Laminovanie
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Laminovanie
Zdravím chcem sa spýtať viete niekto laminovať??Ako na to a čo všetko k tomu treba?
Ďakujem veľmi pekne
Ďakujem veľmi pekne
- Reklama
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Laminování zase taková věda není potřebuješ k tomu jen základní věci jako je plátno a pryskyřice představa a forma pak si je třeba uvědimit co od toho čekáš jesti jen tvrdý díl či díl který umožňuje trochu pracovat tzv pružný laminát.
U pružného laminátu pružnost nezávisí tak úplně na typu vlákna, ale na pryskyřici kterou použiješ, protože ta udává tuto vlastnost. Takže pro pružné díly sice karbon bude lepší, ale a to je důležité musíš správně zvolit pryskyřici a neudělat tloušťku toho dílu silnou, aby to mělo možnost pracovat.
Kdyby jsi uvažoval o karbonu místo klasického laminátu tak upozorním že vlákna jsou pěkně drahá. A pro správné vlastnosti musí karbon být vypálený (Vypaleni - Krystalizace.....nejde ani tak o karbonové vlákno ale o pryskyrici ta se musi...jak ktera...temperovat vetsinou 4-6hodin na 50-60stupnu ale jsou i na vic dle pryskyřice, vetsinou cim nizsi teplota tim zas dele....je to proces polymerace...vzniku vazeb v molekularni strukture. Vypalit se to nemusi hned....staci i treba za mesic nebo za rok...to je vyhoda, nevyhoda je ze kdyz se to vynda z formy tak by se to pak mohlo pri vypalovani venku pokroutit) jde o to, že aby jak karbon tak kevlar získaly ty správné vlastnosti nestačí je spracovat jako laminát, ale nechat je i vypálit a to už každý kdo s těmi materiáli pracuje nedělá, je to také důležité protože bez té úpravy je to potom prakticky z funkčího hlediska jedno jestli to je laminát či karbon, jen to lépe vypadá.
U pružného laminátu pružnost nezávisí tak úplně na typu vlákna, ale na pryskyřici kterou použiješ, protože ta udává tuto vlastnost. Takže pro pružné díly sice karbon bude lepší, ale a to je důležité musíš správně zvolit pryskyřici a neudělat tloušťku toho dílu silnou, aby to mělo možnost pracovat.
Kdyby jsi uvažoval o karbonu místo klasického laminátu tak upozorním že vlákna jsou pěkně drahá. A pro správné vlastnosti musí karbon být vypálený (Vypaleni - Krystalizace.....nejde ani tak o karbonové vlákno ale o pryskyrici ta se musi...jak ktera...temperovat vetsinou 4-6hodin na 50-60stupnu ale jsou i na vic dle pryskyřice, vetsinou cim nizsi teplota tim zas dele....je to proces polymerace...vzniku vazeb v molekularni strukture. Vypalit se to nemusi hned....staci i treba za mesic nebo za rok...to je vyhoda, nevyhoda je ze kdyz se to vynda z formy tak by se to pak mohlo pri vypalovani venku pokroutit) jde o to, že aby jak karbon tak kevlar získaly ty správné vlastnosti nestačí je spracovat jako laminát, ale nechat je i vypálit a to už každý kdo s těmi materiáli pracuje nedělá, je to také důležité protože bez té úpravy je to potom prakticky z funkčího hlediska jedno jestli to je laminát či karbon, jen to lépe vypadá.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- TechGen
- **
- Příspěvky: 217
- Registrován: 28 lis 2007, 18:58
- Bydliště: SVK, Big Šariš
- Kontaktovat uživatele:
Vo viacerych drogeriach alebo predajniach farby/laky sa daju v pohode kupit kompletne sady na laminovanie so zivicou, latkou aj aktivatorom. Akurat je to iba standardna kvalita. Mna by zaujimalo, kde sa daju zohnat znacky Bufa, 3M alebo Loctite, ktore spomenul Rasty.
Červené superžihadlo Accent 1,5 12V 1996 (audio drvič okien - 1390 W)
http://www.hitechweb.genezis.eu/?page=_fcc1.htm
http://www.hitechweb.genezis.eu/?page=_fcc1.htm
Re: Laminovanie
Koukni se sem http://kolmanl.wwwcity.cz/index.php?sho ... ZITY_NAVOD a na té stránce na odkaz " kompozity " a máš vše co potřebuješ vědět. Další tady http://kolmanl.wwwcity.cz/index.php?sho ... _opravy_uv21peter píše:Zdravím chcem sa spýtať viete niekto laminovať??Ako na to a čo všetko k tomu treba?
Ďakujem veľmi pekne
Hezký večer přeji
Hyundai Accent ´07 1.4- Elegance - Beige Gold
u nas v meste mame jednu firmu ale to ti nepoviem jak sa vola bo teraz neviem....tam chodim nakupovat zivicu aj sklenne vlakno a rohoz...mna to tam vyjde 5kg zivice + nejakych 10m-stvorcovych rohoze nejakych 700korun bez dph....a to hlavne tak ze to velkoobchod a predavaju a specializuju tam len tento tovar..a jak som kukal drogeriu a tam tie lamino sady...som gulal ocami ...jak sa to neoplati...no strach a hruza
Hyundai Scoupe Ls, 65kW
Zní to jednoduše, ale není to zase tak jednoduchý, udělat něco pořádně takhle z voleje. Zkus si nejdřív něco menšího a uvidíš, ono to není jen laminování, ale pak taky tmelení a broušení. Nakonec na tom můžeš strávit času a vrazit do toho peněz, že ti to vyjde líp nechat udělat u někoho.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Myslím že nejde jen o cenu ale i o pocit "udělal jsem si to sám" a to i přez vyší cenu a práci člověku za to stojí.zdenek76 píše:Zní to jednoduše, ale není to zase tak jednoduchý, udělat něco pořádně takhle z voleje. Zkus si nejdřív něco menšího a uvidíš, ono to není jen laminování, ale pak taky tmelení a broušení. Nakonec na tom můžeš strávit času a vrazit do toho peněz, že ti to vyjde líp nechat udělat u někoho.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
To jo, ale zase aby to nějak vypadalo. Sám jsem pár věcí jako laik laminoval a práce děsná, navíc ten smrad a pak bordel od broušení. Strašný, i když výsledek byl nakonec super.Vladislav Bureš píše:Myslím že nejde jen o cenu ale i o pocit "udělal jsem si to sám" a to i přez vyší cenu a práci člověku za to stojí.zdenek76 píše:Zní to jednoduše, ale není to zase tak jednoduchý, udělat něco pořádně takhle z voleje. Zkus si nejdřív něco menšího a uvidíš, ono to není jen laminování, ale pak taky tmelení a broušení. Nakonec na tom můžeš strávit času a vrazit do toho peněz, že ti to vyjde líp nechat udělat u někoho.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Rasty
- *****
- Příspěvky: 2268
- Registrován: 19 srp 2005, 18:47
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Vladislav Bureš: dobrej pocit z vlastní práce je, ale musí se to trochu umět. Moc silnej laminát udělá z chodce při nárazu paseku. Ono se musí umět zklombinovat dobrej pocit z vlastní práce s kvalitou provedení a hlavně bezpečností
† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
- Rasty
- *****
- Příspěvky: 2268
- Registrován: 19 srp 2005, 18:47
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
TechGen: http://www.havel-composites.cz
† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
Moc velkej výběr to člověk neví co si má vybrat.Rasty píše:TechGen: http://www.havel-composites.cz
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Když už budeš mluvit o bezpečnosti laminátu nejsou takhle náhodou lamináty zakázaný protože se štípou a vznikají ostré kousky a výčnělky? Měl jsem ze to že laminát být správně nesmí nebo už se to změnilo?Rasty píše:Vladislav Bureš: dobrej pocit z vlastní práce je, ale musí se to trochu umět. Moc silnej laminát udělá z chodce při nárazu paseku. Ono se musí umět zklombinovat dobrej pocit z vlastní práce s kvalitou provedení a hlavně bezpečností
Samozřejmě vyjímku tvoří určitá skupina laminátů používaných třeba na supersportech ale tam ty lamináty jsou o něčem jiném.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Rasty
- *****
- Příspěvky: 2268
- Registrován: 19 srp 2005, 18:47
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Laminát není zakázanej kdo takovou hovadinu tvrdí je idiot. Jak je možné že všechny firmy pro které v práci děláme ať je to Lumma, Reager, Hofelee apod, který dělají celé kity na BMW M3,M5,M6 a Audi TT, RS6,RS8,A6,A8 apod z laminátu Protože jsou homologované. Laminát je bezpečnější i než ABS plast, ale musí se použít kvalitní materiály a dodržet určitej postup práce a ne koupit sadu v drogerii a udělat nárazník se stěnou silnou 4mm Když se homologuje laminátovej nárazník, tak projde fakt velkejma testama a zkouškama. K tomu je zapotřebý výkres toho nárazníku, jeho složení, použité materiály a výrobce materiálů, postup výroby apod.
Je profesionální práce a garážová práce. Tyhle 2 druhy když někdo nebude kloubit do sebe, taqk nevyslový něco ve stylu že je zakázáno
Jen na konec MPV Renault Espace je celej z laminátu Co teda dělá na silnici? Irmscher je celej z laminátu, Wiesmann Roadster, Wiesmann Coupe, Wiesmann Coupe, Kaipan také.
Je profesionální práce a garážová práce. Tyhle 2 druhy když někdo nebude kloubit do sebe, taqk nevyslový něco ve stylu že je zakázáno
Jen na konec MPV Renault Espace je celej z laminátu Co teda dělá na silnici? Irmscher je celej z laminátu, Wiesmann Roadster, Wiesmann Coupe, Wiesmann Coupe, Kaipan také.
† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94