LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: LPG

Příspěvek od Tudy »

Opis z vyúčtování zakázky:

Provedena diagnostika motoru - zjištěn chyb. kód P0172. Provedena výměna distančních podložek vymezení vent. vůlí.

Stav po ujetí 120 km od opravy:

opět svítí check engine :roll:
Spotřeba klesla o 1 l LPG/100 km (stejná trasa a styl jízdy), dle PP aktuální spotřeba jen 6.1 l :shock:
subjektivně mnohem lepší zátah v nízkých otáčkách a hladší chod

Fakt už nevím co s tím dál, objednal jsem se zatím v jiném servisu :hyu: ...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Reklama
 

severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Přesně... a fishka navíc zapomněl číst můj text o tom, že u grafů není uvedeno, pro jakou přestavbu platí. Typ přestavby je velmi důležitý, některé fungují už léta, jako ta moje, originální od H jak komu...
Samozřejmě že na palivových mapách závisí jak výkon, tak životnost motoru.

Přešel bych to mlčením, ale dnes jsme překonali údaj 50 000 km, což na auto používané jen na výlety za 2,5 roku není špatné.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
mcpapa
*
Příspěvky: 62
Registrován: 01 pro 2012, 18:23
Bydliště: Beroun

Re: LPG

Příspěvek od mcpapa »

Ta brzda už byla na předchozí stránce:)
i30 CW 1,6 CVVT + LPG red 2009
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od FISHkaa »

srovnání výkonů na 1,4 (motor, který IMHO moc s LPG neušetří): http://www.autorevue.cz/na-brzde-kia-ce ... zin-vs-lpg
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Tak vono zcela přesně - na I30 můžeš taky snížit hlavu, ale neudělám to, když tu čtu, že se více lidem vydřely vačky - to je pro Hyundai průser jako Brno. Ne tak brutální jako trn kladky v 1.9TDI se zmenšeným a jemným závitem (aby se motor jednou potkal a výrobce vydělal) - ale přesto. Ten trn lze koupit ve starém provedení a díru do hliníku zvětšit na hrubý závit. Stojí to pár stovek.

Nové vačky od H nebudou za pusu a pokud je to vydírání pravda, tak z ojetin budou minimálně načaté. Pokud mám pravdu já a vyskytují se jen v "pátečních autech", tak to nebude taková tragédie. To uvidím, až najedu nějakých 100 000 km. Což by měl být konec roku 2015.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: LPG

Příspěvek od pilotzz »

severtom píše:pilotzz: dobrý příspěvek, ale jakmile čtu "vyšší kompresí", přestává mě to zajímat.
To si na autě neudělám, zato instalaci LPG ano.
Jasně, jen jsem chtěl říct/napsat, že vyšší kompresí se dá jít na vyšší výkon (kdysi std. komprese 8,5-9,5, nad 10 závodní stroje, dneska je 10,5-11 běžně).
Je to o celkovém vývoji v palivech (ne úplně dávno benzín 90okt byl echt hóch kvalitét), materiálovém inženýrství a výrobní přesnosti při sériové produkci. Staré škodovky neměly ani výkon, ani extra živostnost, i když zase spousta kutilů dělala generálku v garáži na sídlišti včetně zabroušení ventilů resp. hlav..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

pilotzz: dobrý příspěvek, ale jakmile čtu "vyšší kompresí", přestává mě to zajímat.
To si na autě neudělám, zato instalaci LPG ano.
Také si nemyslím, že motory Ferrari jsou dělané na výdrž... mají vyšší výkon protože mají vyšší kompresi a ve své době vyžadovaly velmi drahý benzín. Také měly vyšší výkon, protože byly přesněji vyvážené a tak snesly vyšší otáčky. Bývaly 4ventilové (na válec) mnohem dříve než běžná auta.

Vyšší otáčky při stejném tlaku ve válci = při stejném krouťáku = vyšší výkon. Toť vše.

Re: grafy - super, že píšou, že "rozdíl ve výkonu nepoznáte". Mají pravdu :-) konkrétní odchylky od pár % dolů až po pár % nahoru se mohou lišit a také liší, a to podle instalované ŘJ plynu. V článku neuvádějí, jakou měřili.

Výhoda té mojí je, že se dají mapy vytvářet na PC. Nepotřebuji to, nedělal jsem to, ale tu možnost mám, nic za to neplatím :)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: LPG

Příspěvek od pilotzz »

severtom píše:Netuším, co řešíš :-) rezervu vozím, když chci, jindy lep. sadu, dojezdovka nic nezabírá a jinou mi H nedal.
Spotřebu 7,5 mám běžně, na dálky i o litr míň, dle naložení auta. Nepotřebuji přímovstřik, nepotřebují přímaz.
Palivo E85 jezdím v motorce, čisté, u motoru Euro 2, tj. není problém s emisem a řízením vstřikování a přechodových režimů, není nutno nic měnit, součástky ani software. Spotřeba je o čtvrtinu vyšší, palivo o třetinu levnější, takže se něco málo ušetří. Na dnešních autech (Euro 5, za chvíli 6) s lihem nemáš vůbec žádnou šanci bez detekce skutečného poměru v nádrži a to je drahé (a další kurvítko).
Zvýšení výkonu ochlazením nasávaného vzduchu o pár procent prostě nastane (je to víc než 1%), bohatě ti stačí, protože je zadarmo :)
A je to tak správně, protože když jen zvýšíš výkon (o hodně) tuningem apod., prostě časem vylágruješ motor. To zvýšení z 80 na 85 kW (jako mezi verzemi 1.4 a 1.6, které se liší jen zdvihem) je tolerovatelné a získáš ho zadarmo. Větši už je o hubu.

--edit-- bylo chybně " emisem a řízením vstřikování a emisí"
Na E85se jezdit dá i s EURO4/5, ale podstata je využít vlastností takového paliva; vyšší kompresí, pružnější reakcí řízení změnou předstihu, délky vstřiku - ve větších mantinelech, než na benzín naladěný sw, totéž je s plynem. Pokud bude motor z dostatečně odolného materiálu (a to je dnes největší problém, protože výrobní kapacity nemají čas a peníze si hrát se zušlechťováním jako u aston martinu nebo ferrari ve stovkových a tisícových sériích) :D )
Když na to přijde, ani to turbo dnes není taková řacha. Pro výrobce je to řekněme 10tis. v nákladech, jenže prodávat to chtějí o 50-100tis. dráž.
Cíle automobilek, spotřebitelů a vlád jsou jaksi protichůdné, takže výsledek bude vždy kompromis - ani nejlepší, ani nejlevnější, ani nejúspornější, z jiného úhlu pohledu tak nekvalitní, drahé a neúsporné, jak to ještě akceptuje trh; naštěští dnes (zatím?) mi "mototechna nenutí Š105 v topolové zelené" :mrgreen:
Jenže zákazníci se chovají "průměrně, stádně, marketingově", takže to co chci já nikdy v sérii nebude, resp. ne za mnou akceptovatelnou cenu. Ten movitější si koupí přeplňovaný motor, který auto prodraží o 20-30%, nebo hybrida o 50-100% dráž, a pro masu zůstane blato, kde se záruka musí nakoupit aspoň za montáž nesmyslného přimazávání :-k
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Netuším, co řešíš :-) rezervu vozím, když chci, jindy lep. sadu, dojezdovka nic nezabírá a jinou mi H nedal.
Spotřebu 7,5 mám běžně, na dálky i o litr míň, dle naložení auta. Nepotřebuji přímovstřik, nepotřebují přímaz.
Palivo E85 jezdím v motorce, čisté, u motoru Euro 2, tj. není problém s emisem a řízením vstřikování a přechodových režimů, není nutno nic měnit, součástky ani software. Spotřeba je o čtvrtinu vyšší, palivo o třetinu levnější, takže se něco málo ušetří. Na dnešních autech (Euro 5, za chvíli 6) s lihem nemáš vůbec žádnou šanci bez detekce skutečného poměru v nádrži a to je drahé (a další kurvítko).
Zvýšení výkonu ochlazením nasávaného vzduchu o pár procent prostě nastane (je to víc než 1%), bohatě ti stačí, protože je zadarmo :)
A je to tak správně, protože když jen zvýšíš výkon (o hodně) tuningem apod., prostě časem vylágruješ motor. To zvýšení z 80 na 85 kW (jako mezi verzemi 1.4 a 1.6, které se liší jen zdvihem) je tolerovatelné a získáš ho zadarmo. Větši už je o hubu.

--edit-- bylo chybně " emisem a řízením vstřikování a emisí"
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: LPG

Příspěvek od pilotzz »

severtom píše: Výhodou je "přeplňování" motoru bez otravného turba. Odpařující se plyn chladí vzduch, který plní válec. Tj. výkon půjde nahoru, oproti benzínu.
No, efekt ochlazení tam sice je, ale dost pozdě, takže to "přeplňování" bude v řádu jednotek, možná jednoho procenta; bez "forced induction" nějakým dmychadlem se o mnoho více vzduchu do válce nedostane.
Je potřeba zvýšit kompresi a zlepšit materiály a jejich zušlechtění, což u low-end třídy ala i30 bude asi cenově problém ("problém" spíše v hlavách "ekonomů"), nicméně oproti přeplňování min o řád furt lepší. Uvidíme..
Mně by jako celkem zajímavá kombinace připadla relativně malá (cca15L) nádrž na tekuté palivo od E85 až po BA95 v jakémkoliv poměru) a 50ti litrová nádrž na LPG zastavěná místo dnešních +-50L nádrží, žádné ubírání prostoru pro rezervu apod. Start a nouzový dojezd na palivo tekuté, jinak jen na plynné, motormanagement naladit na plyn tak, aby u auta velikosti i30 spotřeba byla kolem 6,5-7L plynu.
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

caruser: H má taky většinu motorů přímovstřik, GDI benzín a všechny nafťáky :-) akorát v ČR je poměr jiný, ale trend ve světě je jasný. Emisní předpisy... V ČR se ani neví, že světové nejprodávanější auto v kategorii je Elantra. S přímovstřiky samozřejmě, už dávno.

Ostatní: přímovstřik kapalného LPG je velmi velmi stará věc, má 2 problémy, které nikdy nikdo neodstraní:
a. chybí filtr plynné fáze, tj. vstřikovače odejdou mnohem dřív, prostě je o filtr míň
b. vstřikovač na obě paliva bude vždy kompromis

Výhodou je "přeplňování" motoru bez otravného turba. Odpařující se plyn chladí vzduch, který plní válec. Tj. výkon půjde nahoru, oproti benzínu.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Nexus, o tomto systéme viem zopár rokov, ale realita u nás je taká, že málokto má vôbec skúsenosti s LPG v priamovstreku
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Nexus »

caruser: jestli seš příliš zvědavej, tak ti to povím, kam se bude ubírat :mrgreen: bude, teda je to vstřikování kapalného lpg pomocí originálních benzinových vstřikovačů. Dřív to mělo snad pouze vialle za velmi tučnou částku, dnes už to má i Prins 8) byť suma je stále dosti velká....

http://www.lpgfrystak.cz/direct-liquimax
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

severtom

Ani nie naivita, viem až veľmi dobre :) ako to funguje v AS, len ma zaujímalo ako to má :hyu: vyriešené, myslel som si, že to takto bude fungovať. Som zvedavý kam sa bude v budúcnosti uberať LPG, keďže min. VW koncern už možno takých 90 % produkcie má priamovstreky, kórejčania sa zatiaľ ako tak tomu vyhýbajú

Nám menej znalým napíš aspoň o aké cesty išlo (diaľnica/mimo mesto/mesto) a aké rýchlosti si dodržiaval
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“