LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Diky za odpoved.

Ja se v tom LPG systemu tezko budu hrabat, nemam k tomu zkusenosti a jeste by mi pak hodili na krk, ze jsem porusil podminky zaruky.

Spis by me zajimalo jestli se ten system po nejake dobe automaticky zase prepne na plyn, nebo se o to musim rucne starat. Nejvic me otravuje to piskani. Kdyby to treba zapipalo trikrat nebo petkrat, ale ono to pipa nepretrzite, dokud na to nesahnu. Vydrzel jsem to asi pul minuty, pak mi dosla trpelivost.
Reklama
 

Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Přepnutí zpět z plynu na benzin se děje po informaci z čidla tlaku plynu že tlak není na požadované hodnotě. Nevím přesně kde to čidlo je, zda na vstřikovací liště nebo někde na reduktoru. Takže bych usuzoval, že při jízdě velkou rychlostí s velkou spotřebou plynu nastal pokles tlaku. Co tam je špatně ? No, mrkl bych se na filtry LPG jak tekutého tak i plynného pokud jsou před tím čidlem tlaku plynu. Pak by to mohla být i membrána v reduktoru že nestíhá a nebo na reduktoru nízký tlak? Nebo málo teplé vody? Záleží v jaké kondici jsou tyto věci kolik máš na LPG najeto?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Ahoj,

po tom co jsem do sve I30tky nechal anmotnovat ten VAP saver jsem s tim u prilezitosti prezuti na letni gumy byl v AP. A chtel si nechat nestavit ten privstrik benzinu OD 4000 otacek vys. V Neptunu na Harfe me totiz varovali, ze zmena nastaveni BRCcka by mohla byt povazovna za zasah porusujici zaruku.

Takze sem sim jel na Sporilov a poprosil je, at nastavi privstrik benzinu od 4000 otacek, ze mam ted VAP saver. V AP se velmi divli co je to za divny dotaz, rekli mi ze to lze nastavit bud na "permanentni privstrik" a nebo vypnout uplne. A ze mam ted VAP saver a dalnice-nedalnice ze to staci a ze se ten privstrik muze uplne vypnout, coz mi taky udelali. Na moje argumenty ze na dalnici ten podtlakovej system moc nefunguje mi bylo receno, ze to je nesmysl, ze podtlak je v sani porad.

No mam se s nima hadat ? Mam od nich zakazkovej list kde je uvedeno ze jsem pozadoval to nastaveni od 4000 otacek. Tak sem to zatim nechal s vypnutym privstrikem a vyrazil do Berlina. Mezi Drazdanama a Berlinem na dalnici se mi trikrat stalo nasledujici:

Ukazatel stavu plynu - takovej ten valecek s LED a tlacitkem pro prepinani benzin-plyn - najednou zacal prerusovane piskat a ta LED co signalizuje jestli to jede na plyn nebo benzin svitila cervene - jako ze benzin. Piskalo to a nechtelo prestat, takze sem to jednou zmack a prepnul na benzin a pak podruhy a prepnul zpatky na plyn. Piskani prestalo a horni LED mi zezelenala, ze jedu zase na plyn.

Stalo se to celkem trikrat, zcela nahodne, nemuzu si vybavit styl jizdy nebo neco jinyho co by to spojovalo. Dvoji prepnuti to pokazde "vyresilo" :-k

Hlavne: CO TO K CERTU MY BYT ? :shock:
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Mirek B píše:ten řetěz na vačce jsi měnil proč? v servisním plánu se běžně asi nedělá.
Jednoduse proto, ze kdyz to bylo rozdelany, tak se to rovnou udelalo. Retez + lizatka jsou v originale 1100,-. coz je treba oproti rozvodum podstatne nizsi castka. Kdybych mel 1.4 nebo 1.6, menil bych retez na rozvodech, ikdyz v planu zahrnut neni, nejsem nazoru, ze to je dozivotni zalezitost, obzvlast, kdyz pulce i30ek chrasti..vzdy jsem ale byl zastancem remenoveho rozvodu a jeho pravidelny udrzbe.

A abych nebyl mimo tema, tak posledni nadrze tankovani +-32 litru (lisi se maximalne desetiny) a ujeto 430km / lisi se max do 10km), coz odpovidal nejakych 7,4 litru plynu a to je zhruba stejne, co to zralo benzinu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od Richard555 »

já nevím co furt řešíte, vždyť je to jasný jako facka, za studena musí být nastavena ventilová vůle dle předpisu výrobce (většinou 0,15 sání , 0,2 výfuk, ale můžou být předepsány i jiné hodnoty)..... Po ohřátí motoru na provozní teplotu vůle skoro zmizí ...... větší vůle se projeví slyšitelným klepáním -cvakáním ventilů , menší ev. žádná vůle zajistí nedovření ventilu po ohřátí a tím jeho podpálení
Tohle se týká jen motorů, které nemají hydroštely v motorech, kde jsou hydroštely je vůle udržována olejem v podstatě na 0 při všech režimech motoru za tepla i za studena
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

mmv píše:jo ahaaaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: no a proč myslíš že tam je za tím 0,5mm ta specifikace motoru :D/ :D/ jednalo se totiž o závodní úpravu motoru škoda 130 metalex, kde se ta vůle pro značné tepelné namáhání dělala ještě větší a dokonce na teplém motoru (nikoliv rozžhaveném motoru) :D/ takže pořád si nikde neprotiřečím :-) dřík ventilu se stále protahuje do délky a proto se tam dělá ta vůle, někde větší, někde menší, ale furt je tam mezera, aby po zahřátí na provozní teplotu tam nebyla vůle (skoro) žádná, a věř, že na závodním motoru ta teplota je vyšší jak na serii ;-)
takže jak píšeš
robil píše:Ahoj plyňáci ...
Pokut si dobře pamatuji ze školy teplem se ventilová vůle zvětšuje ! Nevím jak to funguje u moderních motoru u starých to tak bylo.
tak já o5 tvrdím "zpátky do školy" teplem se ventilová vůle NEzvětšuje, ale právě naopak zmenšuje , jde pak jenom o to, čemu ty říkáš "ventilová vůle" , ale jelikož máš v popisu schadewerkehundrtdvacet tak věřím, že víš co je a kde se šteluje - měří "ventilová vůle" :-)
Takové chytráky mam hrozně rád!Tady probíráme běžné problémy u obyčejných aut!
Ventilová vůle je jen jedna mysli si co chceš.
Najdi si běžný motor bez hydroštelu a ověř si svou teorii!!!
Dalo mi dost práce najít knížku která tě snad přesvědčí!!!
Knížka byla vydaná v roce 1977.Tehdy byly všechny vydávané technické knížky lektorovány tedy zaručovali pravdivost textu!!!
Přílohy
CCF28032014_00000.jpg
CCF28032014_00000.jpg (82.64 KiB) Zobrazeno 2776 x
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Mirek B
*
Příspěvky: 68
Registrován: 07 zář 2008, 14:00

Re: LPG

Příspěvek od Mirek B »

Hardcam píše:Mirek: mam stejny jako ty v Tucsonu, pokud ma CVVT...na plyn mam 70tkm (rok a pul presne), pri vymenen rozvodu + retetu na vacce se vule kontrolovala, vse v poradku, stejne jako pred montazi. Jsem spokojen :wink:
ten řetěz na vačce jsi měnil proč? v servisním plánu se běžně asi nedělá.
Hyundai I30 1,4 LPG 2010 černý
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

jo ahaaaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: no a proč myslíš že tam je za tím 0,5mm ta specifikace motoru :D/ :D/ jednalo se totiž o závodní úpravu motoru škoda 130 metalex, kde se ta vůle pro značné tepelné namáhání dělala ještě větší a dokonce na teplém motoru (nikoliv rozžhaveném motoru) :D/ takže pořád si nikde neprotiřečím :-) dřík ventilu se stále protahuje do délky a proto se tam dělá ta vůle, někde větší, někde menší, ale furt je tam mezera, aby po zahřátí na provozní teplotu tam nebyla vůle (skoro) žádná, a věř, že na závodním motoru ta teplota je vyšší jak na serii ;-)
takže jak píšeš
robil píše:Ahoj plyňáci ...
Pokut si dobře pamatuji ze školy teplem se ventilová vůle zvětšuje ! Nevím jak to funguje u moderních motoru u starých to tak bylo.
tak já o5 tvrdím "zpátky do školy" teplem se ventilová vůle NEzvětšuje, ale právě naopak zmenšuje , jde pak jenom o to, čemu ty říkáš "ventilová vůle" , ale jelikož máš v popisu schadewerkehundrtdvacet tak věřím, že víš co je a kde se šteluje - měří "ventilová vůle" :-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

mmv píše:no, ta hlava totiž nemá 800°C , ten ventil jo, takže ten ventil se protahuje do délky podstatně více jak ta hlava, proto se ventilová vůle dělá na studeném motoru 0,2mm , nebo já dělal na teplém 0,5mm (motor 742.13 ve specifikaci L/A 70 Kw)
proto se v některých instalacích používá dutý ventil s obsahem sodíku pro lepší odvod tepla z talíře do vodítka...
dovolím si soukromě naznačit, že ventilová vůle se dělá jenom a pouze proto, aby po ohřátí ventilu na pracovní teplotu, tam ta vůle byla minimální, případně žádná

zakže na "zpátky do školy" podle tvého bývalého vozového parku, bude už nejspíš pozdě :D/
Ty to fakt nevidíš?
V prvním odstavci dáváš u teplého motoru větší vůlí v druhém tvrdíš že není žádná!PLATÍ PRVNÍ VARIANTA!!!
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Mirek: mam stejny jako ty v Tucsonu, pokud ma CVVT...na plyn mam 70tkm (rok a pul presne), pri vymenen rozvodu + retetu na vacce se vule kontrolovala, vse v poradku, stejne jako pred montazi. Jsem spokojen :wink:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Mirek B
*
Příspěvky: 68
Registrován: 07 zář 2008, 14:00

Re: LPG

Příspěvek od Mirek B »

Hardcam píše:Ja tenhle starickej dvoulitr na plyn mam a jak vidim, muzu byt jen rad =D>
OK ten dvoulitr je konstrukčně ještě poctivý kus železa žádné sání z plastu....v té I30 to musí být dělo -kolik máš najeto na LPG a už sis nechal seřídit vůli ventilů člověk co mi opravoval minulý rok cca po 80tkm hlavu mi říkal že u LPG by se to mělo seřizovat cca v polovičních intervalech něž je doporučený interval seřízení u provozu na benzín.
Hyundai I30 1,4 LPG 2010 černý
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

robil píše:No to je paráda dva odstavce které si navzájem protiřečí.
ať koukám jak koukám, nevidím kde ????
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Ja tenhle starickej dvoulitr na plyn mam a jak vidim, muzu byt jen rad =D>
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

mmv píše:no, ta hlava totiž nemá 800°C , ten ventil jo, takže ten ventil se protahuje do délky podstatně více jak ta hlava, proto se ventilová vůle dělá na studeném motoru 0,2mm , nebo já dělal na teplém 0,5mm (motor 742.13 ve specifikaci L/A 70 Kw)
proto se v některých instalacích používá dutý ventil s obsahem sodíku pro lepší odvod tepla z talíře do vodítka...
dovolím si soukromě naznačit, že ventilová vůle se dělá jenom a pouze proto, aby po ohřátí ventilu na pracovní teplotu, tam ta vůle byla minimální, případně žádná

zakže na "zpátky do školy" podle tvého bývalého vozového parku, bude už nejspíš pozdě :D/
No to je paráda dva odstavce které si navzájem protiřečí.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
lukis01
***
Příspěvky: 720
Registrován: 17 dub 2009, 10:25
Bydliště: Ostrava

Re: LPG

Příspěvek od lukis01 »

no pozadal jsem oficialne o stanovisko ve vazbe zaruka, uplatneni zaruky u jineho servisu, nez ktery montaz provedl (mezitim prisli o autorizaci), zminil studene starty a taktez "svolavaci" akci na VAP saver a fcil cekam na nejakou kloudnou odpoved :)
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“