Světla pro denní svícení
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Světla pro denní svícení
Tak jsem take novopečený majitel i30cw, hned po předání mě naštvala absence denního svícení (ve všech recenzích bylo psáno, že má denní svícení) a díky tomu jsem našel tuto stránku. V Hyundai říkali že mi to za 1500kč. Já myslel že stačí říct počítači a on to udělá. No asi ne? Romko napsal super návod, ale mě by stačilo když se po nastartování rozsvítí jen potkávací světla nic jiného. Podle návodu Romka by stačilo ten drát co je naněm 12V po zapnutí zapalování přivést na vstup relátka potkávacích světel a to by je zapnulo (provést tím pájením na relátko to se mi líbí). Jen nevím zda při dálkových světlech svítí i potkávací tady by to tak totiž fungovalo. Co o takovém jednoduchém zapojení myslíte. Fungovalo by? Bylo by jednoduché demontovatelné a svítí jen potkávací ne zadní, palubka atd. Přece jen by byla úspora energie jen ne tak velká. Octavia II to takhle nějak mají alespoň naše služební svítí jen potkávací. Náklady na úpravu by byly minimální a pracnost také.
- Reklama
Re: Světla pro denní svícení
Mám silný pocit, že je to v rozporu z předpisy!!! Nastuduj si to !!!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Re: Světla pro denní svícení
tvoj pocit je dobrý, je to v rozpore s vyhláškou.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Světla pro denní svícení
No na rovinu to bude v rozporu s vyhláškou jako většina zde popsaných úprav, ale reálně nikoho neoslním protože potkávací světla svítěj stejně ať jsou zapnutý takhle nebo normálně abych vůbec mohl svítit a jezdit- jen nebude svítit nic ostatního to je jedinej rozdíl, ale pro mě dost podstatnej nerad plejtvám energií. Prostě se toho bojím méně než čehokoli jiného jako svítit dálkovejma ale méně nebo mlhovkama atd. Když mě zastavěj policajti stačí přenout světla na rozsvíceno a na nic nepřijdou a zezadu rosvícení světel nikdo nekotroluje. Denní světla homologovaná avšak jen jako světla ne na autě mám již na veteránovi abych nemusel jezdit z vyklopenejma hlavníma a nikomu to nevadí stačí jen dvě relátka a zapojení je jednoduche a funguje to dle vyhlášky a přesto to není legalní takže na to již nekoukám - jenže to je vetrán bez can busu řídící jednotky atd. Vidět budu a nikoho oslňovat nebudu. Jde my spíš o to zda je to taková jednoduchá úprava možná a nebude vadit těm všelikým can busum. Ačkoli tady asi světla jdou pře relátko a nejsou řízena pře ty busy, protože jinak by to šlo přeprogramovat v řídící jednotce a nebylo by jedno relé společné pro obě světla, ale každé světlo by mělo svoji řídící jednotku. Nejsem odborník na vysokoku elektriku ačkoli bych měl být, ale relátka ještě zvládám.
Re: Světla pro denní svícení
Bez vrtání to udělají v Hyundai a je to i homologované.Ale docela dost drahé.Už to tu bylo.Vkládá se to do tzv slz na nárazníku.Ty zároveň vymění za jiné,takže ještě je v tom cena asi laku.M.arty píše:Homologaci od výrobce nikdy na montáž dalších světel do nárazníku nikdy nedostanete. Samotná světýlka ji sice mohou mít, ale je to k ničemu. Důvod: vyvrtáním děr oslabíte celkovou konstrukci nárazníku, tedy dosti podstatně zasáhnete do konstrukce vozidla, zmenšíte bezpečnost vozidla.
Pokud s takovouto dodo pojedete na STK tak vás hodně rychle vyrazí, není to zapsáno jako zvláštní výbava v techničáku. Už jsem to na STK viděl jak jednomu dodělávači světel dali to techničáku razítko nezpůsobilé k provozu, keci že to mají všichni a světla mají homologaci neuspěl.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Re: Světla pro denní svícení
Len jedna mala poznamka. Skuste sa pozriet aspon zo vzdialenosti 50m na rozsvietene stretavacie svetla na i30 cez den. Pokial sa pozerate kolmo na svetla je ich ako tak vidiet ale staci zmenit o trochu uhol pohladu a svetla sa zdaju akoby ani nesvietili. Sledoval som to v spetnom zrkadle ked zamnou isla ina i30. Je to sposbene sosovkou, ktora je pouzita na stretavacich svetlach i30, ale aj na inych autach, ktore maju taketo prevedenie svetiel. Kto neveri nech si to odskusa cez den. Takze svietime, dodrzujeme zákon, ale aj tak nas nieje dobre vidiet na ceste.
Re: Světla pro denní svícení
Dík za odpovědi. Bohužel za originál bych platit nechtěl a navíc mám "novou" i30cw a ta má jinej nárazník. Chtěl jsem starou byla levnější, ale prej nejsou v takové výbavě co jsem chtěl. Můj dotaz byl zda by tato super jednoduchá úprava fungovala. Já myslím, že ano, ale přece jen se bojím šahat do ůplně nového auta ačkoli je na něj záruka a úprava je demontovatelná bez toho aby to šlo poznat.
Ten Romkuv poznatek je zajímavej pak by to znamenalo že jedině specielní denní světla pomůžou u i30 lepší bezpečnosti. Já totiž jinak zastáncem denního svícení jsem. Jen mi přijde hloupé svítit pořád a používat funkce guiding home jako denního svícení jak mě přesvědčovali v Hyundai se mi nechce a normálně světla ráno zapomínám zapnout asi si tam dodělám můj pípák z ostatních aut který 12s po nastartování pokud nezapnu světla začne pípat a pípá tak dlouho dokud jenezapnu, ale tím nebudu šetřit elektřinu protože zase bude svítit všechno. Když je zapomenu vypnout nevadí guiding home je za mě vypne, ale nelíbí se mi za to a dávat 1500Kč Hyundajům za něco co by v ČR mělo být zadarmo se mi nechce. 1500Kč je plná nádrž benzínu a to mi nikdo zadarmo nedá.
Ten Romkuv poznatek je zajímavej pak by to znamenalo že jedině specielní denní světla pomůžou u i30 lepší bezpečnosti. Já totiž jinak zastáncem denního svícení jsem. Jen mi přijde hloupé svítit pořád a používat funkce guiding home jako denního svícení jak mě přesvědčovali v Hyundai se mi nechce a normálně světla ráno zapomínám zapnout asi si tam dodělám můj pípák z ostatních aut který 12s po nastartování pokud nezapnu světla začne pípat a pípá tak dlouho dokud jenezapnu, ale tím nebudu šetřit elektřinu protože zase bude svítit všechno. Když je zapomenu vypnout nevadí guiding home je za mě vypne, ale nelíbí se mi za to a dávat 1500Kč Hyundajům za něco co by v ČR mělo být zadarmo se mi nechce. 1500Kč je plná nádrž benzínu a to mi nikdo zadarmo nedá.
Re: Světla pro denní svícení
Nestrašte....
1) plastový nárazník nie je nosnou časťou automobilu
2)držia ho na aute plastové cvoky cca 10ks
3)ak by kvôli tomu neprešlo auto STK, museli by odobrať techničáky aj všetkým autám, ktoré majú namontované cúvacie senzory (tiež navrtané diery v plaste)
4)nikde vo vyhláške nie je uvedené, že montáž musí previesť autorizovaná firma (je to oficiálne vyjadrenie)
5)montáž denneho svietenia nie je technickou prestavbou vozidla a nepodlieha zápisu do TP ani schvalovaciemu procesu .
1) plastový nárazník nie je nosnou časťou automobilu
2)držia ho na aute plastové cvoky cca 10ks
3)ak by kvôli tomu neprešlo auto STK, museli by odobrať techničáky aj všetkým autám, ktoré majú namontované cúvacie senzory (tiež navrtané diery v plaste)
4)nikde vo vyhláške nie je uvedené, že montáž musí previesť autorizovaná firma (je to oficiálne vyjadrenie)
5)montáž denneho svietenia nie je technickou prestavbou vozidla a nepodlieha zápisu do TP ani schvalovaciemu procesu .
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Světla pro denní svícení
Tady mas denni sviceni pro predni naraznik sport/facelift... 270euro zas tak moc neni za svetla primo pro i30:)
sice je to podle zrcatek sport ale co uz...
http://www.ath-hinsberger.de/tuning_maz ... 4.72280452
http://www.ath-hinsberger.de/out/oxbase ... 3_1_z1.jpg
mimochodem..dneska mi pritelka hlasila, ze ji na golfu odesla zarovka v potkavackach - H7..auto najety 25 tis km, z toho urcite 90% jezdeni na denni sviceni, s tim ze ta origo zarovka H15 nebo co to je stoji kolem 800kc..
takze podle me ty zarovky opravdu umiraji otresama, ne az tak svicenim..
sice je to podle zrcatek sport ale co uz...
http://www.ath-hinsberger.de/tuning_maz ... 4.72280452
http://www.ath-hinsberger.de/out/oxbase ... 3_1_z1.jpg
mimochodem..dneska mi pritelka hlasila, ze ji na golfu odesla zarovka v potkavackach - H7..auto najety 25 tis km, z toho urcite 90% jezdeni na denni sviceni, s tim ze ta origo zarovka H15 nebo co to je stoji kolem 800kc..
takze podle me ty zarovky opravdu umiraji otresama, ne az tak svicenim..
I30 Sport 1.6 CRDi 116 Hp - 6.st
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif
Re: Světla pro denní svícení
Porovnaj vydrz ziarovky v stretavacich a dialkovych svetlach, otrasy maju rovnake. Ktore sa menia castejsie?
Re: Světla pro denní svícení
to bych porovnaval neco co ma jinou konstrukci..vem si H1 a H7 zarovku vedle sebe...a uvidis rozdil:)..
nevim..menim zarovky cca co 3 mesice tzn po 8000 km a nejak extra hrozny mi to neprijde...mel jsem tam i HIDky, prave proto ze to vydrzi dyl nez obyc zarovka ale vzhledem k tomu ze radeji lepe vidim tak davam zarovky s lepsi svitivosti nez standart..tzn. radeji dam zarovky za 400 kc na 3 mesice nez tam mit bludicky...
denni sviceni jsem taky uz resil ale nevyplati se to pozirovat...
nevim..menim zarovky cca co 3 mesice tzn po 8000 km a nejak extra hrozny mi to neprijde...mel jsem tam i HIDky, prave proto ze to vydrzi dyl nez obyc zarovka ale vzhledem k tomu ze radeji lepe vidim tak davam zarovky s lepsi svitivosti nez standart..tzn. radeji dam zarovky za 400 kc na 3 mesice nez tam mit bludicky...
denni sviceni jsem taky uz resil ale nevyplati se to pozirovat...
I30 Sport 1.6 CRDi 116 Hp - 6.st
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif
Re: Světla pro denní svícení
A este jedna poznamka. Zamyslel sa niekto nad tym, ze do svetiel davas ziarovky s menovitym napetim 12V a napetie v aute je 14,4V. Skus si preratat aky ma vlastne ziarovka prikon pri 12V a aky pri 14,4V. Takze problem je aj tu. A to myslis vazne ze menis kazde 3 mesiace ziarovky. Kolko najazdis km za rok?
Re: Světla pro denní svícení
jj to myslim smrtelne vazne....i30 mam ted temer 9 mesicu..novy zarovky sli hned po koupi.. a pak vymena za novy..pak na mesic HIDky... no a pred 14 dnama jsem menil naposled.. najezdim rocne cca 35 tis km..... kvuli tomu napeti startuju s roznutyma svetlama..nekde se tu resilo ze je to lepsi...
zarovky vcelku nejak extra neresim.. vzdyt jsou to nejaky 4 kc denne za zarovky...to se v provozu auta myslim vcelku ztrati.. ( jen nafta je kolem 6500 mesicne)
zarovky vcelku nejak extra neresim.. vzdyt jsou to nejaky 4 kc denne za zarovky...to se v provozu auta myslim vcelku ztrati.. ( jen nafta je kolem 6500 mesicne)
I30 Sport 1.6 CRDi 116 Hp - 6.st
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif
Re: Světla pro denní svícení
Takze ti v prevadzke neodysla zatial ziadna ziarovka? Ja to tiez neriesim ale sa tu stale niekto dotazuje na vydrz ziaroviek. Ja som zatial nemenil ziarovku a mam i30 od 03.2009. Ake ziarovky pouzivas?
Re: Světla pro denní svícení
Odesla mi..kazde 3 mesice mi prestane svitit u ridice. takze je menim obe. pouzivam eufab gold.,osram coolblue ( ty jsem pak dal do jinyho auta a vratil se k eufab)a ted tam jsou tusim nejaky elty??:) jde o to ze ty eufaby jsem platil jendou a podruhy me je vymenil na zaruku za novy.
I30 Sport 1.6 CRDi 116 Hp - 6.st
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif