LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Naše Felda r.v. 97 má na LPG nalítáno 269.000 km. Ventily jsem přestal seřizovat. Nemělo to cenu. Vůle byly pořád stejný :D . Ten motor šlape jako hodinky a je to na autě jedinej díl, co se nesere. Jinak na ní dnes opravuju pořád něco. Není se čemu divit, po 17ti letech už jsou měděný autodráty uvnitř zelený. A my jsme řekli dost! My vás chceme v autosalonech každejch 8 let! Ne jednou za 20 :D .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

Každá automobilka která nabízela originalní zástavbu LPG jí minimálně na čas stáhla z nabídky.A nabízela je jen na některé motory nejčastěji staré na benzín bezproblémové. Některé se k ní nevrátily.Pokut se najde kupec, každý rád prodá a pozáruční problémy neřeší viz další podvod etanol E-85. Felda měla poslední poctivé motory,pak začala éra počítačových simulací.Pokut se použije jiné palivo než je spočítáno je zle.Že se zaklepávají ventily na LPG je nejlepší důkaz.Proč se tak děje?Protože chtějí ušetřit na materiálu pár halířů na ventilu.A ty to vše zaplatíš!
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

já měl na š 130 2 hlavy celkem po 10000 KO , pak jsem motor čenžnul za felicii a bylo na 180000 po problému, proto i další auto (fel pickup) muselo být na plyn a po výborných zkušenostech bylo i následující auto ( :hyu: ) na plyn :-) a věř mi, ušetřil jsem kupu peněz ;-) nejsem žádnej LPG elév :-) a když nějaká automobilka prodává LPG jako fabrickou zástavbu, ani ve snu by mě nenapadlo, že oni si tim jenom potřebují zvýšit zisk na servisních nákladech při "seřizování" ventilů a výměnách hlav
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

Ještě chvíli a byl by to parádní veterán.Ale zrovna tohle auto mělo těžký život a prasklá poloosa byla pověstná poslední kapka.Tady jsem získal své první zkušenosti s LPG.Byly natolik přesvědčivé že mně příště takové hloupé nápady přešli.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

:-) já vím :-) kdyby nepraskla ta poloosa, tak s ní jezdíš do teď ](*,) :-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

mmv píše:ale prd

svíčky na feldě (najeto 315k Km stále mi ještě slouží) jednou za 2 roky 200,-
olej jindy neměním
revize 70,- jednou za dva roky
technická o 280,- jednou za dva roky navíc
před dvěma roky nová nádrž za 3300
před třemi servisní sada reduktoru,
žere to stejně případně o půllitr víc jak bych jezdil na benzín
najeto na lpg 130000 a posledních 50000 nějak ani nedošlo na ventilový vůle
to co píšeš ty je jenom a pouze obyčejná neznalost tématu
.. a když už nic, tak dnes psychologicky natakuji plnou, a platím bezkontaktně pouze pípnutím (bez zadání PINu :D/ ) , kolega s fabií na BA jezdí dle všech dodaných nacionálií za 2,6 na km, já za 1,6 na km (s pickupem za 1,7)


Hele měl bys prodat ten svůj příběh do novin možná se i proslavíš.Nedávno tak rozebírali oct. po víc jak 500tis. Jestli se k tomu článku dostaneš pročti si servisní historii. A to měl servis pod nosem.Co mají dělat chudáci kteří mají do servisu desítky km.To pak náklady naskakují neuvěřitelnou rychlostí.
Jen pro zajímavost mam najeto 23tis. náklady na km 2,32kč.(jen palivo).Bez nutné návštěvy servisu bez problému s starty,podpálenými ventily,prasklou hlavou,podfouknutým těsněním a vším co popisuješ výše.
Tady řešíme problémy s novými auty u kterých výše popsané problémy jsou značně nákladnější než u felicijí a podobně starých vraků.
S tou spotřebou mi to taky nesedí.Šel jsem o 2l. nahoru při stejném jízdním profilu.Jezdíš na LPG tak dlouho že jsi zapomněl kolik ti auto žralo na benzín!
Jen blázni si nechají nové auto zničit přestavbou.Po dobu záruky to nějak zvládnou ale co po ní?
Netvrdím že se nemůže vyskytnout jedinec kterému to vyjde.Pro mně je LPG jen dalším kurvítkem.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

ale prd

svíčky na feldě (najeto 315k Km stále mi ještě slouží) jednou za 2 roky 200,-
olej jindy neměním
revize 70,- jednou za dva roky
technická o 280,- jednou za dva roky navíc
před dvěma roky nová nádrž za 3300
před třemi servisní sada reduktoru,
žere to stejně případně o půllitr víc jak bych jezdil na benzín
najeto na lpg 130000 a posledních 50000 nějak ani nedošlo na ventilový vůle
to co píšeš ty je jenom a pouze obyčejná neznalost tématu
.. a když už nic, tak dnes psychologicky natakuji plnou, a platím bezkontaktně pouze pípnutím (bez zadání PINu :D/ ) , kolega s fabií na BA jezdí dle všech dodaných nacionálií za 2,6 na km, já za 1,6 na km (s pickupem za 1,7)
slavista570 píše: Mám auto v zaruce a teď řeším stejný problem. Při 4.garanci řekli že musí zkontrolovat vůle ventilů
můžeš nám sdělit který pak servis ti to řekl ?? ať víme jak se to šíří republikou
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

Typický příklad kdy si počítáš jen to co se hodí!Do 100tis to ještě jde ale pak to začne.Musíš počítat vše od ceny přestavby až po poslední cestu do servisu,častějších vyměněn,svíček,filtru,oleje.Pak ti budou vycházet úplně jiná čísla.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

toto je mé třetí plynové auto, najeto na lpg kolem 300000 km vše jsem si do určité chvíle zapisoval a když po cca 100000 km jsem došel k závěru, že 70 kolíku zůstalo doma, volba byla jasná, další auto bude taky LPG , toto je v pořadí třetí a při koupi byl kladen důraz na tzv. "fabrickou" zástavbu, tzn, bez ztráty záruky nebo bez dohadováním ve směru montážní firma > já > autorizovaný servis, nikdy by mě nenapadlo, že si jedna a tatáž firma dovolí do auta namontovat klíčovou součástku, která ničí jinou klíčovou součástku (nad rámec běžného opotřebení)

paralera; jistá firma namontuje do svých motorů napínák řetězu, který za určitých podmínek zničí motor, pak firma (za určitých podmínek) tyto motory na kulanci opravuje
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

S LPG byly vždycky problémy.Někdy větší jindy menší.Ale hlavě na starých autech byly lacinčí. Každý se zhlídne na ceně u pumpy ale už nedomyslí ostatní náklady a dopad na životnost motoru.Nechá si mazat med kolem huby od prodejce a doufá že něco ušetří.LPG zažívá při každém zvyšovaní cen paliv velký zájem.Při současných cenách to je k smíchu.Taky jsem si tím prošel.Mám rád přehled, kde se ztrácejí mé těžce vydělané peníze (taky mně to baví) proto si vše zapisuji. Výsledky byly překvapivé.Nejen že jsem neušetřil ale dokonce prodělal!
Zbavil bych se LPGčka problémy,hádky,doprošování se svých imaginárních práv mi za to nestojí.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Moc pěkný čtení. přinutit je asi budeme muset společně silou. To je na soud a na právníka a pořádnou ostudu. To po dobrém nepůjde. Každých 40.000 zaplatit za seřízení ventilů 11.000,- a navíc s možností toto udělat jednou dvakrát a pak co? Nová hlava za 70.000,-??? to se asi zbláznili ne? (se říká to ses po... v kině :D ) Existuje nějaké pojištění právní ochrany nebo pomoci....třeba by to mohla být cesta. Jinak moc pěkně sepsané Honzza !
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
slavista570
Příspěvky: 7
Registrován: 17 úno 2011, 21:50

Re: LPG

Příspěvek od slavista570 »

Honzza píše:Dobrý den čtenářům těchto stránek !
Před rokem jsem zde uveřejnil obsažný příspěvek o mých dobrých zkušenostech s LPG. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 67#p392167 Odezvy byly i pesimistické a varující. Bohužel, nyní musím přiznat, že pesimisté měli pravdu. Máme i 30 CW, model 2011, 1.6 CVVT, šestikvalt. Motor od Kia Motors Slovakia typ G4FC. A musím říci, že tento motor není na provoz s LPG vhodný. Zkrátka – nevydrží ! Nyní podrobněji. Byl to, myslím, jeden z prvních 1.6 motorů přestavovaných ve značkovém servisu v Butovicích. Musel jsem si počkat, až budou oficielně k přestavbám certifikováni. Auto mělo tehdy najeto 7500km. Spokojenost panovala až do cca 33000km, kdy, maje na mysli varování z fóra, jsem konečně přistoupil ke změření kompresních tlaků ve válcích. Následoval šok ! Místo 12 kg/cm2 (atmosfér, barů) jsem naměřil v jednotlivých válcích 7.0, 7.5, 8.5 a 8,7 barů! Protože auto nehoním, snížení výkonu jsem ani nepozoroval. Přichází plíživě pomalu a kdo nemá porovnání nebo nějakou zkušební trať, těžko úbytek výkonu pozná. Jen při jízdě s naloženým vozejkem, se mi zdálo, že to akceleruje trochu méně. Auto v záruce – tak samozřejmě servis. Ventilovou vůli mi seřídili, vyměnili 12ks zdvihátek (ze 16ti na motoru). Naštěstí se to stihlo ještě dříve, než se ventily stačily podpálit. Hlavu nesundávali . Viděl jsem graf měření laků. Měření prováděli se zalitím oleje na písty, aby vyloučili netěsnost pístu a válce. Ve všech válcích dosáhli 12ti barů. Já měřím při max. provozní teplotě na hluboce prohřátém motoru po sepnutí ventilátoru chladiče. A zde chci upozornit na neštěstí těchto motorů – zdvihátka (hrníčky, kalíšky). Na zdvihátko shora tlačí vačka, svým vnitřním dnem samo tlačí na ventil, učiní v hlavě tolik pohybů jako samotný ventil. Sílou, tloušťkou dna zdvihátka se seřizuje ventilová vůle. Zdvihátka se dodávají se sílou dna 3 až 3.6mm. Takže možnost seřiditelného zaklepání ventilu je pouhých 0.6mm. A to v servisu tvrdili, že i na novém motoru může být již síla třeba 3.3mm, proto potom zbývá možnost regulace jen 0.3mm !!! Zde nepřipouštím nějaké svépomocné způsoby, jak si pomoci ! Manuál je také nepřipouští. Když se mi na Felicii zaklepaly a to jen sací ventily za 40 000km o 0.15mm, žádný problém. Seřídím vůli šroubkem a klidně je nechám zaklepat třeba o 1 až 2 mm a auto stále jezdí, bez ztráty výkonu, bez přisávání benzinu nebo přimazávání. Na Hyundai nejsou „hydroštely“, seřizovací šroubky ani výměnné podložky. Musíte měnit celá zdvihátka. Jedno stojí cca 600Kč a máte jich tam 12ks ! Jak zde někdo napsal, je to nejzoufalejší způsob seřízení ventilové vůle, jaký je používán! Nutno říci, že v této zoufalosti, Hyundai není jediný, který tohoto seřizování používá. Nejlepší na tom je, že zatímco já jsem ještě stihl v srpnu loňského roku seřízení vůle ventilů zdarma, v záruce, letošní rok Hyundai přesunul zdvihátka do kategorie „spotřební materiál“, takže si je zákazník platí již v záruce!!! (Info ze servisu Butovice) K přisávání benzinu : Na prvních instalacích se nastavovalo jen nějaké minimální přisávání, což vedlo k masivnímu zaklepávání ventilů. Pak bylo , nevím od kdy nastavováno 20ti % přisávání. Domnívám se, že mé zaklepání bylo způsobeno dvěma lety jízdy na malém přisávání. Až na mé pochybnosti o přisávání mi bylo seřízeno na cca 20% na všech režimech včetně volnoběhu. (Měřil jsem povelové napětí přivedené na benzinový vstřikovač v různých režimech LPG a porovnával s čistě benzinovým provozem v podobných režimech práce motoru.) Ani to však zcela nezabrání zaklepávání. Když mě byly seřízeny ventily, po několika tisících km jsem ze zvědavosti opět změřil kompresi. Byla celkem vyrovnaná, v každém válci nějakou desetinu nad 10 barů. (Mělo by být ale 12 barů!) Proto se domnívám, že i těsnost dílů válec, píst, kroužky zaznamenala na pohon LPG újmu. Ještě mám jedno zjištění: Když měřím kompresi na hluboce prohřátém motoru, je na každém válci o zhruba 0.7 až 0.8 barů nižší tlak, než když jsem před tím válec nechal „vydýchat“ – ochladit asi 10ti až 15ti vteřinovým protáčením na startér s vymontovanou svíčkou. Proto soudím, že samotná ventilová vůle je již od výrobce pro pohon LPG špatně určena a že ventily ne zcela sedí, uzavírají. (Uvádí se, že při provozu na LPG je teplota spalin o 100 stupňů vyšší.) Když to diskutuji v servisu, řeknou mi, že jim to výrobce nezaplatí, že musím mít jasnou závadu, a že mi auto jezdí a ať tedy jezdím, že mám záruku! Když jsem byl v srpnu na seřízení ventilů, ptal jsem se na možnost přimazávání. Řekli mi, že byly dělány zkoušky na dvou stejných motorech, s přimazáváním a bez něj a že nebyly zaznamenány žádné rozdíly mezi opotřebením ventilů těchto motorů ! V lednu při LPG prohlídce mě téměř prosili, abych si nechal namontovat přimazávání, že hodně najezdím (asi 45 000Km za 3 roky), že to bude Hyundai zohledňovat při řešení případných závad. Když by byl Hyundai seriozní, přiznal by, že se mu akce LPG nezdařila, že motory na to nemají a na své náklady by přimazávání instaloval. Když jsem to vše v servisu řekl, omlouvali se, že výrobce naráz změnil názor. Chápu je, musí postupovat podle nařízení shora a musí být ekonomicky výděleční. Nyní tedy testuji přimazávání a jsem zvědav, jaká bude komprese po chystané dálniční dovolené. Pak budu řešit otázku, zda LPG zcela nevymontovat.

Celý tento postup Hyundaie, který nechal montovat LPG do motorů a dělal si z toho obchodní trhák, aniž by měl vyzkoušeno na několika motorech, co to udělá, považuji za nemravnou a trestuhodnou školáckou nezodpovědnost.

Celý tento stav, včetně platby za zdvihátka, by byl asi hodný právnického řešení ! Instalací přimazávání potřebují odvrátit ze záruční doby možný kolaps řady motorů. Ty pak ve většině případů kleknou po záruční době a to již oni platit nebudou !
Ač na LPG jezdíme téměř 20 let, bez jediné závady, zde je to pořádné šlápnutí do … .
Ještě několik informací, které se mi podařilo zjistit: ventily se při provozu na benzin seřizují po nájezdu 100 000km a v servisu říkali, že vydrží. Při provozu na LPG po 40 000km. Oficielní zástavba LPG ve značkových servisech byla zrušena někdy v květnu minulého roku. LPG lze objednat jen s novým vozem, kdy je motoru namontována odolnější hlava a to jen na objem 1.4l.
Ještě ceny : Výměna sedla ventilu za odolné vůči LPG cca 800Kč Nový ventil cca 600Kč Nová hlava cca 70 500Kč jen za materiál
Tak tohle asi opravdu nebude to pravé, jahodové! O nějaké úspoře asi těžko mluvit !
Všechny, kteří dočetli až sem, zdraví Honza.
Mám auto v zaruce a teď řeším stejný problem. Při 4.garanci řekli že musí zkontrolovat vůle ventilů
nepochopil jsem proč, mám najeto cca 49 tkm a na LPG 30 tkm, až při předávání vozu, mám prý malé vůle na 8 VV a 4 SV, tak jsem chtěl ať mi to v rámci zaruky opraví, ale ouhla je to servisní úkon který se platí. Nesouhlasil jsem s úhradou, protože ventily se při provozu na benzin seřizují po nájezdu 100 000km jak je v návodě (viz popis od Vás) a o zkrácení intervalu mi nikdo neřekl, ale nechtějí se o tom bavit. Dá se nějak :hyu: přinutit aby uznal záruku.

Děkuji za odpověd
Ladislav Erle
i30 1,4
Wartburg 353
Škoda 105 LPG
Škoda Felicia 1.3 LPG
Hyundai I30CW
konecne LPG
Ostruzina
Příspěvky: 1
Registrován: 03 pro 2014, 18:15

Re: LPG

Příspěvek od Ostruzina »

airwaves píše:Svíčky na LPG nechávám běžné, tzn. ne speciály na LPG. Neosvědčily se mi akorát Championy od Hyundai servisu. NGK bez problému. Odtrh nechávám jak je. Momentálně mám v motoru BRISK QR15LC-1 code 1709 řada Super. I po 20.000km bezvadné.
Co se týče filtrů, jak kapalné tak plynné fáze, oba se dají lehce měnit a kontrolovat. U toho kapalného po povolení šroubů to trochu zasyčí, jak se odpaří LPG v prostoru filtru. Je to proto lepší dělat při otevřených garážových dveřích. Ten kapalný filtr bývá špinavý, doporučuji kontrolovat a měnit častěji, plynný je pořád čistý :D . Dají se koupit v každém servisu LPG nebo podle typu reduktoru na netu.
http://autodily.lkauto.cz/filtry-lpg/fi ... g?sort=sku
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Tak tak, toroid a ukazoval jsem jeho okolí, po odkrytování, pouze srbským celníkům při projetí tamní hranice. Protože ti mají nárok. Monocajti u nás ani náhodou.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

To kontrolují, zda tlaková nádrž není prošlá. Asi ty prošlý bouchaj a je toho plná televize tak je to důležitý aby nebylo tolik mrtvých. :D I na stk technika vůbec nezajímají papíry od revize LPG, pouze r.v. na nádrži. Teď mám v autech toroid, a kufr by musel celej ven, no to bych teda težko držel příjemný úsměv. Ale jak píše mmv, raději úsměv a vše vyřídit v klidu a číslo ukázat.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“