LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

tak, teď ještě seremtom s jeho zástavbou a že jemu se to stát nemůže protože on do servisu nejezdí (nenechá přece na sobě zkoušet :hyu: praktiky) a máme to komplet
honzo díky :-k :-k :-k jenom nevím, jak s tou informací naložit :-k :-k :-k
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Reklama
 

Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Dobrý den čtenářům těchto stránek !
Před rokem jsem zde uveřejnil obsažný příspěvek o mých dobrých zkušenostech s LPG. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 67#p392167 Odezvy byly i pesimistické a varující. Bohužel, nyní musím přiznat, že pesimisté měli pravdu. Máme i 30 CW, model 2011, 1.6 CVVT, šestikvalt. Motor od Kia Motors Slovakia typ G4FC. A musím říci, že tento motor není na provoz s LPG vhodný. Zkrátka – nevydrží ! Nyní podrobněji. Byl to, myslím, jeden z prvních 1.6 motorů přestavovaných ve značkovém servisu v Butovicích. Musel jsem si počkat, až budou oficielně k přestavbám certifikováni. Auto mělo tehdy najeto 7500km. Spokojenost panovala až do cca 33000km, kdy, maje na mysli varování z fóra, jsem konečně přistoupil ke změření kompresních tlaků ve válcích. Následoval šok ! Místo 12 kg/cm2 (atmosfér, barů) jsem naměřil v jednotlivých válcích 7.0, 7.5, 8.5 a 8,7 barů! Protože auto nehoním, snížení výkonu jsem ani nepozoroval. Přichází plíživě pomalu a kdo nemá porovnání nebo nějakou zkušební trať, těžko úbytek výkonu pozná. Jen při jízdě s naloženým vozejkem, se mi zdálo, že to akceleruje trochu méně. Auto v záruce – tak samozřejmě servis. Ventilovou vůli mi seřídili, vyměnili 12ks zdvihátek (ze 16ti na motoru). Naštěstí se to stihlo ještě dříve, než se ventily stačily podpálit. Hlavu nesundávali . Viděl jsem graf měření laků. Měření prováděli se zalitím oleje na písty, aby vyloučili netěsnost pístu a válce. Ve všech válcích dosáhli 12ti barů. Já měřím při max. provozní teplotě na hluboce prohřátém motoru po sepnutí ventilátoru chladiče. A zde chci upozornit na neštěstí těchto motorů – zdvihátka (hrníčky, kalíšky). Na zdvihátko shora tlačí vačka, svým vnitřním dnem samo tlačí na ventil, učiní v hlavě tolik pohybů jako samotný ventil. Sílou, tloušťkou dna zdvihátka se seřizuje ventilová vůle. Zdvihátka se dodávají se sílou dna 3 až 3.6mm. Takže možnost seřiditelného zaklepání ventilu je pouhých 0.6mm. A to v servisu tvrdili, že i na novém motoru může být již síla třeba 3.3mm, proto potom zbývá možnost regulace jen 0.3mm !!! Zde nepřipouštím nějaké svépomocné způsoby, jak si pomoci ! Manuál je také nepřipouští. Když se mi na Felicii zaklepaly a to jen sací ventily za 40 000km o 0.15mm, žádný problém. Seřídím vůli šroubkem a klidně je nechám zaklepat třeba o 1 až 2 mm a auto stále jezdí, bez ztráty výkonu, bez přisávání benzinu nebo přimazávání. Na Hyundai nejsou „hydroštely“, seřizovací šroubky ani výměnné podložky. Musíte měnit celá zdvihátka. Jedno stojí cca 600Kč a máte jich tam 12ks ! Jak zde někdo napsal, je to nejzoufalejší způsob seřízení ventilové vůle, jaký je používán! Nutno říci, že v této zoufalosti, Hyundai není jediný, který tohoto seřizování používá. Nejlepší na tom je, že zatímco já jsem ještě stihl v srpnu loňského roku seřízení vůle ventilů zdarma, v záruce, letošní rok Hyundai přesunul zdvihátka do kategorie „spotřební materiál“, takže si je zákazník platí již v záruce!!! (Info ze servisu Butovice) K přisávání benzinu : Na prvních instalacích se nastavovalo jen nějaké minimální přisávání, což vedlo k masivnímu zaklepávání ventilů. Pak bylo , nevím od kdy nastavováno 20ti % přisávání. Domnívám se, že mé zaklepání bylo způsobeno dvěma lety jízdy na malém přisávání. Až na mé pochybnosti o přisávání mi bylo seřízeno na cca 20% na všech režimech včetně volnoběhu. (Měřil jsem povelové napětí přivedené na benzinový vstřikovač v různých režimech LPG a porovnával s čistě benzinovým provozem v podobných režimech práce motoru.) Ani to však zcela nezabrání zaklepávání. Když mě byly seřízeny ventily, po několika tisících km jsem ze zvědavosti opět změřil kompresi. Byla celkem vyrovnaná, v každém válci nějakou desetinu nad 10 barů. (Mělo by být ale 12 barů!) Proto se domnívám, že i těsnost dílů válec, píst, kroužky zaznamenala na pohon LPG újmu. Ještě mám jedno zjištění: Když měřím kompresi na hluboce prohřátém motoru, je na každém válci o zhruba 0.7 až 0.8 barů nižší tlak, než když jsem před tím válec nechal „vydýchat“ – ochladit asi 10ti až 15ti vteřinovým protáčením na startér s vymontovanou svíčkou. Proto soudím, že samotná ventilová vůle je již od výrobce pro pohon LPG špatně určena a že ventily ne zcela sedí, uzavírají. (Uvádí se, že při provozu na LPG je teplota spalin o 100 stupňů vyšší.) Když to diskutuji v servisu, řeknou mi, že jim to výrobce nezaplatí, že musím mít jasnou závadu, a že mi auto jezdí a ať tedy jezdím, že mám záruku! Když jsem byl v srpnu na seřízení ventilů, ptal jsem se na možnost přimazávání. Řekli mi, že byly dělány zkoušky na dvou stejných motorech, s přimazáváním a bez něj a že nebyly zaznamenány žádné rozdíly mezi opotřebením ventilů těchto motorů ! V lednu při LPG prohlídce mě téměř prosili, abych si nechal namontovat přimazávání, že hodně najezdím (asi 45 000Km za 3 roky), že to bude Hyundai zohledňovat při řešení případných závad. Když by byl Hyundai seriozní, přiznal by, že se mu akce LPG nezdařila, že motory na to nemají a na své náklady by přimazávání instaloval. Když jsem to vše v servisu řekl, omlouvali se, že výrobce naráz změnil názor. Chápu je, musí postupovat podle nařízení shora a musí být ekonomicky výděleční. Nyní tedy testuji přimazávání a jsem zvědav, jaká bude komprese po chystané dálniční dovolené. Pak budu řešit otázku, zda LPG zcela nevymontovat.

Celý tento postup Hyundaie, který nechal montovat LPG do motorů a dělal si z toho obchodní trhák, aniž by měl vyzkoušeno na několika motorech, co to udělá, považuji za nemravnou a trestuhodnou školáckou nezodpovědnost.

Celý tento stav, včetně platby za zdvihátka, by byl asi hodný právnického řešení ! Instalací přimazávání potřebují odvrátit ze záruční doby možný kolaps řady motorů. Ty pak ve většině případů kleknou po záruční době a to již oni platit nebudou !
Ač na LPG jezdíme téměř 20 let, bez jediné závady, zde je to pořádné šlápnutí do … .
Ještě několik informací, které se mi podařilo zjistit: ventily se při provozu na benzin seřizují po nájezdu 100 000km a v servisu říkali, že vydrží. Při provozu na LPG po 40 000km. Oficielní zástavba LPG ve značkových servisech byla zrušena někdy v květnu minulého roku. LPG lze objednat jen s novým vozem, kdy je motoru namontována odolnější hlava a to jen na objem 1.4l.
Ještě ceny : Výměna sedla ventilu za odolné vůči LPG cca 800Kč Nový ventil cca 600Kč Nová hlava cca 70 500Kč jen za materiál
Tak tohle asi opravdu nebude to pravé, jahodové! O nějaké úspoře asi těžko mluvit !
Všechny, kteří dočetli až sem, zdraví Honza.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

:-) ty seš fakt marnej :-)
severtom píše: před koncem výjezdu prudších kopců to dělám a na dálnici také... nemusíš to dělat, ale můžeš a auto ti poděkuje. Každý ať si to přebere, jak chce, někdo se k motoru chovat umí, jiný ne.
tato odpověď kterou si napsal zhruba před 20ti listy je krapet jiná jak toto
severtom píše:...
Před vrcholem kopce přepínám na benál, když jedu se 4 lidmi, 1000 km za den a dálnice má přes 40 C :-) ty mudrlante.
seremtome; sereš si prostě do huby :-k :-k

a přitom fakt kopu za stejnej tým, (jako ty) jenom prostě na rozdíl od tebe tomu autu nevěřím, a proto bohužel chci držet záruku na auto jako celek
odcituji se, to je pak totiž pořád dokola
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

1. to je problém H, že lže a krade, já nemám jiných slov pro bombastickou reklamu a pak jdeš na salon, kde má být tvé vybrané auto za cenu X a v reálu ti řeknou "lžou všechny firmy, píšou na net o 10 míň, aby podstřelili konkurenci, a pak si auto buď koupíte nebo jdete domů". Dále "svolávačky" - nošodrát - neumí udělat i když mají... za náhradní klíč chtějí 3500, pak 2, pak si ho necháš udělat bez čekání za půlku...
Ohledně LPG, své systémy prostě H mění a testuje na lidech - to je nepřijatelné. Dále jsem na primárně motorářské akci oslovil člověka, který tam přijel Hi30 s obřím nápisem - NÁHRADNÍ VOZIDLO. Zeptal jsem se na důvod a ten byl, že jedno z asi 10 aut flotily toho člověka nejelo, žralo... příčinou byla záměna ŘJ motorů 1.6 a 1.6 ve výrobním závodu :-)
Proto mám Magic, nikdy nebyl problém, nikdy nebylo potřeba nic ladit. Žere to málo, motor má 75000 km, z toho 70 na LPG po celé Evropě od SP po UA, od IRL/GB přes DK, PL po MNE/Albánii - nikdy a nikde nebyl problém.
2. ohledně T.I. - byl jsem víckrát, na moto, autem, sám, ne sám, na den, na víc dnů... a pokud jsi tam v týdnu, bez návalu, tak je to prima. Nad hlavou létají ptáci, v noci tě budí pávi... prales voní, sauny rovněž. Solidní zábava
3. ten třípísmenko, který se stále vnucuje - nečtu jeho hemty, necítím potřebu reagovat na výplody.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

severtom píše:... Za mě: naposledy toto úterý Tropical Islands, většinu německé dálnice je omezení na 120, polská dálnice taktéž, pokud není omezená na 110 :) kdybych chtěl jezdit 150, koupím si nafťák, který tolik nežere, nebo počkám na 6kvalt.
Je pravda, ze treba na ty dalnici od Drazdan je na dost mistech 120. Taky je pravda ze je temer az do Berlina dvouprouda. Me se na ni pohodlne pod 120 nejede, jinak porad klickuju a predjizdim nakladaky v pravym pruhu. Na jinych dalnicich (A4, A9) je to o nicem jinym.

Navic mam vetsinou plny auto takze, tech 130 uz lezi nad 4000tis otacek. Prijde mi to docela dost, sedel sem v Golfu 1,4 a Rapidu 1,2 s turbem, oba 5-ti stupnovou prevodovku a 130 to jelo o 1000 otacek min.

Myslim ze melo byt od Hyundai zodpovedne upozornit na skutecnost, ze diky nastaveni motoru a charakteristice LPG pohonu je to na dalnici provoz nevhodny. Kdyz sme to tam nechali davat, tak sme slyseli akorat jak "nic neni problem".

Of topic: Co Tropical Islands ? Chteli sme tam jet, ale po precteni reakci lidi na internetu sme to zavrhli. Ze pry za ty penize nic moc.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

neodpověděls, jako vždycky [-X
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Tvá úroveň. Ne moje.
Před vrcholem kopce přepínám na benál, když jedu se 4 lidmi, 1000 km za den a dálnice má přes 40 C :-) ty mudrlante.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

:-) a proto před vrcholem kopce přepínáš na benzín :-) jojo, ani sám nevíš cos kdy napsal :-) imho, to co jsem napsal já, se s tím cos napsal ty nevylučuje ;-)
... jo ještě jsem zapoměl, 26000 km a žádný problém s BRC :hyu:, a ani nevím kde nějaký mapy sou, 2x sem se díval a žádnej atlas ani globus sem tam nenašel a to jsem kvůli tomu letos "poprvé" i otevřel víko motoru 8)
máš jinou kombinovanou spotřebu ???
http://www.spritmonitor.de/en/detail/520126.html
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Jestli si někdo (výše) myslí, že na povrchu výfukového ventilu "něco vydrží", tak je hodně naivní. Minimální teplota výfukového ventilu je 550 C, okraje talířku mají i 700 C. Tam vydrží pouze tvrdý karbon, který se tam vytvoří při startování motoru (na studeném povrchu). Proto stačí přimíchat ValveSaver do nádrže k benálu 1:150, ten přípravek je výrobcem určen do každé nádrže benzínu (celého objemu), tj. motor ani katalyzátor nepodělá.
A nemusíte řešit Hyu chyby v mapách při provozu na LPG... prostě nic. Hádat se nebudu, jen uvádím, že český Magic III funguje na motoru 1.4 bez ladění, na první zapojení, už 3.5 roku bez jakýchkoli potíží. Spotřeba 8 v zimě, 7,5 v létě. Placky (Chorvatsko) i za 5,5 litru LPG. Přívstřik samozřejmě nula.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Kolik lidí, tolik chutí. Za mě: naposledy toto úterý Tropical Islands, většinu německé dálnice je omezení na 120, polská dálnice taktéž, pokud není omezená na 110 :) kdybych chtěl jezdit 150, koupím si nafťák, který tolik nežere, nebo počkám na 6kvalt, nicméně dobře jsem udělal, protože Hyu není jediná automobilka, která má 6 kvalt blbě poskládaný... ale to jsem odbočil.
Takže - ÚT tam, ST zpět, 120-130 tacho takže 4000 ot./min, žádný systém přívstřiku.
Aktuálně 75500 km, motor jen ševelí. Nejlíp to myslím vystihl Hardcam... na vrakáčích je kupa motorů které LPG nikdy neochutnaly - než 5 za "systém", tak dám (jednou, možná) radši 10 za motor, který bude mít půlku km oproti mému... a je to.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Taky me to vrta hlavou co tam tedy montuje AP. Popremyslim, ze se tam jeste poptam, ale i cenove by to nevychazelo. JLM Valve Saver Kit electronic a podobny zarizeni se u prodejcu pohybujou kolem 4000, dlasich 900 stoji ten rozdelovac primazu na vsechny sani.

Navic v tom puvodnim dopise stoji, ze se jedna o rozvedeni primazavani ... do kazde vetve saciho potrubi presne kalibrovanymi tryskami. A nikde na internetu jsem zadnou zminku o elektornickem VAP Saveru nenasel.

Uvidime co bude, kdyz to ten motor do pristiho podzimu vydrzi (konec zaruky), pujde auto na prodej. Kdyz se to do ty doby podela, tak uvidim co z toho vyplyne.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

ono neni třeba aby to tam ty vopičí kapky cákalo furt, stačí, aby to na sedlech výfuků chvíli vydrželo než to shoří, ono pro klid duše bude stačit v LPG ( :hyu: ) servisu, nechat přístřík BA třeba od 3800 ot/min (nutno zpytovat svědomí, kde se mi pohybujou běžně otáčky když to kalím po dálnici), no a pak pro ještě větší klid v duši, nalejt to čím se plní ta nádobka vap saveru (jlm) dle doporučení i do nádrže, a pro ještě ještě větší jistotu ... se dát na modlení;-)

pro jistotu bych do AP zavolal, co že to tam montujou, ale dle toho cos psal, to ta el. verze nebude, protože by to tam museli dávat zcela bez zisku...
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Sem na sedumnactyho obednany na Harfu, daji mi VAP Saver, vsechno presne tak jak tady uz popsal mmw Timto mu dekuju za informace.

Poradim se s nimi jeste o tom jak se sesteluje ten privstrik benzinu. Kdyz jsem mluvil s AP tak to bylo "Pane, ten privstrik benzinu se pak uplne vypne". S ohledem na to ze ty podtlakovy systemy na dalnici nepomahaj bych timhle asi velmi uspisil zapeceni tech ventilu.

Jedine ze v AP montuji nejakou elektronickou verzi VAP Saveru ktera davkuje kapalinu pumpickou, ale to jsem videl jen u JLM :-k
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

to airwaves, zase bych se citoval, jestli totiž nestačí strouhat do nádrže to kalium
Ochrana ventilů Liqui Moly ale nejen tam, podobně to mají všichni "valve saver" vopičí kapky
" Dávkování do benzínu: Přidat do benzínu v poměru 1:1000, nastartovat motor a nechat jet na benzín alespoň 10min. Tento proces je vhodné opakovat cca každých 3000 km.

u litiny š100-130 se taky doporučovalo jezdit 2 nádrže LPG a jedna BA s olovem , mě to teda nepomáhalo, 10k Km a ventily bez vůlí= jiná hlava, při váměně za třetí byl radši vyměněn celý motor za feldu a pak naprosto bez problémů

Mirek B : no chtělo by to někoho kdo má 1,4ku s montáží na objednávku někdy od podzimu 2013 jak mu to tam nastavily, ale počítám, že ten přívstřik tam bude pořád
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Mirek B
*
Příspěvky: 68
Registrován: 07 zář 2008, 14:00

Re: LPG

Příspěvek od Mirek B »

Ahojte
mám dotaz -u motorizací hyundai které nabízejí už uzpůsobené na provoz LPG (jiná hlava...) je také nutná ohledně záruky od výrobce aktivavace přívstřiku benzínu nebo přimazávání?
Hyundai I30 1,4 LPG 2010 černý
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“