LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Na fotkách instalace BRC ve značkovém servisu. Přístřik nastaven permanentně od 1200 otáček 20%. Udělané je to velmi pěkně. Řekl bych o 100% líp než co jsem zatím kdy viděl a něž třeba mám ix20 od čadka z brna. Pár fotek:
Přílohy
DSC03204.JPG
DSC03204.JPG (128.39 KiB) Zobrazeno 1220 x
DSC03203.JPG
DSC03203.JPG (148.64 KiB) Zobrazeno 1220 x
DSC03202.JPG
DSC03202.JPG (157.21 KiB) Zobrazeno 1220 x
Naposledy upravil(a) airwaves dne 29 bře 2013, 15:22, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Reklama
 

Lux
Příspěvky: 7
Registrován: 29 bře 2013, 12:49

Re: LPG

Příspěvek od Lux »

Ahoj všem. Uvažují o LPG do i30, proto jsem dnes navštívil :hyu: České Třebové. Montáž pro ně prý není problém. Montují pouze systém od výrobce ze Strakonic (autogas centrum strakonice) s přístřikem benzínu v rozmezí 10 až 20 % od určitých otáček( to mě ještě zjistí). Montáž je bez přímazu prý schválen :hyu: Čr a je možné ho dokoupit cca 2500 kč. Celková cena bez přímazu je 31000.
Může te mě tedy poradit prosím.
Má cenu ten přímaz když je ochrana motorů prý dostatečná přívstřikem? Nikdy jsem plyn neměl proto další moje otázka zní- je to pořád tak výhodné. Počítat jistě umím ale články tohoto tématu se na tolik s kalkulací liší ,že při spotřebě 2l benzínu a 8 litry plynu je návratnost ta tam.
Děkuji za řadu:-D
Hyundai i30 1,6 93kw, 2011
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Tudy píše:
mnkk píše:Kalkulačka prevodových pomerov mi hovorí, že pri 4000ot. ideš 130,9km/h na pneu 195/65/R15. :roll: :wink:
Já si to nevymýšlím, prostě to odečítám z budíků ( pneu mám užší 185/65/R15...)
Ja ti verím. Počítal som s pneu 185 ako máš ty, nie so 195 ako som napísal. :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: LPG

Příspěvek od Chasnik »

Hmm, ta Honda nás taky pěkně tahá za nos. 329 900,- je cena za 1,4 benzin v základu, akční cena pro model 2012. 1.6 I-DTEC je až v modelové řadě 2013 a cena začíná na 464 000,-. Spotřeba je samozřejmě mimo mísu, ale podle mě s tím půjde bez problémů jezdit za 4 - 4,5 litru. Honda motory umí.

Tolik tedy o LPG :D
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Napred by se ta Honda musela nekomu libit, aby se vubec prodala. To bude pomerne problem. Reklama se mi nezobrazuje, ale nedavno tu byl odkaz na novou prisernou Hondu, co vypada jak vesmirna lod.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Právě mě pobavila kombinace fóra Hyu a reklamy Honda nahoře... podobná elegantní dlouhá kastle, motor 1.6 diesel, spotřeba 3,6 l na sto... cena 329 000. Hyu bude mít neklidné spaní a Honda taky možná na krku žaloby, že reálná spotřeba je klasicky o 2 l/100 vyšší, To sem tak úplně nepatří... ale pro nás, co řešíme úspory na palivu, to není zcela mimo mísu.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

caruser píše:Ak sa môžem spýtať, koľko km máš najazdených na i30ke?
Bobissimo: opět DÍKY MOC, pěkný přehled, jinde tyhle informace není šance získat. Je super vědět, že jen nadstandardní přístup k dlouhodobému zákazníkovi způsobí, že H zaplatí díly a ty jako zákazník zaplatíš práci. Zdá se že H o problému ví a sbírá zkušenosti/zničené díly, třeba aby konečně dokázalo vyladit svůj systém.
Je jasné, že ho nemají odzkoušený ani co do funkce, ani co do vlivu na motor, a začínají se bát... Bude zajímavé po pár letech zjistit, že motory jsou "z bláta", v tom případě se na značkové LPG rozbijí po 70 tisících a pak tedy motory provozované bez přestavy, jen na benzín odejdou třeba po 150 000 km.... další super věc. Jsou lidi, co to najedou za 3 roky (ano, spíš na naftu, ale ne každý) a to bude výrobce bolet. Sedřené vačky tak, že hydroštely nepomohou a musíš znovu vymezit vůle ventilů podložkama, které jsou v tvém seznamu dílů - to znamená špatný materiál nebo špatné tepelné zušlechtění vaček, což opět znamená, že 1. to potká každý motor daného typu nebo 2. byla určitá šarže vaček vadných... kdo má smůlu, že skončily v jeho motoru, má prostě smůlu. Protože normálnímu zákazníkovi je nevymění na účet H. Oprava provedená dle tvého popisu, ale bez vaček, pomůže zas jen na čas. Kroužky jak píšeš, i dle názoru H, nebylo nutno měnit. Takže VŠE zničené je MIMO spalovací prostor. Výmluvné...
Ve druhém řádku u měření ojnic atd. nepíšeš cenu, zajímala by mě, U výměny vaček o kus dole taky není cena. když jsi práci platil, měl bys cenu znát. Ať ostatní vědí, kolik Kč si mají připravit.
Ostatní položky jsou proti tomu za pusu.
Ještě k příčinám, za 3. může to být špatným olejem, výměnou polovičního objemu v autorizáku, nebo je prostě Shell 5-30 moc řídký.
Napadá mě spoustu důvodů, které neovlivníš, ale tohle dělají jiní lidé (včetně mě) jinak a možná se ukáže, že tady byl zakopaný pes.
Ohledně "tahu odspodu" po opravě, já jsem tu ten, co podtáčí motor, s lehkou nohou jezdím málem dle pokynů PP :-) z kopce o stupeň výš, do kopce o stupeň níž. Díky nízkým otáčkám vlastně svíčky a další díly najedou při stejném proběhu na tachometru jakoby polovinu km než na autech, která lidi vytáčejí nad 4 000.

Tudy: píšeš, že ti v H řekli něco podobného? Podobně zničený motor? Tak to se těším na 70 000 km, buďto mi auto pojede a pak prostě jinak jezdíte nebo máte páteční kusy... nebo nebude jezdit, v tom případě stejně koupím motor za 10 tisíc, protože 5 let záruky bude už prakticky pryč a při H autorizovaném přístupu "to nic není, vlastnost auta" by trvalo půl roku, než bych dosáhl opravy, a to už bude po záruce tutově.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: LPG

Příspěvek od Tudy »

mnkk píše:Kalkulačka prevodových pomerov mi hovorí, že pri 4000ot. ideš 130,9km/h na pneu 195/65/R15. :roll: :wink:
Já si to nevymýšlím, prostě to odečítám z budíků ( pneu mám užší 185/65/R15...)
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Kalkulačka prevodových pomerov mi hovorí, že pri 4000ot. ideš 130,9km/h na pneu 195/65/R15. :roll: :wink:

EDIT: výpočet s pneu 185/65/R15
Naposledy upravil(a) mnkk dne 28 bře 2013, 21:44, celkem upraveno 1 x.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Vzdycky jsem tu cetl 4000, asi mas beta verzi :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: LPG

Příspěvek od Tudy »

Bobisimo píše:Mé zkušenosti s LPG .... Po najetých 85 tis. km kontrolka Check svítila téměř neustále (většinou do jednoho dne od vymazání vad), kromě bohatosti směsi diagnostika hlásila vynechání 1 válce, otáčky kolísaly, bylo nutné motor udržovat ve vyšších otáčkách a spotřeba vystřelila nad 10 l.... Také jsem změřil komprese na válcích a na prvním nebyla téměř žádná.... podezření bylo na ventily, ale aby mohli sundat hlavu motoru, museli vyndat motor (prý kvůli rozvodům)... .
Téměř naprosto stejný popis závad mi sdělil technik v :hyu: Zítra si jdu auto vyzvednout, naštěstí mi vyšli vstříc jako dlouholetému zákazníkovi a domluvili jsme se na nižší ceně opravy (neplatil jsem materiál).

PS:
Hardcam píše:i30 toci 4000ot. pri 130kmh a ten hluk by ti za 10 minut zpusobil bolest hlavy, na 160kmh to moc nevidim...

130 km/hod = 4300 ot/min
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

i30 toci 4000ot. pri 130kmh a ten hluk by ti za 10 minut zpusobil bolest hlavy, na 160kmh to moc nevidim...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Bobisimo
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 bře 2013, 10:58

Re: LPG

Příspěvek od Bobisimo »

jo, jo, Getzík toho nalítal do zahraničí mnohem víc a motor byl asi i více zatížený při vyšších rychlostech. U něj ale bylo max. něco přes 160.
Teď nevím, kolik je otáček u íčka při rychlosti 130 nebo 150, ale motor nerad vytáčím na více než 4.000 otáček, tomu zhruba odpovídá rychlost 160. Vím, že těch 180 je těsně pod červeným políčkem otáčkoměru. Na Německé dálnici mi připadá, že motor podle zvuku lépe přede při těch 160 než třeba 140 (je to asi o rezonanci). Při cestách do Mnichova beru LPG za hranicemi v Nabburgu (příjemná ČS cca 2 km za sjezdem z dálnice) nebo v Elsendorfu a nejčastěji tankuji v Tafkirchen - Mnichov. Zatím se mi tam nikdy nestalo, že bych natankoval nekvalitní LPG.
V předchozích autech byl Magic II (Getz,Mondea), v ičku je asi Magic III.
www.jirtik.estranky.cz
i30, 1,4, 2009 Nošovice, 80 kW, LPG prodáno
Mondeo 1,6 TDCi
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od FISHkaa »

okomentuji pouze to Německé LPG (mám ix35 LPG, tak mi nepřísluší komentovat i30) : minulý týden sem tam tankoval a kvalita byla ehm, pěkně na pikaču - auto pocitově jelo hůř (běžně v čr tankuji u TomaGas, nebo LukOil)...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

Bobisimo píše:Pro představu připojuji úkony z faktury. Někteří se zde domnívají, že to nebylo způsobené LPG, já jsem přesvědčen že ano, protože když motor z výroby je z bláta, tak alternativní pohon mu spíše pomůže k brzkému konci. Po dálnicích v ČR se snažím dodržovat rychlostní limit, více jak 160 nejezdím (těch 160 v Německu po dálnicích). V Itálii i Francii dodržuji max. povolenou rychlost, což není více než 130.
Kolego mám jen pár otázek tedy dvě:

S Getzem jsi taky lítal Německo, Itálii i Francii??

Kolik ti auto točí otáček při 130Km/h a při 150km/h?

Diky
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“