Stránka 8 z 27
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 13 led 2011, 18:12
od Engineer
Vymení ale musi byť teplejšie
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 13 led 2011, 20:10
od riskojesuper
zdravim. dnes som prisiel k semaforom co su do kopca. zastal som a auto mi zacalo cuvat. tak som ho chvilku nechal a pomaly zatiahoval rucnu a tu zrazu prava zadna cast ako keby bola do niecoho narazila. ale nic tam nebolo. tak som potom skusal na parkovisku ci sa to zopakuje. ked cuvam a zatiahnem rucnu normalne mi dvihne pravu zadnu cast auta. a pri posune vpred je ticho ked zatiahnem rucnu ozyva sa piskot. pri prudkom brzdeni mam pocit ze to prave zadne koleso brzdi silnejsie ako ostatne. stretol sa s tym uz niekto ? auto ma 15 000 a vzadu bubny.
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 13 led 2011, 21:10
od tombas
Tom bude nějaký problém, denně jezdím do práce a taky mám křižovatku v kopci. Zrovna dneska jsem taky zatáhnul ručku, když jsem čekal na červené a nic podobného se naštěstí nestalo, mám ale kotouče vzadu.
Problém může být v lanovodech ruční brzdy - uvolněné na jedné straně a ručka zabírá jen na jedno kolo. Každopádně bych to řešil co nejdříve, teoreticky může být i nějaký problém s bubnem nebo vnitřním brzdovým obložením.
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 13 led 2011, 22:48
od ZdeněkSvoboda
Ale i když máš vzadu kotouče, tak při ruční brzdě ti brzdí buben...zadní je kombinovaná disk/buben. Taky bych to viděl na povolené lanko a nebo uvolněná čelist v bubnu.
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 14 led 2011, 08:58
od tombas
safra, co je tohle zase za kulišárnu kombinovat disk s bubnem? To je jako strčit do automatické pračky ještě valchu
.
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 14 led 2011, 15:45
od Vilda
tombas : Tenhle systém, kotouč ... provozní brzda, buben ručka ... používá vícero značek, nejen
Ono to zas tak hloupý neni
při samotných bubnových brzdách se ti ojíždělo obložení, protože buben plnil obě funkce, jak brzdu provozní, tak ruční ..... takže jak se obložení ztenčovalo, tak slábnul i účinek ruční brzdy a ta se musela doštelovávat. Při samotných kotoučích na zadku, zase u některých značek byla ruční brzda málo účinná ... Tenhle systém kotouč + buben je dobrý v tom, že se obložení na ruční brzdu, na brzdném účinku provozní brzdy nepodílý a tudíž se nesjíždí .... sjedou se jenom destičky a ty na brzdný účinek ruční brzdy zase nemají vliv .... takže je to taková koňo-kráva, ale docela praktická
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 14 led 2011, 21:17
od tombas
Tak to ojíždění obložení v bubnu a povolování lanka ručky by snadno vyřešil nějaký samoštel, tahle kombinace kotouč/buben zase bude stát majlant, pokud je to spojené do jednoho celku.
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 14 led 2011, 23:15
od ZdeněkSvoboda
Není to zas tak strašný...tady je příklad...
http://e41.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0|
Od NIPPARTS stojí cca 2600 Kč (v jiném obchodě, jak v Kelly)
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 14 led 2011, 23:28
od Martun
Vilda
Covece krasne jsi to napsal a vysvetlil! Ty bys mohl být z fleku ucitelm!
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 15 led 2011, 08:07
od Vilda
Tombas : Řemeslo, už dlouhá léta nedělám, ale co si pamatuju, tak se ručka štelovala napínáním na lanovodech a nebo u některých vozů přímo v brzdovém bubnu ...
ale jak říkám, už to dlouho nedělám, takže je možný, že nějaký samoštel vymysleli ....
Martun : Já bych učitelování radši neriskoval .... asi bych měl sklony některé žáky morálně napravovat ( česky řečeno mlátit ) ...
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 15 led 2011, 17:03
od tombas
Tak já mám ještě xantii a tam je to všechno úplně jinak, ručka je na přední kola, ale tam právě takový nějaký samoštel je, protože se ručka nemusí vůbec seřizovat ani po výměně ojetých brzdových desek za nové.
Jinak samozřejmě děkuji za vysvětlení, člověk se má pořád co učit.
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 15 led 2011, 20:10
od Vilda
tombas : Nojo, Citron ... toť kapitolka sama pro sebe
já sice Citronka nikdy neměl, ale zato jsem měl Oltcita a ten měl taky ručku na přední, což bylo příjemný zjištění na sněhu, při snaze udělat elegantní smyk přes ruční brzdu na parkovišti ..... kupoval jsem ho v prosinci a nikdo mě v Mototechně na tuhle vychytávku neupozornil
Další šok jsem zažil, když jsem sundal přední kola a nebyly tam žádný brzdy ... měl totiž oba kotouče na poloosách uprostřed motoru .... někdy jsou brzdové systémy u různých značek vozů, docela slušný rébusy ...
Omluva, za odklonění se od značky
pane moderátor ....
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 17 led 2011, 22:13
od Martun
Vilda píše:
Omluva, za odklonění se od značky
pane moderátor ....
navadí, alspoň jsem se něco dozvěděl!
Vilda píše: ... ale zato jsem měl Oltcita .... kupoval jsem ho v prosinci....v Mototechně...
čoveče, tys tenkrát sehnal Olcita? Tos musel mít pořádnou tlačenku né?
Naši známí byli rádi že sehnali 105ku!
mimochodem, ten smyk musel být super
Jak jsem se tenkrát bavili o těch mých rýhách, tak jsem zvědavej jestli se ztratěj a při výměně kol už je nenajdu...
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 18 led 2011, 07:54
od Vilda
Martun : To víš, na záchrance se vždycky někdo našel, kdo měl známý na různých místech a Oldík byl v týhle době docela hit. Měl jsem ho ještě z francouzských dílů, takže byl dobrej ... jen hrozně rychle začal hnít
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 18 led 2011, 10:16
od Gandalf
Dovolím si ještě jeden OT, než dostaneme přes prsty, ale když tak je to na mě
:
Já se kdysi jednou svezl se strejdovým Oltcitem a měl jsem z toho šok, protože když jsem chtěl na křižovatce zatočit, tak jsem si málem vykloubil ruce, jak to šlo těžko. A to jsem byl přitom odkojený Š 120