Stránka 8 z 13

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 13:03
od mnkk
to: mnkk

Akú máš zatiaľ celkovú spotrebu LPG od montáže?
8,2 po 8000 km, teraz za poslené tankovania 7,5 a 7l LPG (manželka :mrgreen: )

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 13:04
od Libornet
to Jackal:

Díky za první poznatky s provozem i20 na LPG. Zajímá mě především, jestli nejsou s provozem spojené nějaké nepříjemnosti, zda se motor nedusí - např. obtížnější rozjezdy jak psal Hardcam.

Ještě pro doplnění: Mám zkušenosti s LPG ve Felicii (system LOVATO), tam se při přepnutí na LPG motor také výrazně ztišil a také tam šlo nouzově startovat na LPG přidržením tlačítka na ovládací jednotce během startování, tak si myslím, že to na BRC pujde taky.
Co se týče palubního počítače v i20, myslím, že bude buď ukazovat chybu a nebo skutečnou spotřebu benzínu, takže pokud se budu na benzín jen starovat a kousek pojedu, tak se můžu dostat třeba na spotřebu 1 l/100km. :D
Ještě takovou perličku: Jednou při startování při teplotě -20 C se mi u Felicie nechtěně podařilo hned vytočit motor do otáček, čímž se přepnul z benzínu na plyn. Slyšel jsem, že cca pod -7 st.LPG nefunguje, ale tenkrát motor běžel na LPG, i když měl (i reduktor) teplotu tak -15 st. :shock:

Uvažuji také o LPG přestavbu, tak kdybys měl nějaké další postřehy a zkušenosti, sem s nim! =D>

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 13:13
od caruser
to: mnkk

Teda na benzín by to bolo okolo 6,8. Ten nárast bude teda okolo 20 %.

to: Libornet

Neviem ako funguje štartovanie na LPG v teplotách pod -7 ale motor na LPG v teplotách pod -15 funguje bezproblémovo. Jediný rozdiel je vtom, že dlhšie trvá kým sa prepne na LPG. Vo Felicii si mal podtlakový systém, ten sa správa inak ako sekvenčné vstrekovanie.
Ten palubný PC nebude ukazovať chybu, ale spotrebu benzínu.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 13:15
od Nexus
dřív měl táta peugeota 505, dodnes má perfektní vzpomínky a prý by ho koupil znova kdyby byl v novotě :mrgreen: http://www.carsbase.com/photo/Peugeot-5 ... _84950.jpg a tam měl právě BRC (zbavil se ho tak v 96.) a měl ruční přepínač plyn/benzin. Vždy startoval na benzin a až uznal za vhodné tak to přepnul, nový majitel (zbavil se ho před pár lety) byl hrozný šetřílek a doslova mu vyhnila nádrž, takže víc než minutu by se tam kapalina nezdržela :lol: nastavil malinko bohatší směs a startoval vždy rovnou na plyn. STK vyřešil že měl v kufru petflašku s benzinem a samospádem to teklo k motoru. Řekl jim neřešte odkud teče benzin, řešte že teče a změřte si emise, no prošel :lol: a startoval celých cca 10let jenom na plyn. A někde jsem četl že BRC umožňuje jako nouzový režim startovat přímo na plyn právě když podržíš to tlačítko, snad i někdo na foru to psal, že mu to zachránilo krk někde v zahraničí :roll: každopádně mě to nejde #-o

Libornet: PP ti neukáže 1l ani nic podobného, počítá dobu otevření benzinových vstřikovačů jak žádá ŘJ. Ty se neotvírají a místo nich se otvírají plynové, které mají jinou dobu otevření (řádově v ms). Jinak co se týče spotřeby benzinu, když jsem jezdil na střední tak mi vycházela přibližně decka na 100km :mrgreen: holt jsem jezdil jenom dálky. Teď jezdím víc couračky a mám cca 0.8l benzinu na sto ](*,)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 13:26
od mnkk
caruser píše:to: mnkk

Teda na benzín by to bolo okolo 6,8. Ten nárast bude teda okolo 20 %.
Na plyn jazdím od 2040km podla tachometra (cca 400km mi nefungoval), dovtedy som mal spotrebu priemer 7,1 ale mal som iba jazdu ČR-SR-ČR: 1070km a druhú ČR-A-ČR 1200km. Hneď som dal plyn, začal som pri 12l LPG po terajších 7l LPG. Raz som bol na doladení po cca 3500km.

Neviem presne kolko by mi to bralo teraz na benzín, lebo som najazdil fakt minimum. Odhadom tak 6,0 - 6,2. (manželka to moc netočí)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 13:46
od quako2
Mam LPG Landi Renzo a pri predavani auta po montazi mi technik vysvetloval, ze sa da startovat aj priamo na plyn (vraj pri poskodeni benz. nadrze, pri kradezi benzinu, poruche benz. cerpadala....) Presny postup si nepamatam,ale myslim ze hovoril nieco o otocenim kluca potom kluc vybrat pridrat tlacidlo a do 10s startovat. Neviem, nepamatam presne. Mozem zistit ked tam pojdem,ale myslim ze to nema vyznam (tych par litrov benzinu nikoho nezabije).

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 20 úno 2012, 19:35
od Borek
Slyším poprvé,že jsi"slyšel" :D ,že LPG při -15st.nefunguje.Bez problému startuji na LPG,bez benzínu,hned na LPG-studené auto,manuál.přepínání benzín/plyn.Nevím,kdo ti dal odkaz na Hardcama-ten auto na LPG pokud vím,nikdy neměl :-k .Osobně musím napsat,že všechna auta co jsem měl a mám na LPG jezdila lépe,než na benzin.
Kamarád v Pardubicích má Favorita na LPG a ten nečerpal benzín už řadu roků. :D Jezdí/startuje výhradně na LPG.Používá BRC,ale s ruč.přepínáním.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 21 úno 2012, 00:15
od fotr
- jestli můžu doplnit, tady nejde ve skutečnosti o to, že by v mrazu nešlo nastartovat na LPG. Jde o to, že někteří prodejci LPG prodávají zkapalněný plyn, který obsahuje určité procento vlhkosti. A ta za silných mrazů zamrzne a vzniklý led prostě ucpe systém. Letos se to přihodilo synovci, ve Fiatu Bravě. Nejednodušší řešení je nechat auto rozmrznout ve vyhřívané garáži, ale když je pak odstavíte venku na mrazu, tak se závada zase může zopakovat. Mladej tankoval LPG někde na Šlonzácku, ale už se nepamatuju kde přesně, ona ta voda v LPG stejně nebude "výsada" jen jediné pumpy...
Stejně jako Borek jsem ve Formanovi startoval bez problémů pouze na plyn.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 21 úno 2012, 01:55
od Borek
fotr-spíš než na vlhkost/vodu(která by tam neměla co dělat),bych tipoval problém v tom,že ta pumpa mohla mít letní poměr plynů 60%butanu/40propanu%.Letní směs je lacinější(větší poměr levnější složky plynu).V zimě je obrácený poměr plynů.A proto se mohlo stát,že mu to nešlo při mrazu nastartovat(ale je možné,že tam měl i vodu,jak píšeš-já jsem se s tím za 25roků provozu aut na LPG nesetkal,ale tady je dnes všechno možné :-k :D ).
Některé země používají v zimě ještě větší poměr propanu-třeba Rakousko.Zmrzlíci na severu Evropy mají i v létě poměr propan/butan 50%:50%.V každé zemi každopádně platí, že v zimním období poměr propanu ve směsi stoupá. Důvod je jednoduchý. Bod varu butanu je –0,5 °C, takže při nízkých až mrazivých zimných teplotách by se s ním jezdit prakticky nedalo. Butan je proto kombinován s propanem, který jednak zvyšuje výhřevnost směsi, druhak zvyšuje oktanové číslo paliva.
Proto také rozdíly ve spotřebě v zimě a v létě.Při provozu na letní směs,roste energetická náplň válce,spaluje se bohatší směs-tím roste výkon a snižuje se spotřeba.V zimě,při obráceném poměru,je tomu právě naopak-chudší směs,nižší výkon,větší spotřeba.K tomu se také váže i výsledné oktanové číslo,které se pohybuje od 101-111 oktanů. :wink:

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 21 úno 2012, 10:46
od Jackal
2libornet

Problémy byly asi jeden den a to takové,že auto bylo ,,línější".
Po tom cca dnu se vše vrátilo do normálu a já nějaké problémy nezaznamenal.
Auto startuje naprosto bezproblémově a ohledně výkonu tak ten šel dolů jen nepatrně.
Uvidíme jak to bude nadále.
Zatím mi po 80 km (ježděno ve městě) zhasla jedna kontrolka (mělo by ubýt tak 10 litrů z nádrže) takže ta spotřeba se pohybuje kolem 11-12 litrů,což mě mírně znepokojuje.Ale je fakt že jezdím ráno když je pod nulou.
Snad se to uklidní :lol:

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 21 úno 2012, 11:44
od Nexus
ty kontrolky ukazujou hausnumera :roll: když mám téměř plnou a v kopci je ostřejší levotočivá zatáčka, začne mi svítit rezerva, obráceně když jedu zkopce pravotočivou zatáčkou, tak i když už třeba 50km svítí rezerva, začnou svítit dvě, občas i tři kontrolky. Na ně se zvysoka vykašli, pouze musí svítit aby to na plyn jelo :P Jinak mě rezerva svítí přibližně od 50% nádrže :lol: musíš jezdit podle kilometrů. Vím, že nádrž mám na reálných cca 44l tak holt nejpozději při 400km natankuju a víc řešit nemusím :roll:

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 09 bře 2012, 17:14
od Libornet
Takže mám namontováno.

Montáž LPG provedli v autorizovaném servisu :hyu: Havlíčkův Brod (záruka 5 let na auto zůstává). :D/

Najel jsem teprv 100 km, takže spotřebu zatím neznám. Motor se oproti benzínu ztišil, očekávaný pokles výkonu jsem nezaznamenal, startuje se vždy na benzín, přepnutí z benzínu na LPG probíhá automaticky při dosažení teploty 40 st. a plynule (přepnutí jsem nepocítil).
V servisu mě všechno vysvětlili, jediné co jsem se nedozvěděl bylo, zda lze nastartovat přímo na plyn -v případě nouze, např. porucha paliv.čerpadla atd.

Montáž trvala 2 dny, cena 26.990,-Kč. =D>

Pro ilustraci přikládám pár fotek..

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 09 bře 2012, 17:28
od Libornet
.....

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 09 bře 2012, 17:44
od caruser
to: Libornet

Pekná prestavba, ten otvor za zadnou nápravou, kde je vyústenie palivového potrubia je akým spôsobom dorábaný? Prevŕtal len podlahu batožinového priestoru?

Ja stále uvažujem nad prestavbou na LPG od BRC. Na Slovensku to stojí 1150 EURO, len sa stále obávam, že tá spotreba bude privysoká a z toho dôvodu by bola návratnosť dosť dlhá. :(

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 09 bře 2012, 19:07
od tom
Vyzkoušej držet tlačítko na přepínači LPG a při tom zapnout zapalování, pár systémů poté dokáže startovat přímo na LPG (v případě že tuto volbu povolili při nastavení jednotky lpg)...
Ale všeobecně se to nedoporučuje z důvodu nekvalitního odpaření LPG a možnosti přimrznutí reduktoru. (skutečně jen na zkoušku a nebo v nouzi)
Libornet píše:Takže mám namontováno.

Montáž LPG provedli v autorizovaném servisu :hyu: Havlíčkův Brod (záruka 5 let na auto zůstává). :D/

Najel jsem teprv 100 km, takže spotřebu zatím neznám. Motor se oproti benzínu ztišil, očekávaný pokles výkonu jsem nezaznamenal, startuje se vždy na benzín, přepnutí z benzínu na LPG probíhá automaticky při dosažení teploty 40 st. a plynule (přepnutí jsem nepocítil).
V servisu mě všechno vysvětlili, jediné co jsem se nedozvěděl bylo, zda lze nastartovat přímo na plyn -v případě nouze, např. porucha paliv.čerpadla atd.

Montáž trvala 2 dny, cena 26.990,-Kč. =D>

Pro ilustraci přikládám pár fotek..