8,2 po 8000 km, teraz za poslené tankovania 7,5 a 7l LPG (manželka )to: mnkk
Akú máš zatiaľ celkovú spotrebu LPG od montáže?
Plyn čili LPG
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Plyn čili LPG
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: Plyn čili LPG
to Jackal:
Díky za první poznatky s provozem i20 na LPG. Zajímá mě především, jestli nejsou s provozem spojené nějaké nepříjemnosti, zda se motor nedusí - např. obtížnější rozjezdy jak psal Hardcam.
Ještě pro doplnění: Mám zkušenosti s LPG ve Felicii (system LOVATO), tam se při přepnutí na LPG motor také výrazně ztišil a také tam šlo nouzově startovat na LPG přidržením tlačítka na ovládací jednotce během startování, tak si myslím, že to na BRC pujde taky.
Co se týče palubního počítače v i20, myslím, že bude buď ukazovat chybu a nebo skutečnou spotřebu benzínu, takže pokud se budu na benzín jen starovat a kousek pojedu, tak se můžu dostat třeba na spotřebu 1 l/100km.
Ještě takovou perličku: Jednou při startování při teplotě -20 C se mi u Felicie nechtěně podařilo hned vytočit motor do otáček, čímž se přepnul z benzínu na plyn. Slyšel jsem, že cca pod -7 st.LPG nefunguje, ale tenkrát motor běžel na LPG, i když měl (i reduktor) teplotu tak -15 st.
Uvažuji také o LPG přestavbu, tak kdybys měl nějaké další postřehy a zkušenosti, sem s nim!
Díky za první poznatky s provozem i20 na LPG. Zajímá mě především, jestli nejsou s provozem spojené nějaké nepříjemnosti, zda se motor nedusí - např. obtížnější rozjezdy jak psal Hardcam.
Ještě pro doplnění: Mám zkušenosti s LPG ve Felicii (system LOVATO), tam se při přepnutí na LPG motor také výrazně ztišil a také tam šlo nouzově startovat na LPG přidržením tlačítka na ovládací jednotce během startování, tak si myslím, že to na BRC pujde taky.
Co se týče palubního počítače v i20, myslím, že bude buď ukazovat chybu a nebo skutečnou spotřebu benzínu, takže pokud se budu na benzín jen starovat a kousek pojedu, tak se můžu dostat třeba na spotřebu 1 l/100km.
Ještě takovou perličku: Jednou při startování při teplotě -20 C se mi u Felicie nechtěně podařilo hned vytočit motor do otáček, čímž se přepnul z benzínu na plyn. Slyšel jsem, že cca pod -7 st.LPG nefunguje, ale tenkrát motor běžel na LPG, i když měl (i reduktor) teplotu tak -15 st.
Uvažuji také o LPG přestavbu, tak kdybys měl nějaké další postřehy a zkušenosti, sem s nim!
Naposledy upravil(a) Libornet dne 20 úno 2012, 14:43, celkem upraveno 2 x.
† Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Re: Plyn čili LPG
to: mnkk
Teda na benzín by to bolo okolo 6,8. Ten nárast bude teda okolo 20 %.
to: Libornet
Neviem ako funguje štartovanie na LPG v teplotách pod -7 ale motor na LPG v teplotách pod -15 funguje bezproblémovo. Jediný rozdiel je vtom, že dlhšie trvá kým sa prepne na LPG. Vo Felicii si mal podtlakový systém, ten sa správa inak ako sekvenčné vstrekovanie.
Ten palubný PC nebude ukazovať chybu, ale spotrebu benzínu.
Teda na benzín by to bolo okolo 6,8. Ten nárast bude teda okolo 20 %.
to: Libornet
Neviem ako funguje štartovanie na LPG v teplotách pod -7 ale motor na LPG v teplotách pod -15 funguje bezproblémovo. Jediný rozdiel je vtom, že dlhšie trvá kým sa prepne na LPG. Vo Felicii si mal podtlakový systém, ten sa správa inak ako sekvenčné vstrekovanie.
Ten palubný PC nebude ukazovať chybu, ale spotrebu benzínu.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn čili LPG
dřív měl táta peugeota 505, dodnes má perfektní vzpomínky a prý by ho koupil znova kdyby byl v novotě http://www.carsbase.com/photo/Peugeot-5 ... _84950.jpg a tam měl právě BRC (zbavil se ho tak v 96.) a měl ruční přepínač plyn/benzin. Vždy startoval na benzin a až uznal za vhodné tak to přepnul, nový majitel (zbavil se ho před pár lety) byl hrozný šetřílek a doslova mu vyhnila nádrž, takže víc než minutu by se tam kapalina nezdržela nastavil malinko bohatší směs a startoval vždy rovnou na plyn. STK vyřešil že měl v kufru petflašku s benzinem a samospádem to teklo k motoru. Řekl jim neřešte odkud teče benzin, řešte že teče a změřte si emise, no prošel a startoval celých cca 10let jenom na plyn. A někde jsem četl že BRC umožňuje jako nouzový režim startovat přímo na plyn právě když podržíš to tlačítko, snad i někdo na foru to psal, že mu to zachránilo krk někde v zahraničí každopádně mě to nejde
Libornet: PP ti neukáže 1l ani nic podobného, počítá dobu otevření benzinových vstřikovačů jak žádá ŘJ. Ty se neotvírají a místo nich se otvírají plynové, které mají jinou dobu otevření (řádově v ms). Jinak co se týče spotřeby benzinu, když jsem jezdil na střední tak mi vycházela přibližně decka na 100km holt jsem jezdil jenom dálky. Teď jezdím víc couračky a mám cca 0.8l benzinu na sto
Libornet: PP ti neukáže 1l ani nic podobného, počítá dobu otevření benzinových vstřikovačů jak žádá ŘJ. Ty se neotvírají a místo nich se otvírají plynové, které mají jinou dobu otevření (řádově v ms). Jinak co se týče spotřeby benzinu, když jsem jezdil na střední tak mi vycházela přibližně decka na 100km holt jsem jezdil jenom dálky. Teď jezdím víc couračky a mám cca 0.8l benzinu na sto
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Plyn čili LPG
Na plyn jazdím od 2040km podla tachometra (cca 400km mi nefungoval), dovtedy som mal spotrebu priemer 7,1 ale mal som iba jazdu ČR-SR-ČR: 1070km a druhú ČR-A-ČR 1200km. Hneď som dal plyn, začal som pri 12l LPG po terajších 7l LPG. Raz som bol na doladení po cca 3500km.caruser píše:to: mnkk
Teda na benzín by to bolo okolo 6,8. Ten nárast bude teda okolo 20 %.
Neviem presne kolko by mi to bralo teraz na benzín, lebo som najazdil fakt minimum. Odhadom tak 6,0 - 6,2. (manželka to moc netočí)
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Plyn čili LPG
Mam LPG Landi Renzo a pri predavani auta po montazi mi technik vysvetloval, ze sa da startovat aj priamo na plyn (vraj pri poskodeni benz. nadrze, pri kradezi benzinu, poruche benz. cerpadala....) Presny postup si nepamatam,ale myslim ze hovoril nieco o otocenim kluca potom kluc vybrat pridrat tlacidlo a do 10s startovat. Neviem, nepamatam presne. Mozem zistit ked tam pojdem,ale myslim ze to nema vyznam (tych par litrov benzinu nikoho nezabije).
SFIII, 2014, 2,2CRDi, 145kw
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn čili LPG
Slyším poprvé,že jsi"slyšel" ,že LPG při -15st.nefunguje.Bez problému startuji na LPG,bez benzínu,hned na LPG-studené auto,manuál.přepínání benzín/plyn.Nevím,kdo ti dal odkaz na Hardcama-ten auto na LPG pokud vím,nikdy neměl .Osobně musím napsat,že všechna auta co jsem měl a mám na LPG jezdila lépe,než na benzin.
Kamarád v Pardubicích má Favorita na LPG a ten nečerpal benzín už řadu roků. Jezdí/startuje výhradně na LPG.Používá BRC,ale s ruč.přepínáním.
Kamarád v Pardubicích má Favorita na LPG a ten nečerpal benzín už řadu roků. Jezdí/startuje výhradně na LPG.Používá BRC,ale s ruč.přepínáním.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: Plyn čili LPG
- jestli můžu doplnit, tady nejde ve skutečnosti o to, že by v mrazu nešlo nastartovat na LPG. Jde o to, že někteří prodejci LPG prodávají zkapalněný plyn, který obsahuje určité procento vlhkosti. A ta za silných mrazů zamrzne a vzniklý led prostě ucpe systém. Letos se to přihodilo synovci, ve Fiatu Bravě. Nejednodušší řešení je nechat auto rozmrznout ve vyhřívané garáži, ale když je pak odstavíte venku na mrazu, tak se závada zase může zopakovat. Mladej tankoval LPG někde na Šlonzácku, ale už se nepamatuju kde přesně, ona ta voda v LPG stejně nebude "výsada" jen jediné pumpy...
Stejně jako Borek jsem ve Formanovi startoval bez problémů pouze na plyn.
Stejně jako Borek jsem ve Formanovi startoval bez problémů pouze na plyn.
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn čili LPG
fotr-spíš než na vlhkost/vodu(která by tam neměla co dělat),bych tipoval problém v tom,že ta pumpa mohla mít letní poměr plynů 60%butanu/40propanu%.Letní směs je lacinější(větší poměr levnější složky plynu).V zimě je obrácený poměr plynů.A proto se mohlo stát,že mu to nešlo při mrazu nastartovat(ale je možné,že tam měl i vodu,jak píšeš-já jsem se s tím za 25roků provozu aut na LPG nesetkal,ale tady je dnes všechno možné ).
Některé země používají v zimě ještě větší poměr propanu-třeba Rakousko.Zmrzlíci na severu Evropy mají i v létě poměr propan/butan 50%:50%.V každé zemi každopádně platí, že v zimním období poměr propanu ve směsi stoupá. Důvod je jednoduchý. Bod varu butanu je –0,5 °C, takže při nízkých až mrazivých zimných teplotách by se s ním jezdit prakticky nedalo. Butan je proto kombinován s propanem, který jednak zvyšuje výhřevnost směsi, druhak zvyšuje oktanové číslo paliva.
Proto také rozdíly ve spotřebě v zimě a v létě.Při provozu na letní směs,roste energetická náplň válce,spaluje se bohatší směs-tím roste výkon a snižuje se spotřeba.V zimě,při obráceném poměru,je tomu právě naopak-chudší směs,nižší výkon,větší spotřeba.K tomu se také váže i výsledné oktanové číslo,které se pohybuje od 101-111 oktanů.
Některé země používají v zimě ještě větší poměr propanu-třeba Rakousko.Zmrzlíci na severu Evropy mají i v létě poměr propan/butan 50%:50%.V každé zemi každopádně platí, že v zimním období poměr propanu ve směsi stoupá. Důvod je jednoduchý. Bod varu butanu je –0,5 °C, takže při nízkých až mrazivých zimných teplotách by se s ním jezdit prakticky nedalo. Butan je proto kombinován s propanem, který jednak zvyšuje výhřevnost směsi, druhak zvyšuje oktanové číslo paliva.
Proto také rozdíly ve spotřebě v zimě a v létě.Při provozu na letní směs,roste energetická náplň válce,spaluje se bohatší směs-tím roste výkon a snižuje se spotřeba.V zimě,při obráceném poměru,je tomu právě naopak-chudší směs,nižší výkon,větší spotřeba.K tomu se také váže i výsledné oktanové číslo,které se pohybuje od 101-111 oktanů.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: Plyn čili LPG
2libornet
Problémy byly asi jeden den a to takové,že auto bylo ,,línější".
Po tom cca dnu se vše vrátilo do normálu a já nějaké problémy nezaznamenal.
Auto startuje naprosto bezproblémově a ohledně výkonu tak ten šel dolů jen nepatrně.
Uvidíme jak to bude nadále.
Zatím mi po 80 km (ježděno ve městě) zhasla jedna kontrolka (mělo by ubýt tak 10 litrů z nádrže) takže ta spotřeba se pohybuje kolem 11-12 litrů,což mě mírně znepokojuje.Ale je fakt že jezdím ráno když je pod nulou.
Snad se to uklidní
Problémy byly asi jeden den a to takové,že auto bylo ,,línější".
Po tom cca dnu se vše vrátilo do normálu a já nějaké problémy nezaznamenal.
Auto startuje naprosto bezproblémově a ohledně výkonu tak ten šel dolů jen nepatrně.
Uvidíme jak to bude nadále.
Zatím mi po 80 km (ježděno ve městě) zhasla jedna kontrolka (mělo by ubýt tak 10 litrů z nádrže) takže ta spotřeba se pohybuje kolem 11-12 litrů,což mě mírně znepokojuje.Ale je fakt že jezdím ráno když je pod nulou.
Snad se to uklidní
Když už s tím nic nenaděláš, tak si z toho aspoň dělej srandu
Hyundai I20- 1,2 El. green
Inclusiv plus, Paket New
Hyundai I20- 1,2 El. green
Inclusiv plus, Paket New
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn čili LPG
ty kontrolky ukazujou hausnumera když mám téměř plnou a v kopci je ostřejší levotočivá zatáčka, začne mi svítit rezerva, obráceně když jedu zkopce pravotočivou zatáčkou, tak i když už třeba 50km svítí rezerva, začnou svítit dvě, občas i tři kontrolky. Na ně se zvysoka vykašli, pouze musí svítit aby to na plyn jelo Jinak mě rezerva svítí přibližně od 50% nádrže musíš jezdit podle kilometrů. Vím, že nádrž mám na reálných cca 44l tak holt nejpozději při 400km natankuju a víc řešit nemusím
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Plyn čili LPG
Takže mám namontováno.
Montáž LPG provedli v autorizovaném servisu Havlíčkův Brod (záruka 5 let na auto zůstává).
Najel jsem teprv 100 km, takže spotřebu zatím neznám. Motor se oproti benzínu ztišil, očekávaný pokles výkonu jsem nezaznamenal, startuje se vždy na benzín, přepnutí z benzínu na LPG probíhá automaticky při dosažení teploty 40 st. a plynule (přepnutí jsem nepocítil).
V servisu mě všechno vysvětlili, jediné co jsem se nedozvěděl bylo, zda lze nastartovat přímo na plyn -v případě nouze, např. porucha paliv.čerpadla atd.
Montáž trvala 2 dny, cena 26.990,-Kč.
Pro ilustraci přikládám pár fotek..
Montáž LPG provedli v autorizovaném servisu Havlíčkův Brod (záruka 5 let na auto zůstává).
Najel jsem teprv 100 km, takže spotřebu zatím neznám. Motor se oproti benzínu ztišil, očekávaný pokles výkonu jsem nezaznamenal, startuje se vždy na benzín, přepnutí z benzínu na LPG probíhá automaticky při dosažení teploty 40 st. a plynule (přepnutí jsem nepocítil).
V servisu mě všechno vysvětlili, jediné co jsem se nedozvěděl bylo, zda lze nastartovat přímo na plyn -v případě nouze, např. porucha paliv.čerpadla atd.
Montáž trvala 2 dny, cena 26.990,-Kč.
Pro ilustraci přikládám pár fotek..
- Přílohy
-
- 1benzin.JPG (65.61 KiB) Zobrazeno 2958 x
-
- 4Vstrik.JPG (156.91 KiB) Zobrazeno 2958 x
-
- 5filtr.JPG (199.1 KiB) Zobrazeno 2958 x
Naposledy upravil(a) Libornet dne 09 bře 2012, 17:36, celkem upraveno 4 x.
† Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Re: Plyn čili LPG
.....
- Přílohy
-
- 6nadrz.JPG (91.04 KiB) Zobrazeno 2959 x
-
- 7spodek.JPG (141.99 KiB) Zobrazeno 2959 x
-
- 8auto.JPG (69.74 KiB) Zobrazeno 2959 x
† Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Re: Plyn čili LPG
to: Libornet
Pekná prestavba, ten otvor za zadnou nápravou, kde je vyústenie palivového potrubia je akým spôsobom dorábaný? Prevŕtal len podlahu batožinového priestoru?
Ja stále uvažujem nad prestavbou na LPG od BRC. Na Slovensku to stojí 1150 EURO, len sa stále obávam, že tá spotreba bude privysoká a z toho dôvodu by bola návratnosť dosť dlhá.
Pekná prestavba, ten otvor za zadnou nápravou, kde je vyústenie palivového potrubia je akým spôsobom dorábaný? Prevŕtal len podlahu batožinového priestoru?
Ja stále uvažujem nad prestavbou na LPG od BRC. Na Slovensku to stojí 1150 EURO, len sa stále obávam, že tá spotreba bude privysoká a z toho dôvodu by bola návratnosť dosť dlhá.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Plyn čili LPG
Vyzkoušej držet tlačítko na přepínači LPG a při tom zapnout zapalování, pár systémů poté dokáže startovat přímo na LPG (v případě že tuto volbu povolili při nastavení jednotky lpg)...
Ale všeobecně se to nedoporučuje z důvodu nekvalitního odpaření LPG a možnosti přimrznutí reduktoru. (skutečně jen na zkoušku a nebo v nouzi)
Ale všeobecně se to nedoporučuje z důvodu nekvalitního odpaření LPG a možnosti přimrznutí reduktoru. (skutečně jen na zkoušku a nebo v nouzi)
Libornet píše:Takže mám namontováno.
Montáž LPG provedli v autorizovaném servisu Havlíčkův Brod (záruka 5 let na auto zůstává).
Najel jsem teprv 100 km, takže spotřebu zatím neznám. Motor se oproti benzínu ztišil, očekávaný pokles výkonu jsem nezaznamenal, startuje se vždy na benzín, přepnutí z benzínu na LPG probíhá automaticky při dosažení teploty 40 st. a plynule (přepnutí jsem nepocítil).
V servisu mě všechno vysvětlili, jediné co jsem se nedozvěděl bylo, zda lze nastartovat přímo na plyn -v případě nouze, např. porucha paliv.čerpadla atd.
Montáž trvala 2 dny, cena 26.990,-Kč.
Pro ilustraci přikládám pár fotek..
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D