LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

VAP Saver namotnovan

Příspěvek od karlitos »

Tak jsem nechal v servisu Neptun Harfa ve Vysocanech namontovat ten VAP saver. Pri obednavce mi rekli ze to bude do 3000,-, celkova cena 3200 :roll: , na praci padlo prez devet stovek. Auto sem tam musel nechat do druheho dne, protoze prvni den mi volali ze jaksi nemaji material, na coz se prislo ale az kdyz uz se chteli pustit do montaze. =D>

Nadobka na ten VAP Saver je namontovana vlevo vzadu (tedy az tesne u kabiny) na takove zohybane pasovnici. Drzi ale pevne, takze to moc neresim. Jedine co me trochu zarazilo je, ze je nadobka namontovana tim stelovacim koleckem a davkovaci jehlici smerem dozadu k posadce. Takze se to bude stelovat pekelne blbe, protoze k tomu neni pristup, je to narvany na hranu motoroveho prostoru.

Kdybych to mel vsechno oznamkovat jako ve skole, dam tak dva minus. Udelam par fotek a dam je sem pro predstavu.

Varovali me ale, ze kdyz se budou poustet do serizeni privstriku benzinu, tak to muz byt v rozporu se zarukou. Tak to necham sestelovat u Hyundai, az tam pojedu menit gumy.

Dival jsem se ted na Nemeckem webu jake maji zkusenosti s Hyundai a LPG. NO a nasel jsem dost huste cteni o tom, jak se mnoho majitelu hadalo a nakonec soudilo s KIA, kdyz se jim zaklepaly motory. Jeste to nemam prectene do konce, ale tady je preklad toho co je schopna KIA napsat v jednom dopise :

Jak jste se mohl docist v dopise z ... zustava zaruka na Vas Kia Caren pri odborne montazi LPG pohonu zachovana. ("Wie Sie unseren Schreiben (Anm.: von 2007 und 2008) entnehmen könnnen, bleibt die Fahrzeuggarantie Ihres Kia Carens bei fachgerechtem Einbau der Gasanlage erhalten".)
...
Mejte ale na vedomi, ze na poskozeni ktere stoji v prime souvislosti se zabudovanym pohonem LPG, se tahle garance nevztahuje
("Wir bitten Sie jedoch zu beachten, dass Schäden die in einem kausalen Zusammenhang mit der verbauten Gasanlage stehen, von dieser ausgeschlossen sind".)


MASAKR :mrgreen:
Reklama
 

mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

no, ta hlava totiž nemá 800°C , ten ventil jo, takže ten ventil se protahuje do délky podstatně více jak ta hlava, proto se ventilová vůle dělá na studeném motoru 0,2mm , nebo já dělal na teplém 0,5mm (motor 742.13 ve specifikaci L/A 70 Kw)
proto se v některých instalacích používá dutý ventil s obsahem sodíku pro lepší odvod tepla z talíře do vodítka...
dovolím si soukromě naznačit, že ventilová vůle se dělá jenom a pouze proto, aby po ohřátí ventilu na pracovní teplotu, tam ta vůle byla minimální, případně žádná

zakže na "zpátky do školy" podle tvého bývalého vozového parku, bude už nejspíš pozdě :D/
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

O tom nehodlám diskutovat prověřeno léty praxe!
To že se různé druhy materiálu různě roztahují je taky jasné.
Nebo chceš říct že se roztáhne jen ventil a hlava né?
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

To snad ne ! Nehecuj ! A ještě červeně ! Ty jeden robile !
Teď odpovídám jenom proto, aby Ti snad někdo omylem nevěřil ! Každý nebo většina kovů se teplem roztahuje. Už v obecné škole jsme dělali pokus: studený desetník procházející těsně mezi zatlučené hřebíky, po ohřátí neprojde ! Zkus si to, ale nic nepodpal, až budeš mít zapalovač pod mincí !
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

Ahoj plyňáci !
Ještě se vrátím k zaklepávání ventilů a k mým negativnímm zkušenostem s LPG na i30 – vis:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... d&start=15
Mám tu rčení :“Když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž“. Myslím si, že se různí kvalita materiálu ventilů a sedel u různých motorů a podezřívám Žilinskou Kiu, (která vyrábí většinu motorů montovaných do Nošovických Hyundajů), že díky nejmodernější motorárně nastavila kvalitu těchto komponentů přesně tak, že vyhoví pro benzin, ale pro LPG již ne. Ona se rozhodně (na automatizované lince) lépe obrábí měkká litina sedla, něž sedlo z nějakého tvrdokovu. (Jako měla třeba LADA, kde jste si s ocelovou frézou neškrtli! Tam jsem také najel jen na LPG 180 000km, bez jediného problému !) A ještě mám jednu hlášku „Účel světí prostředky“. Zde cituji AIRWAVESe ohledně přimazávání ventilů:
"Po ujetí 100.000km na lpg jsou ventilové vůle motoru vozidla KIA Ceed 2.0i 16V stále nezměněny a zůstávají stabilizovány na své ideální hodnotě. Měřením nezávislého institutu TÜV Nord v Hanoveru byl tento stav nevyvratitelně potvrzen. Teplota hlavy válců při měření ventilových vůlí 58°C."

Ten motor je dvoulitr a nebyl vyroben na té nejmodernější lince a je asi nějaký rok starý, když se ještě dělalo důkladně. A co bych vytknul – teplotu měření 58 stupňů. Ventily musí být v kompresi bezpečně zavřeny i při maximální provozní teplotě! Když popojíždíte v kolonách, za úmorného horka a již pracuje ventilátor. Nevím při kolika stupních sepne zde, ale většinou to bývá až po plném otevření termostatu. Termostat na i30 otevírá při 82 a je plně otevřen při 95 stupních C. Takže při 58 stupních mají mít ventily ještě nějakou vůli, která dovoluje, že se neopírají do zdvihátka i když jsou částečně zaklepané. A proto naměřím plnou kompresi, což bych při 95ti stupních už nemusel.

Měření komprese – odborníci ať prominou, začátečníky to třeba bude zajímat.
Hodnoty na i30 :
Compression pressure
Standard : 1225.83kPa (12.5kg/cm², 177.79psi) (200~250 rpm)
Minimum : 1078.73kPa (11.0kg/cm², 156.46psi)
Difference between each cylinder :
98kPa (1.0kg/cm², 14psi) or less
12,5kg/cm2 = 12,2583 barů
1kg/cm2 = 0,98 barů 11kg/cm2 = 10,7873 barů

Pokusím se přidat maitenens, zvládne-li to moje počítačová gramotnost. Jinak : Měřím na plně prohřátém motoru, až když sepne ventilátor , protože i při této teplotě musí být ventily bezpečně zavřeny.

Pokut si dobře pamatuji ze školy teplem se ventilová vůle zvětšuje!Nevím jak to funguje u moderních motoru u starých to tak bylo.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Aha tak proto jsem naměřil kolem 8mi. Jednak jsem vůbec nešlapal na plyn a jednak jsem nechal motor 3x otočit místo 10s a na manometr jsem se nedíval. :D Chyba měření se ale projevila stejná na všech válcích i obou autech. Dnes jsem měřil náš ix20 po 96000 km na lpg stejně špatným postupem s chybou a naměřil jsem hodnoty zhruba o 0,5 baru nižší než poprvé u nového auta. Tak to beru jako ok v rámci opotřebení. Jinak jsem namontoval svíčky Brisk a zatím bych řekl v nižších otáčkách pocitově plynulejší chod včetně startu a volnoběhu.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Pořád mi nejde odeslat text s obrázky, kvůli příponám. Tak alespoň takhle. Honza.


Compession Pressure Inspection


If the there is lack of power, excessive oil consumption or poor fuel economy, measure the compression pressure.
1. Make sure the oil in the crankcase is of the correct viscosity and at the correct level and that the battery is correctly charged. Operate the vehicle until the engine is at normal operating temperature. Turn the ignition switch to the OFF position.
2. Remove the engine cover (A) and the engine center cover (B).

3. Remove the ignition coil(A).

4. Remove the spark plugs.
Using a 16mm plug wrench, remove the 4 spark plugs.
5. Check the cylinder compression pressure.
(1) Insert a compression gauge into the spark plug hole.

(2) Set the throttle plate in the wide-open position.
(3) While cranking the engine, measure the compression pressure.


Always use a fully charged battery to obtain engine speed of 250rpm or more.

(4) Repeat step 1) through 3) for each cylinder.


This measurement must be done in as short time as possible.
________________________________________
Compression pressure
Standard : 1225.83kPa (12.5kg/cm², 177.79psi) (200~250 rpm)
Minimum : 1078.73kPa (11.0kg/cm², 156.46psi)
Difference between each cylinder :
98kPa (1.0kg/cm², 14psi) or less
12,5kg/cm2 = 12,2583 barů
1kg/cm2 = 0,98 barů
11kg/cm2 = 10,7873 barů
________________________________________

(5) If the cylinder compression in one or more cylinders is low, pour a small amount of engine oil into the cylinder through the spark plug hole and repeat step 1) through 3) for cylinders with low compression.
A. If adding oil helps the compression, it is likely that the piston rings and/or cylinder bore are worn or damaged.
B. If pressure stays low, a valve may be sticking or seating is improper, or there may be leakage past the gasket.


6. Install the spark plugs.
7. Install the ignition coil(A).

8. Install the engine cover(A) and the engine center cover(B).
________________________________________
Tightening torque :
7.8 ~ 11.8N.m (0.8 ~ 1.2kgf.m, 5.8 ~ 8.7lb-ft)
________________________________________



Install the cover surely before driving.
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Ahoj plyňáci !
Ještě se vrátím k zaklepávání ventilů a k mým negativnímm zkušenostem s LPG na i30 – vis:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... d&start=15
Mám tu rčení :“Když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž“. Myslím si, že se různí kvalita materiálu ventilů a sedel u různých motorů a podezřívám Žilinskou Kiu, (která vyrábí většinu motorů montovaných do Nošovických Hyundajů), že díky nejmodernější motorárně nastavila kvalitu těchto komponentů přesně tak, že vyhoví pro benzin, ale pro LPG již ne. Ona se rozhodně (na automatizované lince) lépe obrábí měkká litina sedla, něž sedlo z nějakého tvrdokovu. (Jako měla třeba LADA, kde jste si s ocelovou frézou neškrtli! Tam jsem také najel jen na LPG 180 000km, bez jediného problému !) A ještě mám jednu hlášku „Účel světí prostředky“. Zde cituji AIRWAVESe ohledně přimazávání ventilů:
"Po ujetí 100.000km na lpg jsou ventilové vůle motoru vozidla KIA Ceed 2.0i 16V stále nezměněny a zůstávají stabilizovány na své ideální hodnotě. Měřením nezávislého institutu TÜV Nord v Hanoveru byl tento stav nevyvratitelně potvrzen. Teplota hlavy válců při měření ventilových vůlí 58°C."

Ten motor je dvoulitr a nebyl vyroben na té nejmodernější lince a je asi nějaký rok starý, když se ještě dělalo důkladně. A co bych vytknul – teplotu měření 58 stupňů. Ventily musí být v kompresi bezpečně zavřeny i při maximální provozní teplotě! Když popojíždíte v kolonách, za úmorného horka a již pracuje ventilátor. Nevím při kolika stupních sepne zde, ale většinou to bývá až po plném otevření termostatu. Termostat na i30 otevírá při 82 a je plně otevřen při 95 stupních C. Takže při 58 stupních mají mít ventily ještě nějakou vůli, která dovoluje, že se neopírají do zdvihátka i když jsou částečně zaklepané. A proto naměřím plnou kompresi, což bych při 95ti stupních už nemusel.

Měření komprese – odborníci ať prominou, začátečníky to třeba bude zajímat.
Hodnoty na i30 :
Compression pressure
Standard : 1225.83kPa (12.5kg/cm², 177.79psi) (200~250 rpm)
Minimum : 1078.73kPa (11.0kg/cm², 156.46psi)
Difference between each cylinder :
98kPa (1.0kg/cm², 14psi) or less
12,5kg/cm2 = 12,2583 barů
1kg/cm2 = 0,98 barů 11kg/cm2 = 10,7873 barů

Pokusím se přidat maitenens, zvládne-li to moje počítačová gramotnost. Jinak : Měřím na plně prohřátém motoru, až když sepne ventilátor , protože i při této teplotě musí být ventily bezpečně zavřeny.
Postup: všechny svíčky ven, aby mohl startér motorem lehce protáčet. Já vypínám i palivové čerpadlo, aby mi nešla ani část paliva do katalyzátoru (mám specielní protizlodějský vypínač), nebo alespoň nad motorem nekouřit, našroubovat manometr na měřený válec, plynový pedál plně sešlápnout na podlahu. Po cca 10ti sec. startování motoru klíčkem, je dosaženo max. možného tlaku. Je dobré z kabiny na manometr vidět škvírou pod otevřenou kapotou a protáčení motoru ukončit, když tlak více nenarůstá. Nebo mít pomocníka. Nezapomeňte dát plný plyn, jinak je tlak kolem 8mi barů.
Je-li nízký tlak, lze určit, je-li chyba ve ventilech nebo nedostatečně těsní píst a kroužky. Do otvoru po svíčce se vstřikne cca 20ml motorového oleje (trochu větší injekční stříkačka). Měření se zopakuje. Podle nárůstu tlaku se určí, kde je chyba. Udělali mi to tak v servisu na studeném motoru, aby dokladovali těsnost ventilů. Toto se mi příliš nelíbí, nevím, jak si s olejem poradí katalyzátor. Tak ať se nám nezaklepávají ventily nebo ať to alespoň nějaký "LUBE" zastaví. Všechny zdraví Honza
Uživatelský avatar
lukis01
***
Příspěvky: 720
Registrován: 17 dub 2009, 10:25
Bydliště: Ostrava

Re: LPG

Příspěvek od lukis01 »

hele a nezvažovali jste náhodou někdo pojištění právní ochrany u D.A.S., musím říct, že začínám být z LPG docela nervózní..říkám si, že alespoň po dobu záruky bych se připojistil a ať se se servisem/HMMC potýká pojišťovna..taky mne docela zaráží ta "svolávací" akce na přímazy - u mne ticho po pěšině..
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Nexus »

Bobisimo: slušná raketa za opravu motoru :shock: a když čtu ty problémy, jsem neskutečně rád za svůj mitsubishi motor, který mám na lpg dobře ověřený a nemám žádný strach, nehledě na jízdní režimy :)
jinak pokud to není tajný, co tě vedlo k tomu koupit 1.4 pro dálniční provoz? A jezdit za 10,5 - za to jezdím já :lol:

a co se Fluence týče, spotřeba 7,5l je pěkná ale "pouze" bych asi nedodával... není to žádný nereálný nebo supr úsporný výkon :roll:
co jsme měli corollu 1.4 tak papala 7l plynu, P301 na okreskách vezme 6-6,5 (moje nejnižší Olomouc-Jeseník a zpět 5,3 dle PP a 5,8 dle tankování - předpisovkou) a kombinovaná 7,5 a dneska mě navštívil strejda, má oct 1.6i lpg a řikal že na okreskách má do 6,5l plynu. Na dálnici při 120 do 7,5 a jezdí s ní už asi 11let, loni musel měnit propadlou nádrž a reduktor... takže těch "pouhých" 7,5 bych řekl že je zcela adekvátní velikosti auta a motoru :)
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

A divíš se když pojišťovny podporují obchod s použitými díly? Tady se ukradne asi 3x víc aut než v okolních státech přepočteno na obyvatele.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

Hardcam píše:tak nam ... ukradli Sonatu , jiny prisel o Accenta, a na Vysocine o ix20...
sakra už tři :hyu: v čudu ?? to abych to začal zamykat :-k :mrgreen:
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: LPG

Příspěvek od pietro32i »

Už začínam chápať, prečo ma vo viacerých slovenských servisoch dosť rázne odmietli s požiadavkou na LPG.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Ten údaj 12 barů tlak ve válcích pochází odkud? Měřil jsem dnes pro zajímavost tlaky na novém autě i30 1,6 najeto 4500 km pouze na benzín a naměřil jsem na vlažném motoru:

8,7 8,6 8,6 8,5.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

bobissimo: pěkný příspěvek, kromě jiného je vidět, že každý auto používá jinak a tak dosáhne zcela jiných výsledků.

zástavba LPG: 28 000,- u mě 23, s dokladem samozřejmě
ochr. ventilů (přimazávání): 2 000,- vs. nula :)
oprava motoru: 67 000,- - motor drží
revize, servis: 5 000,- - revize 200 Kč a na technickou jdu za půl roku - tj. zatím mě revize stály 400 Kč (jednou za 2 roky to dělat budu, jednou ročně není žádný důvod)
průměrná spotřeba: 10,5 /100 km LPG (90% dálnice) = 1,6 Kč/km LPG - 25% dálnice, tj. spotřeba 7,5 až 8 a ŽÁDNÝ BENZÍN

Z toho rozdílu v používání pak vychází:
1. většinu couraček po městě motor točí okolo 2200 ot. tj. tak najede 200 000 km zcela v pohodě
2. kdybych jezdil dálnice jako ty, určitě si koupím naftu... jenže pak bych se, sorry ale je to tak, bál u každého tankování, a to nejen na východě a jihu Evropy, kam jezdíme

Ostatní provozní náklady, jako kuláky/homouši, tlumiče atd., budou u naftového motoru vždy vyšší, protože je s ním auto vpředu o mrtě moc těžší - a díly na Hyu nejsou rozhodně za pusu.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“