Stránka 8 z 10

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 13 úno 2010, 23:50
od alarm
Melkor:
Nebudem nič rozprašovať, vhlko je tu dosť :mrgreen:
Súhlasím s tým čo si napísal, ale len po niekade:
2) vliv to má na chladič velkého okruhu, s malým okruhem to nemá nic společného, protože ten je oddělen termostatem a do provozní teploty motoru je velký okruh odpojen. STOP.

a)Ak zapnem kúrenie na studenom motore, voda ide cez malý okruh a kúrenie. Motor sa snaží dosiahnuť prevádzkovú teplotu a tým, že je zapnuté kúrenie, tak mu to trvá trochu dlhšie. Ale raz to príde, benziňáky hrejú rýchlo :lol:
b) prvý raz otvorí termostat, odpustí trocha teplej do veĺkého okruhu a zoberie z neho studenú. Predstav si, že to urobil 5 krát.
A teraz príde ten rozdiel:
V zakartónovanom aute nedochádza k takému rýchlemu úbytku teploty v už trochu zohriatom veľkom okruhu. Tým, že je menší odvod tepla vplyvom náporového chladenia,voda vo veľkom okruhu je teplejšia, a preto pri následnom otvorení termostatu dopúšťa do malého okruhu teplejšiu vodu.
Keby to tak nefungovalo, bolo by to perpetum mobile.

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 14 úno 2010, 10:37
od Melkor
Jojo, je pravda že tohle tu nebylo zmíněno. Aby se motor co nejdříve ohřál, nesmí si člověk začít topit dříve než je motor ohřátý :-)

Zimní clona chladiče

Napsal: 15 pro 2010, 17:09
od lukis01
Nenarazili jste náhodou někdo na tuhle kravinku, která umožní rychlejší topení v autii?

Škodovka je na tohle docela dobře vybavená :)
http://www.autodoplnky-obchod.cz/files/ ... 08_14.jpeg

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 15 pro 2010, 17:25
od laufas
nenarazil a ani nehledam :-) jsem spokojenej s topenim

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 15 pro 2010, 18:04
od Saimon
Tady jde hlavně o rychlejší zahřátí motoru a to je lepší :wink:

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 15 pro 2010, 19:49
od alarm
tento problém mám vyriešený-montáž 3 s, demontáž 3 s :mrgreen:
a funguje... :D/
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=120

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 07:56
od Ruska.ruleta
Obrázek Já myslel, že tahle "kravina" skončila s érou Škoda 1203.
RR

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 08:44
od Jam
Hlavně ta věc na oktávku funguje tak na 5%, protože 95% vzduchu jde na chladič dírama v nárazníku.

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 09:44
od Skyline
Taky si myslím, že tohle se používalo za Franty Klacka a taky nevim jestli by mělo vliv na ohřátí zadělat mimimezeru v masce, když se dnes chladí přes otvory v nárazníku. Ani u mého prvního vozu Fita Uno jsem to neřešil, je ale pravda, že staré Škodárny na tom byly s topením bledě a tohle možná pomohlo a taky to pomohlo případnému uvaření motoru.

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 10:56
od Vilda
Chlapci, proč odsuzujete docela dobrou věc :roll: používám papundekl před chladič každou zimu a pomáhá to na každém voze, ať to byl polský Fiat 125 r.v. 1972 nebo Accent 2008 .... motor se mnohem dřív ohřeje, topení dřív topí a na spotřebu paliva to má vliv taky .... doporučil bych Vám tohle zařízení z dob " Krále klacka " nejdřív vyzkoušet, než ho začnete odsuzovat ....

Jam : Možná, že u Octávky jde přes mřížku 5 % ledového vzduchu a přít se o tom nechci, Octavii jsem nikdy neměl a ani mít nebudu, ale u Accenta a spousty jiných vozů, je to naopak .... 95 % ledového vzduchu jde přes mřížku chladiče, kterou mám ze 3/4tin zakrytou .... takže ohřev motoru je mnohem rychlejší.

RR : Jezdil jsem s 1203kou mnoho let a její první verze měla před chladičem dečku ( roletku ), která se ovládala z místa řidiče pomocí řetízku a díky dečce se ohřál motor mnohem dřív, než u jejích pozdějších verzí, kde už byl jen tepelný spínač na vrtuli chladiče, podobný jaký mají i dnešní vozy ..... oni ty naši dědkové nebyli žádní blbci a jejich finesy fungujou dodnes .... :-k :wink:

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 12:52
od lukis01
alarm píše:tento problém mám vyriešený-montáž 3 s, demontáž 3 s :mrgreen:
a funguje... :D/
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=120
Z čehopak jsi to vyrobil?že bys případně poradil?:)

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 13:01
od alarm
samozrejme ,že to funguje :D/
Aj niektoré nové autá to majú vo výbave, myslím že bavoráky.Ak sa "rozumne "zapchá prieduch-ja som to urobil len v spodnej časti, auto sa zohreje rýchlejšie, čo má samozrejme vplyv na životnosť motora a spotrebu.
A kto tomu neverí bude zatratený... :mrgreen:
lukis01:
pracovný názov "lexan"-asi 4mm voštinový plast, ktorý sa používa na kontajnerové stojiská, prekrytie bazénov....je ohybný, lahko opracovatelný, odoláva chemikáliám, UV.

chudiatko špinavé [-o<

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 13:19
od Skyline
No jaky vliv to má či nemá se můžeme přít, ale životnost motoru bych až tak neřešil, dnes se používají plně syntetické lehkoběžné oleje a motor a vše konsruované na určité podmínky provozu. To že to používali naši dědkové je celkem logické, vzpomínám si, že jako malej jsem měli Škodu 120 a ač byla v garáži s teplotou cca 20 stupňů tak ještě 20 KM netopila tam takové zlepšováky měly smysl. A další chlazení má dva okruhy a ten druhý se otvírá až se ohřeje ten první ohřeje nebo se pletu a už se to nedělá? Jiank stačí jet prvníc pár km s citem a netočit to ....

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 14:29
od Ruska.ruleta
To Vilda (nic ve zlém):
Lidé dělají i jiné kraviny, ještě, že tu už nejsou zlozvyky z provozu "parních" strojů, to by se muselo vozit ještě šoupě, lopatku atd.......... Obrázek
RR

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 19:12
od alarm
Skyline:
Je jedno, či auto z náporovým chladením vyrobili pred 100 rokmi, alebo o 100rokov...fyzikálne princípy prenosu/odvodu tepla sa tým nemenia.
1)Malý okruh samozrejme existuje
2)Životnosť motora je závislá na studených štartoch a minimálne opotrebenie je určite pri takej teplote, akú navrhli, a na akej sa teplota udržuje.

Z toho vyplýva, že čím skôr dosiahne motor prevádzkovú teplotu tým lepšie...a prevádzkovú teplotu dosiahnem rýchlejšie s "papundeklom"- studený vzduch neochladzuje ešte motor, ktorý nemá pracovnú teplotu.