Stránka 68 z 180

Re: Spotřeba i30

Napsal: 22 pro 2010, 17:46
od laufas
pilotzz je nejbilze pravde

Re: Spotřeba i30

Napsal: 22 pro 2010, 19:09
od pavkt
pietro32i píše:
laufas píše:Stejnej nesmysl jako nulovat to kazdych 50 km je nenulovat to 10 000 kilometrů :-)
A v čom to akože má byť nezmysel? Práveže naopak, čím viac km najazdených bez nulovania, tým presnejšia priemerná spotreba.

Jakou vypovídací schopnost má ukazatel průměrné spořeby, pokud má auto za sebou během zimy x hodin stání v zácpě na dálnici se zapnutým motorem, nebo jízdu přes celou republiku se skoro tunovým vozejkem na kouli? :wink: Pokud se nepoužívá mozek, je palubní počítač celkem zbytečné udělátko. :wink:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 22 pro 2010, 21:08
od tatchwud
Myslím,že je to jen orientační pomocník.Nejlepší je asi stejně počítat spotřebu do plné nádrže.A když tak udělat potom průměr z těchto 2 hodnot.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 23 pro 2010, 10:08
od pilotzz
tatchwud píše:Myslím,že je to jen orientační pomocník.Nejlepší je asi stejně počítat spotřebu do plné nádrže.A když tak udělat potom průměr z těchto 2 hodnot.
Šmarjá, někteří na to jdete tak věděcky..
Co natankuju, to zaplatím a průměrovat skutečnost podle peněženky a podle počítače? No dobrá, bude to průměr, ale jaká bude kvalita takové informace a k čemu bude vlastně dobrá?
Počítač má hlavní smysl pro sledování trendu - změny v čase kvůli mnoha proměnným majícím vliv na spotřebu včetně stylu jízdy.
Porovnání dlouhodobé nenulované průměrné spotřeby podle počítače a podle účtenek může vést k tomu, že odhalíte nepoctivého pumpaře, jehož stojany měří tak trochu více, nebo se smíříte s tím, že počítač prostě ukazuje o něco míň, a nebo třeba víc, nebo narazíte na pumpaře, kterej dává navíc :mrgreen:
Jinak je to dobré akorát pro lhaní si sám sobě - mám spotřebu "X", ale peněženka ví, že to je vlastně jinak :-$

Re: Spotřeba i30

Napsal: 23 pro 2010, 13:11
od tatchwud
Jo statistika je někdy zajímavá věc.Nic jiného v tom nehledej.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 23 pro 2010, 17:00
od vlado1979
Kašlite na spotrebu a užívajte si auto. Teraz v zime, keď bolo -12 °C cez deň, tak som jazdil za 10. Inak v pohode za 6-7 litrov. A ešte jedna vec. Keď už nulovať palubný počítač, tak po dotankovaní.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 23 pro 2010, 19:48
od Skyline
Jasne, jestli jste cekali výkonou 1,4 se spotrebou 1,9 TDI 66kw tak, jste si meli koupit jiny motor nebo jine auto 1,4 benzin bude brat pri normalni jizde vzdy tak min. 6,5 az 7,0l/100 ja sam jsem ani nic jineho necekal a kdyz si spocitam kolik toho zena najede a jaky je rozdil mezi kupni cenou benzin/diesel a rozdil v cene za litr benzinu nebo nafty tak mi vysel benzin.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 24 pro 2010, 00:41
od pietro32i
pavkt píše:Jakou vypovídací schopnost má ukazatel průměrné spořeby, pokud má auto za sebou během zimy x hodin stání v zácpě na dálnici se zapnutým motorem, nebo jízdu přes celou republiku se skoro tunovým vozejkem na kouli? Pokud se nepoužívá mozek, je palubní počítač celkem zbytečné udělátko.
Má presne takú výpovednú hodnotu, akú potrebujem. Ja chcem vedieť, akú mám priemernú spotrebu auta v pohybe, nie pri státí, a na to mi PP, ktorý nenulujem úplne stačí.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 28 pro 2010, 10:39
od LeDavidoS
Mám i30 zhruba 4 měsíce, najeto 2100 km, spotřeba je kolem 8.7..
Jezdím převážně po městě (80%), zbytek někde mimo. Na dálnici jsem se s tím ještě nedostal, nemám tu žádnou nikde blízko, abych ho "protáhl" =D
Ale asi tak brzo učiním.
Chci se zeptat na Vaše osobní zkušenosti, kdy se motor řádně zaběhne. V prodejně mi bylo sděleno, že kolemm 7000 km, tady čtu, že třeba už i kolem 4000, nebo "naopak" až někde u 15000 km.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 28 pro 2010, 11:26
od jose3
To máš tedy dost vysokou spotřebu. Já jezdím taky převážně po městě nebo krátké trasy do 20 km mimo město a mám spotřebu do sedmi litrů. Auto mám tři měsíce a najeto 1800 km. Ale je fakt, že tomu nijak zvlášť na krk nešlapu.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 28 pro 2010, 13:29
od pilotzz
jose3 píše:To máš tedy dost vysokou spotřebu. Já jezdím taky převážně po městě nebo krátké trasy do 20 km mimo město a mám spotřebu do sedmi litrů. Auto mám tři měsíce a najeto 1800 km. Ale je fakt, že tomu nijak zvlášť na krk nešlapu.
nemá, je prosinec, venku je pod nulou, všechno ztuhlé, než se motor v mraze ohřeje, jsou tam velké odpory, jízda ve sněhu apod..

já zajížděl na jaře/v létě2010 a spotřeba byla 7,5-8L. zlom (subjektivně pociťované "rozdýchání" motoru a lepší reakce na plyn) nastal někde po cca 1000km. největší porci "zájezdu" auto dostalo do chorvatska (2500-4500km), kde jsem ho nijak obzvlášť jako muzejní kus nešetřil - doporučení některých p(r)odavačů jezdit pouze v rozezí 2000-3000 je podle mě hloupost, auto si musí sednout jako celek, čili občas je třeba využít i více než polovičního výkonu auta, aby si sedla všechna ložiska, převody, řemeny - jak při akceleraci, tak při brzdění i bočním přetížení v zatáčkách a taky při 4000rpm nemusím nutně využívat maximálních hodnot výkonu, který motor při 4000rpm je schopen generovat - naopak použitím lehčího převodu snižuju tlaky ve válci a nezatěžuju ještě nesednuvší kroužky a neposílám na/za ventily nespálenou směs jako opatrný šetřič, co dusí motor na 2tisíce...

Re: Spotřeba i30

Napsal: 28 pro 2010, 13:55
od laufas
podle me ma vysokou. na 1.4ku hatch je to imho dost

Re: Spotřeba i30

Napsal: 28 pro 2010, 15:36
od pavkt
pietro32i píše:
pavkt píše:Jakou vypovídací schopnost má ukazatel průměrné spořeby, pokud má auto za sebou během zimy x hodin stání v zácpě na dálnici se zapnutým motorem, nebo jízdu přes celou republiku se skoro tunovým vozejkem na kouli? Pokud se nepoužívá mozek, je palubní počítač celkem zbytečné udělátko.
Má presne takú výpovednú hodnotu, akú potrebujem. Ja chcem vedieť, akú mám priemernú spotrebu auta v pohybe, nie pri státí, a na to mi PP, ktorý nenulujem úplne stačí.

Máš v tom trošku zmatek. Pokud nevynuluješ PP, počítá ti průměrnou spotřebu včetně všech stání se zapnutým motorem. Pokud občas nevynuluješ PP, tak ti ukazuje zkreslená data. Podívej se na tento případ:
- vynuluji počítač, ujedu trasu 100km (bez zastavení)
.... pp ukazuje prům. spotř. 6,5L/100km
- vynuluji počítač, ujedu stejnou trasu (čekání na manželku před obchodem se zapnutou klimatizací)
.... pp ukazuje prům. spotř. 7,5L/100km

Není to o tom, že ve druhém případě jsem jel s těžkou nohou na plynu, ale že jsem spotřeboval 1L benálu na topení při stání vozidla. Pokud dlouho nenuluji PP, ukazuje sice spotřebu paliva za nějaké období, ale spotřeba je výrazně zkreslená právě stáním vozidla s běžícím motorem. Při tomto způsobu používání PP bude mít nejlepší spotřebu řidič jezdící po vesnicích bez semaforů a bez stání v kolonách, bez ohledu na styl jízdy.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 28 pro 2010, 15:40
od jose3
pilotzz píše: nezatěžuju ještě nesednuvší kroužky a neposílám na/za ventily nespálenou směs jako opatrný šetřič, co dusí motor na 2tisíce...
Tak to jsem nejspíš já :oops: jenže mně se na 2000 otáčkách líbí, že motor není takřka slyšet. Na obhajobu tohoto stylu jízdy mohu říct, že Felda mi s tímto stylem jezdění vydržela 14 let bez jakékoliv poruchy a i nyní u nového majitele už patnáctým rokem jezdí bez potíží. Takže těm motorům to bude nakonec asi úplně jedno jestli ho někdo "honí" nebo naopak "přidušuje". Většina mých jízd je přitom dost krátkých - obchod, vyzvednutí ze školy, zavezení dětí do kroužku atp. Motor se rozhodně nikdy pořádně nezahřeje, a to odsuzuje mnoho lidí, jenže já po skušenostech z Feldy na takové názory kašlu. Pokud mi I30 vydrží jezdit taky 14 let, tak je mi úplně jednou jestli mu krátké jízdy v malých otáčkáš škodí nebo ne.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 28 pro 2010, 16:08
od pilotzz
jose3 píše:
pilotzz píše: nezatěžuju ještě nesednuvší kroužky a neposílám na/za ventily nespálenou směs jako opatrný šetřič, co dusí motor na 2tisíce...
Tak to jsem nejspíš já :oops: jenže mně se na 2000 otáčkách líbí, že motor není takřka slyšet. Na obhajobu tohoto stylu jízdy mohu říct, že Felda mi s tímto stylem jezdění vydržela 14 let bez jakékoliv poruchy a i nyní u nového majitele už patnáctým rokem jezdí bez potíží. Takže těm motorům to bude nakonec asi úplně jedno jestli ho někdo "honí" nebo naopak "přidušuje". Většina mých jízd je přitom dost krátkých - obchod, vyzvednutí ze školy, zavezení dětí do kroužku atp. Motor se rozhodně nikdy pořádně nezahřeje, a to odsuzuje mnoho lidí, jenže já po skušenostech z Feldy na takové názory kašlu. Pokud mi I30 vydrží jezdit taky 14 let, tak je mi úplně jednou jestli mu krátké jízdy v malých otáčkáš škodí nebo ne.
Jenže porovnávat motor z feldy a tyto nové relativně vysokootáčkové motory je "nebe a dudy". Pokud motor budeš dusit na ty 2tisíce, tak ti možná i 14 let vydrží "se otáčet", ovšem bude to přibližovadlo se zku...ným motorem, kterej pak nepojede, když bude potřeba a bude žrát jak 30let starej moskvič.
Řidič se musí přizpůsobit motoru, motor se nikdy nebude přizpůsobovat řidiči - já měl taky feldu a to dýzlovou, ale to není důvod jezdit s 1.4cvvt jako "blbec" (neber osobně :wink: )