Stránka 68 z 250

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 kvě 2021, 15:58
od WalterB
I já mám za to, že na dálnici je to (docela) dobré, ale pořád si myslím, že kdyby byla ta 6 o něco delší (a ty nižší kvalty samozřejmě úměrně tomu taky), tak by to bylo ještě lepší a mimo dálnice by to komfort a pohodu taky neubralo. Těch 3.500 otáček při 130 km se snést sice dá, ale kdyby to bylo aspoň o nějakých těch 300 otáček níž, bylo by mi to milejší.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 11 kvě 2021, 19:06
od Maras

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 11 kvě 2021, 19:32
od Cecil67
Konecne jsme se dockali :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 11 kvě 2021, 22:34
od SemaJWB
Bezva. Tak snad se za rok od p. Vaculíka nedozvím, že jsem vybral špatně. :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 12 kvě 2021, 00:17
od Patr
Vaculik je podle me jedna z nej kapacit pres auta. Jakou formou ten dokaze podat informace o cemkoliv kolem aut, to se jen tak nevidi. Skoda ze mi neodpovedel na mail, ktery jsem mu posilal do SM. Ale tak chapu, ze toho ma moc a kdovi, jestli se to k nemu vubec dostalo. Bylo to po novem roce, kdy jsem vahal mezi Fiat Tipo (byl i v dlouhodobem testu SM) a i30. Dnes jsem rad, ze jsem se rozhodl spravne.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 12 kvě 2021, 05:59
od Cecil67
No vidíš, me odpověděl celkem rychle a moc mi pomohl. A jednalo se právě o nás motor.... :)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 12 kvě 2021, 15:28
od willy50
Snad se od M. V. dozvíme i něco kolem techniky motoru, když už od :hyu: ne.
*
Noticka o spotřebě: včera cca 75km do Ostravy, vítr v zádech, dosti silný, 2/3 dálnice, v Ostravě mi ukázal PP 4,8l/100km. Zpět proti větru 6l.(ale to už bylo i s klimou - nevím o kolik klima zvedne spotřebu).
Vítr je dobrý sluha ale zlý pán :D :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 12 kvě 2021, 16:51
od Odjinud
Taky se těším na test a doufám, že vyjde dobře...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 kvě 2021, 08:01
od Odjinud
Jinak tedy doufam, ze ty prvni 2000 km nebude najizdet tak dlouho jako ja... to by byl test (ta prvni cast) na podzim :-)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 kvě 2021, 09:18
od slabostka
novy motor vyjde vzdy dobre... aj 1.2 htp bola v testoch dobry motor

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 kvě 2021, 11:27
od Cecil67
Protože je koncernový.... :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 kvě 2021, 07:44
od jozsef
Odjinud píše: 13 kvě 2021, 08:01 Jinak tedy doufam, ze ty prvni 2000 km nebude najizdet tak dlouho jako ja... to by byl test (ta prvni cast) na podzim :-)
Ahoj,

Chápu, měl jsi ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW a teď máš i30 III / FL combi, 1,5 DPi.
Zaměřil jsem se také na mk 1 1,6i, 74kw, 100 koní a dnes si chci objednat i30 hatchback 1,5 DPi.
Jak je motor 1,5 DPi v porovnání s 1,6i modelu Focus mk1?

Děkuju!


Hello,

I see, you had ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW and now you have i30 III/FL combi, 1,5 DPi.
I have also focus mk 1 1.6i, 74kw, 100 hp, and today I want to order i30 hatchback 1,5 DPi.
How does the 1.5 DPi engine compare to the focus mk1's 1.6i?

Thank you!

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 kvě 2021, 09:19
od Odjinud
Obě auta i motory jsou si hodně podobné. Mám rozepsaný delší text, který je srovnává, protože je na tom vidět, kam se auta za 20 let posunuly. Text bude bůhvíkdy, tak sem tedy dám alespoň pasáž o motoru:

Motor

Obě auta mají hodně podobné motory – 4 válcové atmosférické benzíny s takřka stejným objemem (1,6 v 1,5l) a výkonem (74 vs. 81 kW). Krouťák u obou je stejný (144 Nm).

Rozdíl je v tom, že u forda šlo o nejběžnější motor dané kategorie vozu (nižší střední třída), u i30 jde už prakticky o „posledního Mohykána“ a jen těžko se dnes v nabídce aut na EU trhu hledá nový vůz s atmosférickým 4válcem. To vše díky emisním pokutám EU.

Motor 1,5 DPi byl jedním z důvodů, proč jsem i30 zvolil. Auto chci mít déle a nechci řešit do budoucna problémy s turbem (když turbo, tak ale k 4válci, ať to alespoň pěkně jede, ne k 3válci jako doping malého motoru), natož filtrem pevných částic, kterýžto díl jako uživatel fakt naprosto nepotřebuji. Očekávám, že se motor nebude nějak zásadně kazit. To ale ukáže čas.

Oba motory se chovají podobně. Zpočátku se mi dokonce zdálo, že ford táhne o něco lépe. Dnes bych řekl, že je to naopak a že mi to spíš přišlo jako takový dojem s ohledem na hluk, který u toho ford dělá :-) a také, že fordu se už nebojím hodně šlapat na krk, kdežto i30 je pořád přece jen v záběhu resp. nové, aby ho nějak více rasil. Ale rozdíl velký není, ani asi být nemůže.

Vliv má také zpřevodování. Ford má ještě 5tikvalt a vždy mi tam na dálnice chyběla 6ka. i30 ji už sice má, ale není to ta jedna dálniční rychlost navíc. Celé zpřevodování je logicky rovnoměrně rozděleno a na vyšší rychlosti na dálnice (nad 140 km/h) tam o mnoho více proti fordu nedali, čímžto sen o tiché jízdě při 150 km/h zůstal nenaplněn.

Doménou i30 s 1,5 DPi je město a okrsky. Není to auto na komfortní hltání stovek km po dálnici týdně. Pokud tedy nejezdíte 120kou (rychlostí :-). Současně se nedají čekat nějaké raketové starty a turbo efekt. Kde je auto dobré, je dynamické zrychlení v rozsahu cca 40-100 km/h. To pobere trojka (asi nic pro auto příjemného, ale třeba pro bezpečný výjezd od dálniční benzínky se to hodí). Ale i to je samozřejmě nutno chápat v kontextu motoru bez turba. I když, jak píšu, je 6ka spíš do počtu, je zase naopak fakt, že 5ka a 6ka jsou „regulérně využitelné“, v praxi 5ka běžně i ve městě (na obchvatech - na 80tce) a do kopců na dálnicích, kdy i v rychlostech nad 100 km/h celkem zrychluje, ale i 6ka má určitý dynamický potenciál (v rámci možností, pochopitelně).

Co se týče hluku, i30 je dobře odhlučněné (myslím motor), na volnoběh prakticky není v kabině slyšet, člověk musí hodně napínat uši. Za jízdy pochopitelně slyšet je a je to něco, co mi na i30 pořád trochu vadí, takže docela zkoumám, jak jezdit tiše – a je to trochu divné. Někdy je mi protivná trojka při nějakých 3500 ot./min., jindy, když jsem teď zkoušel tempomat na 170 km/h se mi auto zdálo výrazně tišší. Tj. nejde jen o otáčky, ale jak moc je motor „pod zátěží“. Celkově nejde jen o hluk, ale že mi prostě tenhle zvuk motoru sedne méně než u forda, ale to je individuální.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 kvě 2021, 09:32
od Patr
Odjinud píše: 19 kvě 2021, 09:19 Co se týče hluku, i30 je dobře odhlučněné (myslím motor), na volnoběh prakticky není v kabině slyšet, člověk musí hodně napínat uši. Za jízdy pochopitelně slyšet je a je to něco, co mi na i30 pořád trochu vadí, takže docela zkoumám, jak jezdit tiše – a je to trochu divné. Někdy je mi protivná trojka při nějakých 3500 ot./min., jindy, když jsem teď zkoušel tempomat na 170 km/h se mi auto zdálo výrazně tišší. Tj. nejde jen o otáčky, ale jak moc je motor „pod zátěží“. Celkově nejde jen o hluk, ale že mi prostě tenhle zvuk motoru sedne méně než u forda, ale to je individuální.
Vidíš a mě se zase právě ten zvuk motoru z kabiny líbí moc. Je takový sportovně tlumený mě přijde. To když srovnám se Zafirou, tak je to nebe a dudy.
Akusticky to připomíná silnější agregát. Zvenku je to samozřejmě takový průměr. Ale uvnitř za mě teda hodně dobrý. Po dálnici jsem ale ještě nejel, takže v těch vyšších otáčkách už to může být jinak - to nepopírám.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 kvě 2021, 09:56
od Maras
A mně se jeví motor krásně tichý při ustálené jízdě. Problém s hlukem neslyším ani na dálnici. Proti Focusu co jsem měl je to pecka. Jediné kdy jde slyšet víc je prudší přidání plynu.