Stránka 8 z 139

Re: LPG

Napsal: 31 pro 2015, 09:12
od Hardcam
Nooo, to bylo taky hodnotny...

Re: LPG

Napsal: 31 pro 2015, 08:49
od Vendelín
Re:mmv+honzza.
tleskáte si pánové?Tak si tleskejte dál. Ja si tleskám proto,že takovou hovadinu,jako je LPG v autě nemám.Než projedu v benzinu ty prachy,co bych dal za instalaci LPG,tak již to auto bude mít jiného majitele.
Ale stejně Vám všem návštěvníkům fóra :hyu: přeji do roku 2016 klídek,pohodu a ať nám naše autíčka jezdí bez poruch!!
PF 2016

Re: LPG

Napsal: 31 pro 2015, 02:03
od mmv
Honzza píše:
Vendelín píše:Proč myslíš,že to ničí auta? Pokud máš bobky,tak tam netankuj!!
Tady by jsi měl změnit slůvko z "tam netankuj" na "to" (LPG) netankuj. ... Jediná rozumná možnost pro nové auto, je montáž LPG, při koupi vozu, kdy je montována hlava odolávající provozu na LPG. A to jen pro objem 1,4l. (já mám 1,6l) Přečti si ten pláč na předcházejících stránkách!
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
přesně jak píšeš :-)

... jenom severtom a jeho garážový přestavby se problém zaklepaných ventilů netýká [-X [-X [-X , :idea: :idea: to je specialita jenom a pouze vozů sbastlených jako "originální zástavba" přímo v :hyu: :lol: :lol: :lol: #-o #-o #-o

Re: LPG

Napsal: 30 pro 2015, 12:08
od Hardcam
severtom. porad jen 103tkm...sry, ale to o nicem nevypovida...

Re: LPG

Napsal: 30 pro 2015, 11:48
od Honzza
Šel jsem na to odbrušování zodpovědně. Koupil jsem nové stavítko největší síly (3.6 mm) a zkoušel tvrdost nálitku na dně, který odbrušuji.
S improvizovaným měřičem tvrdosti jsem neuspěl udělat ani maličký důlek. Až když jsem vzal můj nejtvrdší důlčík, podařilo se mi spíše odštípnout okraj nálitku a zploštit důlčík. A kladivo bylo váhy asi 3kg, důlčík je vybroušen ze vstřikovacího pístku leteckého motoru. Jeho pevnost a tvrdost je nesrovnatelně větší, v porovnáním s důlčíkem běžně koupeným. Takto jsem postupoval vždy po odbroušení 0,1 mm, až do síly 3,1 mm. Zde se mi již podařilo udělat důlek v nálitku na dně stavítka. Ale řacha to byla taková, že by mi přerazila prsty. Tak jsem raději držel důlčík hasačkama - kdyby mi kladivo ujelo. Z tohoto testování hloubky zakalení, cementování, nitridování nebo, nevím co s tím dělají, soudím, že stavítko se nechá odbrousit o dvě až tři desetiny, aniž by se to v následném provozu projevilo na velikosti vůle ventilu. V ideálním případě se velikost opotřebení stavítka bude rovnat velikosti opotřebení ventilu - a nic nebudu muset seřizovat. - Tak to byl žert !
Nájezd 20 000 km pro kontrolu vůlí ventilů jsem si určil sám, protože mám motor , co se zaklepání týká již "načnutý" a rád bych s ním vydržel co nejdéle. Proto mu nechci dovolit byť jen pět stovek nedosedající ventil.
LPG mám montované ve značkovém servisu s plnou zárukou a celou anabázi s nepracujícím přisáváním a montáží nedostatečně mazajícího přimazávání jsem zde již popisoval.
Ještě ke způsobu odbrušování : stačí mi na to vrtačka, řádně kolmá ke spodní desce . Do sklíčidla stopkový brousek, menšího průměru, aby se, se stavítkem dalo zvolna pohybovat a otáčet při broušení. Otáčky větší, klidně 3-4 000/min a lehkou ruku, aby se stavítko na desce nerozskákalo. Aby byla broušená plocha pokud možno rovná, se stejnoměrným povrchem.
Stavítkem pohybuji a otáčím po spodní desce za současného přítlaku brusného kotoučku. Brusný kotouček na stopce (červený nebo bílý) se koupí do 100 Kč a mikrometr v internetovém obchodě jsem pořídil kolem 500 Kč. A pak už to chce jen půl dne práce a ne 8 000 Kč v servisu. A vůle si udělám přesně podle sebe - jak doporučuje Pepe - pro LPG větší. Všechny čtenáře zdraví Honza.

Re: LPG

Napsal: 30 pro 2015, 07:22
od severtom
Řekl bych, že vvvvotom to je :) Kdo má LPG od Hyu, "bojuje s tím".
Já si od prakticky nového auta (přestavba NE od Hyu, po ujetí 5000 km na benzín) jen občas před vrcholem kopce nebo po 50-100 km na dálnici přepnu (na chvíli) na benzín, do kterého přidávám olej k tomu určený (ochrana sedel a gufer ventilů, NE Flashlube).
Mám ujeto 103 000 km, na kontrole/seřízení vůlí v autorizáku motor nikdy nebyl, volím cestu měření komprese a řešení v okamžiku, kdy to bude třeba.
Zajímavý nápad, s tím broušením hrníčků, jenže není to náhodou tak, že je povrch zušlechtěn? Obroušením o tu vrstvu přijdeš a pak se nedivím, že to musíš dělat každých 20 000 km.

Re: LPG

Napsal: 28 pro 2015, 18:00
od Honzza
Vendelín píše:Proč myslíš,že to ničí auta? Pokud máš bobky,tak tam netankuj!!
Tady by jsi měl změnit slůvko z "tam netankuj" na "to" (LPG) netankuj. I při správně pracujícím přimazávání odhaduji životnost mého motoru na rádoby 150 000km. Za předpokladu včasné kontroly a seřízení ventilových vůlí a kontroly katalyzátoru - že se nerozsypuje. Dělám to raději po 20 000 km sám. (Odbrušuji nálitek z vnitřku zdvihátek na potřebnou sílu dna zdvihátka. Jinak cca 8 000 Kč v servisu) Ventily se zaklepávají téměř stejně při přisávání benzínu i bez něj. Jen správně nastavené přimazávání zaklepání zpomaluje ale pochybuji, že zastavuje. (Nemám to ozkoušeno dostatečným nájezdem km.)
Ekonomicky to vidím jako výhodné jen při použití dílů z vrakáče (hlava nebo celý motor), až původní motor klekne. Pak počítám na rezervním motoru s dalšími 150 000 km.
Můj způsob však nebude cesta pro každého. Jediná rozumná možnost pro nové auto, je montáž LPG, při koupi vozu, kdy je montována hlava odolávající provozu na LPG. A to jen pro objem 1,4l. (já mám 1,6l) Přečti si ten pláč na předcházejících stránkách! Všechny bojovníky s LPG v Hyundaích zdraví Honza.

Re: LPG

Napsal: 28 pro 2015, 07:55
od Vendelín
Proč myslíš,že to ničí auta? Pokud máš bobky,tak tam netankuj!!

Re: LPG

Napsal: 28 pro 2015, 00:15
od mmv
ničí nám to auta, ale alespoň je to zase o kousek levnější :wink:
http://m.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik

Re: LPG

Napsal: 15 lis 2015, 18:51
od Honzza
69pavel píše:ja se te neptam na postupy ale na tvoje mereni jestli jsi pouzil olej nebo ne....( jestli ty namerene hodnoty kolem7 byly s olejem)
Bez oleje, na prohřátém motoru. Následovalo seřízení vůlí v servisu, kde olej zalili do studeného motoru a dosáhli 4x 12 bar.

Re: LPG

Napsal: 12 lis 2015, 19:29
od Zbyněk Hanáček
sbranq: si to tak neber :mrgreen: stejně z toho života nevyvázneš živý a ani já ne :-$ ale nikomu to neříkej, je to tajné :-#

Re: LPG

Napsal: 12 lis 2015, 18:50
od sbranq
Zbyněk Hanáček píše:69pavel: sbranq vyhulil nebo vypil dobrý matroš. :lol: Vidím datum registrace a počet příspěvků a neschopnost dopsat příspěvek do konce :-k
zrejme ste nepochopili toho smajlika :oops: apropo nehulim, to robia a píšu iba kreténi :lol:

Re: LPG

Napsal: 10 lis 2015, 09:49
od 69pavel
ja se te neptam na postupy ale na tvoje mereni jestli jsi pouzil olej nebo ne....( jestli ty namerene hodnoty kolem7 byly s olejem)

Re: LPG

Napsal: 09 lis 2015, 22:59
od Honzza
Ahoj !
Baterie, je-li v pořádku, vydrží bez problémů několikerý cyklus měření komprese, při zachování stejných tlaků v každém z válců. Ozkoušeno. Zalívání oleje do válce před měřením, je metoda, pro vyloučení vlivu netěsnosti dílů píst-kroužky-válec.
Správná, plná komprese má být 12 barů, na prohřátém motoru, bez zalívání oleje. Minimální přípustná, tuším 10 barů a max. rozdíl mezi válci 1bar, nepletu-li se. Přesně to je uvedené pod těmi odkazy - adresami.
Při zalití oleje se dosáhne, jsou-li ventily v pořádku 12barů i na studeném motoru. Po zalití je dobré před měřením motorem protočit, aby se případný přebytek oleje "vyplivl" a nezpůsobil hydraulický doraz - nevnikl do manometru a nepřefoukl ho v jeho kalibraci.
Zdraví Honza.

Re: LPG

Napsal: 09 lis 2015, 14:17
od 69pavel
necetl jsem to cele ale kdyz jsi to meril pouzil jsi i variantu se zalitim olejem? a jeste takovy maly detail,sice autobaterie pri toceni naprazdno(bez svicek) by mela byt dostacujici ale my radeji pokazde pouzivame startovaci zdroj aby podminky mereni byly stejne pro kazdy valec