Brzdy

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

ppaajjaa
*
Příspěvky: 36
Registrován: 14 bře 2007, 12:29
Bydliště: Praha

Brzdy

Příspěvek od ppaajjaa »

ahoj lidi, mám dotaz, při jakých rozměrech se mění brzdové destičky a při jakých brzdový kotouč? Mám accenta r.v.1998. Děkuju za vaše vědomosti.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Vladislav Bureš »

ppaajjaa píše:ahoj lidi, mám dotaz, při jakých rozměrech se mění brzdové destičky a při jakých brzdový kotouč? Mám accenta r.v.1998. Děkuju za vaše vědomosti.
Tak našel jsem v kelly několik druhů kotoučů a všechny měli jako nové tl. 19mm(19,1mm) a minimum je 17,2mm a u některých 17mm takže podle toho jaké tam máš a destičky mají nové víšku 14 a některé 15mm a minimum je myslím na kazdém někdo mění až když mu píská kovové tělo o kotouč a někdo při už podpolovičním stavu destiček a když se ptáš tak tam asi nemáš mechanický či elekrtonický indikátor tak ti nezbude než se podívat a usoudit jestli na nich ještě pojedeš dál
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
ppaajjaa
*
Příspěvky: 36
Registrován: 14 bře 2007, 12:29
Bydliště: Praha

Re: Brzdy

Příspěvek od ppaajjaa »

Děkuju za odpověd no koukal jsem na ně, destičky maji asi 5mm. Nevím, kde bych zjistil kde je mechanicky indikator, ale spíš už asi bude obroušený:) kotouč je jako by složený ze dvou částí a uprostřed spojený. Každý má asi 7mm a uvniř má spoj je asi 3mm dohromady asi 17mm. Tak hlavně nevím jestli tento měnit, ale asi jo.
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Vladislav Bureš »

ppaajjaa píše:Děkuju za odpověd no koukal jsem na ně, destičky maji asi 5mm. Nevím, kde bych zjistil kde je mechanicky indikator, ale spíš už asi bude obroušený:) kotouč je jako by složený ze dvou částí a uprostřed spojený. Každý má asi 6mm a dohromady asi 15mm. Tak hlavně nevím jestli tento měnit...
15 je málo když píšou na jiných 17 minimum tak to už bude zralé na výměnu a zase nevěřím že by byli úplně jiné než ty nabízené takže jistota je zvednout telefon a zeptat se v Hyudai a uvidíš co ti řeknou. Jen pro upřesnění těch 14(15)mm co jsem psal je měřeno i s kovovým základem na kterém je vlastní segment takže jestli máš samotný segment 5mm tak to bude dobré.
Jen jedna rada jestli budeš měnit kotouče vyměň rovnou i destičky protože jsou sjeté a na kotouči jsou vlnky a ty by se začali dělat hned i v nových kotoučích takže při výměně kotoučů vždy měnit i destičky aby dosedala rovná plocha na rovnou jinak budeš vždy něco oddělávat rychleji a také by jsi měl z začátku nižší brzdnou účinnost než by su dosedla (dotvarovala) se plocha na destičkách na plochu kotouče
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Kamil
***
Příspěvky: 634
Registrován: 22 čer 2007, 16:25
Bydliště: Ostrava a předtím Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil »

U starších Accentů(nevím,jak u nových)jsou indikátorem takové ocelové plíšky.Když destičky zbrousíš na určitou mez,tak ty plíšky škrábají o kotouče a vzniká příšerný zvuk.Ty plíšky pak můžeš vyndat a máš nějaké kilometry navíc,než si koupíš nové destičky.
Hyundai Accent 1,5 12V r.v. 96
Obrázek
ppaajjaa
*
Příspěvky: 36
Registrován: 14 bře 2007, 12:29
Bydliště: Praha

Re: Brzdy

Příspěvek od ppaajjaa »

Tak děkuju moc, ještě to přesně přeměřím , kolik mám přesně ty kotouče a buď je jestě trošku dojedu nebo udělám komplet výměnu...
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Příspěvek od antek »

Kamil píše:U starších Accentů(nevím,jak u nových)jsou indikátorem takové ocelové plíšky.Když destičky zbrousíš na určitou mez,tak ty plíšky škrábají o kotouče a vzniká příšerný zvuk.Ty plíšky pak můžeš vyndat a máš nějaké kilometry navíc,než si koupíš nové destičky.
To samé platí i u novějších(model 2005)
Accent LC CF1 1.3 2006
Kamil
***
Příspěvky: 634
Registrován: 22 čer 2007, 16:25
Bydliště: Ostrava a předtím Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil »

antek píše:
Kamil píše:U starších Accentů(nevím,jak u nových)jsou indikátorem takové ocelové plíšky.Když destičky zbrousíš na určitou mez,tak ty plíšky škrábají o kotouče a vzniká příšerný zvuk.Ty plíšky pak můžeš vyndat a máš nějaké kilometry navíc,než si koupíš nové destičky.
To samé platí i u novějších(model 2005)
No,to jsem právě nevěděl,jestli u těch novějších to nehlídá nějaký senzor.
Hyundai Accent 1,5 12V r.v. 96
Obrázek
Uživatelský avatar
dvorlubor
**
Příspěvky: 154
Registrován: 28 říj 2006, 20:53
Bydliště: Brandýs nad labem

Příspěvek od dvorlubor »

Zdravim.
Kdyz uz se tady bavite o brzdach, tak bych se chtel taky zeptat, ale na zadni bubnove brzdy u meho auta.

Uz asi mesic se mi stava, ze prvni 2-3 seslapnuti brzd pri kazde nove jizde mam pocit, jakobych si zadni (bubnove) brzdy brousil na struhadle :shock: :shock: :( :x :x :!:

Je to horsi zvuk, nez kdyz mas po delsi odstavce zrezle kotouce na prednich brzdach a musis to obrousit :!: :? :(
Uplne me z toho boli usi :!: A navic je tam slyset nejaky klepavy, cyklicky zvuk zavisly na rychlosti otaceni kol.

Muzete nekdo poradit, co by to mohlo byt :?: :?: :?:
i30 CW 1.4i r.v.2010 (od 2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
Aldik
**
Příspěvky: 366
Registrován: 21 zář 2007, 13:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aldik »

Je docela mozny ze to mas uz sjety a brzdi to kov na kov...
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

dvorlubor píše:Zdravim.
Kdyz uz se tady bavite o brzdach, tak bych se chtel taky zeptat, ale na zadni bubnove brzdy u meho auta.

Uz asi mesic se mi stava, ze prvni 2-3 seslapnuti brzd pri kazde nove jizde mam pocit, jakobych si zadni (bubnove) brzdy brousil na struhadle :shock: :shock: :( :x :x :!:

Je to horsi zvuk, nez kdyz mas po delsi odstavce zrezle kotouce na prednich brzdach a musis to obrousit :!: :? :(
Uplne me z toho boli usi :!: A navic je tam slyset nejaky klepavy, cyklicky zvuk zavisly na rychlosti otaceni kol.

Muzete nekdo poradit, co by to mohlo byt :?: :?: :?:
Kdy jsi ty brzdy měnil? Souhlasím s Aldikem ale je také možnost že když to dělá jen na prvních několik sešlápnutí že to může být špatně se vracejícími brzdovými pístky které se potřebují rozhýbat protože kdyby to byli zbroušené pakny na kov tak by ti to mělo dělat stále ale rozebrání se nevyhneš a už proto že to jsou brzdy tak to moc neodkládej bezpečnost nadevše.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
mirec
**
Příspěvky: 439
Registrován: 01 úno 2006, 23:09
Bydliště: Košice, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mirec »

mne ked to brzdilo kov na kov tak som pocul dost vyrazne trenie kov na kov a citil som to aj na brzdovom pedali....takze kov na kov by som vylucil....
Sonata 2,4 2006 Elegance
Accent GLS 1996 1,5 12V 5dv.
Uživatelský avatar
draceq
**
Příspěvky: 487
Registrován: 23 úno 2006, 11:31
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od draceq »

Tak tohle mi přesně dělá taky - obvykle po stání delším jak 1 den za vlhkého počasí a v zimě. Takže nejspíš tam někde teče do bubnů a zamrzá to nebo rezne.... stačí jednou dvakrát probrzdit a je to ok... je to jako by zrezla styčná plocha pakny a bubnu a bylo ji třeba "ojet".... ne, že by to šlo nějak moc slyšet, ale jde to poznat.
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál :mrgreen:
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Uživatelský avatar
dvorlubor
**
Příspěvky: 154
Registrován: 28 říj 2006, 20:53
Bydliště: Brandýs nad labem

Příspěvek od dvorlubor »

draceq píše:Tak tohle mi přesně dělá taky - obvykle po stání delším jak 1 den za vlhkého počasí a v zimě. Takže nejspíš tam někde teče do bubnů a zamrzá to nebo rezne.... stačí jednou dvakrát probrzdit a je to ok... je to jako by zrezla styčná plocha pakny a bubnu a bylo ji třeba "ojet".... ne, že by to šlo nějak moc slyšet, ale jde to poznat.
Tak nejak to mam. Sjety to snad neni (mam najeto jen 35t Km) Spis se bojim, aby v tom nebylo neco jinyho... :shock:

Rozhodne to na me nedela dobry dojem. V lete mi vlhnou a reznou kotouce vpredu a v zime bubny vzadu :roll:

V dubnu se chystam na servisku (do kvetna je to v zaruce), tak nevim, jestli je kontrola a pripadna naprava mozne zavady soucasti zaruky :?: :?: :?:
Nebo s tim mam jit rovnou jako s vadou na reklamaci?

Co vy na to? Diky za odpovedi...
i30 CW 1.4i r.v.2010 (od 2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
Uživatelský avatar
dvorlubor
**
Příspěvky: 154
Registrován: 28 říj 2006, 20:53
Bydliště: Brandýs nad labem

Příspěvek od dvorlubor »

Vladislav Bureš píše:
dvorlubor píše:Zdravim.
Kdyz uz se tady bavite o brzdach, tak bych se chtel taky zeptat, ale na zadni bubnove brzdy u meho auta.

Uz asi mesic se mi stava, ze prvni 2-3 seslapnuti brzd pri kazde nove jizde mam pocit, jakobych si zadni (bubnove) brzdy brousil na struhadle :shock: :shock: :( :x :x :!:

Je to horsi zvuk, nez kdyz mas po delsi odstavce zrezle kotouce na prednich brzdach a musis to obrousit :!: :? :(
Uplne me z toho boli usi :!: A navic je tam slyset nejaky klepavy, cyklicky zvuk zavisly na rychlosti otaceni kol.

Muzete nekdo poradit, co by to mohlo byt :?: :?: :?:
Kdy jsi ty brzdy měnil? Souhlasím s Aldikem ale je také možnost že když to dělá jen na prvních několik sešlápnutí že to může být špatně se vracejícími brzdovými pístky které se potřebují rozhýbat protože kdyby to byli zbroušené pakny na kov tak by ti to mělo dělat stále ale rozebrání se nevyhneš a už proto že to jsou brzdy tak to moc neodkládej bezpečnost nadevše.
Jeste jsem je nemenil, ty by meli snad vydrzet dost :!: :!: :!: Jeste jsem nemusel menit ani desticky vpredu!!!
Jak zaridit napravu v servisu, kdyz v momente, co tam dojedu jsou uz brzdy zase v poradku? :?: :(
i30 CW 1.4i r.v.2010 (od 2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“