Stránka 9 z 139

Re: LPG

Napsal: 09 lis 2015, 11:11
od Honzza
Ahoj 69 Pavle !
Nechci Tebe ani nikoho jiného opíjet rohlíkem ! Toto fórum mi je dobrým zdrojem rad a zkušeností a tak sem občas napíši i já. Třeba to bude někoho také zajímat. Nejsem profík a mohu se mýlit. Jsem jen povoláním leteckého mechanika trochu poblíž.
O měření komprese jsem psal ve svých minulých příspěvcích. I o výrobě měřáku, který se jinak dá i koupit. Jen bych k tomu dodal, že info "Pepeho", který dělá ventilové vůle větší, než jsou předepsané asi řeší moji otázku - proč mám při prvním měření nižší tlak a při druhém, vzápětí po "vydýchání" válce vyšší. Ventily jsou po prohřevu na plyn natolik ohřáté a roztažené, že maličko nedosedají do sedel a proto nedosáhnu možného tlaku. Po opětovném protočení motorem - "vydýchání" se ochladí a již zcela dosedají do sedel.
Prolistuj následující stránky tohoto fóra :
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... d&start=90
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=150
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=165
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=180 Zdraví Honza

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 20:39
od Zbyněk Hanáček
69pavel: sbranq vyhulil nebo vypil dobrý matroš. :lol: Vidím datum registrace a počet příspěvků a neschopnost dopsat příspěvek do konce :-k

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 20:01
od 69pavel
a ze jsi mel fabii na lpg jsi jako chtel rict co??,zacal jsi o korejskych vozech a nejak ta pointa s fabii mi usla,seznam nas...

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 18:01
od sbranq
Zdravím páni, pokial nemáte v hlave valcov TVRDÉ sedlá ventilov, tak LPG ani nedávajte [-X . Kórejci a japonci dávaju do motorov mäkké sedlá a tie sa podpalujú, nepomôže ani primazávanie. Mal som fabiu na LPG (podpálené sedlo ventilu) :oops:

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 11:01
od Hardcam
Na to se da normalne zeptat bez citace. Stejne jako ted pisu tobe.

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 08:15
od 69pavel
Pavliku sry ale musel jsem,jinak to neslo,mne fakt zajima jak tu kompres Honzza zmeril....

Re: LPG

Napsal: 07 lis 2015, 23:51
od Hardcam
Ach jo, zase citace posledniho postu.

Re: LPG

Napsal: 07 lis 2015, 22:42
od 69pavel
Honzza píše:Ahoj !
Pokud byla správná informace, kterou jsem četl, tak na BRC jde nastavit přívstřik 20% nebo nula. Nic jiného. Já jsem měl ze začátku nulu i když servis Hyundai tvrdil, že mám nastavený přívstřik alikvótní výkonu. A ventily se zaklepávaly. Až na mou urgenci, že mi to benzin vůbec nežere, mi nastavili 20%. Měřil jsem povelové napětí na jednom vstřikovači při jízdě na plyn. Skutečně odpovídalo 1/5 napětí při jízdě na benzin. Při tom jsem se snažil dodržet stejnou rychlost a stejnou trať, tedy stejné podmínky pro motor. Ten 20% přívstřik byl 20% od volnoběhu až po vysoké otáčky a napětí přivedené na vstřikovač se zvyšovalo plynule s rostoucími otáčkami, takže i spotřeba benzinu plynule rostla.
Z mé zkušenosti, (60 000km na Lpg a motor 1,6) , soudím , že motor 1,4 (je méně poškozován) a poskakování nebo jízda do 90km/hod. tomu motoru nedá příliš "zabrat". Jen čtyřbodové přimazávání bych rozhodně doporučoval (a provozovat ho s předepsanou spotřebou oleje). Až, když se to "taví" po dálnici, byť i klidnou, ustálenou rychlostí, nepřevyšující předepsanou, dochází k zaklepávání ventilů. Zatím nemám najeto dost kilometrů se správně nastaveným přimazáváním (protože i to mi ve značkovém servisu Hyundai nastavili na poloviční), abych mohl bezpečně říci, že to zcela zabrání zaklepávání ventilů.
Tebe od zaklepávání asi ochránilo jen to poskakování. Ale tu ventilovou vůli bych stejně změřil - abys pak nebyl udiven.
Já jsem byl také stále spokojen a jen preventivně před dovolenou v Alpách, jsem změřil kompresi - a seděl jsem na zadku. Místo 12ti barů běhala od 7mi do 10ti. Tak hodně spokojených kilometrů , Honza.

a kdyz sis tak krasne zmeril kompresi tak nam jeste povez jakym postupem... tim spravnym jak se kompres ma merit nebo si proste tam supnul merak,zatocil motorem a sup vysledek je na svete.... to by mne fakt zajimalo ten tvuj postup,a dej si pozor co pises nebot mne rohlikem neopijes

Re: LPG

Napsal: 07 lis 2015, 19:28
od Honzza
Ahoj !
Pokud byla správná informace, kterou jsem četl, tak na BRC jde nastavit přívstřik 20% nebo nula. Nic jiného. Já jsem měl ze začátku nulu i když servis Hyundai tvrdil, že mám nastavený přívstřik alikvótní výkonu. A ventily se zaklepávaly. Až na mou urgenci, že mi to benzin vůbec nežere, mi nastavili 20%. Měřil jsem povelové napětí na jednom vstřikovači při jízdě na plyn. Skutečně odpovídalo 1/5 napětí při jízdě na benzin. Při tom jsem se snažil dodržet stejnou rychlost a stejnou trať, tedy stejné podmínky pro motor. Ten 20% přívstřik byl 20% od volnoběhu až po vysoké otáčky a napětí přivedené na vstřikovač se zvyšovalo plynule s rostoucími otáčkami, takže i spotřeba benzinu plynule rostla.
Z mé zkušenosti, (60 000km na Lpg a motor 1,6) , soudím , že motor 1,4 (je méně poškozován) a poskakování nebo jízda do 90km/hod. tomu motoru nedá příliš "zabrat". Jen čtyřbodové přimazávání bych rozhodně doporučoval (a provozovat ho s předepsanou spotřebou oleje). Až, když se to "taví" po dálnici, byť i klidnou, ustálenou rychlostí, nepřevyšující předepsanou, dochází k zaklepávání ventilů. Zatím nemám najeto dost kilometrů se správně nastaveným přimazáváním (protože i to mi ve značkovém servisu Hyundai nastavili na poloviční), abych mohl bezpečně říci, že to zcela zabrání zaklepávání ventilů.
Tebe od zaklepávání asi ochránilo jen to poskakování. Ale tu ventilovou vůli bych stejně změřil - abys pak nebyl udiven.
Já jsem byl také stále spokojen a jen preventivně před dovolenou v Alpách, jsem změřil kompresi - a seděl jsem na zadku. Místo 12ti barů běhala od 7mi do 10ti. Tak hodně spokojených kilometrů , Honza.

Re: LPG

Napsal: 04 lis 2015, 20:23
od lockay
Pridam svou trosku do mlyna.
Origo prestavba BRC, najeto na LPG 57kkm, bez primazavani, pristrik nastaven puvodni od 2012, vychazi to z dlouhodobe spotreby cca 0.6 / 100 ( jezdim denne 5km do prace, 5km zpatky a podobny priskoky se studenym motorem takze realne je pristrik polovicni ? )

Radsi to zaklepu ( tuk tuk tuk ) ale o LPG nevim, vse bez problemu funguje jak ma.

Re: LPG

Napsal: 26 srp 2015, 12:58
od Hardcam
To nema bejt v duchu setreni, ale dokud vim o prestavbach BRC, ktery daly vic nez ta tvoje, nelze rict, ze jsou spatny. Na foru je celkem prirozeny, ze je vetsi koncentrace vzorku nepovedenych - tedy tech, co se potrebuji o problemu poradit. Co se privstriku tyce, pro tenhle typ motoru je vic nez prihodny i za cenu mensi uspory, ale porad je podstata naplnena = uspora je.

Re: LPG

Napsal: 26 srp 2015, 12:46
od severtom
Hardcam.... no jestli je mých 90 tisíc na plyn "málo najeto", tak to jsi svou hláškou setřel spíš toho "mmv", který najel půlku a trousí tu moudra :)
Tak nějak je tu víc uživatelů, kteří si naběhli s origo přestavbou, při každé garančce změna nastavení, přívstřik takový, že zmizela fin. úspora atd.

Re: LPG

Napsal: 21 srp 2015, 06:11
od airwaves
Gule, co to znamená odejít do věčných lovišť u motoru? :D Myslím důvod výměny? Trošku se rozepiš ať to není jako tvnova :-) . Blok motoru a celej spodek to je asi finančně v servisu neopravitelný, ale ventily a hlava to se dá za pár kaček renovovat? Je na vině opravdu prokazatelně LPG ? Škodofce ze podpalují ventily i na benzín..... Tápu proto se ptám. Díky nehledej v tom žádnou kulišárnu jen prosím víc technických informací. Je to hodně zajímavé jako v Ta-Bu. :D :D :D Tvoje rozhodnutí demontovat LPG je takové sebepoškozující, proč? I kdyby bylo na vině LPG máš dál záruku 5 let bez omezení ne? Piš, piš.

Re: LPG

Napsal: 20 srp 2015, 14:55
od Gagy
Kolik tě stála demontáž LPG?LPG jsi tam měl z vyroby nebo montováno později?Když ti měnili motor měl jsi ještě LPG v záruce?

Re: LPG

Napsal: 20 srp 2015, 14:45
od gul
Tak po 40.000tis s LPG (necelé dva roky) výměna motoru a katalyzátoru. Na vlastní náklady jsem si nechal LPG demontovat.. Celkově jsem v mínusu asi 8.000,-. Lituji všechny, kteří mají LPG v i30 1.6, myslím, že je to jen otázka času, kdy motor odejde do věčných lovišť, takže jsem rád a mám štěstí, že mě to zastihlo ještě v záruce. i30 s LPG v bazaru je jen časovaná bomba a prakticky neprodejné.

Ještě přidávám seznam oprav na mém vozidle:

- výměna ošoupané řadící páky (nová se prakticky ihned ošoupala znovu, už jsem nereklamoval)
- oprava rachotící převodovky
- další reklamace převodovky neuznána (jde prý o projev)
- výměna elektrického zrcátka
- výměna rozvodového řetězu (klepání z motoru)
- výměna těsnění pod hlavou (únik kapaliny)
- výměna motoru a katalyzátoru (vliv LPG)
- výměna LZ dveří (koroze rámu) + všechny ostatní dveře oprava koroze rámu
- oprava hadice (únik chladídí kapaliny)
- škubání v brzdovém pedálu (nic nezjištěno, po čase to samo odeznělo)
- rez pátých dveří na třech místech (čeká mě oprava při příští servisce)

Dál bych ještě zmínil pro zvířata velmi chutné odhlučnění motoru, které mám totálně prokousané a často praskající žárovky.

Abych byl upřímný, tak znám dva lidi, kteří mají i30 také (jeden benzín a druhý diesel) a oba bez větších problémů.

Nicméně mé příští auto rozhodně nebude Hyundai.