LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

Mno já bych se celkem zajímal i nad dvouma věcma. Jakej systém jsi tam měl předtím a jakej teď. Magic má víc generací. Dvojka není to samý co trojka. Navíc o firmy HL propan mám své mínění. Nepovažuji je za buhví jaké fachmany. Jednou dobrý, podruhý bych je kopnul do někam. Minule mě maximálně namíchli, když zapoměli po servisu pustit zase Flashlube. Jsem si toho všiml až po hodně dlouhý době. Takže příčin může být víc. Nicméně to nemusí být přímo LPG. Každopádně nové motory H, bych bez přimazávání či přívstřiku asi nenechal.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Reklama
 

Bobisimo
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 bře 2013, 10:58

Re: LPG

Příspěvek od Bobisimo »

Pro představu připojuji úkony z faktury. Někteří se zde domnívají, že to nebylo způsobené LPG, já jsem přesvědčen že ano, protože když motor z výroby je z bláta, tak alternativní pohon mu spíše pomůže k brzkému konci. Po dálnicích v ČR se snažím dodržovat rychlostní limit, více jak 160 nejezdím (těch 160 v Německu po dálnicích). V Itálii i Francii dodržuji max. povolenou rychlost, což není více než 130.

Pístní kroužky byly měněné především z důvodu, že byl motor rozebraný a při těchto opravách to servis prý běžně dělá.

Když jsem jel do autorizovaného servisu Hyundai na diagnostiku, tak mi bylo řečeno, ať problém řeším s dodavatelem LPG, dali mi to dokonce písemně. V roce 2009, kdy jsem íčko kupoval, tak Hyundai nenabízel přestavby na LPG, proto jsem zvolil spol. HL Propan, od které jsme měli již předtím přestavěná čtyři auta, včetně Getze.

Také se domnívám, že hodně záleží na kvalitě LPG. Několikrát do roka jezdím do Německa, Itálie, Francie a při jízdě na jejich LPG se např. kontrolka check nerozsvítí, u motoru mi přijde, že má klidnější chod i nižší spotřebu. Nyní tankuji raději u pořád stejné ČS, kde mají LPG od Kralupolu (původně Vitogazu), nemusím čekat na obsluhu, tankuji si sám.
Nezaregistroval jsem stížnosti majitelů benzínových íček, že by měli nějaké problémy a osobně znám více majitelů, kteří jsou s autem spokojení a najetých kilometrů nemají zrovna nejméně.
Rozhodně nejsem odborníkem na přestavby LPG, ale když Vám v Hyundai dají papír, že opravu mám řešit s dodavatelem přestavby a poté i automechanik opravující auto tvrdí, že za to může nejspíš LPG ….
O tom, že to s tou kvalitou plynu asi nebude nejlepší mě přesvědčuje i tátovo Mondeo (MK III 1,8), kterému i po seřízení LPG houpou otáčky (svíčky, kabely, cívka vyměněny), před tím měl také Mondeo (MK II 1,6), to najezdilo přes 260 tis km (z toho 200 tis. na LPG) a naprosto bez potřeby neustálého seřizování. Přestavby také dělala fa. HL Propan ( typ MAGIC) obě auta bez přimazávání ventilů.
Ještě reakce na motorový olej, od počátku dávám SHELL Helix Ultra 5W-30, intervaly zkráceny na 15 tis. km, takže si myslím, že se vačky koupají v kvalitním oleji.
Nyní ale motor íčka táhne pěkně odzpodu, spotřeba se snížila o více jak jeden litr, skoro bych řekl, že má lepší chod než když byl nový.


DEMONTÁŽ/MOITTÁŽ PÍSTťl,PÍSTNÍCH KROUŽKŮ,ROZVODŮ, 8 250,00 Kč
MĚŘENÍ OJNIC,D+M POl08LOKU,PŘEVOOOVKY
DIAGNOSTIKA MOTORU - VÝKON, KOMPRESE VÁLCŮ 630,00 Kč
DEMONTÁŽ/MOITTÁŽ HLAVY VÁLCŮ 3 230,00 Kč
VÝMĚNA VAČEK
REPASE HLAVY VÁLCŮ-ZABROUŠENÍ VENTilŮ,SEDEL, 4 530,00 Kč
VÝMĚNA GUFER VENTILŮ,BROUŠENÍ DOSEDACÍ PLOCHY
DROBNÝ JEDNICOVÝ MATERIÁL 65,00 Kč

POJlSTl(A ČEPU 20,00 Kč 3,00 KS
SVÍČKA ZN'ALOVACÍ OOSCH LPG 190,00 Kč 4,00 KS
FilTR OLEJOVÝ 92,00 Kč 1,00 KS
O•KROUŽEK 101,28 Kč l,00 KS
GUFERO VENTILŮ 120,00 Kč 16,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘIZOVACÍ 445,00 Kč 1,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘÍZOVACÍ 445,00 Kč 3,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘIZOVACÍ 445,00 Kč 4,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘIZOVACÍ 445,00 Kč 3,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘÍZOVACÍ 445,00 Kč 3,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘÍZOVACÍ 446,49 Kč 2,00 KS
TĚSNĚNÍ HLAVY VÁLCŮ 1061,00 Kč 1,00 KS
ŠROUB HLAVY VÁLCŮ 112,00 Kč 10,00 KS
TĚSNĚNÍ 638,00 Kč 1,00 KS
KROUŽKY PÍSTNÍ SADA 3 815,00 Kč 1,00 KS
HŘÍDEL VAČKY•SAÓ 9 274,00 Kč 1,00 KS
HŘÍDEL VAČKY-VÝFUK 9 740,00 Kč l,00 KS
TĚSNĚNÍ VODNÍ ČERPADLO 115,94 Kč 1,00 KS
O•KROUŽEK 93,10 Kč 1,00 KS
O KROUŽEK 93,10 Kč 1,00 KS
www.jirtik.estranky.cz
i30, 1,4, 2009 Nošovice, 80 kW, LPG prodáno
Mondeo 1,6 TDCi
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

mmv

Ok, budeme to brať ako náhodu, že to LPG tam bolo domontované. Rovnako aj v prípade Tudyho nemalo LPG ni spoločné s jeho problémom?

severtom

Ak sa môžem spýtať, koľko km máš najazdených na i30ke?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Podnětný příspěvek, díky. LPG je v tom nevinně, za okousané vačky určitě nemůže, stejně jako za tekoucí převodovku. Máš jasné "páteční auto". Držím palce, ať ti 5letá záruka pomůže. I když ke spokojenosti ti pomoct nemůže, tak snad k tomu, abys nenechával olejové fleky na silnici, by ti pomoct mohla.

caruser: ano, od novoty, 6 500 km jsem zajel motor na benzín a pak už jezdím jen na LPG.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

no a kde v tom článku je něco co by měl udělat jenom plyn a ne benzín kdyby to auto na to bylo provozovaný ???

...diagnostika hlásila vynechání 1 válce komprese (na válcích a) na prvním nebyla téměř žádná> posléze zjištěny vadné kroužky (asi na tom prvním) v tom ten plyn by být neměl, zřejmě by to odešlo i na benál

Podezření bylo na ventily Po rozebrání ovšem zjistili, že jsou ve špatném stavu obě vačky (okousané) > na LPG by to ukazovalo leda že by byla nějak zanedbaná olejová politika, ale vačky se "koupou" v motorovém oleji, leda že by byla přehřátá stopka ventilu neschopná odvádět vyšší teploty z pod ventilu ale jak je dlouhý ventil ??? 7 cm ?? aby na vrcholu byla taková teplota že by to degradovalo motorový olej který maže spojení ventil vačka ??

Další problém byl při seřízení motoru, protože byly vymlácené gufera u ventilů (vypadá to jako větší zátky od piva), zřejmě část, na kterou působí vačka, opotřebení (promáčknuto) v řádech 0,5 mm.
> todle nevím co je , hydroštely neznám, ale vím, že gufera na ventilech plní funkci těsnění aby olej nestékal po dříku ventilu do výfukového, potažmo sacího prostoru (proto š100-130 Litina tak strašně kouřily a žraly olej )
každopádně se zase bavíme o věcech které jsou v prostoru nad ventily v olejové lázni takže zase to neni o LPG

Nyní po opravě jsem nechal nainstalovat přimazávání ventilů, ale vačky to rozhodně nezachrání a původní ventily a sedla byly v rámci opravy zabroušeny, poškození na nich nebylo.
>tady je to co si myslím, že je to co říká o tom, že plyn v tom nebude tak úplně namočenej

jinak výše je toliko zatracovaný článek jednoho nejmenovaného a koncernem zaplaceného časopisu, kde nefabrický montážník doporučuje při provozu na plyn nepřekračovat pokud to je možné rychlost 130 Km (vztaženo k otáčkám)

Teď jsem zjistil, že někde teče převodový olej, další návštěva servisu mě čeká

takže si dovoluji tvrdit, že tento článek by se spíš vyjímal v sekci třeba tady https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=56&t=19995 dál jsem nehledal tak mě nekamenujte
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

mmv

Ako si dospel k záveru, že Bobbisiho problém nemá nič spoločné s LPG. Zrejme nejazdí po diaľnici neustále 160 a vyššie.
Ja taktiež jazdím len diaľnice 120 - 140, to sa mám obávať, že motor bude čoskoro KO?

Keď už sa tu tak veľmi spomína kontrolka CHECK, tak počas 30.000 km LPG sa rozsvietila len raz aj to pri chode na benzín
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

to bobisimo
dle toho co píšeš tak s největší pravděpodobností s tim neměl plyn co dělat, leda snad ty kroužky, ale proč
zástavba byla :hyu: neautorizovaná
vačka by byla nejspíš veprdeli i kdybys jezdil na benál
a nakonec ventily byli v pořádku ???
patří vůbec tento příspěvek do této sekce ???

to severtom :
dle tvého sdělení, počítám, že první rozsvícení CHECK uvidím za cca 3k km zatím ani jednou
dle tvého tvrzení má BRC nějak špatně nastavenou palivovou mapu ??
spíš bych věřil tomu, že tím jak je u :hyu: těch zástaveb tolik, že to bude mít Pataky líp ošéfovaný jak někdo, kdo montoval to tvoje na MAX 5 ?? 10 ?? stejných motorů
dále, nějak si zapoměl napsat, že ti mám dodat číslo hlavy škoda s lepšími sedly

edit !!! AHA !!! už sem pochopil tvoje slova, mám 38° horečku a tak mám momentálně bohatý rodiče :-)
TVŮJ !!!! systém rozsvěcí check měně než jednou za 15k :-)

jinak aby si místní osazenstvo nemyslelo, ž jsem začal hájit hundai , tak to tedy nějak nevím proč bych dělal, moje peníze už maj a tím to haslo, už je nezajímám a tak maj tímto u mě popy..
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

Bobisimo píše:Mé zkušenosti...........
Ušetřil jsem tedy něco? Na LPG jsem s ičkem najezdil 85 tis. km, oprava motoru a servis LPG mě vyšel min. na 70 tis. Kč a přestavba na dalších 27 tis. Kč. I kdybych měl úsporu 1 Kč na km (tomu ale nevěřím, protože dlouhodobou spotřebu LPG mám cca 9 litrů, spotřeba na benzín byla do 7 litrů, jezdím ale především po dálnicích a rozhodně se neslimáčím.......... .

jaký máš obsah 1,4 ??
človeče jestli jsi to auto na těch dálnicích neuštval?
nebylo pro tebe lepší LPGauto s větším obsahem nebo naftožrout??
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

severtom

Koľko km máš najazdených na LPG v tvojej i30ke, prestavbu máš od novoty?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

mmv: konkrétně třeba vím, že rozsvícení oranžové kontrolky jsem měl méně než jednou za 15 000 km, vždy to bylo "příliš bohatá směs při vysoké zátěži motoru", tj. NIC co by mohlo motoru ublížit, právě naopak :) s tím mají možná jiné systémy problém, to je jejich boj, nicméně moje jistota je v tom, že můj systém směs nikdy neochudí pod limit stanovený výrobcem motoru.
Ještě na něco se chceš zeptat?
robisimo: zajímavý a konkrétní příspěvek, jak jsi napsal, jezdíš dálnice a neslimáčíš se, navíc sis vybral jiný systém a motor ztratil kompresi, drahé opravy atd. Prostě jsi vybral špatně, jak se zdá.
My si cesty užíváme, nespěcháme, 120-140 pořád ti dá úplně stejný jízdní průměr jako chvíli 100 za kamionem a asi tak stejně často 160 s plným plynem.
Měření komprese je zadarmo, jen co seženu měrku na malou svíčku, komprese si změřím. Nikdy jsem to u auta nedělal, doufám, že vytažení kabelů od svíček a protočení startérem nezpůsobí nějakou červenou závadu na palubce nebo pád motoru do nouzového režimu. Diagnostiku totiž nemám, mazat chyby jsem nikdy nepotřeboval, to taky o něčem svědčí.
Stále čekám na to, kdo sem napíše SAP číslo zesíleného vodítka nebo superhyper ventilu na Skoda werke LPG. Když se ve vedlejším tématu psalo o řešení nízkého ostřikování čelního sklad i30, byl to perfektní příspěvek s uvedením skladového čísla original Škoda dílu - zpětný ventil. Šel jsem se schválně zeptat do našeho Autostylu a díl existuje. Ptal jsem se na díly pro opravu hlavy, hypotetický případ tovární přestavby LPG dotažené z Německa, a ochotně mi odpověděli, že takový díl v systému nemají.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Méďa Béďa
**
Příspěvky: 180
Registrován: 07 zář 2012, 23:55

Re: LPG

Příspěvek od Méďa Béďa »

Když jsem se před časem ptal prodejce Kia, proč bylo z trhu staženo nové Picanto s LPG, tak pravil, že ty motory nic nevydržely...
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Bobisimo: ty zavady Vam samozrejme nepreju, ale jsem rad, ze vylezate z ustranni a davate primo jako majitel korek do huby jistym jedincum...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Bobisimo
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 bře 2013, 10:58

Re: LPG

Příspěvek od Bobisimo »

Mé zkušenosti s LPG v Hyundai i30. O tom, že Hyundai šel s kvalitou hodně, ale hodně dolů, jsem se přesvědčil po zhruba třech letech provozu. Do nějakých 85 tis. km auto i LPG sloužilo vcelku dobře, až na občasné rozsvícení kontrolky Check z důvodu příliš chudé nebo bohaté směsi. Po najetých 85 tis. km kontrolka Check svítila téměř neustále (většinou do jednoho dne od vymazání vad), kromě bohatosti směsi diagnostika hlásila vynechání 1 válce, otáčky kolísaly, bylo nutné motor udržovat ve vyšších otáčkách a spotřeba vystřelila nad 10 l. Také jsem změřil komprese na válcích a na prvním nebyla téměř žádná. Protože jsem nedodržoval záruční podmínky (olej, filtry jsem si měnil sám ve zkrácených intervalech a v autoservisu Hyundai na pražském Spořilově mi řekli při výměně čelního skla, ať už k ním nejezdím, když tam mám LPG), nechal jsem auto opravit u neznačkového servisu (známost přes manželku, tuto cestu bych už rozhodně nevolil). Opravě ovšem předcházela diagnostika v Hyundai v Průhonicích, kde prý nic nezjistili a za 250 Kč vymazali závady z ŘJ.
Nejdříve opravu servis odhadoval na nějakých 8 – 10 tis. Kč. Podezření bylo na ventily, ale aby mohli sundat hlavu motoru, museli vyndat motor (prý kvůli rozvodům). Po rozebrání ovšem zjistili, že jsou ve špatném stavu obě vačky (okousané), jedna za min. 10 tis. Kč. A to už cena rapidně stoupala, protože měli motor celý rozhozený, vyměnili i pístní kroužky, všechna možná těsnění, takže taková malá generálka motoru v 87 tis. km (to snad tak brzy se nedělaly generálky ani u škody 100)! Další problém byl při seřízení motoru, protože byly vymlácené gufera u ventilů (vypadá to jako větší zátky od piva), zřejmě část, na kterou působí vačka, opotřebení (promáčknuto) v řádech 0,5 mm. Cena za opravu motoru téměř 67 tis. Kč, a to když k tomu připočítám neustálé návštěvy LPG servisu na seřízení bohatosti, výměny hadic předehřevu, plynového filtru, tak se dostávám na cenu dost přes 70 tis. Kč.
Ušetřil jsem tedy něco? Na LPG jsem s ičkem najezdil 85 tis. km, oprava motoru a servis LPG mě vyšel min. na 70 tis. Kč a přestavba na dalších 27 tis. Kč. I kdybych měl úsporu 1 Kč na km (tomu ale nevěřím, protože dlouhodobou spotřebu LPG mám cca 9 litrů, spotřeba na benzín byla do 7 litrů, jezdím ale především po dálnicích a rozhodně se neslimáčím), tak si dovoluji tvrdit, že plyn patří do sporáku. Hyundai šetří, na čem může, pokud bych chtěl někdy auto na LPG, musel by v něm být kvalitní prověřený motor, u nových aut už tuto jistotu nemám. Jsem přesvědčen, že kdybych si pořídil naftový motor, měl bych oproti benzínovému skutečnou úsporu, nicméně do teď jsem považoval naftu za palivo tak do traktorů.
Pár aut na LPG jsem měl nebo je užíval, od Vaz 2107, Felicie, Getze, 2 x Mondeo ale znovu bych už do LPG asi nešel, i když prodejci nyní již nabízejí záruky, řešit s nimi poté reklamace a opravy, to opravdu nemám rád. Auto potřebuji denně k ježdění! Nyní po opravě jsem nechal nainstalovat přimazávání ventilů, ale vačky to rozhodně nezachrání a původní ventily a sedla byly v rámci opravy zabroušeny, poškození na nich nebylo.
Teď jsem zjistil, že někde teče převodový olej, další návštěva servisu mě čeká (doufám, že to bude v rámci záruky na předešlou opravu, protože předtím z toho nic neteklo). K íčku jsem ztratil důvěru a protože autem jezdím denně, chci se ho co nejrychleji zbavit formou protiúčtu za nové nebo zánovní auto. A to jsem sázel na to, že těch 160 tis. min. také s ním najezdím, jako s předešlým Getzem (to bylo zlaté autíčko, bohužel pro čtyř člennou rodinu už malé).
Toť má zkušenost, Vám ostatním přeji, aby Vám Vaše íčka sloužila min. tak dobře, jako mě sloužil Getz :D .
www.jirtik.estranky.cz
i30, 1,4, 2009 Nošovice, 80 kW, LPG prodáno
Mondeo 1,6 TDCi
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

severtom : já ti nevím, co je na té tvé zástavbě lepšího jak na kterékoliv jiné ??? třeba proti té od hnůjdaje ??? óóó ano je o x tisíc levnější , a dál ??? jestli jsi to někde psal tak soráč, taky sem asi nedával pozor...
,,, takže podle tebe pisálkové lžou všichni, třeba i "nezávislá" firma Euro NCAP dělá vše na objednávku a kdo si nepřiplatí tak jeho auto pošlou proti sloupu o 10 Km rychlejc,... hmm to je už hodně odvážná konspirace :-) proto je cikánfároš na hvězdy šit oni holt hnědorumuni neměli na tuzéra tak maj o hvězdu méně :-(
smutný :-(
, pak se Vám všem divím, že kupujete pneumatiky, žárovky, auta, zájezdy k moři... podle toho jak kterej pisálek dostal zaplaceno
to abych začal brát frantovu teorii https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 98#p339109 proč mám ve svým autě zmršenou nápravu, ale už fakt smrtelně vážně (šmejdi koncernový maj ruce všude)

ještě mě nikdo nevyvedl z mejlky, že se při čemkoliv na rozvodu musí vyndat motor, docela by mě to zajímalo
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Tudy: hodnotný příspěvek, i když se většina 2x opakuje a rozhodně jen kvůli tvému rozhodnutí pro H-přestavbu ti vyšla malá úspora. Více k tomu níže.
MMV: z předchozí strany - vidíš, trefil jsem se, máš to z časopisu, podle mě to SM převzal z toho německého a o to, že by někdo po jakýchkoli redaktorech cokoli ověřoval, si nedělám iluze. Články píšou automobilky (zadavatelé reklamy) a redaktoři je podepisují, to je vše, proto má koncern v německém časopisu nejlepší výsledek. Jestli si myslíš opak, tak jistě věříš, že "uniklé" fotky zakrytých prototypů opravdu někdo ulovil na ulici - pravda to ovšem není, redaktoři jsou na focení pozváni. U nás i v Německu je to naprosto stejné.
Tudy: počítáš-li se mnou, tak nula přívstřik, nula přímaz, 49 000 najeto, z toho 6 5000 na benz, zbytek LPG, spotřeba 7,5 l LPG, úspora tedy 1 Kč na km, prvních 23 000 km na sebe systém vydělal, dalších 26 000 Kč už mi ušetřil. Každý rok mi ušetří 20 000 Kč, jezdím jen pro zábavu, pracuju doma a tak víc nenajedu.
Nový motor viz Hard za 10 000 Kč, můžeš ho měnit každý rok a pořád ušetříš :) nebo se zjistí, že motory 1,6 CVVT jsou opravdu slabé na vršek... to by se pak týkalo i benzínu (pokud je to na dřících a ne na sedlech).
Oprava hlavy viz mmv nebo prostě počkáme, až se podělíš o informaci, v kterém servisu to řeší a kam pošlou demontovanou hlavu, tj. někdo bude schopen vysondovat, co přesně s ní bylo. Nebo se ukáže, že jde o kachnu :)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“