Stránka 8 z 8
Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo
Napsal: 16 úno 2012, 17:35
od jirikstbk
caruser: Rozumím tomu. Zkus ale svou zkušenost s 1,2 srovnat s mojí a suah, kteří máme 1,4. Mám za to, že u 1,2 chybí pár koníků, aby mohla v těchto otáčkách jezdit. U 1,4 jede motor (ano, zahřátý) při těchto otáčkách řekl bych že nejtišeji v celém rozsahu. A vzhledem k tomu, že i20 má docela mizerné odhlučnění, tak si rád ticha dopřávám a tu spotřebu beru spíše jako bonus. Zejména při jízdě po městě to je příjemné.
Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo
Napsal: 16 úno 2012, 18:49
od caruser
Môžem to zrovnávať s motorom 1,6 97 kW 160 Nm VALVEMATIC v Toyote, ktorý je vybavený týmto ukazovateľom. Motor ide ticho, má nízku spotrebu ale na zošlapnutie plynového pedálu už nereaguje
. Ale chápem, že v 1,4ke je variabilné časovanie, ktorú 1,2ka nemá, takže dokáže lepšie pracovať v nízkych otáčkach.
Uzavrel by som to asi takto: ak výrobca vybavuje i20ky takýmto systémom zrejme by mal mať otestované aký to má vplyv na motor, inak by to nemontoval. Ja však tomuto veľmi neverím a jazdiť tak nebudem
Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo
Napsal: 16 úno 2012, 19:17
od Donald
Promiňte, že se vám montuji do debaty, ale ta věc mě zajímá. Výrobce nutí řidiče využívat nízké otáčky jen z ekologických důvodů, aby mohl vykazovat nízké emise CO2. Dokud nepanovala hysterie ohledně skleníkových plynů, doporučoval výrobce motor nepodtáčet. Co tomu asi teď říkají dvouhmotové setrvačníky (vím, že tady nejsou, ale trpí jiné součásti)? Jezděte podle ucha a citu. Zkušený řidič motoru vždy vyhoví a nebude ho trápit, byť by ho k tomu svádělo třeba celé peklo čertů.
Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo
Napsal: 16 úno 2012, 19:24
od jirikstbk
caruser píše: Motor ide ticho, má nízku spotrebu ale na zošlapnutie plynového pedálu už nereaguje
.
V tom určitě nebudeme ve sporu. Proto jsem taky výše napsal "Pro úplnost - samo, že na 1600 otáčkách nejedu, když jedu do kopce nebo když slyším, že se motor trápí. Když je ale silnice rovná s kvalitním asfaltem, popřípadě i mírně z kopce, tak jedu 50 na 5 a i na ukazateli aktuální spotřeby je vidět, že to motoru vyhovuje." A mimo to tam mám tu šaltrpáku, že jo.
caruser píše:Uzavrel by som to asi takto: ak výrobca vybavuje i20ky takýmto systémom zrejme by mal mať otestované aký to má vplyv na motor, inak by to nemontoval. Ja však tomuto veľmi neverím a jazdiť tak nebudem
Opět se nedá než souhlasit a to jak v tom, že to má výrobce určitě otestované a také v tom (lehce podsouvám, co jsi nenapsal), že každý šofér má jiný naturel a chce aby mu auto jinak reagovalo.