Stránka 8 z 53

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 16 čer 2013, 16:05
od Axel.Foley
Spotřeba 19 km po natankování

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 16 čer 2013, 16:07
od Axel.Foley
Líbil se mi počet najetých km

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 27 čer 2013, 21:29
od Axel.Foley
Čibrný sršeň dnes prodělal druhou servisní prohlídku se 40.333 km na budíku. Prohlídku dělal :hyu: Olomouc v Hejčíně. Dělala se standardní prohlídka se vším všudy dle servisního manuálu s těmito odchylkami:

- nedělala se výměna kabinového filtru (dezinfekce klimy a výměna filtru proběhla asi před měsícem, využita jarní servisní akce, filtr za skvělou cenu od Harda - díky), navíc je pouze doporučena
- nad rámec prohlídky provedena kontrola klimatizace, páč málo chladila (doplněno 110 g chladiva)
- výměna prasklého plastu v zadních dveřích u okna (plastový trojůhelník mezi sklem a rámem dveří) - záruka

Cena prohlídky: 6.054,- Kč

Zkušenosti jsou rozpačité. Doslova a do písmene platí, že záleží, na kterého přijímacího technika natrafíte. Pan D. a ta nová paní, co jí tam mají, jsou supr. Zato jejich kolega, pan V., ten mě akorát nasral. Prvně mu vadilo, že první prohlídku prováděl někdo jiný. Pak zase, že auto má najeto víc jak 40.000 km. Po mé odpovědi, že je povolený určitý limit, mi potvrdil, že ano, skutečně, limit je +1.000 km. Totálně mě dostala a vytočila jeho odpověď ohledně slabě chladící klimy - prý se má používat jenom při zaplém vnitřním okruhu, protože když pustím přes ní vzduch zvenku, je normální, že nestíhá. Na mou odpověď, že u všech aut, se kterými jsem jezdil, klima stíhala a v autě bylo jako v chlaďáku, už odpověď nenašel. "Perla" nakonec: do servisní knížky a do systému napsal počet najetých km 43.000!!! Štěstí, že jsem si toho všiml a hned to bylo i opraveno, jinak je záruka v prdeli.

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 27 čer 2013, 21:44
od laufas
Diky za info. Jmena muzes klidne uvest cela :-)

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 28 čer 2013, 15:38
od Axel.Foley
laufas: Co se týče jmen, myslím, že to stačí takhle. Kdo ví, tomu to dojde.

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 25 srp 2013, 15:11
od Axel.Foley
Dva roky soužití s Čibrnym sršněm uběhly jako voda a nakročily jsme do roku třetího. Přikládám pár pojmů, dojmů, nudných čísel z androidí aplikace FuelLog:

- celkem najeto: 43.940 km
- nejnižší průměrná spotřeba / nádrž: 5,63 l / 100 km
- nejvyšší průměrná spotřeba / nádrž: 25,71 l / 100 km
- průměrná celková spotřeba od prvního dne dodnes: 6,56 l / 100 km
- průměrné náklady na benzín / km: 2,37 Kč
- průměrná cena benzínu / l: 36,05 Kč
- mimo České republiky jsme okusily silnice na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku a Maďarsku

Závady:
- 2x výměna věnce volantu (šoupající se koženka - záruka)
- výměna vnitřního zrcátka (časem se objevila vůle v uchycení, při jízde po dlažebních kostkách se vibrace přenášely do celého čelního okna, které nepříjemně drnčelo - záruka)
- výměna venkovního plastového trojůhelníku v okně levých zadních dveří (prasknutý - záruka)
- abnormální škrábance na čelním okně ](*,) vypadá to na nedostatečnou tvrdost materiálu - záruka neuznaná
- praskající žárovky v potkávačkách: 4x levá, 2x pravá (subjektivní poznatek - není žárovka jako žárovka :-k )
- chybějící lak po ťukancích od kamínků v předním nárazníku po zimě

Klady aneb co se mi líbí :wink:
- dizajn - tahle subjektivní záležitost - čumák a boční profil se mi líbí čím dál víc
- ergonomie ovládání - nic, nač by bylo nutné si nějak extra dlouze zvykat, vše je poruce
- ovládání audia, tempomatu a omezovače na volantu - síla zvyku, teď to hledám i v jiných vozech :D
- pohodlné sedačky
- svítivost v noci
- v případě potřeby podvozek umožňuje i rychlejší průjezdy zatáček
- v zimě výborné topení
- zásuvka + zapalovač, t. j. možnost napájet 2 přístroje najednou
- dostatek odkládacích prostor v dosahu řidiče
- brzdy
- i s malým objemem živý motor
- velká venkovní zrcátka
- jako třešnička na dortu pěkně hrající audio (asi nejlépe, co jsem zatím u originálu z továrny slyšel) vč. USB konektoru

Zápory a nedostatky aneb mohlo být uděláno či vyřešeno lépe :?
- celkové odhlučnění vozu, hlavně od podběhů
- čelní okno vyrobeno asi z bláta - viz výše
- ostřikovače by mohly stříkat i výše, při vyšší rychlosti (přes cca 100 km/hod.) jsou téměř nepoužitelné
- hlavně tvrdé plasty se dají rychle poškodit a poškrábat
- chybějící podsvícení některých tlačítek
- nutnost vypínat podsvícení rádia po každé změně hlasitosti a vlastně změně čehokoliv
- přístup k žárovkám ](*,) - nechal bych je měnit konstruktéra, který tohle vymyslel
- do dveří se nevleze 1,5 l láhev :(
- tloušťka A-sloupku - dokáže se za něj schovat i kamion, o cyklistech nemluvě - i když tohle je "nemoc" všech nových aut
- výrazným nedostatkem je přístup některých lidí v servisu :cry:

Celkový dojem: až na nějaké prkotiny celkově spokojenost, jezdíme bez ohledu na počasí či roční dobu.

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 25 srp 2013, 16:14
od vorlajz
Axeli, pěkně sepsáno ... :) tvojí spotřebu bych chtěl mít... :D jinak s těmi tvrdými plasty máš pravdu... poznatek k ostřikovačům taky pravda... jinak mi v autě něco drnčí a už to dvakrát zkoušeli odstranit, tak teď to nechávám na garančku... jedeme na začátku října.. :)

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 25 srp 2013, 16:52
od Axel.Foley
vorlajz: díky, kde ti to drnčí?

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 25 srp 2013, 23:08
od vorlajz
no to kdybych věděl... :) myslím, že to bude mít co dělat s tím přístrojovým štítem... když na něj zatlačím, tak to přestane... už to řešili v servisu 2x a stále nic... je to docela protivný, někdy jedu rád bez rádia, ale poslouchat tyhle pazvuky fakt nemusím... :(

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 28 srp 2013, 16:18
od Axel.Foley
Smutný přístup servisu :( Pak zbývá už jen DoDo - dodělej doma (vymontovat kryt a oblepit izolační páskou)

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 29 srp 2013, 00:06
od vorlajz
nevím, zda bych to uměl... :) nevím přesně jak na to a nevím jaké je k tomu potřeba nářadí... hmm...

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 02 zář 2013, 20:38
od Axel.Foley
Někde jsem už na to natrafil, zkus trochu pohledat a určitě najdeš :wink:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 18 zář 2013, 20:24
od Axel.Foley
Přidávám starší foto jako zajímavost, kde má limit omezovač rychlosti

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 18 zář 2013, 21:28
od Axel.Foley
Vrátil jsem se z dovolené na jihu Chorvatska (severozápadní část polostrova Pelješac). Celkově najeto 2521 km, projeto 146,46 l benzínu (dle účtů z tankování) při 4 dospělých lidech a plném kufru plus pes (naše turistka yorkšírka :lol: ). Přes města jsem se snažil dodržovat rychlost, občas mírně přes, dálnice tempomatových 110.

Trasa tam: přes Mikulov na Graz, přes Mureck do Slovinska, to projeto komplet mimo dálnice až po chorvatskou Krapinu, poté po dálnici na exit Zadar, zbytek cesty po Jadranské magistrále

Trasa zpět: z Pelješacu do města Opuzen, pak doprava na Mostar, přes Jablanici, Bugojno a Banju Luku zpět do Chorvatska, zastavit se v Okučani na výborné kafe :mrgreen: , přes nesmyslně značené (spíš vůbec neznačené ](*,) ) Maďarsko zpět na Furstenfeld do Rakous a po dálnici na sever k domovině.

Tankoval jsem v Chorvatsku i v Bosně-Hercegovině. Možná je to jen subjektivní pocit, no vypadá to, že chorvati i bosenci mají mnohem lepší benzín než to, co se pod tímto názvem prodává u nás. Motor citelně lépe táhne v kopcích, ochotněji zrychluje, také dojezd je podstatně vyšší. Navíc v Bosně je benzín o cca 5,- Kč/l levnější a cesty bez jediné díry :D/ Zato Maďarsko je místy děs a běs :twisted:

Re: Čibrny sršeň

Napsal: 18 zář 2013, 21:38
od Axel.Foley
Foto z cesty