Dva roky soužití s Čibrnym sršněm uběhly jako voda a nakročily jsme do roku třetího. Přikládám pár pojmů, dojmů, nudných čísel z androidí aplikace FuelLog:
- celkem najeto: 43.940 km
- nejnižší průměrná spotřeba / nádrž: 5,63 l / 100 km
- nejvyšší průměrná spotřeba / nádrž: 25,71 l / 100 km
- průměrná celková spotřeba od prvního dne dodnes: 6,56 l / 100 km
- průměrné náklady na benzín / km: 2,37 Kč
- průměrná cena benzínu / l: 36,05 Kč
- mimo České republiky jsme okusily silnice na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku a Maďarsku
Závady:
- 2x výměna věnce volantu (šoupající se koženka - záruka)
- výměna vnitřního zrcátka (časem se objevila vůle v uchycení, při jízde po dlažebních kostkách se vibrace přenášely do celého čelního okna, které nepříjemně drnčelo - záruka)
- výměna venkovního plastového trojůhelníku v okně levých zadních dveří (prasknutý - záruka)
- abnormální škrábance na čelním okně
vypadá to na nedostatečnou tvrdost materiálu - záruka neuznaná
- praskající žárovky v potkávačkách: 4x levá, 2x pravá (subjektivní poznatek - není žárovka jako žárovka
)
- chybějící lak po ťukancích od kamínků v předním nárazníku po zimě
Klady aneb co se mi líbí
- dizajn - tahle subjektivní záležitost - čumák a boční profil se mi líbí čím dál víc
- ergonomie ovládání - nic, nač by bylo nutné si nějak extra dlouze zvykat, vše je poruce
- ovládání audia, tempomatu a omezovače na volantu - síla zvyku, teď to hledám i v jiných vozech
- pohodlné sedačky
- svítivost v noci
- v případě potřeby podvozek umožňuje i rychlejší průjezdy zatáček
- v zimě výborné topení
- zásuvka + zapalovač, t. j. možnost napájet 2 přístroje najednou
- dostatek odkládacích prostor v dosahu řidiče
- brzdy
- i s malým objemem živý motor
- velká venkovní zrcátka
- jako třešnička na dortu pěkně hrající audio (asi nejlépe, co jsem zatím u originálu z továrny slyšel) vč. USB konektoru
Zápory a nedostatky aneb mohlo být uděláno či vyřešeno lépe
- celkové odhlučnění vozu, hlavně od podběhů
- čelní okno vyrobeno asi z bláta - viz výše
- ostřikovače by mohly stříkat i výše, při vyšší rychlosti (přes cca 100 km/hod.) jsou téměř nepoužitelné
- hlavně tvrdé plasty se dají rychle poškodit a poškrábat
- chybějící podsvícení některých tlačítek
- nutnost vypínat podsvícení rádia po každé změně hlasitosti a vlastně změně čehokoliv
- přístup k žárovkám
- nechal bych je měnit konstruktéra, který tohle vymyslel
- do dveří se nevleze 1,5 l láhev
- tloušťka A-sloupku - dokáže se za něj schovat i kamion, o cyklistech nemluvě - i když tohle je "nemoc" všech nových aut
- výrazným nedostatkem je přístup některých lidí v servisu
Celkový dojem: až na nějaké prkotiny celkově spokojenost, jezdíme bez ohledu na počasí či roční dobu.