LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Bobisimo
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 bře 2013, 10:58

Re: LPG

Příspěvek od Bobisimo »

Více jsem psal již dříve, viz strana 92, 93 ... Ano, i po té opravě je to časovaná bomba!
www.jirtik.estranky.cz
i30, 1,4, 2009 Nošovice, 80 kW, LPG prodáno
Mondeo 1,6 TDCi
Reklama
 

karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Bobisimo píše:Tak jsem ze zvědavosti zabrousil na toto fórum, abych se přesvědčil, jestli íčko na LPG potrápilo jenom mě. Diskuse na tomto fóru mě utvrdily ve správném rozhodnutí, se tohoto auta po drahé opravě ventilů zbavit (oprava 67 tis. Kč).
Ahoj, muzes prosim napsat jakym zpusobem byla provedena oprava a proc si musel tu opravu zaplatit ? Pises ze se ti to stalo po 4 letech, to si nemel 5-ti letou zaruku, neuznali to ... ?

Me by velmi zajimalo, jak lze "opravit" ty zaklepane ventily. Pokud se tam neda ta motorova hlava, kterou tam ted montuji kvuli plynu uz z vyroby, tak se problem jen vrati do bodu nula a je to dalsi casovana bomba.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

tak nam kdysi ukradli Sonatu a nedavno tu jiny prisel o Accenta, nekdo na Vysocine tusim o ix20, takze ja nebudu tvrdit, ze se nekradou... :wink: nicmene ano, poroste poptavka po ND a tim padem i poptavka po darcich, ne v horizontu roku, to se jeste Hyundai nestaci vsem dukladne vryt pod kuzi svyma uchylnyma kecama v televizi a prisernym marketingem...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

:-) třeba padne i poslední mýtus, totiž že :hyu: se nekradou bo je nikdo nechce, plynový auta budou potřebovat někde brát dárce orgánů ;-)
zvýší se poptávka a ta bude generovat nabídku ;-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Holej motor se za ty penize skutecne sehnat da, ja jsem si ty pripady nevymyslel (ostatne, je videt, ze vas co meli s 1.4 potize tady na foru pribyva), ale taky jsem nikdy netvrdil, ze se motor ma kupovat v Praze a prilehlych predrazenych vrakovistich. Kzadopadne je vas uz sakra moc a to je pro Hyundai silena vizitka.
Mne se za posledni dobu najezd moc nezvedl, jezdil jsem jinymi auty (Superb TDI a Octavia TSI, obe 2012) takze na plynu mam za rok a pul nejakych 65tkm, zmenu na chovani motoru ci jinou anomalii jsem nespozoroval.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Bobisimo
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 bře 2013, 10:58

Re: LPG

Příspěvek od Bobisimo »

Tak jsem ze zvědavosti zabrousil na toto fórum, abych se přesvědčil, jestli íčko na LPG potrápilo jenom mě. Diskuse na tomto fóru mě utvrdily ve správném rozhodnutí, se tohoto auta po drahé opravě ventilů zbavit (oprava 67 tis. Kč).
To že se po zástavbě LPG s autem nemá jezdit po dálnici ještě nikdo nevěděl, přesto motor vydržel něco přes 70 tis. km v téměř denním dálničním režimu. Auta jsem se zbavil, když mělo najeto 100 tis. km, z toho 80 tis. km na LPG a stáří 4 roky.
Nevěřím ovšem tomu, že by se dal motor sehnat na vrakáči za 10 tis. Kč, aspoň tady v okolí Prahy. A co samotná výměna? Není to motůrek jako např. o Fiátka 600D nebo Oltcita, kde jsem to zvládl sám v garáži za jeden den.
Vzhledem k tomu, že od auta denně očekávám, že mě přepraví z bodu A do bodu B, musím mu také důvěřovat. Íčko mou důvěru po opravě a především předešlých diskusích na tomto fóru ztratilo.
Většina z Vás má ještě možnost se auta zbavit před rozhodnutím co s tím, až se motor podělá. Potom by Vaše ekonomika jízdy nemusela dopadnout tak hrozně, jako u mne:
zástavba LPG: 28 000,-
ochr. ventilů (přimazávání): 2 000,-
oprava motoru: 67 000,-
revize, servis: 5 000,-
průměrná spotřeba: 10,5 /100 km LPG (90% dálnice) = 1,6 Kč/km LPG
ostatní náklady: 1,27 Kč
Celkově mě stál 1 ujetý km v palivu LPG a ostatními náklady spojenými s LPG: 2,88 Kč.
U nynějšího Mondea 1,6 TDci mě 1 km vychází na 2,23 Kč. I na dieselu se může něco podělat, ale po dlouhodobých zkušenostech s předešlými typy Mondeí víme, že do 10ti let stáří nebyl s nimi problém.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/599224.html

Táta si koupil nového Fluence se zástavbou LPG od Renault, zatím mu to v záruce jen dvakrát opravovali (vždy to byla prý špatná elektroinstalace), rozumné je, že to kupoval s tím, že těsně před ukončením pětileté záruky to prodá. Má tam také od Renaultu přimazávání ventilů, asi tomu věří, že to může pomoci. On s tím autem jezdí především jenom po městě, tak ani nepředpokládám, že by se tam ventily začaly do ukončení záruky negativně projevovat. Co mě u toho Fluence hodně překvapilo, je spotřeba, která mu činí pouhých 7,5 l LPG, což je zhruba 1,32 Kč/km.
www.jirtik.estranky.cz
i30, 1,4, 2009 Nošovice, 80 kW, LPG prodáno
Mondeo 1,6 TDCi
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

to karlitos: je mi divný, že by se mělo za tento materiál v záruce platit, to by pak neměnili v garanci na tom autě nic [-X (tlumiče, tyčky, brzdy ramena) #-o
to airwaves: než to začneš vyrábět... todle je k mání za 599,-
kompresiometr.jpg
kompresiometr.jpg (46.37 KiB) Zobrazeno 2121 x
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Ahoj Honzo a ostatni,

ja porad premyslim o tom servisu. Nerekl bych ze auto "netahne", jen me treba prekvapilo, ze v kopeckach v Ceckem Stredohori (objizdka na D8) mi to plne nalozeny na trojku malem nejelo. Treba je to naprosto subjektivni.

Kazdopadne jedine opravdove reseni toho, ze LPG nici motor (za predpokladu ze to tak je) je stejne vymena hlavy za tu, co na to ted monutji z vyroby. Kdyz to ted dam do servisu na zmereni komprese a zjisti ze je to na "dobre ceste" podpalit ventily tak co ?

Zacvakam servis a oni tam pak budou maximalne delat nejakou magii, ktera oddali neodvratne. A jeste mi nauctuji "spotrebni material" a buhvico jeste.

Zaruku mam do pristiho podzimu a do te doby chci, aby auto fungovalo jak ma za predpokladu, ze dodrzuju zarucni podminky. Tedy jezdim do toho jejich servisu, nejelu do nadrze co tam nepatri (E10, hopzinky), nejezdim s tim po tankodromu ... proste pouzivam vozidlo zpusobem na ktery "bylo stavene" a jestli to auto neda, nemel by to byt muj problem.
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Já se omlouvám myšlenka dobrá ale napsal jsem chybně přívstřik a myslel jsem gaslube, flash lube, JLM a podobný mazací olejíčky. Na ty je měření od TÜW. (třeba na http://www.gaslube.cz)Přístřik ten je těžko říct jak moc funkční.....asi dle mého názoru jen marketingovej tah a vedlejší produkt jednotek pro tsi motory. Jo díky za popis tlakoměru. Je to ono?:

http://www.topeni123.cz/manometr-rf-50- ... vym-perem/


.....

Kontrolní měření po 100.000 km
13.10.2012 19:41

Stav tachometru při měření 101497km
Počet motohodin na LPG 1520 hodin a 57 minut (kumulativně od počátku testu)
Počet motohodin na benzín 107 hodin a 3 minut
Teplota hlavy válců při měření ventilových vůlí 58°C
Měření potvrdilo stabilní hodnoty ventilových vůlí.

Po ujetí 100.000km na lpg jsou ventilové vůle motoru vozidla KIA Ceed 2.0i 16V stále nezměněny a zůstávají stabilizovány na své ideální hodnotě. Měřením nezávislého institutu TÜV Nord v Hanoveru byl tento stav nevyvratitelně potvrzen.

Více zde: http://www.gaslube.cz/news/kontrolni-me ... 00-000-km/
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Honzzo - perfektní popis, výroba měřáku, vše.
"hlava bude muset dolů" - to při zabroušení ventilů přece vždy. Také ji budeš muset srovnat, nové těsnění, když budeš zabrušovat ventily a sedla, tak vyměníš i gufírka... to se absolutně nevyplatí.

Osobně počítám s tím, že žádné dnešní auto nenakroutí na motoru o moc víc než 200 000 km. A pak, pokud ne dřív, se začne sypat elektronika, přestanou se zavírat/otvírat dveře atd. atd. Vždyť kolik lidí tady už psalo o chybách tempomatu, teď přibývají hlášky typu "šmejdský kabelový svazek, prodřel se".

Auta jsou spotřebák - pokud řešíte 5 let záruku, tak asi trochu počítáte s tím, že jste si koupili šmejd, ne? Pro mě je tedy auto spotřebák a příští si nejspíš ani nekoupím - když ho rodina už nebude potřebovat. Stačí mi motorka a letadlo.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Ahoj Karlitosi !
Nevím, jakých vlastností jsou materiály na sedlech a ventilech u našich aut. Asi zde budou rozdíly v kvalitě a tedy chování těch dvou komponentů - ventil /sedlo na různých motorech, možná i na různých výrobních "várkách" motorů (šaržích) nebo jak se tomu říká.
Ale většinou, když ventil nezavírá, nedosedá do sedla, po nějakém čase dojde k "podpálení" ventilu. Tedy většinou výfukového. Na talířku ventilu nebo i na sedle se do hloubky vypálí cestičky, kterými utíká tlak z válce i při zavřeném ventilu. Ten stav se pak neustále zhoršuje. To je pak na přefrézování sedla, přebroušení ventilu nebo jeho výměnu. A protože ventilová vůle jde seřídit jen o šest desetin
nějaké přebroušení už asi nebude možné. Pak bude muset hlava dolů. Sám se divím, když jsem měl tak nízkou kompresi, že nedošlo k podpálení ventilů. Hlavu mi ale nesundavali, to bych poznal. Mám podezření, že k tlaku 12-ti barů přispěla i zamaštěná sedla a ventily, jak nalili před měřením do válce olej. Nedovírající sací ventil je také nebezpečný - žhavé plyny si pak mohou najít cestu do sacího potrubí.
Já bych auto do servisu dal, s tím, že to nějak netáhne a že chci změřit kompresi. Zdraví Honza.
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Ahojte,

dneska sem dal auto na Harfu aby mi tam dali ten VAP Saver, zitra s tim zase letim do Berlina. Upozornovali me, ze kdyz budou oni (Neptun Harfa) zasahovat do serizeni privstirku benzinu, tak tim muzu prijit od zaruku. Takze holt jeste proleti benzin za 30€ vejfukem a za tri tydny si zase dam Praha - Berlin a az pujdu na Sporilov nechat prezout gumy, necham si nastavit ten privstrik od 4000 otacek primo u nich.

To co tady psal Honza je celkem mazec, ja ted premyslim, jestli tedy taky nemam nechat udelat za ty tri tydny nejakou proverku. Mam totiz zcela subjektivni pocit, ze to auto trochu zlenivelo :twisted: Jenze co s tim ? Zacvakam zase ze svyho nejaky mereni, pripadne mi dokonce nauctuji tisice za nejaky zdvihatka ...

Spis nez to tak celou vec sepisu, prilozim ty krasne dopisy z AP a poslu to na DASku, at se mi k tomu vyjadri. Taky totiz nepocitam s tim, ze Hyundai bude buhvijak vstricny a kulantni, jestli to ten motor neda.
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Ahoj !
Koupil jsem si cejchovaný manometr do 16 barů, s burdonovýn perem, průměr asi 10cm, takže dost přesný k odečtení. Obětoval jsem jednu starou svíčku, vydlabal keramiku a střední elektrodu, vyvrtal prostrědek na vhodný průměr pro zacínování mosazného těla ventilku (moto, cyklo, co se najde). Pak již jen zašroubovat ventilek a drží mi to napumpovaný tlak. Na druhou stranu těla původní svíčky navařit šroubení, na to tlakovou hadičku a vlastní manometr. A místo kovového těsnicího kroužku svíčky stačí vhodný gumový "o" kroužek. Pak měřák utahuji jen přiměřeně rukou. Měřič kompresního tlaku je nabízen i v internetových obchodech, tuším, že kolem 1500Kč, ale protože jsem nevěděl zda mi bude pasovat závit a spěchal jsem, spáchal jsem to, jak uvedeno.
Přivstřikování benzinu - Změřil jsem si ventilovou vůli po seřízení ze servisu a pak už nevím, za kolik tisíc km, po dovolené v Alpách. Několik ventilů se i při 20% přívstřiku zaklepalo kolem 5ti stovek.
Myslím, že to Hyundai také zjistil, jinak by původně zavrhované přimazávání tak nevnucoval. Zdraví Honza.
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

severtom se jen směje, 76500 km a no problemo
ozve se, až/když se motor podělá
rozhodně nebude dávat H servisu 10 000 za vyndání a "opravu" motoru, když si za 10 000 může dopřát neojetý motor
že by H komukoli měnil motor na kulanci - o tom si nechte zdát
hezké sny
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Honzzo! To je teda čtení jako dlouhý parte! Až mě běhá LPG a Fleš Lube po zádech. Kde jsi koupil tlakoměřič se závitem na naše svíčky? Jsem moc zvědav kolik natlakuji po 95 tisících km na LPG :D
Díky za perfektní text s řadou technických vysvětlení kolem ventilů. Doufejme že se Hyundai k problému postaví čelem a dotčeným majitelům bude měnit celé motory za nové. Jako je to běžné u konkurence třeba u škodofky.
Říkáš přístřik nemá vliv? A co měření TUV a podobné dokazující u našeho motoru KIA 1,6 CVVT účinnost?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“