LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Budeš jazdiť v Prahe? Aby sa ti nestalo, že budeš chodiť tankovať 70km od domu... :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Reklama
 

radik.77
*
Příspěvky: 22
Registrován: 14 led 2012, 15:21

Re: LPG

Příspěvek od radik.77 »

Uvažuji o CNG má někdo zkušenosti. Četl jsem rozdíly mezi LPG a CNG a zdá se mi že CNG bude lepší. Co vy na to?? Děkuji
ix20 1,4 CVVT 16V, TRIKOLOR
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

tomyk píše:No nevím ale na 100km 2 litry benzínu a k tomu ještě LPG vyplatí se to ještě?? Jakou máš představu v korunových nákladech na km?
Na strane 75 v tomto vlákne máš tabulku. Je to pre moje auto (stará i30 1,4), nová bude jazdiť možno aj za menej, ale priemer počítaj tých 8 litrov ako je na začiatku + niečo na štart.
severtom píše:Opakuji vlastní zkušenost: 23 tisíc (už vč. DPH) za Magic, 2,5 roku a >40 tisíc km odjeto, no problem, spotřeba do 7,5 LPG, žádný flashlube, žádný přívstřik a benál jen na starty
Takto si predstavujem správne fungujúci systém. =D>
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

přesně tak, v květnu jdu na první garančku a zlý jazykové zde tvrdí, že mi bude nastaveno trvale 20%, ale je vidět že nesleduješ toto téma dost pečlivě, pár stránek z5 se tuším o tomto zde hovořilo :-) 8)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

mmv píše:ne, něčeho se bojí, nebo lekli, protože ještě květen 2012 mám přívstřik nastavenej až od cca 3600 otáček, leda že by dostávali od čepra nějakej paušální bakšiš za teoreticky odebranou surovinu
Trochu to upřesni. Jako že od května ti nastavili BRC přívstřik nad 3600 otáček?? DO 3600 jezdíš jen LPG?
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

ne, něčeho se bojí, nebo lekli, protože ještě květen 2012 mám přívstřik nastavenej až od cca 3600 otáček, leda že by dostávali od čepra nějakej paušální bakšiš za teoreticky odebranou surovinu
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

Nechápu proč by :hyu: motor neměl vydržet bez přívstiku, vždyť na LPG se jezdí desítky let a zatím nějaká brutální fakta o škodlivostli LPG bez přístřiku jsem nikde neviděl. Chtěl bych vidět fotky těch zničených motorů máte někdo??
Jestli ti Hyundajáci jen neprodávají systém na kterém mají větší vývar a spíše se zdá, že pořizovací hodnota tohoto systému nabízí vyšší zisk než modernější a sofistikovanější systémy.
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Hlavně u H přestavby riskuješ 2 věci:
1. uměle nastavenou bohatší směs, aby motor "vydržel 5 let" (dojem H nebo jejich špatná mapa v ŘJ plynu)
2. zcela špatnou ŘJ nebo nesmyslně nastavený přívstřik - jejich přestavba je drahá a navíc má vyšší spotřebu, takže se ti za 5 let ani nemusí zaplatit

Opakuji vlastní zkušenost: 23 tisíc (už vč. DPH) za Magic, 2,5 roku a >40 tisíc km odjeto, no problem, spotřeba do 7,5 LPG, žádný flashlube, žádný přívstřik a benál jen na starty.. navíc Hardcam, místní legenda, přešel na LPG s tím, že kdyby něco, za 10 tisíc přehodí celý motor z bouračky. Není co řešit.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

No nevím ale na 100km 2 litry benzínu a k tomu ještě LPG vyplatí se to ještě?? Jakou máš představu v korunových nákladech na km?
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Po prostudování dalšího kola nabídek na montáž LPG do new i30 jsme dospěli k rozhodnutí...využít nabídky Hyundai smluvních montérů na sadu BRC. Toto řešení není nejlevnější a papá 2 litry benzínu na 100km, ALE je bezproblémové co se týče záruky na motor a to 5 let bez omezení km. To je hodně silná karta.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od FISHkaa »

proti vznětovým motorům sem nikdy nic neměl - předchozí auta také byly vznětové. Bohužel se ale v EU komisi našel kripl, který donutil do automobilky používat filtr pevných částic. Tímto krokem přidal kurvítko, u kterého máte dvě možnosti (při krátkých jízdách po městě) : buď se stát jeho otrokem (nucené výjezdy po dálnici), nebo se smířit s pravidelnou návštěvou servisu na nuceném čistění... ](*,)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

severtom píše:
airwaves píše:Jediná výhoda LPG jsou prachy. Všechno ostatní je kompromis a nebo problém. Co záruka? Nevím, až to nastane a zamítnou mi z tebou uvedeného důvodu reklamaci tak budu bojovat. Jako každý. Montážník má pojistku a budeme muset znalcem dokázat že došlo k poškození z důvodu LPG. Pokud ne, pak pokus o dohodu s :hyu: a pokud ne už nechám s otevřeným koncem. Já vím, je to trošku adrenalin, a musíme si dodávat odvahy. :D
Nemáš pravdu: ................
Z čehož vyplývá, že jsem udělal přesně, co jsem chtěl, benzín, s nímž je radost jezdit bez obav z drahých oprav + představba za 23 000 Kč s 52 l toroidem :-)

Vdím to podobně a asi to u mne dopadne tak, že zajedu pěkně na benzínek a pak si u člověka se zkušenostmi nechám namontovat Elpigas.
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

airwaves píše:Jediná výhoda LPG jsou prachy. Všechno ostatní je kompromis a nebo problém. Co záruka? Nevím, až to nastane a zamítnou mi z tebou uvedeného důvodu reklamaci tak budu bojovat. Jako každý. Montážník má pojistku a budeme muset znalcem dokázat že došlo k poškození z důvodu LPG. Pokud ne, pak pokus o dohodu s :hyu: a pokud ne už nechám s otevřeným koncem. Já vím, je to trošku adrenalin, a musíme si dodávat odvahy. :D

Nemáš pravdu: nejen že ušetříš, ale také máš vyšší dojezd (v zahraničí docela rozdíl) bez smradu v autě (kanystry), motor je čistší (viz hafo fotek na netu + sám si měním olej, takže olej vidím a cítím), v malých otáčkách motor lépe táhne, alespoň můj (čidlo klepání nemá důvod snížit výkon jako při počínajících detonacích u benzínu).

Ohledně přestavby, kupoval jsem auto s tím, že ho zajedu a přestavím, tak jsem to i udělal. Za první rok se přestavba zaplatila, druhý rok už vydělávala. Teď má auto 2,5 roku, tj. kdyby byla přestavba autorizovaná, už by na ni nebyla záruka.

Z čehož vyplývá, že jsem udělal přesně, co jsem chtěl, benzín, s nímž je radost jezdit bez obav z drahých oprav + představba za 23 000 Kč s 52 l toroidem :-)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od rade622 »

airwaves píše:Ano, potvrzuji, že u ŘJ A.E.B 2001 NC což je u nás přelepeno samolepkou Elpigaz lze přístřik nastavit jak je libo. Mám nastaveno od 3333 ot a od 15ms délky vstřiku. Samotný přídavek je nastaven na 3 ms vstřiku benzínu. To znamená že pokud jedu třeba na 2900 otáček ale dám plnej a délka vstřiku se natáhne nad 15 ms přistřikuje se benzín také. A nebo i když je délka vstřiku kratší ale jedu víc než 3333 otáček opět přístřik. Všechny tyto veličiny si můžete vychytat jak je libo. Já se o tom snažím číst co nejvíc a konečně se na forech co sleduji někteří technici možná nechtěně podřekli jak to nastavují. Spotřeba banzínu včetně startů cca 1 litr na 100 km. Když pojedu na dálku, nebudu tedy často startovat a podržím se pod 120 kmh což je cca těch 3300 otáček bude spotřeba banzínu nižší. Vstřiky mám také AEB, mohu jen doporučit.
Zrovna jsme teď doma řešili, kde nechat přestavět přírustek i30 1,6 kombi 2013 na LPG. Obvolal jsem na Vysočině 6 montážníků. Zajímal jsem se krom ceny a výrobce zařízení i o to, jak by řešili ochranu ventilů. Odpovědi byly velmi pestré. Jeden by dal obojí, Flash Lube by snížil kapání a současně dal přívstřik, dva by dali pouze přístřik, dva by dali pouze FL a jeden nic protože celej život co montuje LPG se mu nezaklepal jedinej motor a nic nedává. Mno tak co s tím že? Líbí se nám varianta utažené FL ale s rozvodem pro každý válec http://www.autolpg.cz/ochrana-ventilu-vse-36.html plus mírnější nastavení přístřiku a výrobce vyzkoušené AEB v česku Elpigaz.


Mám taky Elpigaz, při dotazu na přístřik montážník řekl, že je to možné, ale podle jeho zkušeností není nutný, že můj motor 2,0 l 105 Kw stačí nakrmit plyn i při větším zatížení. Mám přimazávání FL, to mi vyloženě doporučil s tím, že nový systém s rozvodem do každého sacího kanálu je novinka, ale on to má v ceně přestavby.Bylo to loni. Dnes bych do jiného systému nešel, nemám problémy s ničím, kromě jednoho přenastavení díky sednutí si membrán zplynovače a tím zvětšení bohatosti směsi. Vše v rámci záruky, plánuji ještě preventivní prohlídku na jaro. Moje výsledky jsou 170 kč na 100 Km plus litr benzinu. Benzin je ovlivněn převahou krátkých tras, co jezdím, typicky do 5 km. Cena FL je tady u nás 200 Kč za půl litr, mám nahrkané 6500 na plyn a už budu muset dát novou náplň, takže to vychází necelé deci na 1000, což je +- 37 kč asi. Z tohoto pohledu mi vychází systém bez přívstřiku, dobře odladěný jako lepší kauf. Ale můžu se mýlit.
Jo ještě pro informaci, dálku, posledně UH - Vídeň jsem jel podle palubáku za 7,3 plynu, ale bylo to vyloženě na pohodu. Palubák mi ukazuje - 0,2 podle tankování plynu.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Hardcam píše:
mnkk píše:
Hardcam píše:1,53Kč/km s privstrekom 20% nedosiahneš!!!
Vzdyt taky nedosahuju, pisu, ze 1,53Kc/km + privstrik.

Po pul roce se mi podarilo sehnat obal na rezervu 125/80 D15, az z Polska za 250 korun + doprava. Hrozny penize za kus latky a jeden hodne nekvalitni zip - rozbitej uz kdyz prisel.
Ano hard, suhlasim.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“