Stránka 68 z 139
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 08:50
od FISHkaa
si to spočítej
záleží kolik najedeš a s jakou spotřebou jezdíš
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 09:16
od Nexus
jednoduchá odpověď
jelikož plánuješ ještě 100tis km, není důvod o tomhle nějak přemýšlet ne? Akorát si promysli jakej systém zvolit - za sebe řikám na tomhle nemá smysl šetřit, nebudeš pak s jízdníma vlastnostma spokojenej... váhal bych nad BRC, ale jelikož ve Fryštáku snížili ceny tak s novým pežotem jdem na 100% opět do Prins byť je jeden z nejdražších, ale kvalita tomu skutečně odpovídá. Jeho největší předností jsou téměř nezničitelný japonský vstřikovače keihin...
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 09:31
od Luboshak
Za těch 31tis km mám 7,3. Když počítám LPG +15% a 1 l benzínu na sto, benzín 35, LPG 18. Tak vychází úspora tak 0,70 Kč na km.
Ono mi ani nejde tak o absolutní úsporu nebo za jak dlouho přesně se mi vrátí náklady, ale spíš o tom, že nechci furt sledovat spotřebu a jezdit po dálnici 110, aby mě to nesežralo i s botama. Na těch plánovaných 100tis km je úspora jasná.
Spíš mi jde o to co se bude dít s cenama plynu a benzínu dál. Ale to asi nikdo neví, takže to musím brát jako akceptovatelné riziko, že plyn někdy v budoucnu dodaní.
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 10:13
od Nexus
spotřeba plynu +15% bych nebral jako závaznou
nové motory s vícebodovým vstřikováním a dobře nastavené řj. plynu což dnes není problém zajistí spotřebu vpodstatě totožnou s benzinem, zeptej se třeba fishky jakej má nárůst spotřeby
tyhle skokový rozdíly vychází z hlav lidí před x lety kdy byly karburátory a podobně, tam nárůst 20% byla běžná praxe. Pokud je tohle u nového auta, tvrdím že to je špatné nastavení, možná né zrovna správně provedená montáž, eventuálně špatná volba systému. Už u corroly z 97 roku co máme, má taky Prins VSI tak na benzin jezdila za 7-7,5 a když šla do plynu? Tak při šetrnější jízdě klesla lehce nad 6l (což se s benzinem nikdy nepovedlo), reálně zůstala na 7,5
sonaty co jsme měli, potažmo mám. Táta měl Prins, jezdil dálnice za rovných 10 (+-0,1l což je neměřitelné množství), já mám lovtec magic a při stejné rychlosti mi to prostě žere 11-11,5
a můžu se třeba stavět na hlavu, pod 11 jsem se dotal výjimečně, přes 12 pouze když tomu hodně šlapu, tzn okresky nutně 130+ a dálnice 150+, cokoli do této rychlosti mi udrží klasických 11,5l (přívěs do 700kg neudělá vpodstatě žádnou výchylku) s tou sonatou co měla Prins jsem já dálky ve 4lidech jezdil za 9-9,5 (Ol-HK) a prakticky celou cestu jsem měl na tachometru 120, mimo obce samozřejmě, oproti tomu si moje vezme skoro o 2l víc. Závěr si udělej jakej chceš, ale tohle jsou naměřený hodnoty s prins na cca 200tis km a magic asi na 60tis km.
A litr benzinu? Zcela individuální položka... přes léto mívám kolem 2-3deci na 100km, teď přes zimu bohužel to tak litr bude, jelikož studené starty po Brně a momentálně táta štreky (do 5km) po olomouci, takže tak.
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 10:19
od FISHkaa
Nexus: pozor na to! já mám sice stejnou spotřebu (i nižší) na LPG než na N95, ale mám přívstřik benzínu (až 20%) !
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 10:25
od Luboshak
Výpočet dělám raději konzervativně, když to bude lepší, jen dobře. A ten přívstřk benzínu a jízdu se studeným motorem na benzín, těžko teď odhadovat. Do práce jezdím 18 km, v zimě můžu jet na benzín třeba pětinu trasy. Dokud to nenechám předělat, tak se skutečnost nedozvím
.
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 10:31
od FISHkaa
už sem to někde postoval, mě to vyšlo takhle:
Natankoval sem 40l N95 a ujel na ně (hrubě oko - oko) cca 2026km. To vychází na 1,97l N95/100km, tj. 38,-*1,97/100 = 0,74 kč / 100km
Když tedy udělám součet tak 0,74 + 1,58 = 2,32 kč/km
Na N95 sem jezdil za oněch 38,- * 10,05 / 100 = 3,82
Rozdíl je tedy 1,50 kč na km
Návratnost 20.000km, tj pro mě cca 4/5 roku
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 10:49
od Farrael
Jo hodně bude záležet na tom jakej systém zvolíš. Já jsem na tom podobně jako Nex. Máme stejnej systém a tak se běžně pohybuju kolem 11 - 12L plynu na sto. Dostanu se sice i pod deset, ale to jen při defenzivní jízdě, což já moc neumim.
. Nicméně protože nemám přístřik, tak pokud není zima můžu si tu spotřebu prakticky vydělit dvěma při cenách benzínu a plynu. Což pak vyjde docela dobře. V zimě je to horší. Někdy to přepne za chvilku, někdy to trvá věčnost. Záleží jak moc je motor vymrzlej.
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 11:07
od Luboshak
Myslel jsem, že je k dispozici jen BRC, když to jde přes autorizovaný servis kvůli záruce. Nebo ne? BRC není špatný, ne?
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 11:11
od FISHkaa
autorizovaný servis ti nabídne pouze BRC, ale já s ním nemám problema
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 11:12
od Farrael
Jj když jdeš přes autorizák tak BRC, byť se nepovažuje za top nabídky. Nicméně s ním nešlápneš vedle. Prins je kvalitativně někde jinde, ale zase je dost háklivej na kvalitu plynu, která u nás často značně pokulhává. Takže je z tohodle důvodu BRC lepší volba, protože skousne větší hrůzy.
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 11:36
od Nexus
BRC je asi zlatá střední cesta + montáž autorizákem, ale vzhledem k tomu, že cenu Prins snížili z cca 36 na 28tis u čtyřválce? Pro nás jednoznačná volba
náchylnější na kvalitu plynu je, ale za 5let co na něj sonata najezdila cca 200tis se stalo asi 4-5x, že byl problém (rozuměj přepnutí trvalo 40-80km, než řj. vyhodnotila směs plynu a pustila to do motoru, jak to bude/nebude fungovat u nového Prins se nechám překvapit
) obrovskou výhodu má v tom, že po prvních 2-5tis jdeš na seštelování což je u každé značky a další servis je po cca 100tis, kdy se mění gumová membrána s filtrama a pak zase 100tis a jenom a jenom jezdíš
btw Prins má i britská královna ve svém Bentley... + letité kladné zkušenosti u nás, ale rozhodně tím nechci říct že BRC je špatná volba. O něm jsem přemýšlel do doby, než jsem si všiml slevy u Prins
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 11:52
od Leendrix
Nexus: tak nakonec Peugeot 1,6?
Csss to je slabééé
Jinak abych jen nespamoval.. Mam starší
a BRC a až na prvotní maličkosti šlape dobře... spotřeba plynu ve městě mě vychazí při cca 42l na 380 +/- km. Nicméně já tam nemám přívstřik ale přimazávání a žravý motor...
A asi bych šel také do Prins ale BRC mě přišlo za 32k dobré... Prins byl trochu výše...
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 12:19
od Luboshak
Tak nabídka od autorizáku zní BRC za 33tis.
Re: LPG
Napsal: 14 led 2013, 12:22
od FISHkaa
to je divné, na ix35 to stojí rovných 30kkč. Jestli oni tě nechtějí natáhnouti...