Stránka 8 z 11

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 15:29
od caruser
to: Nexus

Mal som prerobený motor 1,6 kvalitným sekvenčným systémom Teleflex. Nárast spotreby bol 20 %, menší nárast je len pri vstrekovaní LPG v plynnej fáze, myslím, že Vialle sa tým zaoberalo. Originál továrne prestavby z výroby uvádzajú nárast 25 - 35 %.

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 15:33
od Jackal
Děkuji že ste mě vyvedli z omylu, že se LPG do 1.2 ky vyplatí,když nenajedu víc jak 5000 Km/rok :D .
Co koupit místo toho?přemýšlím nad parkovacím asistentem.Přeci jen nejsem tak zkušený jezdec a nerad bych ,,brouka" hned odřel :-k

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 15:35
od Luboshak
Kup si dobrou pojistku s malou spoluúčastí a za zbytek benzín :-).

Gratuluju k novému autu, je to radost.

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 15:38
od Jackal
2luboshak: taky dobrej nápad :D/ .
Jinak díky.Už se nemůžu dočkat až se v něm konečně projedu [-o<

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 15:47
od XMira
Jackal píše:2luboshak: taky dobrej nápad :D/ .
Jinak díky.Už se nemůžu dočkat až se v něm konečně projedu [-o<
Taky gratuluju. A neboj, ono bude dost věcí, za který se dá utrácet. Zimáky, řetězy, zahrádka, rohožky, vana do kufru.... ono se toho najde :D

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 15:49
od Jackal
Nevíte náhodou jak je to s parkovacími senzory či systémy?Myslím to tak jestli je nějaký problém se zárukou,když koupím nějaký z internetu a v nějakém servisu mi to namontují, nebo jestli mi to namontují v servisu hyundai, když to nemám koupené přímo od nich?
Díky za odpověd 8)

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 16:20
od Nexus
caruser píše:to: Nexus

Mal som prerobený motor 1,6 kvalitným sekvenčným systémom Teleflex. Nárast spotreby bol 20 %, menší nárast je len pri vstrekovaní LPG v plynnej fáze, myslím, že Vialle sa tým zaoberalo. Originál továrne prestavby z výroby uvádzajú nárast 25 - 35 %.

o Teleflexu jsem četl pouze to, že patří mezi špičku. Jinak o něm vůbec nic nevím, nemohu posoudit. Ale s tím nárůstem mohu souhlasit jen přes svoji mrtvolu... znám dost lidí, i tady na foru jich je kupa, kteří řeknou že nárůst se nekoná, nebo minimální. Do 10% bych to možná i věřil, jestli to je víc, tak rozhodně né kvůli plynu, ale muselo být špatně něco jinýho. Nevhodný průměr trysek, špatné nastavení řj, zcela nevhodné svíčky nebo něco jiného. Corolla 6,8l benzinu - 7l plynu, tátovo sonata 10.2l benzinu a 11l plynu (má podtlakový systém, nekoná se snížený výkonu a o chloupek víc žere) moje vím pouze plyn a to ve čtyřech lidech průměr na 30tis km byl 10,2l a nechtěj mi namluvit, že bych s benzinem V6 2.5 co má pět metrů a přes dvě tuny jezdil kombinovanou za 8l při rychlostech 50-120-140. Tomu snad sám nemůžeš věřit... určitě byla zrada někde u tebe, né v plynu :wink: každopádně věřím že jedna taková zkušenost tě na dost dlouho odradí. Já jsem zase naprosto spokojený [-X nicméně lovtec magic už nikdy... :mrgreen:

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 17:19
od Pájas
Jackal píše:2luboshak: taky dobrej nápad :D/ .
Jinak díky.Už se nemůžu dočkat až se v něm konečně projedu [-o<
Gratuluji k super výběru :-)..až budu mít řidičák tak se můžem s našema i20tkama projet :-D

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 17:36
od caruser
to: Nexus

Nechcem sa hádať, ja som sa ešte nikdy nestretol s tým, že by sa spotreba zvýšila o menej ako 15 - 20 %. Pýtal som sa známych, ktorí jazdia na LPG, pýtal som sa v montážnej dielni, kde to prerábali. Neviem, ale aj vozidlá, ktoré sú z výroby prestavané na LPG (Škoda, Seat, VW, Kia a pod.) majú nárast spotreby 25 % a vyššie, môžeš si to pozrieť v prospektoch. Tak čiste teoreticky ak s mojou i20kou jazdím v priemere za 5,2 benzínu, budem mať rovnakú spotrebu aj na LPG? Ak áno, tak idem hneď do prestavby. Ako čítam fórum I30 LPG, tak ten nárast sa taktiež pohybuje okolo 20 %.

to: Jackal

Neexistuje možnosť do i20ky domontovať cúvaciu kameru? Skúšal som parkovacie senzory v rôznych autách, ale kamera je oveľa užitočnejšia.

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 19:24
od S0T0
caruser: nárůst tam je, ale řekl bych těch 10% je naprosto reálných, pokud bude člověk jezdil tak jak jezdil s benzínem...přiznám se, po přestavbě to bylo těsně pod 8l... teď 7l v kombinaci město/mimoměsto 50:50 a kupodivu po přechodu na zimní klesla :D

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 19:33
od caruser
to: S0T0

V zime je iný pomer propánu a v butánu v LPG, dá sa povedať, že tá zmes je kvalitnejšia preto ten pokles. Ale zaujímalo by ma zakoľko si jazdil pred prrestavbou na N95 a za koľko na LPG po prestavbe.

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 20:39
od S0T0
před přestavbou jsem jezdil stejnou trasu průměrně za 6,5l na N98, a ano, zimní směs lpg má jiný poměr propan:butan ale spotřeba jde spíše nahoru... to že mi spotřeba šla dolů přikládám tomu, že se vše usadilo a jednotka lpg se toho snad už dost naučila, ono se to neměmilo naráz, ale zatím to šlo furt trochu dolů... :)

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 07 lis 2011, 20:59
od XMira
S0T0 píše:před přestavbou jsem jezdil stejnou trasu průměrně za 6,5l na N98, a ano, zimní směs lpg má jiný poměr propan:butan ale spotřeba jde spíše nahoru... to že mi spotřeba šla dolů přikládám tomu, že se vše usadilo a jednotka lpg se toho snad už dost naučila, ono se to neměmilo naráz, ale zatím to šlo furt trochu dolů... :)
K tomu poměru propan/butan: Je to tak, že butan se při teplotě blízké nule přestává odpařovat, proto se používá v zimě víc propanu. Ten se sice odpařuje, ale má menší výhřevnost. Pokud bude v zimě pod nulou, tak se butan vůbec nespotřebuje (neodpaří) a hoří jen propan s menší výhřevností. Toliko alespoň praxe u plynového kotle. ale myslím, že u auta to bude analogické. A SOTO má pravdu :D

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 08 lis 2011, 08:32
od caruser
to: S0T0

No u mňa pri LPG to bolo opačne, v lete nárast spotreby 22 - 25 %, v zime to bolo 18 - 20 %.

Re: 1.2 nebo 1.4 ?

Napsal: 08 lis 2011, 12:04
od Nexus
crauser: no spotřebu stejnou mít určitě nebudeš, kvůli slabému motoru. S kvalitním systémem by ses měl ale do šesti určitě vejít. Je to o nastavení, z praxe vím že moje auto může papat 15 při stejném výkonu jako když papá 10. To že tam trysky pustí víc paliva neznamená vyšší výkon. Dřív na corolle to chtěl táta malinko uškrtit, aby papala pod 8, chlapík to asi trochu přepísknul a jezdila za necelých šest což s benzinem se nikdy nepovedlo. Ovšem na tu lenost motoru táta brzo rezignoval, obohatil směs a zůstalo se na reálných 7 což výkonově i spotřebou odpovídalo benzinu... U nás se nárůst spotřeby téměr nekonal, na foru mě napadá třeba peleho s ix35 2.0i, má holandský prins jako máme my a pokud vím tak si to jenom pochvalovala včetně spotřeby :wink: nicméně můj názor je ten, že 1.2 bych na plyn nepředělával. Je to malé slabé auto, ve kterém poznáš zátěž 60kg v kufru, to ti taky nějakou decku přidá... a při větším zatížení 1.2 stejně žere víc než velkoobjemový motory, když na plyn tak prostě něco silnějšího, toť můj názor :)


XMira: s tou spotřebou to je přesně jak píšeš, zimní směs má (měla by mít) 60% propanu a 40%butanu - letní přesně obráceně. Taky můžu potvrdit nižší spotřebu v zimě :mrgreen: ale nevím čemu to přisoudit. Velký měkký vzorek, ale užší pneu! Jezdím bez klimy, ale zase studený motor zbaští trochu víc. Ovšem pokud po autě vyžaduju trochu extrémní výkon, tak zimní směs rapidně propadá a žere jak tank. Dálniční 120-130 mám spotřebu nižší, ale když naklušu na 180 tak s letní cca 12 a se zimní okolo 17 :mrgreen:

S0T0: ano jednotka se naučila, dnes jsou už chytřejší jednotky, které vyhodnocují předchozí stavy a "učí" se jezdit tvůj styl a tomu se přizpůsobí. Když pojede někdo jiný, spotřebu bude mít vyšší


AD: ještě třeba mrkni na tohle pdf co psal david jak testoval grandeura na lpg, jako zarytý odpůrce plynu :mrgreen: jezdil dost po městě, výsledek 10l na sto, v takových číslech se prostě nemůže konat nárůst 20%...
http://hccz.cz/zpravodaj/01-2011.pdf