LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

tak nám na ONO zdražili plyn, většinou to znamenalo, že nahoru s cenou budou hýbat i ostatní
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Dnes je to presne rok a presne 40tkm, co jezdim pres dlouhotrvajici odpor na LPG. Investice uz je davno zpatky a tech 40tkm me presvedcilo k tomu, ze vyber pristich aut se bude ridit tim, zda jdou LPG osadit.

BRC Sequent
Zavady:
dodane plastove spony jsou nekvalitni, vymena za kovove
vymemen prepinac -puvodni cas od casu blikal jak se mu zlibilo, novy dodany ma problem se zvukem - to mi ale vyhovuje a tak si ho ponecham
vzhledem k tomu, ze tu mame dve cerpacky a obe svym zpusobem stoji za prd, je potreba casteji menit filtry, ja je menil trikrat a pokazdy duvodne

Servis:
viz vymena filtru + ted revize
po roce byla vhodna prilezitost nechat auto par dnu jezdit jen na benzin (cili navrat k Verve 100) a tak jsem vstrikovace poslal na cisteni do Strakonic

Spotreba:
pro nekoho vysoka, pro me naprosto bajecna vzhledem k tomu, jak vyrazne ozilo moje tempo :) na 38 litru ujedu obvykle 360km (70% dalnice 150kmh, 20% mimo mesto kolem 110-120kmh a 10% mesto striktne v limitech), posledni dve nadrze byly ale pres 450km, s benzinem by me ta nadrz danym stylem vysla na minimalne 1500,-, s plynem na 605 korun.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

luckily ignored :)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

ááá pozor, já zapomněl, pán je odborník co zachraňuje motor tím že před vrcholem kopce zapíná benzín :-) nejsem si jist, že bych zde od tebe viděl cokoliv rozumného zdokumentováno, většina plků jde z tvé strany, třeba ta o karbonu, že je vlastně v motoru potřeba, se divím, že ten karbon tam nedávaj už ve fabrice :-) na druhou stranu je teda pravda, že ve formuli jedna už na to přišli a karbon tam dávaj skoro všude
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Nějaké kladné úsady p. Černého mám na háku, tohle jsou informace z praxe, mj. od současných členů Ústavu paliv a maziv, ne od jejich x let vyhozeného kolegy. Stav několika vlastních motorů jsem na rozdíl od tebe vícekrát zdokumentoval, tj. příště tě ignoruji a doporučuji každému, ať si vybere - "informace" od prázdného plkala vs. od člověka, který se v oboru pohybuje a co vidí, např. fotí a dává sem :)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

:-) amen :-)
ještě tomu začni říkat "kladné úsady" a hned pak si radši nalistuj články od pana Černého, olejového to guru :-D ono v podstatě bude stačit jezdit na Paramo Trysk M6AD , ten ti ten motor tak zasere (rozuměj zatěsní tím sqelým karbonem) že už žádný flašlube potřebovat nebude :-D
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

airwaves píše:Snížení teploty přístřikem je překroucená informace vztahující se pro motory FSi TSi. Tam se origálním vstřikovačem benzínu, který je ale ve válci jako u nafťáku stříká malé množství benzínu pořád. To aby se chladil. Jen kvůli tomu vstřikovači. :D
Celé toto téma ochrany vetilů je nové a proto velmi zajímavé. Seriozní odborník ti řekne, že nejsou žádné relevantní studie, zda FL či přístřik funguje a jak.
Co tedy ten benzín tam vlastně dělá? Můžeme každý vytvořit vlastní hypotézu. Domnívám se, že donese na dosedací plochy ventilů benzínová aditiva a saze která ty plochy namažou proti tření v závěrečné fázi uzavření??? Ano nebo ne?

Směs dvou téměř pravdivých informací, přesto bych ti rád odpověděl (s místními "experty" se přít nebudu):

1. TSI mělo několik konstrukčních vad, a ano, zbytečným přívstřikem benzínu se dá ochladit ventily a současně ohřát katalyzátor (první je u Škoda werke nutné při vysoké zátěži motoru, druhé je u téměř všech aut s Euro 5 nutné kvůli měření emisí po startu studeného motoru, což v dřívějších metodikách nebylo součástí měřicího cyklu).

2. budeš se divit, ale miniaturní množství flashlube prostě udělá to, co jinak udělá mnohem větší množství benzínu - zanese ventily karbonem, který je potřeba k tlumení rázů při zavírání. Karbon také v celém motoru dotěsňuje vůle - když žádný karbon nebude, pro motor je to horší. A při spalování plynu (který je vždy dokonale rozptýlen, na rozdíl od kapiček benzínu zbývajících za sebedokonalejším vstřikovačem) prostě tolik karbonu nevzniká. Karbon vzniká z: 1. kapiček paliva, které nedohoří úplně a 2. oleje, který se dostává do spalovacího prostoru

Elementary, dear Watson :)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

co mam rikat ja, ja hrdlo hledat po pameti, kdyz je nekde na podvozku :D ale dobry, po skoro roce jsem se to naucil a uz to zvladam :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

určitě ne vždy, snažím se mít alespoň jednu rukavici, ale u orig. IX20 je to hrdlo tak mizerně daný, že nikdy na 100% nevíš jak moc dobře to tam sedí a paradoxně ta rukavice ti překáží v manipulaci, pak stačí to tam dát krapet nakřivo, zmáčknout a zajistit pistoli a už se halíš do disco mlhy, a abys nebyl za úplnýho blbce, tak tam tu ruku strčit musíš a když se ti to napoprvý nepodaří odjistit, tak je to v jerteli a ruka následně bolí jak čert o celodením smradu ani nemluvě :-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

ty si tankujes v rukavicich?
kamaradku to taky oparilo, kdyz mi chtela natankovat :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

1robco1 píše:Môže by, ale keď sa mi dostane propán bután na ruky tak mi ich nevysuší, ani neodmastí. Benzín mi ich odmastí a vysuší.
:-) :-) :-) jo jo, onehdá se mi dostal propan butan na ruce díky hodně šlendriánsky nasazený pistoli a zcela vyjímečně bez rukavic a dovoluji si podotknout, že tak rychle a dokonale vysušenou pokožku bych si rád zase na dlouho odpustil :-)

jinak přívstřik zcela teoreticky při nastavení 20% snížuje teplotu spalovacího procesu o cca 40°C a to může být za určitých podmínek pro motor (hlavu) rozhodující, ... a nebo taky ne :-) takže bych zas tak tu teorii VSR nezahazoval, u :hyu: byla nasazena ještě před příchodem motorů GDI
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Benzín technický ano. Ale nechápu souvislosti budeš něco montovat v nádrži?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
1robco1
*
Příspěvky: 12
Registrován: 02 čer 2012, 11:47

Re: LPG

Příspěvek od 1robco1 »

Môže by, ale keď sa mi dostane propán bután na ruky tak mi ich nevysuší, ani neodmastí. Benzín mi ich odmastí a vysuší.
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Snížení teploty přístřikem je překroucená informace vztahující se pro motory FSi TSi. Tam se origálním vstřikovačem benzínu, který je ale ve válci jako u nafťáku stříká malé množství benzínu pořád. To aby se chladil. Jen kvůli tomu vstřikovači. :D
Celé toto téma ochrany vetilů je nové a proto velmi zajímavé. Seriozní odborník ti řekne, že nejsou žádné relevantní studie, zda FL či přístřik funguje a jak.
Co tedy ten benzín tam vlastně dělá? Můžeme každý vytvořit vlastní hypotézu. Domnívám se, že donese na dosedací plochy ventilů benzínová aditiva a saze která ty plochy namažou proti tření v závěrečné fázi uzavření??? Ano nebo ne?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
1robco1
*
Příspěvky: 12
Registrován: 02 čer 2012, 11:47

Re: LPG pristrek benzinu.

Příspěvek od 1robco1 »

Povedzte mi čo vlastne ochladí teplotu vo valci pri prístreku benzínu? Nič, akurát benzín odmastí steny valca, žere to okrem LPG aj benzín a kedy sa vráti investícia do prerábky na LPG? Zníži sa teplota spaľovania? Skúste zapáliť propánbutánovy horák a priliať benzín. Zníži sa teplota horenia? Najlepšia ochrana motora je mať kvalitný splyňovač, neuberať na splyňovači spotrebu LPG. Ventyli sa podpália keď je chudobná zmes. Známy si tak vylepšoval spotrebu na svojom Espere až podpálil ventyli (BRC do sania). Ja mám namontovaný holandský splyňovač Teleflex GFI SGI III. Patrí medzi najlepšie splyňovače, a keď sa to raz nakalibruje tak to ide. Keď je menej kvalitný plyn tak to dávkuje viac a ťah je slabší. Nič sa na tom nastaviť nedá. Na to je riadiaca jednotka aby pridala toľko plynu koľko potrebuje motor na dokonalé spaĺovanie. Mam pri tom aj to dochladzovanie ventilou JLM tiež je holandské. Všetky novšie splyňovače nemajú odkaľovacie šruby, teleflex má. Keď nedostanete ten mazut čo sa pridáva do LPG aby smrdelo, tak Vám ho trepe do vstrekovačov, zanesie ich a pôjdu pa. Moje by mali mať životnosť 260 000 km. V Škodovke sme mali BRC max. spokojnosť. Ale odkaľoval som pravidelne, nikdy som neupravoval spotrebu a nebol problém s motorom. Kvalita LPG závisy od čistoty LPG, či v cisternách menia pravidelne filtre.Toľko môj názor a skúsenosti. A ešte prístrek benzínu je potrebný pri motorch z priamím vstrekovaním a by sa nezadreli vstrekovače.
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“