1. servisní - garanční - prohlídka
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
ajrton
To je už neaktuálne, myslím, že platí nasledujúce:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=142&t=23603
To je už neaktuálne, myslím, že platí nasledujúce:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=142&t=23603
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
heh, zaujimave, ja som ziaden list nedostal
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Mělo by to být, tak jak je to na tom oskenovaném dopise. Sice jsem ho nedostal, ale věřím, že to platí i v ČR. Díval jsem se včera do servisky, kde je napsané, že garanční prohlídku DOPORUČUJÍ provést v autorizovaném servisu (povinnost to tedy není). Dále je tam zmínka, že záruka přestává platit, pokud bude záruční oprava provedena v neautorizovaném servisu a nakonec jsem tam našel zmínku o tom, že Hyundai si vyhrazuje právo odmítnout plnění záruky, pokud byl vůz na garančních prohlídkách v neautorizovaném servisu. Tolik ze servisní knížky. Já to chápu takto:
1. Doporučení není povinnost, povinností je absolvovat garanční roční prohlídku dle požadavků výrobce, min 1. ročně nebo po ujetí max. x km atd - to jsem splnil
2. Záruční oprava - pokud si na auto dodatečně namontuji parkovací asistent, tažné zařízení, přebuduji na LPG apod. někde jinde než v autorizov aném servisu, ztrácím záruku v plném rozsahu i na zbytkové části auta (opravou nedotčené)
3. Plním si servisní povinnost v neautorizovaném servisu, potom se vyskytne porucha, uplatňuji záruku v autorizovaném servisu. Pokud ten mi dá průkazný důkaz, že vznikla v souvislosti s neodborným servisem na garančce - odmítne mi plnění záruky na daný problém. Toto je v pořádku, ale nemůže mi říct, že záruka zaniká jako v případě bodu 2! Příklad: pokud mi odejde řídící jednotka, mám právo uplatnit záruku, protože servisní úkony na ročních garančních prohlídkách se řídící jednotky netýkají!
Asistenční služby podle mě vůbec nesouvisí se zárukou a podle mě mají platnost celých 5let (v mém případě) i kdybych na servisní prohlídky nechodil vůbec nikam. Je to smlouva mezi ÚAMK a Hyundai a nikde jsem nenašel zmíňku, že zaniká jinak, než po uplynutí 5 let. Co vy na to?
1. Doporučení není povinnost, povinností je absolvovat garanční roční prohlídku dle požadavků výrobce, min 1. ročně nebo po ujetí max. x km atd - to jsem splnil
2. Záruční oprava - pokud si na auto dodatečně namontuji parkovací asistent, tažné zařízení, přebuduji na LPG apod. někde jinde než v autorizov aném servisu, ztrácím záruku v plném rozsahu i na zbytkové části auta (opravou nedotčené)
3. Plním si servisní povinnost v neautorizovaném servisu, potom se vyskytne porucha, uplatňuji záruku v autorizovaném servisu. Pokud ten mi dá průkazný důkaz, že vznikla v souvislosti s neodborným servisem na garančce - odmítne mi plnění záruky na daný problém. Toto je v pořádku, ale nemůže mi říct, že záruka zaniká jako v případě bodu 2! Příklad: pokud mi odejde řídící jednotka, mám právo uplatnit záruku, protože servisní úkony na ročních garančních prohlídkách se řídící jednotky netýkají!
Asistenční služby podle mě vůbec nesouvisí se zárukou a podle mě mají platnost celých 5let (v mém případě) i kdybych na servisní prohlídky nechodil vůbec nikam. Je to smlouva mezi ÚAMK a Hyundai a nikde jsem nenašel zmíňku, že zaniká jinak, než po uplynutí 5 let. Co vy na to?
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Záruka sa neposkytuje len na súčasti, ktorých sa neautorizovaný zásah dotýka. Napr. pri LPG ak odíde servoriadenie v záruke, nemôže odmietnúť opravu v rámci záruky.gogin píše:2. Záruční oprava - pokud si na auto dodatečně namontuji parkovací asistent, tažné zařízení, přebuduji na LPG apod. někde jinde než v autorizov aném servisu, ztrácím záruku v plném rozsahu i na zbytkové části auta (opravou nedotčené)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Vzdyt sis tim zaroven odpovedel, proc tolik textu navic, kdyz se problematiky vubec netyka? Byl jsi jinde na prohlidce a ted je na , zda ti dal bude drzet zaruku nebo ne. Dle slov servisu nebude, jenze servis nema vubec zadnou rozhodovaci pravomoc, takze se rozhodnuti nedomuzes ani tam, ani tady, ale jedine se zastoupenim - cili, pokud se nemylim, tak s p. Jedlickou a to ti preju hodne stesti, ja s nim dobry porizeni nemel.gogin píše:jsem tam našel zmínku o tom, že Hyundai si vyhrazuje právo odmítnout plnění záruky, pokud byl vůz na garančních prohlídkách v neautorizovaném servisu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Ale já mám právo být na garančce jinde. Dal mi ho sám dovozce. Může odmítnout jednorázově nějaký plnění, ale ne mě oznámit, že mám utrum jen proto, že jsem šel do jiného servisu. Odmítnout plnění záruky ti servis může i v případě, že servisuješ jen v háčkách, budou-li pro to mít důvod.... mě vadí to kategorické odmítnutí, protože podle mě jsem podmínky neporušil a tak mě zajímá jak to tedy je...
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
už naposled...
toto jsem našel na webu, je to platné od června 2010:
Značkový servis nesmí odmítnout uznat reklamaci na vozidle pouze z důvodu údržby vozidla v neznačkovém servisu. Nařízení Komise EU č. 461/2010 jasně říká, že výrobce vozidla nesmí podmiňovat zákonnou, ale ani prodlouženou záruční lhůtu výrobce tím, že zákazník musí provádět veškeré opravy a servis v síti autorizovaných servisů. Pokud ano, doporučujeme veškerou komunikaci vést prokazatelně např. písemně. Břemeno dokazování o provádění nekvalitní údržby a použití nekvalitních dílů je na straně autorizovaného servisu.
dokument se dá vygooglit, ale je to nudné paragrafové čtení...
toto jsem našel na webu, je to platné od června 2010:
Značkový servis nesmí odmítnout uznat reklamaci na vozidle pouze z důvodu údržby vozidla v neznačkovém servisu. Nařízení Komise EU č. 461/2010 jasně říká, že výrobce vozidla nesmí podmiňovat zákonnou, ale ani prodlouženou záruční lhůtu výrobce tím, že zákazník musí provádět veškeré opravy a servis v síti autorizovaných servisů. Pokud ano, doporučujeme veškerou komunikaci vést prokazatelně např. písemně. Břemeno dokazování o provádění nekvalitní údržby a použití nekvalitních dílů je na straně autorizovaného servisu.
dokument se dá vygooglit, ale je to nudné paragrafové čtení...
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Pod nazvem Blokova vyjimka...v praxi to pak dopada tak, ze se soudis.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
vcera absolvovana, 2 hodinky, 170€
Ix20 1.6 automat STYLE strieborna metaliza svetla od 28.5.2012 Predany 6.9.2024 pri 172 000km
Ix20 1.6 automat STYLE strieborna metaliza pastelova od 29.6.2019
Ix20 1.6 automat STYLE strieborna metaliza pastelova od 29.6.2019
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
... jen pro doplnění mých příspěvků k tomuto tématu. Dle vyjádření dovozce pro ČR, prováděním garančního servisu v neautorizovaném servisu záruka nezaniká, stejně tak zůstavá možnost uplatnění asistenčních služeb. V případě zahraničí, ale musím počítat s tím, že musím cenu opravy zaplatit na místě a nárokovat její plnění až v ČR. Každý reklamační nárok se posuzuje samostatně a pokud bude závada přičtena na vrub nedostatečnému či nekvalitnímu servisu, odmítne její plnění, dle předpokladu. Takže v mém případě jsem se dostal do postavení podobnému tomu, kdo sice dělá garančku u hyundaie, ale nechal si jinde udělat přestavbu na LPG. V některých případech bych mohl mít (a asi i budu) problém prokázat oprávněnost nároku. Pokud např. zadřu motor, nikdo se se mnou bavit nebude, ale pokud přestane fungovat např. centrální zamykání, nebo odejde motorek ve stahování oken, neměl by být problém s uznáním záruky.
Takže stanovisko servisu (kvůli kterému celý ten povyk), kde jsem byl na kondiční prohlídce, nebylo správné.
Takže stanovisko servisu (kvůli kterému celý ten povyk), kde jsem byl na kondiční prohlídce, nebylo správné.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
první garanční prohlídka u Hyundai v Prostějově za 2940Kč.Jsem spokojen.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
To je pěkné. Jak dlouho to trvalo a olej byl vlastní?
Hyundai ix20
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Olej nebyl vlastní (platil jsem cca 850Kč za 3l). Přesný čas nevím,ale as kolem 2-3h.Já jsem auto ráno přistavil a odpoledne po práci vyzvednul.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Zdravím všechny.
Kdo jste již absolvovali 1.garanční prohlídku tak mám jednu prosbu.
Teď koncem listopadu mě čeká též 1.garančka a rád bych od vás dostal doporučení na nějaký autorizovaný servis, ve kterém jste byli a byli spokojeni. Jedná se o Prahu nebo blízké okolí.
Předem děkuji za doporučení.
Kdo jste již absolvovali 1.garanční prohlídku tak mám jednu prosbu.
Teď koncem listopadu mě čeká též 1.garančka a rád bych od vás dostal doporučení na nějaký autorizovaný servis, ve kterém jste byli a byli spokojeni. Jedná se o Prahu nebo blízké okolí.
Předem děkuji za doporučení.
Naposledy upravil(a) Handako dne 13 lis 2012, 22:09, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ix20, Trikolor, 1,4 CRDI, Tempomat, ISG, 5,5 l/100, 9500 km (12/2011)
Seat Cordoba, 1,4 16V, 44kW, (03/2003 - 11/2011)
Škoda 120L, (4/1987 - 03/2003)
Seat Cordoba, 1,4 16V, 44kW, (03/2003 - 11/2011)
Škoda 120L, (4/1987 - 03/2003)
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Zdravím,
Chcem sa spýtať, že či ma niekto nejaké pozitívne alebo negatívne skúsenosti so servismi - IMPA Šamorín alebo AUTOTECHNIKA v Dunajskej Strede?
Či bolo umožnené byť osobne pri aute počas prehliadky, alebo či sa aspoň dalo pozerať
na servis svojho auta počas prehliadky, či sa dal priniesť vlastný olej, pripadne cena prehliadky a podobne?
Dakujem
Chcem sa spýtať, že či ma niekto nejaké pozitívne alebo negatívne skúsenosti so servismi - IMPA Šamorín alebo AUTOTECHNIKA v Dunajskej Strede?
Či bolo umožnené byť osobne pri aute počas prehliadky, alebo či sa aspoň dalo pozerať
na servis svojho auta počas prehliadky, či sa dal priniesť vlastný olej, pripadne cena prehliadky a podobne?
Dakujem
Hyundai ix20 1,4i Comfort, Ice blue