2007, 11:44
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Regulátor napětí

Příspěvek od Pavel46 »

Vladislav Bureš píše:
Pavel46 píše:
d.ericsson píše:Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Co myslíš tím pálit? - jako že ti odejdou? Každá dioda má určité napětí a tudíž i proud který snese. Dává se tam proto předřadný odpor (to zn. do serie s diodou ) podle hodnot diody. Nelze ji zapojit přímo na + a - místo žárovky
Přeji hezký večer :D
Platí to i u diod na 12V ? Ptám se protože dioda určená na 12V by se snad měla dát zapojit přímo ne?
Není rozhodující ani tak napětí diody, ale proud který tam bude protékat (podle katalogu), proto je dobré tam dát ten odpor (R=U/I - I-proud diody). Některé diody již mohou mít odpor zabudovaný v sobě.
Hezký den přeji :D
Hyundai Accent ´07 1.4- Elegance - Beige Gold
Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Jestli jsou na 12 voltů, mají již v sobě zabudovaný odpor, to je celkem logický. Tady ta debata šla směrem, že má někdo v palubní síti cca 15 voltů. Takže i před tu diodu, která je na dvanáct, bude třeba dát ještě jeden odpor, na kterém vznikne úbytek cca 3 volty.
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Příspěvek od antek »

jandaxx píše:Jestli jsou na 12 voltů, mají již v sobě zabudovaný odpor, to je celkem logický. Tady ta debata šla směrem, že má někdo v palubní síti cca 15 voltů. Takže i před tu diodu, která je na dvanáct, bude třeba dát ještě jeden odpor, na kterém vznikne úbytek cca 3 volty.
Palubní napětí při chodu motoru má být maximálně 14.4V,pokud je tam víc je to chyba zřejmě regulátoru,ale může být i špatná kostra.Takže nejdřív skontrolovat přpojení kostry na alternátoru,kostra motor-karoserie,karoserie-baterie.Přechodové odpory jsou pěkné svinstvo.
Accent LC CF1 1.3 2006
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“